Stránka 7 z 8

Re: Upraveny motor 1500 ma to smysl?

Napsal: čtv pro 05, 2013 06:07
od Marek
Samozřejmě, že účel splní. Jde jen o to, že je jiná základová složka té kapaliny. To je celé.

Re: Upraveny motor 1500 ma to smysl?

Napsal: čtv pro 05, 2013 12:44
od Vašátor
Jediný zásadní rozdíl je ve výměnném intervalu. Ten je daný výrobcem, ale z pravidla: modrá=2 roky, růžová=5 let (dle výrobce i 7 let), fialová=8 let. Všechny tyto nežerou hliník. Pak je ještě bílá=2 roky, dle výrobce určena/neurčena pro hliníkové motory.

Ale zpět k úpravám motoru 1500.

Re: Upraveny motor 1500 ma to smysl?

Napsal: čtv pro 05, 2013 15:10
od Marek
Pozor!!! Je podstatný rozdíl v základové složce, tedy v tom, z čeho se to vyrábí. Kapalina G12 dle TL774D NENÍ vyrobena z monoethylenglykolu (i když to mnohde chybně píší). Proto se nesmějí mísit.

Jinak o výměnném intervalu to naopak vůbec není. Ten je pouze informativní, nebo řekněme doporučený. Drtivá většina výrobců moderních aut však o výměnném intervalu chladicí kapaliny vůbec neuvažuje - chladivo je považováno za celoživotní. Nemusíme diskutovat nad tím, zda to JE či NENÍ dobře, to víme asi všichni.

Já měl originál náplň G11 (zelenou - dle VW TL774C) a její interval výměny výrobcem vozu není stanoven. Pouze při opravách motoru, kdy je nutno kapalinu vypustit, se nesmí opětovně použít, ale nahradit novou. To je znění výrobce.
Když jsem ji měnil, celý systém jsem asi hodinu vyplachoval (dle mého popisu v minulém příspěvku) a použil jsem kapalinu G12. Od té doby ji stále mám.

Re: Upraveny motor 1500 ma to smysl?

Napsal: čtv pro 05, 2013 18:06
od Vašátor
Marku, samozřejmě máš pravdu. Já to ovšem psal z hlediska uživatele. Myslím, že to snad každý pochopil :wink:

Re: Upraveny motor 1500 ma to smysl?

Napsal: pát pro 06, 2013 10:16
od tomass
Jasně, výplach motoru by byl nejlepší řešení s tím se dá jedině souhlasit. Ne každý má ovšem přístup u auta k hadici s vodou. U pumpy teče voda na minci tak 3 minuty a vypouštět tam chladič a zabrat to na hodinu, asi by se zbláznila jak obsluha, tak další zájemci o vodu.

Prosté vypuštění horké (zakalené) směsi a po úplném vychladnutí motoru nalití nové patrně úsady nevyřeší......

Je to sice krkolomné řešení, složitější a nepochybně dražší. Jedná se o určitou filtraci za provozu (něco napojit - filtr mezi motor a chladič a pak ten filtr propláchnout, nebo zahodit). Musel by být zajištěn určitý průtok a hlídat teplotu motoru. To by mohlo určitým způsobem vyčistit od mechanických rozptýlených úsad. Vyrábí se spousta filtrací na vodu na různé použití. Pravda, ta růžovka u Fiata není průzračná jako malinová limonáda. Lehký matový nádech tam je.
U toho Fiata mám cukání vyzkoušet obyčejný palivový filtr, protože kapalina protéká do expanzky cca 8mm hadičkou. /Palivový filtr by měl tlak 2-3 atm. vydržet, když už se počítá s tlakem paliva v různých systémech. Mimochodem obyčejný palivový filtr používal i jeden výzkumný ústav v dobách počátků LPG v čechách u ručních čerpadel pro přepouštění plynu z lahve do nádrže jako profesionální řešení filtrace nečistot. Pokud vím, tak se nikde nepsalo o tom, že by nějaký palivový filtr nevydržel. A protože se pumpa několik let prodávala, patrně dobře věděli co dělají./

U Lady nevím, tak jedině nějakou vložku průměru horní hadice do chladiče, jakýsi minisifon (aby se nečistoty u vodorovné hadice vlastně udržely ve filtru) a tam vložit již zmíněné prostěradlo, nebo jiný filtační materiál, který se ovšem nedostane do chladiče. Odhaduji, že i tady by to mohlo zejména v zimním období, kdy nejsou tak vysoké nároky na chlazení fungovat. Po vyčištění samozřejmě vymontovat.
Možná je to hrozná bejkárna, ale principielně ok, ne ?

Re: Upraveny motor 1500 ma to smysl?

Napsal: pát pro 06, 2013 10:28
od Luděk Musil
tomass píše:...
U toho Fiata mám cukání vyzkoušet obyčejný palivový filtr
...

Já bych jen upozornil na to, že tlak (přepouštění LPG) to vydržet může, ale vydrží dlouhodobě a bez problémů i teplotu >90° C ? L.

Re: Upraveny motor 1500 ma to smysl?

Napsal: pát pro 06, 2013 12:39
od Vašátor
Já vám nevím, celé mi to přijde jako řešení hlouposti vědeckou metodou. Pokud vůz chladí bez problému, kapalina je vyměněná a dále se vyměňuje dle dané výměnného intervalu, jemný kal ani nemůže ničemu uškodit.

Položím otázku: čemu jemně zakalená nemrznoucí směs vadí ? ..... ničemu.

Re: Upraveny motor 1500 ma to smysl?

Napsal: pát pro 06, 2013 13:07
od tomass
Vašátor má asi pravdu.

Když nevadí sem-tam utržená úsada vodního kamene u starších směsí (pokud není tak velká, že by ucpala nějaký kanálek), tak asi nemůže vadit ani jemný kal. Pokud přečká čerpadlo a těsnící kroužek drobky vodního kamene z minulosti, musí přečkat i tu vodní mlhu. :D A 17 letý termostat neměl povrch, že by se na něm něco usadilo, podobně bude vypadat asi celý vnitřek, tak to ta růžová kapalina rozpustila a větší část se vypustí rozptýlená ve vodě.

Nutno podotknout, že v Ladě to zakalení nemám viditelné ani po předchozí změně modrá - růžová - modrá, kdy jsem po roce od naplnění poslední modré měnil termostat a téměř vše po vypuštění a novém plnění stejnou směsí znova plnil. Protože to žádný bordel nepřepustilo ani za další skoro 2 roky do expanzky, tak to bude asi OK. Z toho plyne nenechat se unést emocema. Ono někdy méně, je více......

Re: Upraveny motor 1500 ma to smysl?

Napsal: úte led 07, 2014 22:23
od MartasBrno
Hmm :-)
Mechanické nečistoty a kaly tvoří úsady. Úsady, či přímo kolující mechanické nečistity mohou kazit funkci mechanických prvků soustavy (termostat, přetlakové víčko obsahuje hned dva ventily...)

V náš prospěch hrají kravské dimenze všech prvků soustavy. Ještě že tak - škodovkáři třeba mají v termostatu dírku velikosti špendlíkové hlavičky. No, novím, kolik jich ji má průchozí...

Re: Upraveny motor 1500 ma to smysl?

Napsal: sob pro 13, 2014 20:57
od corsair
MartasBrno píše:V náš prospěch hrají kravské dimenze všech prvků soustavy. Ještě že tak - škodovkáři třeba mají v termostatu dírku velikosti špendlíkové hlavičky. No, novím, kolik jich ji má průchozí...


Diera velkosti spendlikovej hlavicky sa prevrtavala na 3mm (ja som mal 3dierky po3mm)
Na zigule to je ako?

Re: Upraveny motor 1500 ma to smysl?

Napsal: stř pro 24, 2014 21:35
od Majo
ja Zigule je obtok, termostat je volnejsie v obale a netesni uplne dokonalo. Ovsem ked odide, nepostacuje to(asi ako tie dierocky u skody), podla mna je to dobre akurat na to aby sa termostat dokonale zohrial zo vsetkych stran, nie aby to nudzovo chladilo.

Re: Upraveny motor 1500 ma to smysl?

Napsal: čtv pro 25, 2014 05:53
od Dusan
Jak netesni,musi tesnit,inak by si ten motor pri -30 ani nezohrial. Lada ma 3cestny termostat takze problemy ako na skodovke nehrozia, a boli aj taky co ten nermostat davali aj do skodovky.

Re: Upraveny motor 1500 ma to smysl?

Napsal: čtv pro 25, 2014 12:00
od Vašátor
Ta díra v termostatu škodovky hlavně primárně není kvůli obtoku při ohřívání, ale kvůli odvzdušnění chladící soustavy.

Re: Upraveny motor 1500 ma to smysl?

Napsal: pát pro 26, 2014 00:23
od Viko
Žltá G10 určená pre staršie motory tam ísť môže?

Re: Upraveny motor 1500 ma to smysl?

Napsal: pát pro 26, 2014 09:08
od Majo
Nikde som nenasiel, ze by bola vhodna pre hlinikove casti motora. A Lada ma hlinikovu hlavu.

Ale uz sa to tu zas nejak zvrhlo na mix otazok a odpovedi...