Stránka 5 z 6

Re: Zajímavé inzeráty na webu

Napsal: stř pro 07, 2016 13:22
od uha2324
Myslim ze dobove porovnani ve SM bylo docela objektivni, obe auta nova a slalom jel polak prumerem pres padesat, Zigulik hodne pres 60km/h. To je objektivni hodnota. Samozrejme Zigulik je postaven na ruske polni cesty, takze je to tak trochu off-road oproti Fiatu 124, a samozrejme i oproti Polaku. Na druhe strane ale ziskava lepsim ulozenim zadni napravy a modernejsimi vynutymi pruzinami coz Polak nema. Takze celkove vzato asi ten Zigulik trochu sportovnejsi podvozek ma. Prece jen Polak se zacal vyrabet o ctyri roky driv, takze je zastaralejsi (ano vim, ma kotoucove brzdy i vzadu atd.).
Jinak jiz davno jsem zde zalozil tema 125p, ale nikdo tam nepsal. Treba by se tahle diskuze mohla presunout jinam, sve tema jiz nemuzu najit.
Polaka bych si i rad koupil, ale nemuzu mit vse – neni garaz. A chtel bych jeste puvodniho s chromovanou maskou, ctyrmi svetli vzadu, razenim pod volantem, 1500ccm (ani si nejsem jisty zda u patnactky nekdy razeni pod volantem bylo). Jo a jeste bych bral blankytne modrou s cervenym interierem, stav A1. Neco takoveho je dnes nesehnatelne, mozna na Alegru v polsku za ctvrt milionu korun a vice a to jeste se stestim. Tak jsem se trosku zasnil, omlouvam se.
jo a jeste bych rad nekdy zajel na sraz 125p, ale asi nic takoveho neexistuje...

Re: Zajímavé inzeráty na webu

Napsal: stř pro 07, 2016 13:36
od Jimmi
Já jsem pro, aby to moderátoři oddělili. Konečně plodná diskuse na dané téma :idea:
Já zase spíše preferuju tu novější verzi, ale to je dáno historicky. Ještě tak možná starší verze, ale s tím novým interiérem. Ten byl nedostižný. A řazení na podlaze bylo úplně jiné než u žigulíka a prostě nááádherné.
U toho slalomu - těch skoro dvě stě padesát kilo navíc dělá svoje. A motor poláka měl sice papírově vyšší výkon, ale vrchol krouťáku až nad 4 tis. otáček. Takže na slalom to moc nebylo. Třeba třináctistovka měla 0 - 100 tuším za 23 vteřin.
Zase je fakt, že brzdy byly téměř dokonalé. Otázkou zůstává kvalita použitých pneumatik.
Nicméně tomuto testu docela věřím. Ten motor sice měl rezervy, ale ne každý je uměl využít. Chtělo to víc točit.

Re: Zajímavé inzeráty na webu

Napsal: stř pro 07, 2016 17:29
od valda1971
to uha2324 : Také se mi nejvíc líbí nejstarší verze díky chromům, ač z nostalgie bych se ujal i poslední s kterou jsem jezdil. Jeden moskvičář má stejný ročník i stejnou barvu co jsem měl :D
I staré 1500 měly řazení pod volantem.

Re: Zajímavé inzeráty na webu

Napsal: stř pro 07, 2016 19:36
od Vašátor
Já si teda opět trošku rýpnu :) , řazení z podlahy u Poláka bylo naprosto hrozné a nepřesné. Když to bylo nové, asi to fungovalo dobře... nicméně vychází to ze samotné konstrukce, kdy je tyč řazení uchycená v kloubu a dále do převodovky ještě přepákovaná. Zlatý žigulík, šaltrpáka rovnou do převodovky, řazení přesné, čisté, citlivé. Když někomu půjčuji Žigulíka, každý hledá několikrát jedničku a přitom ji tam pokaždé měl :mrgreen:

Re: Zajímavé inzeráty na webu

Napsal: stř pro 07, 2016 20:17
od Laďuša
Mně se líbí, jak tady řešíte ňáký objektivní srovnání a přitom se všichní furt oháníte srovnáváním subjektivním :mrgreen: Prostě pocit z jízdy nezměříte. Objektivně porovnáte leda tak spotřebu, maximálku či zrychlení, ale jak chcete měřit pocity ze svezení, to teda nevim. Trapás :P

Re: Zajímavé inzeráty na webu

Napsal: stř pro 07, 2016 20:22
od valda1971
valda1971 píše:Já jezdil jeden čas s obojím souběžně (Žigul můj. polák služebák) a řádil jsem s tím třeba v zimě naprosto obdobně. Ač jsem srdcem "žigulák", tak ten Fiat byl v mnohém lepší.
Jak jsem psal výše - to porovnávat (z dřívějška) mohu :wink:

Re: Zajímavé inzeráty na webu

Napsal: stř pro 07, 2016 20:43
od Vašátor
Laďuša píše:Mně se líbí, jak tady řešíte ňáký objektivní srovnání a přitom se všichní furt oháníte srovnáváním subjektivním :mrgreen: Prostě pocit z jízdy nezměříte. Objektivně porovnáte leda tak spotřebu, maximálku či zrychlení, ale jak chcete měřit pocity ze svezení, to teda nevim. Trapás :P
A Láďo, není diskusní fórum právě o diskusi? :P Trapás :P

Re: Fiat 125p

Napsal: stř pro 07, 2016 23:25
od Jimmi
Naopak, to řazení u poláka bylo velmi přesné a mnohem víc po ruce. Přepákování....? To mi asi něco ušlo.
Já tedy prezentuji nejenom zkušenosti své, ale i několika svých příbuzných. Moji dva strýcové měli oba "nula trojky". Jeden z nich moc odborník na auta nebyl, ale za to byl skvělý řidič. To je mmchdm. ta moje současná 2103, bílá. Druhý strýc, to už byl vysloveně "motörhead", autíčkář. Měl vždycky několik aut najednou a pořád se v nich hrabal. Kdyby ho bavilo rally, tak by jezdil něco takového. A myslím, že dobře. Maminka mívala poláka, třináctistovku. Často jsme nějak takhle pohromadě někam jezdívali, tu jedním autem, tu druhým, tu třetím. Samozřejmě ty zkušenosti nejsou jenom z těchto tří aut, ale dost se shodovaly. A to se přiznám, že jsem ke svým strýcům v těchto hodnoceních býval poměrně skeptický. Až když jsem v počátku devadesátých definitivně převzal žigula s najetými šedesáti tisíci kilometry, pochopil jsem plně, o čem mluvili.
Můj závěr:
Polák je mnohem ergonomičtější, ovladatelnější a čitelnější. Žigulík byl ostřejší, hlavně díky pružnějšímu motoru a nižší váze, ale také podstatně méně čitelný a ovladatelný. Řazení a pedály měl určitě lepší polák, stejně jako řízení - už jen kvůli přirozenější poloze volantu i pedálů. Šaltpáka byla také v přirozené kolmé poloze a hodně blízko ruky.
Já osobně strašně rád jezdím na sněhu a ledu. Ani na jednom z těchto aut jsem nikdy neměl zimní pneumatiky. Nakonec, tenkrát to nebylo ani zvykem a navíc i ty letní bývaly trochu měkčí, než dnes. Jízda řízeným smykem po kluzké vozovce, to je prostě pro mě droga. Bohužel, v poslední době mám docela absťák, jednak kvůlivá globálnímu oteplování, jednak téměř vyhradnímu používání předokolky. A ten polák prostě v této disciplíně vždycky vedl. Horší bylo odpouštění hrubých chyb. Jak se prostě člověk lekl a se zařazenou trojkou na sněhu pustil plyn, vždycky zadek ulétl pryč. A pak se to špatně dohánělo. Při jízdě na suchu, ale za to na hrbolech, v zatáčkách, se polák vždy choval čitelně. Neříkám lépe, ale čitelněji. Vždy včas dal vědět, že tudy už ne. Žigulík drží.. a najednou jste mimo silnici. Podotýkám, že tlumiče jsem měnil a podvozek jsem měl vždy v dobrém stavu. A nelišilo se to od stavu nového auta, který ještě dobře pamatuji v obou případech.
Nakonec, Valda mé zkušenosti potvrzuje. A myslím, že je tady jeden z mála, kdo má s polákem opravdu něco naježděno.

Re: Fiat 125p

Napsal: čtv pro 08, 2016 12:55
od Vašátor
Technicky:
- páka řazení Fiat 125p https://www.google.cz/search?q=fiat+125 ... Pe0NgmM%3A
- převodovka s přepákováním k řadící páce Fiat 125p http://www.bazarus.cz/31090-prodam-prev ... -fiat-125p
- převodovka i se šaltrklackem Lada http://www.partes.cz/inzeraty-foto/7115124/3.jpg

Z porovnání samotného řešení řazení je zřetelné, že Lada musí mít logicky řazení přesnější. Pokud Lada převodovka neřadí hladce, je problém v převodovce (spojka unáší, synchron, vidlička řazení). Pokud Lada řadící páka kvedlá, je špatné její gumové uložení.
Na druhou stranu, pokud kvedlá páka řazení u Poláka, je zase špatné gumové uložení přepákování. Nicméně, co se pravděpodobněji vychodí, řazení u Poláka, nebo u Lady? :mrgreen:

Re: Fiat 125p

Napsal: čtv pro 08, 2016 13:29
od valda1971
Já měl už řazení u poláka na podlaze, to bylo přesné a řadilo se mi lépe jak na mojí 2101 a párkrát mi v terénu pomohlo, že nebyla blokovaná zpátečka - na "rozhoupání". Jinak bych řekl, že Vašek má s řazením pod volantem logicky pravdu, znám to z vyběhané Š1203 :mrgreen: Tam než jsem se naučil řadit....ale jak jsem to auto zvládnul, tak řadilo samo na dva prsty :mrgreen:
S polákem jsem jezdil v pracovní dny téměř každý den, celkem s ním najel 75t, pro řidiče byl omnoho pohodlnější a tišší. Motor jsem měl 1500 ale byl hodně vyběhaný, tak moje soukromá 2101 s motorem po GO na 1300 byla o poznání dravější, ovšem při mém tehdejším stylu jízdy i žížnivější - 10-11l/100 :D Moc mi to nevadilo, jelikož polák měl letní normu 11l (zimní 12l) a jezdil mi za 8l/100 takže benzínu jsem měl habakuk :mrgreen: A když se mi k tomu přirojila dvánacsettroska ač se Speciálem, která mi šetřila také moc, tak jsem nevěděl co s ním :mrgreen:

Re: Fiat 125p

Napsal: čtv pro 08, 2016 19:26
od uha2324
razeni Ziguliku je sportovni, skoro se daji při razeni pocitat zuby v převodovce - radici paka jde primo do převodovky.
razeni polaku je luxusni, trochu vice gumove. diky komplikovanějšímu mechanismu je vice odtlumeny zvuk převodovky, radici paka nevibruje, razeni jde asi tak nejak jakoze snaz, ale urcite pomaleji - tedy asi u bezneho jezdeni zcela nepodstatne pomaleji...
jinak musim rict ze nerozumim tomu proc se v sedesatych letech presouvalo razeni pod volantem na zem... chvili jsem mel Wartburg z roku 1973 a to bylo nejlepsi razeni jake jsem kdy zazil, ani jsem nemusel sundávat ruku z volantum, jen jsem dvema prstama postrcil radici paku a bylo vystarano, presne jak pise Valda.
když uz tu porovnáváme Zigulik a 125p, zapomínáme na velky rozdil ve kvalite zpracovani, zde 125p jednoznacne zaostávala. ale bohužel pripoustim ze povedeny Polski Fiat byl asi lepsi nez Zigulik...
skoda ze zde nemame nejakeho majitel 125p, bylo by to velmi zajimave zpestreni na srazech.

Re: Fiat 125p

Napsal: čtv pro 08, 2016 19:53
od Mičun
Pánové asi se do mě pustíte, ale já nevím, co vás na Poláku fascinuje. Žigulík podle mě Fiata 124 posunul kousek dál a nebo ho alespoň nepodrazil. Ale Polák? Předpokládám, že vás fascinuje, tak jako mě, jeho taliánská předloha a tak trochu si ten dojem přenášíte na Poláka. Když vezmu prvního Poláka, tak jenom plechová palubka s lineárním rychloměrem mi přijde, jako úlet. A že by byla palubka po modernizaci nějaký výstřelek se také říci nedá. Navíc to auto pleskali stále stejné až někam do 90.-tých let. Je pravda, že byly zajímavé malé série s Fiatími motory, to se musí nechat. Škoda jen, že se nepodařilo vnutit Rusům, jako luxusní model, Fiat 125. Co si budem povídat, ale 2106 je stále jen lidový Italský vůz s porcí chromu. V tomto Polák sáhnul po "lepším" modelu... ;)

Re: Fiat 125p

Napsal: čtv pro 08, 2016 20:17
od Vašátor
Valdo, ale já mám na mysli řazení z podlahy, nikoli pod volantem. Řazení pod volantem srovnávat nelze, to je úplně něco jiného. Jenže polák měl přepákování i z podlahy. U toho, v kterém jsem jezdil já, šlo řadící pákou udělat kolečko a převodovka si toho ani nevšimla. To udělat u Žigulíka, tak projedu všechny zuby co tam jsou :mrgreen:
A jak píše Mičun, lineární tachometr z mého pohledu taky nic moc :mrgreen:

Re: Fiat 125p

Napsal: čtv pro 08, 2016 20:50
od Mičun
Proč vůbec přestali používat značku Polski Fiat a nahradili jí FSO? Četl sem k tomu nějaké teorie, ale nevím.
126 byla stále Polski Fiat, nebo také FSO?

Re: Fiat 125p

Napsal: čtv pro 08, 2016 20:51
od uha2324
tak ano, linearni tachometr je z Fiatu 1300-1500 ktery se vyrabel snad uz na konci padesatych let. i ta plechova pristrojovka je z te doby. mne to dnes prijde jako zajmavy artefakt daneho casu, ale v sedumdesatych letech to bylo jiz dost zastarale.
jak pise Micun, polak byl jen degradace Fiatu. Zigulik byl ze zacatku i trochu vylepseni (OHC motor, design 2103, atd). jenze to je asi tim ze treba tu 2103 stejne navrhovali italove :-)
Nechci tu sirit zadne famy, ale myslim ze ta fotka pripominajici Fiat 125 je jeden z navrhu VAZu 2106 který mel byt na zaklade 125 z cehoz se z ekonomických duvodu ustoupilo.
ta další fotka je myslim navrh faceliftu 2101, ale mozna se pletu.
kazdopadne skoda ze Lada nesahla i po platforme Fiatu 125, to by jsme dnes o nejake 125p nemuseli vubec psat.