Upraveny motor 1500 ma to smysl?

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Cory
Příspěvky: 11570
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: Upraveny motor 1500 ma to smysl?

Příspěvek od Cory »

A pokial ja dobre viem, tak vzdialenost od capu po dno je rovnaka u vsetkych Lada motorov. A ojnice su naozaj ine a nemaju oznacenie 2101-xxxx....maju uz len nejake cislo, kde sa 210x nenachadza nikde. Teda aspon ja mam take ojnice z 1,7, nevravim, ze to musi byt 100% tak. Potom je buď nižší blok alebo dlhšie ojnice. Aj na ruskom fóre sa často zmieňuju o ojniciach z 21213.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Marek
Příspěvky: 5268
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Re: Upraveny motor 1500 ma to smysl?

Příspěvek od Marek »

Ojnice jsou jiné než u karburátorových verzí, o tom není třeba diskutovat. Už jen to, že mají bronzové pouzdro pro volné uložení pístního čepu, dává znát, že stejné nejsou. Ale myslím si, že nejsou delší rozteče klikových a ojničních ok - na to je Rus moc velký lenoch. A jak z minulosti víme, Rus se vždy snažil jít opačnou cestou - vše pokud možno stejné a záměnné na co největší množství motorů. Proto mi to přijde divné. Myslím si, že délkově budou oboje ojnice stejné, ale s jistotou to nevím.

Pokud by íčkové ojnice opravdu delší byly, pak by Luděk mohl svůj problém řešit použitím ojnic z karburátorového motoru. Byla by to asi ta nejjednodušší cesta.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Cory
Příspěvky: 11570
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: Upraveny motor 1500 ma to smysl?

Příspěvek od Cory »

Skúsim to zmerať, keď budem doma. Mňa samého to zaujíma.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Marek
Příspěvky: 5268
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Re: Upraveny motor 1500 ma to smysl?

Příspěvek od Marek »

Mě taky ;-).
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Cory
Příspěvky: 11570
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: Upraveny motor 1500 ma to smysl?

Příspěvek od Cory »

Tak Marek vyhral a moje dedukcie neboli spravne...ale zato optimisticke :D

Высота блока цилиндров на классический автомобиль ВАЗ (от оси коленвала до плоскости прокладки головки блока цилиндров):
- 2101, 21011, 2105 = 207,1 допуск -0,15,
- 2103, 2106, 2121, 21033(под 76 бензин для Китая), 2130 (1,8 литра ОПП) = 215,9 допуск -0,15,
- 21213 (на мотре 21214 блок 21213) = 214,58 допуск -0,15.

Длины шатунов на класические моторы (какие бывают)
ВСе шатуны 2101 длинной 136 мм но есть 213 шатун такой же длинны, но там палец пресуется в цилиндр а не в шатун.

Tak blok 1,7 je nižší ako 1,5 a 1,6 a vyšši ako 1,2 a 13. Ojnice maju rovnaku dlzku, vzdialenost piestneho capu od dna piestu je rovnaka. Ale daju sa zohnat rozne ojnice, napriklad kratsie o 2,5mm, 5mm, 7,5mm, 8mm..
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Marek
Příspěvky: 5268
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Re: Upraveny motor 1500 ma to smysl?

Příspěvek od Marek »

To jsou mi věci.....

Vsadil bych se, že i blok 1700 bude stejný na výšku, jako bloky 1500 a 1600. Jak znám Rusa, který se snaží si vše zjednodušit. Spíš bych ten nedoběh u 1700 řešil jinou kompresní výškou pístů - jsou zcela jiné, než ostatní kubatury, tak by to ničemu nevadilo. Bloky by mohly rozměrově zůstat stejné a odlévat se v jedné formě.

Inu Rus vždycky překvapí.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Cory
Příspěvky: 11570
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: Upraveny motor 1500 ma to smysl?

Příspěvek od Cory »

No ale blok na vysku stejni nie je...zato blok 2130 (1,8) je na vysku rovnaky ako 1,5 a 1,6 a má zdvih 84mm, ojnice rovnakej dlzky ako vsetky ostatne motory, takže tam určite musi byť ina vzdialenosť dna piestu od čapu. To je dobrý mišung...Ale prečo to nespravili aj v 21213 tak ako v 2130? Ktovie.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Marek
Příspěvky: 5268
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Re: Upraveny motor 1500 ma to smysl?

Příspěvek od Marek »

Možná to nevědí ani oni sami - v záplavě vodky se blbě myslí :-).
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Cory
Příspěvky: 11570
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: Upraveny motor 1500 ma to smysl?

Příspěvek od Cory »

Tak asi im je jednoduchšie viac zfrezovat z bloku ako vyrobit iny druh piestu. Ked je ten blok nižší a vraj má aj cca o 1,2mm nižšiu hlavu ako unifik, tak potom ako sedia rozvody? :scratch:
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Marek
Příspěvky: 5268
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Re: Upraveny motor 1500 ma to smysl?

Příspěvek od Marek »

Já myslím, že hlava fyzicky snížená není, má jen tvar a velikost spalovacího prostoru jinak než unifikované hlavy. Ale rozměrově (myslím vnější rozměry) jsou všechny hlavy stejné. Nicméně to neřeší výšku bloku. Takže nevím, jak sedí rozvody. Možná se s tím u vačky 1,7i počítá a je jinak sesazená s kolem. Tím by ale nebyla použitelná pro jiné typy motorů. A já ji měl na patnáctce (i když upravené, takže vlastně taky nevím, jak to sedělo správně).

Dobrý dotaz...... ;-)
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Uživatelský avatar
Vašátor
Příspěvky: 9327
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Upraveny motor 1500 ma to smysl?

Příspěvek od Vašátor »

Luděk Musil píše:
Marek píše: Takže písty věnoval za mírný obolos Vašátor ze zmiňované 1600 DOHC.


Jen upřesním, že se jednalo o Fiat 131 Mirafiory 1600 OHV
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Marek
Příspěvky: 5268
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Re: Upraveny motor 1500 ma to smysl?

Příspěvek od Marek »

Tak nakonec od dvou vaček nahoře jsme u jedné vačky dole. Kam se ještě dostaneme? :-D
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Uživatelský avatar
Luděk Musil
Příspěvky: 10505
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov
Kontaktovat uživatele:

Re: Upraveny motor 1500 ma to smysl?

Příspěvek od Luděk Musil »

U fiata 1600 už jsme ... :idea: ... takže dál to rozhodně nepůjde. Děkuji Vaškovi za úplné upřesnění, je vidět, že i když mi to říkal - tak se mi to z hlavy vykouřilo :oops: :cry: , ale zpětně si mi to 131 vybavuje. L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Marek
Příspěvky: 5268
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Re: Upraveny motor 1500 ma to smysl?

Příspěvek od Marek »

Každopádně je fajn, že to jsou právě tyto písty, protože mají rovná dna. U většiny modernějších motorů jsou totiž dna ve většině případů různě tvarovaná a to by se s jiným motorem špatně kombinovalo.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Uživatelský avatar
mušketýr
Příspěvky: 1248
Registrován: stř srp 23, 2006 11:19
Bydliště: U Strakonic
Kontaktovat uživatele:

Re: Upraveny motor 1500 ma to smysl?

Příspěvek od mušketýr »

Dotaz na Marka:Můžeš nějak konkretizovat toto:
Na čtvrtém válci praskaly kroužky, to ano - to bylo způsobeno tím, že čtvrtý válec jak známo je v sérii hůř chlazený, neboť pokud není otevřené topení, voda okolo něj teče jen velmi slabě. Takže dnes už vím to, co jsem onehdy nevěděl - udělat obtok (paralelní větev, bypass) topného tělesa hadicí a bylo by bývalo po praskání kroužků . Tuhle úpravu bych udělal na všech motorech Lada, i sériových - doporučuji všem.

Skus to nějak popsat, rozvést.Popř.pokud to někdo má v reálu vytvořené, ať sem hodí fotku.
Dík Mušketýr
Ne SMS, ne SZ.
Pouze volat!
602132238
Odpovědět

Zpět na „Hnací soustava“