Teepeeho Peugeot 406
Moderátor: Moderátoři
- Teepee
- Příspěvky: 4309
- Registrován: čtv bře 10, 2005 13:20
- Bydliště: Praha západ
- Kontaktovat uživatele:
Táákže, včera za mnou přišel jeden místní typ (tam co bydlím, nemyslím Hurikána) a že:
chce hlavně papíry, pár drobností jako nárazníky, světla, zámky. Papíry by navlíkl na jinou Sierru a jezdil by v polopřevodu. Torzo auta by buď zlikvidoval sám a nebo si ho mám nechat (s vyřízlým VINem).
Prosím o výčet rizik, které z toho pro mě vyplývají.
Sice vím, že budu mít v ruce kupní smlouvu, a TP bude v odhlášce, takže rizika neponesu já, ale je to prostě bordel, aby moje auto jezdilo dál v jiné Sieřře (s papírově obnovenou Technickou).
Asi bych měl jednodušší a čistší vyndat drobné díly o které je ještě zájem (zatím ten místní typ a Hurikán) a odvézt to s klidem do šrotu, kde zkusím uhádat že i bez drobností jde o úplný autovrak a platit nebudu, následně odhlásit papíry a je 100% jistota, že věc je 100% vyřízená.
Prosím o názory.
chce hlavně papíry, pár drobností jako nárazníky, světla, zámky. Papíry by navlíkl na jinou Sierru a jezdil by v polopřevodu. Torzo auta by buď zlikvidoval sám a nebo si ho mám nechat (s vyřízlým VINem).
Prosím o výčet rizik, které z toho pro mě vyplývají.
Sice vím, že budu mít v ruce kupní smlouvu, a TP bude v odhlášce, takže rizika neponesu já, ale je to prostě bordel, aby moje auto jezdilo dál v jiné Sieřře (s papírově obnovenou Technickou).
Asi bych měl jednodušší a čistší vyndat drobné díly o které je ještě zájem (zatím ten místní typ a Hurikán) a odvézt to s klidem do šrotu, kde zkusím uhádat že i bez drobností jde o úplný autovrak a platit nebudu, následně odhlásit papíry a je 100% jistota, že věc je 100% vyřízená.
Prosím o názory.
Bílý LADA a okřídlená spol.
-
- Příspěvky: 1246
- Registrován: úte čer 01, 2004 11:14
- Bydliště: Kraj Lučanů
- Kontaktovat uživatele:
Teepee asi to nic zrovna košer a sám nevím, zda bych do něčeho takového šel, asi ne, nicméně to určitě není nemožné, i když to mohu posoudit jenom teoreticky. Ale lepší by asi byla varianta, pokud by si nový majitel zajistil invalidu ... Vozidlo však přechází na nového majitele v okamžiku, kdy je sjednána kupní smlouva a vozidlo je předáno. Z hlediska právní odpovědnosti za případné škody způsobené vozidlem, přestupky ap. není rozhodující stav v zápisu na registru vozidel, ani cokoli jiného. Z tohoto hlediska je asi, co se týče tvé odpovědnosti, vše v pořádku. Nevím ale, jak proběhne převod vozidla, když je to v jednom městě, myslím, že v tom případě se na evidenci vozidel dostaví obvykle oba účastníci - prodávající a kupující - a provedou převod celý, varianta polopřevodu a dokončení převodu je asi obvyklá spíše při převodu ve dvou městech. Nicméně nemám s tím mnoho zkušeností a i tato varianta je jistě nějakým způsobem schůdná. Hlavně bych ti doporučil zajistit, aby případný kupec neměl svědky na to, že jsi mu vozidlo vlastně fakticky nepředal, protože pak by skutečně nebyla naplněna jedna ze základních podmínek přechodu vlastnických práv a při případném sporu by jsi s největší pravděpodobností se svou verzí výkladu neuspěl.
- Teepee
- Příspěvky: 4309
- Registrován: čtv bře 10, 2005 13:20
- Bydliště: Praha západ
- Kontaktovat uživatele:
Díky za další úhel pohledu, a hlavně připomínku s předáním vozidla. Přemýšlím, že mi taky týpek nemusel vůbec říct, že to nepřevede na sebe ale mohl tvrdit, že má připravených 10 000Kč na poplatek a já bych nad ničím nepřemýšlel.
Když to vezmu z pohledu zisků a rizik.
Likvidace = možná zaplatím cca 1000-1500Kč ze nekompletnost a musím to dotáhnout do sběrny. (v místě bydliště si automaticky berou 1000Kč bez DPH jako manipulační za přesun do místa kde to rozebírají, možná by ale u nás neřešili kompletnost, jinak 20km na laně, zítra projde STK, takže to bude trochu riskantní, známka je do 04/2010)
Prodej = riziko nepříjemností kvůli nedokončenému převodu, 1000Kč zisk.
Peníze neřeším, chci hlavně klidně spát.
Když to vezmu z pohledu zisků a rizik.
Likvidace = možná zaplatím cca 1000-1500Kč ze nekompletnost a musím to dotáhnout do sběrny. (v místě bydliště si automaticky berou 1000Kč bez DPH jako manipulační za přesun do místa kde to rozebírají, možná by ale u nás neřešili kompletnost, jinak 20km na laně, zítra projde STK, takže to bude trochu riskantní, známka je do 04/2010)
Prodej = riziko nepříjemností kvůli nedokončenému převodu, 1000Kč zisk.
Peníze neřeším, chci hlavně klidně spát.
Bílý LADA a okřídlená spol.
jestli mohu radit, je to tak jak říká Wolf, auto na něj normálně odhlaš na základě kupní smlouvy, do ujednání napiš, prodávající předá vozidlo kupujícímu bezprostředně po podpisu KS a úhradě ceny k rukám prodávajícího a kupující se zavazuje vozidlo ihned převzít. Dnem podpisu této KS se kupující zavazuje uzavřít smlouvu o povinném ručení. Vozidlo mu fyzicky před svědky předej a je po starosti. odhlaš pojistku.
Druhá varianta je vozidlo dočasně odhlásit depozitem a v depozitu jej stejně legálně prodat. Kupující potom musí nejprve auto pojistit a projít STK, jinak mu značky nevydají. To, jak to udělá je na něm, Toto je nejlepší varianta a pojistka proti všem problémům, protože odpovědnost již bude pouze na novém majiteli, STK a magistrátu. Doporučuji - zkušenost!!!
Druhá varianta je vozidlo dočasně odhlásit depozitem a v depozitu jej stejně legálně prodat. Kupující potom musí nejprve auto pojistit a projít STK, jinak mu značky nevydají. To, jak to udělá je na něm, Toto je nejlepší varianta a pojistka proti všem problémům, protože odpovědnost již bude pouze na novém majiteli, STK a magistrátu. Doporučuji - zkušenost!!!
- Teepee
- Příspěvky: 4309
- Registrován: čtv bře 10, 2005 13:20
- Bydliště: Praha západ
- Kontaktovat uživatele:
Dle dohody jsem mu na Majálesu řekl definitivní stanovisko. Auto ekologicky zlikviduji a trvale vyřadím z evidence.
Děkuji všem za cenné poznatky a připomínky. Došel jsem došel k závěru, že auto (a to co jsem do něj dal) přijde vniveč tak jako tak a zachraňovat doklady tím, že budou jezdit v polopřevodu v jiném autě mě nijak neoslovuje, naopak, nehodlám takovejhle nepořádek podporovat.
Sice to teď budu muset dovézt do šrotu a pokud si z toho zájemci vezmou to, o co se hlásili, tak asi i zaplatit za nekompletnost, ale bude to definitivně vyřízené. Ve druhém případě, bych auto předal před barákem, pak by u něj hnilo na zahradě očesané, a až se přihlásí PČR tak budu lítat s kupní smlouvou a kopíí techničáku a vysvětlovat, že kdysi takhle a takhle, a na tohle čekat, o to nestojím.
Když pohřeb, tak s úmrtním listem. Sloužila na měsíc přesně 7 let.
Děkuji všem za cenné poznatky a připomínky. Došel jsem došel k závěru, že auto (a to co jsem do něj dal) přijde vniveč tak jako tak a zachraňovat doklady tím, že budou jezdit v polopřevodu v jiném autě mě nijak neoslovuje, naopak, nehodlám takovejhle nepořádek podporovat.
Sice to teď budu muset dovézt do šrotu a pokud si z toho zájemci vezmou to, o co se hlásili, tak asi i zaplatit za nekompletnost, ale bude to definitivně vyřízené. Ve druhém případě, bych auto předal před barákem, pak by u něj hnilo na zahradě očesané, a až se přihlásí PČR tak budu lítat s kupní smlouvou a kopíí techničáku a vysvětlovat, že kdysi takhle a takhle, a na tohle čekat, o to nestojím.
Když pohřeb, tak s úmrtním listem. Sloužila na měsíc přesně 7 let.
Bílý LADA a okřídlená spol.
- Křečík Barbuška
- Příspěvky: 11040
- Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
- Bydliště: Brno
- Teepee
- Příspěvky: 4309
- Registrován: čtv bře 10, 2005 13:20
- Bydliště: Praha západ
- Kontaktovat uživatele:
To ano, bylo mi doporučeno, ještě si Techničák po převodu okopírovat.Jelen píše:Když prodám auto, odhlásím ho na nového majitele, mám kupní smlouvu, tak už mě víc nezajímá a majitel je povinen to převést, je to už jeho starost. Když to neudělá, jen on se vystavuje riziku.
Ovšem představa, že týpek pak bude x let vozit můj malý techničák (s mým jménem) a policajtům se smutnýma očima tvrdit, že ještě neměl čas a penize na převod, to se mi nelíbí. Navíc když to prodá, tak můj malý techničák bude drandit kdoví kde, kdoví s kým a bude se tvářit jako že patří ke kdovíjakému autu.
Nenašel jsem žádný pádný důvod k tomu, proč bych to dělal. Auto stejně končí a protože je v něm kus mého já a tak ho taky řádně pohřbím. Že by šlo do likvidace a díly v něm by byly využitelné na šmelinu se pokusím rozumným způsobem minimalizovat kladivem, majzlíkem, flexou atp, jak bude chuť. Zákon řeší jen je-li vrak úplný nebo neúplný, nic o míře poškození mi není známo.
Bílý LADA a okřídlená spol.
- radek mb
- Příspěvky: 5189
- Registrován: sob zář 18, 2004 01:38
- Bydliště: okr.MB
- Kontaktovat uživatele:
Použij to jako absorbér negativních emocí,co půjde rozsekej,uvolni ze sebe negativní energii a bude ti fajn.A to myslím docela vážně, k jinému účelu už to auto sloužit nebude.Teepee píše:nic o míře poškození mi není známo.
EAST RUNNER БРИГАДА.
ŠKODA Octavia II 1,9 TDi
Bratrstvo Vana Tallinn
/ KAWASAKI KLE 500 ČZ 175/477 ČZ 250/485 ČZ 175/487
ŠKODA Octavia II 1,9 TDi
Bratrstvo Vana Tallinn
/ KAWASAKI KLE 500 ČZ 175/477 ČZ 250/485 ČZ 175/487
- Laďuša
- Příspěvky: 12129
- Registrován: stř lis 09, 2005 22:06
- Bydliště: Klatovy / Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Teď tě tady sežerou moralistí, který považujou mlácení do vysloužilýho šrotu za největší ohavnost...
Člen LKCS; Honorowy klubowicz LKP [ELITE 5000]
Chatka 12 forever ►Stodolní II◄ Estonian-czech crazy night Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno Tři sestry <|||> Ladagang °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova
Haben Sie Bratwurst?
keréklampás
Chatka 12 forever ►Stodolní II◄ Estonian-czech crazy night Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno Tři sestry <|||> Ladagang °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova
Haben Sie Bratwurst?
keréklampás
- Křečík Barbuška
- Příspěvky: 11040
- Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
- Bydliště: Brno
Dobré rozhodnutí. Vím o čem mluvím. Kdysi jsem prodal takhle Trabanta a týpek si vzal i plnou moc na odhlášku atd.. Aby mě nezatěžoval běháním po úřadech. A pak po pěti letech dorazila obálka s červeným pruhem z Ústeckého kraje o tom že vozidlo regostrované na mě je v nějakém rybníku uložené jako nepovolená skládka a že mě za to hrozí pokuta 100 tis. Tak jsem musel posílat kopii smlouvy atd... Nakonec jsem z toho vybruslil v pohodě. Ale zbytečně se tím člověk zatěžuje a musí se starat o to. Kdybych si tu smlouvu neschoval tak nevím jak bych dokazoval že to není moje.Teepee píše:Dle dohody jsem mu na Majálesu řekl definitivní stanovisko. Auto ekologicky zlikviduji a trvale vyřadím z evidence.
Děkuji všem za cenné poznatky a připomínky. Došel jsem došel k závěru, že auto (a to co jsem do něj dal) přijde vniveč tak jako tak a zachraňovat doklady tím, že budou jezdit v polopřevodu v jiném autě mě nijak neoslovuje, naopak, nehodlám takovejhle nepořádek podporovat.
Sice to teď budu muset dovézt do šrotu a pokud si z toho zájemci vezmou to, o co se hlásili, tak asi i zaplatit za nekompletnost, ale bude to definitivně vyřízené. Ve druhém případě, bych auto předal před barákem, pak by u něj hnilo na zahradě očesané, a až se přihlásí PČR tak budu lítat s kupní smlouvou a kopíí techničáku a vysvětlovat, že kdysi takhle a takhle, a na tohle čekat, o to nestojím.
Když pohřeb, tak s úmrtním listem. Sloužila na měsíc přesně 7 let.
Ford Sierra 2.9i V6 Manuál Ghia - 150 koní a jede to šíleně, jak jinak než na LPG