Stránka 7 z 7

Re: Vaše zkušenosti s Českou poštou

Napsal: stř kvě 24, 2023 18:16
od FOMA
Prosil bych o radu či zkušenost s celním řízení v zastoupení České pošty. Pokusím se stručně a jasně. Přišlo mně zboží z RU a celní deklarantka mě vyzvala ať doložím potřebnou dokumentaci ke zboží jako obyvkle(fakturu o nabití, seznam a překlad jednotlivých položek, cenu zboží, cenu poštovného, doklad o platbě a prohlášení že věci slouží k mé osobní potřebě). Vše jsem nahrál řádně a včas do příloh a odeslal. Vzápětí mně poslala deklarantka prosbu s aktivním odkazem na vyplnění žádosti o kód EORI. Žádost jsem elektronicky vyplnil a systém mně informoval vyskočením okna, že moje žádost byla odeslána. Čekal jsem tedy až mně systém vygeneruje kód EORI, ale žádné upozornění mi nepřišlo ať už o doručení kódu EORI ani upozornění deklarantky, že jsem stále nedoručil kód EORI. Po asi 3 týdnech jsem se informoval jak to vypadá se mojí zásilkou a bylo mi sděleno, že jsem nedodal potřebné dokumenty. Žádal jsem žádal vysvětlení, tak pruý jsem nedoložil kód EORI a tudíž deklarantka odeslala zboží do RU :shock:
OItázky tedy zní:
- je tohle normální oprávněný postup ?
- neměla by mě deklarantka náhodou upozornit, že nemám dodány všechny potřebné doklady k proclení?
- je opravdu kód EORI nezbytně nutný k proclemní zboží, když doposud ho nikdo po mně nevyžadoval a jinak vše potřebné k vypočtení cla jsem dodal?
- kdo platí cestu (poštovné) zpět k odesílateli?

A absurdnost výsledku:
- jednáním celní deklarantky způsobilo občanovi EU finanční újmu
- pro CZ nebyla vybrána ani koruna na dani
- a RU straně obchodníkovi byl navýšen zisk o 100% (zboží jsem mu zaplatil a ještě mu bylo vráceno, takže jej může tímto způsobem prodávat třeba do nekonečna.....)
Vážně se nestačím divit v jakém absurdistánu žijeme a jak úřady, které by měly být nápúomocny občanům jsou proti nim ....smutné, velmi smutné :(

Re: Vaše zkušenosti s Českou poštou

Napsal: stř kvě 24, 2023 18:34
od Vašátor
Kod EORI je opravdu nutné vygenerovat na stránkách celního úřadu. Nicméně u soukromých zásilek si je v zastoupení může vygenerovat i celní deklarant, tzn.pošta. Proto ho před tím po Tobě nikdo nechtěl. Podal bych reklamaci.

Re: Vaše zkušenosti s Českou poštou

Napsal: stř kvě 24, 2023 19:08
od FOMA
No však se s nimi tahám již skoro 2 měsíce a kroutí se jak hadi :roll: Je mi z nich již poněkud :vom:

Re: Vaše zkušenosti s Českou poštou

Napsal: stř kvě 24, 2023 19:54
od Vašátor
Záleží na tom, co jsi jim všechno podepsal. Pokud jsi podepsal kompletní zastoupení, EORI kod si dokáží vygenerovat sami. V podstatě jde totiž jen o to, na stránkách celního úřadu vyplnit svoje osobní údaje (u firmy je to pak složitější, u plátce DPH ještě složitější), což u osobního nákupu je velmi jednoduché. Nedávno mi přišel balík z UK, přes UPS, v celní deklaraci bylo vyplnění EORI kodu, nicméně UPSce stačilo podepsat kompletní zastoupení a nebyl problém. Jen poštasamotná je problém. I když jim dodáš všechny podklady, leží to tam nesmyslně dlouho.

Apropo, jak to je teď s dodávkami balíků z Ruska? Odkud jsi objednával a jak platil?

Re: Vaše zkušenosti s Českou poštou

Napsal: čtv kvě 25, 2023 06:44
od FOMA
Objednávky chodí normálně cca 3 týdny, objednával jsem na ladaonline (poprvé). Platil jsem normálně RU kartou z RU účtu, který mám zřízený. Na tom se nic nemění. Jen mi přijde, že od určité doby (2-3 měsíce) je problém s celním odbavením :roll: Působí to na mě jako by jednali dle nějakého "doporučení", ale možná je to jen můj pocit. Kolega má vesměs obdobný problém. Spíš je s podivem, že zboží z RU nakupuji a proclívám cca 4-5 roků a nikdy po mně EORI nechtěli. Za zastoupení k celní deklaraci má pošta moji plnou moc a za její služby platím vždy 200czk(musím si přečíst eventuelní rozsah služeb). Jiné celní deklarace než je Česká pošta po faz. osobách EORI nevyžadují - asi si je generují sami, je to i rychlejší. Jsem povinen dodat všechny podklady k celnímu řízení. A celní deklarantka má i všechny moje potřebné údaje k vygenerování EORI. Dle mě se jí nechtěla vyplňovat žádost, tak to přehrála na mě. Přitom je to otázka cca 1 minuty. No a pokud EORI neobdržela, tak mě předpokládám měla na tuto skutečnost upozornit(opět stačilo napsat na email a nezabralo by to ani tu minutu)

PS: Co se plateb týče tak např. na autostol63 jde platit už i běžnou EU kartou, ale je tam "výpalné" 11%. Pokud si převedeš děngi z EU účtu přes třetí stranu(virtuální účet třeba v Moldavsku nebo Kazachstánu, tak zaplatíš transakční poplatek ve výši 7%. (Prostě když dva se perou, tak třetí se směje .....a bohatne 8)

Re: Vaše zkušenosti s Českou poštou

Napsal: stř čer 07, 2023 19:32
od FOMA
Jsem "žabař" kolegovi poslali zásilku (ND na Prioru) zpět do RU ještě dříve než ji stihli odbavit :mrgreen: A prý vše je zcela v pořádku s tím, že úložné/skladné mu teda účtovat nebudou, protože se zboží k celní deklarantce dostalo prostě později... :mrgreen: No super ku.wa, co to do p.če je ??!! Takhle vypadá dodržování Světové poštovní úmluvy??? :shock: Tož fajné, ale mi je z teho :vom: .... :butthead: :minigun: :confused2: Jen tak dál a zaručeně bude Ráj na Zemi ...... všichni lidé se budou mít dobře a ještěk tomu i ráááádiii :heart: :color: :vom: :bootyshake: :pukeleft: :pukeright:

Re: Vaše zkušenosti s Českou poštou

Napsal: čtv čer 08, 2023 08:37
od Vašátor
Právníka a vytahat z nich takovou palku, že si to příště rozmyslí!