Stránka 7 z 8

Re: Vyčištění chladící soustavy

Napsal: stř lis 25, 2020 10:40
od Luděk Musil
Marek píše:..., zjistili jsme, že byla nalepena na silikonu pod i nad těsněním. Nastoupil jsem na pána a vypadlo z něj, že má tu hlavu vyžranou od starého fridexu neidentifikovatelné barvy, tak to namazal silikonem a myslel, že to pomůže. ...
pěkný :shock: … to jako červenej (motorovej)? Ten drží moooc pěkně :evil: .
Další poučka do knihy opraváře - co nedělat, když ... :idea: .
L:

Re: Vyčištění chladící soustavy

Napsal: stř lis 25, 2020 11:01
od Marek
Zajisté, červený.....

Že se hlava měnila za jinou, bylo víc než jasné. Ale dostat ten silikon z kanálů bloku, to bylo něco. A bez záruky. Na rovinu jsem pánovi řekl, že mu nemůžu zaručit, že ten silikon někde nezůstal nebo někam nepadl.

No blb na entou.....

Re: Vyčištění chladící soustavy

Napsal: stř lis 25, 2020 11:04
od Teepee
Jak vážná je ta poučka s destilkou? Mě se tam obyčejná (kvalitní pitná) voda dávat nechce, když vidím co u nás její tvrdost dělá s kohoutky, konvicí. :cry:

Z technického listu: Fridex G 48 se používá v příslušném naředění destilovanou vodou nebo kvalitní pitnou vodou k přípravě chladicí nízkotuhnoucí kapaliny k trvalé náplni uzavřených chladicích systémů motorových vozidel pro motory ze standardních a celohliníkových materiálů, výměníků tepla a podobných zařízení s dlouhodobou výměnnou lhůtou. Chrání před poškozením mrazem a korozními účinky.

Dá se pak použít něco z tohoto?:
a. voda z odvlhčovače vzduchu (nejsnadněji se získává)
b. voda dešťová či sněhová (bývá v ní prach, když stojí dýl na světle tak řasa)
c. voda z námrazového ledu v mrazáku, té bejvá málo, to je o ničem.

Re: Vyčištění chladící soustavy

Napsal: stř lis 25, 2020 11:15
od Marek
Možná to jen moc prožíváš :-).

Můj názor je, že je úplně jedno, jestli tam dáš vodu destilovanou, demineralizovanou, nebo z kohoutku. Nemrznoucí kapaliny obsahují aditiva k odstranění vodního kamene a zabránění korozi, takže i kdyby v těch pěti litrech nějaký kamen byl, bude to doslova stopové, neměřitelné množství a rozptýlí se v systému a vytvoří trvalou suspenzi.

Podle mě je použití destilované vody (když nic jiného) vyhození peněz.

Re: Vyčištění chladící soustavy

Napsal: stř lis 25, 2020 11:22
od Dusan
Najlepsie bude tu demineralizovanu vodu naliat do motora kde je hlinik, liatina, med, a zelezne trubky.
Myslim ze je to jedno cim to namiesas voda ako voda. Ked to nalejes do stareho motora kde uz nieco bolo a urcite nejake tie minerali este su....

Re: Vyčištění chladící soustavy

Napsal: stř lis 25, 2020 15:29
od Marek
Vím, že borci kupovali kojeneckou vodu v marketu, litr za dvě koruny.

Re: Vyčištění chladící soustavy

Napsal: pát lis 27, 2020 18:11
od Jan Vaníček
V 06 mám chladící kapalinu růžovou/červenou, tady asi G12 už asi 20 let co jsem ji objevil v nějaké Felicii (samozřejmě ne stejnou náplň :) ). Stejně tak i ve Fiatu 600D. V obou autech je kapalina stále hezky čirá a funguje bez problémů. Samozřejmě vždy systém nejprve propláchnut sodou a následně hadicí viz výše popsáno. Vodu tu na horách máme asi dobrou, používám kohoutkovou :). Auta si nestěžují. U obou aut byla zhruba po deseti letech hlava sundaná v souvislosti s GO motoru a vyžrané nebyly. Honza

Re: Vyčištění chladící soustavy

Napsal: pát lis 27, 2020 19:05
od Marek
Já osobně považuji tento typ kapaliny za nejlepší. Především proto, že prokazatelně udržuje systém v čistotě a má dlouhý výměnný interval. A taky skvělou ochranu kovových částí. Jen, bohužel, u některých starších motorů, zejména zanedbaných chladících soustav, to umí pozlobit právě tím, že kudy teče, tudy teče :-).

Re: Vyčištění chladící soustavy

Napsal: stř pro 30, 2020 14:04
od radoniva
dosla mi G11, planujem ju zajtra konecne vymenit.

pozeral som si manual a jedna vec mi nejde do hlavy. je tam taky maly okruh, kde sa toci kvapalina vlastne len v motore a az ked sa zohreje termostat ju pusti do chladica. sikovne opatrenie na sibirsku zimu, ale nielen... logicke...

ak je vsak teraz zima a ja odpojim dolnu hadicu pod chladicom, hornu hadicku pri sani, vytecie mi komplet kvapalina, alebo len z dolneho okruhu, teda od termostatu dole...? neostane mi v motore termostatom zavreta cast starej kvapaliny?

Re: Vyčištění chladící soustavy

Napsal: stř pro 30, 2020 14:27
od Teepee
Schéma napoví ... 8) Dostupné po přihlášení v digitální knihovně LADAklubu, Osobní automobily VAZ; B. V. Jeršov, M. A. Jurčenko. http://www.ladaklub.com/knihovna.php
A jak to čtu, žádná zmínka o výpustním šroubu na bloku. Stačí povolit ten a dole vypustit chladič (kovový raději odpojenou hadicí, plastový stačí výpustním šroubem). Hadičku u sání nech být. Marek radí při plnění vyndat snímač teploměru v hlavě pro dokonalé odvzdušnění, já ho nikdy nevyndaval.

Re: Vyčištění chladící soustavy

Napsal: stř pro 30, 2020 14:42
od radoniva
cize co? stale to vyzera tak, ze ked je zima, ten ventil bude zavrety a vypustenim ostane v malom okruhu, teda v motore chladiaca kvapalina, ktora nevytecie, kym sa neotvori...

ci narazas na vypustenie pomocou tych dvoch kohutikov, jeden na bloku, druhy na chladici...? to by bolo idealne, ale v reali som ich tam nevidel. som pozeral video, rus vravel, ze tam ani niesu na niektorych modeloch a ze treba hadicu surovo odpojit... to by ale nestacilo, ci?

ps. tu hadisku na sani odpajal kvoli tomu, ze je to najvyssi bod, vyssi nez senzor teploty... ale v principe je jedno, zkade chyti vzduch. hlavne je dostat to z motorovej casti von...

Re: Vyčištění chladící soustavy

Napsal: stř pro 30, 2020 14:47
od Teepee
Že by na bloku špuntík nebyl? Co mi prošlo rukama tak tam vždycky byl. https://youtu.be/Hv5KKAr1LhE?t=193
Vycházím z toho, že kapalinu měníš u 1.6 karb.

Re: Vyčištění chladící soustavy

Napsal: stř pro 30, 2020 15:36
od Vašátor
Chceš radu? Specifikuj model. To je základ.

Pokud vím, všechny starší motory mají na bloku vypustny šroub. Na levé straně, kousek od čidla tlaku oleje. Na chladiči by měl byt rovněž vypustny šroub, u hliníkových chladiču to ale neni pravidlem.

Re: Vyčištění chladící soustavy

Napsal: stř pro 30, 2020 16:27
od Henry
radoniva píše:ak je vsak teraz zima a ja odpojim dolnu hadicu pod chladicom, hornu hadicku pri sani, vytecie mi komplet kvapalina, alebo len z dolneho okruhu, teda od termostatu dole...? neostane mi v motore termostatom zavreta cast starej kvapaliny?
Ziadne hadice neodpajaj, staru stvrdnutu hadicu ked rozpojis, tak nasledne ked ju das naspat a akokolvek silno utiahnes paskou/kovovou sponou, vzdy bude tade slzit alebo kvapkat a budes musiet zhanat nove hadice a cele to robit na viac pokusov! Pouzivaju sa vypustacie skrutky pri otvorenom viecku chladica. Ked otvoris vypustaciu skrutku na chladici (a za predpokladu, ze termostat je funkcny = uzavrety a tesny pri beznych teplotach okolia, nielen teraz v zime, ale aj v lete), vytecie iba voda z chladica. Ked otvoris vypustaciu skrutku na bloku, vytecie zvysok z motora a kurenia. Akurat je pri dobrom termostate fakt problem znova napustit kvapalinu do chladiacej sustavy - ja som na Nive SPI musel odskrutkovat obe cidla teploty vody, bez toho sa tam drzal vzduch napriek chladicu plnemu po okraj, pustenemu motoru a stlacaniu hadic, aby som vyhnal vzduch.

Re: Vyčištění chladící soustavy

Napsal: stř pro 30, 2020 16:39
od radoniva
cize z kade potom nalievat do motoroveho okruhu, ked nie cez hadicu?