Chladící soustava

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět

Máte nebo měli jste problémy s chlazením?

Ano,mám
16
26%
Ne, o chlazení nevím, že je
20
32%
Měl jsem problémy, už jsem vyřešil
26
42%
 
Celkem hlasů: 62

Uživatelský avatar
Ondra
Příspěvky: 78
Registrován: pát srp 17, 2007 13:50
Bydliště: Ústí nad Labem

expanzka

Příspěvek od Ondra »

Vzhledem k rozsahu prasklinek a velikosti dirky nepřichází oprava myslím do úvahy. Pořídím zítra novou. To byla jen taková "zoufalá" výzva... Ono se to... :D Hlavně, že jsem objevil, kde byl problém.
LADA 2111 40 T, 1,6 - 16V, r. v. 2005, LPG (2005-2012)
Uživatelský avatar
plavec
Příspěvky: 4714
Registrován: ned črc 22, 2007 19:38
Bydliště: Pelhřimov

Příspěvek od plavec »

Ondra píše:Ono se to... :D
Vyhodí do popelnice, já vím. Myslím, že na Koněvce mají nádobek dostatek :wink:
Na prodej přebytečné N.D. na Ladu 111: http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... rod%C3%A1m
znamení : KozoHroch :-D
Uživatelský avatar
Ondra
Příspěvky: 78
Registrován: pát srp 17, 2007 13:50
Bydliště: Ústí nad Labem

Příspěvek od Ondra »

plavec píše:
Ondra píše:Ono se to... :D
Vyhodí do popelnice, já vím. Myslím, že na Koněvce mají nádobek dostatek :wink:


No, ona tam měla být negace jednoho sprostého slova :-) "Ono se to nepo****." - ve smyslu, že to holt počká. Ale nádobku už mám - promptně mi ji poslali z Mostu. :occasion7:
LADA 2111 40 T, 1,6 - 16V, r. v. 2005, LPG (2005-2012)
Uživatelský avatar
plavec
Příspěvky: 4714
Registrován: ned črc 22, 2007 19:38
Bydliště: Pelhřimov

Příspěvek od plavec »

Ondra píše:
plavec píše:
Ondra píše:Ono se to... :D
Vyhodí do popelnice, já vím. Myslím, že na Koněvce mají nádobek dostatek :wink:


No, ona tam měla být negace jednoho sprostého slova :-) "Ono se to nepo****." - ve smyslu, že to holt počká. Ale nádobku už mám - promptně mi ji poslali z Mostu. :occasion7:


V Mostě mají dost dílů skladem a posílají to poštou nebo PPL?
Na prodej přebytečné N.D. na Ladu 111: http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... rod%C3%A1m
znamení : KozoHroch :-D
Uživatelský avatar
plavec
Příspěvky: 4714
Registrován: ned črc 22, 2007 19:38
Bydliště: Pelhřimov

Re: mizí Fridex

Příspěvek od plavec »

JmJ píše:
plavec píše: a jak by se správně měl používat ten přípravek na zatěsnění chladiče?Já jsem ho tam prostě nalil za studena a hned jsem motor nastartoval a jel jsem asi 30 km, a pak po asi hodinový pauze jsem jel 30 km zpátky.Nemá se tam spíš nalít až do zahřátého fridexu?Ale to by asi zase byl problém s otevřením nádobky, tlakem by to mohlo vylítat ven :cry:


Moje zkusenost je nejezdit, nechat na volnobeh ohrat az do sepnuti ventilatoru a az sepne, tak klidne nechat jeste 5 minut bezet. Proste co nejvice chladic ohrat, aby se voda co tece ven odparovala hned jak se ven dostane a neodparene usady aby ucpaly diru.


V jakém momentu je nejlepší tam nalít ten obsah lahvičky?Stačí to za studena nebo až do zahřátýho až před zapnitím ventilátoru?
Na prodej přebytečné N.D. na Ladu 111: http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... rod%C3%A1m
znamení : KozoHroch :-D
Uživatelský avatar
Malda
Příspěvky: 1013
Registrován: čtv srp 18, 2005 13:17

Re: mizí Fridex

Příspěvek od Malda »

plavec píše:V jakém momentu je nejlepší tam nalít ten obsah lahvičky?Stačí to za studena nebo až do zahřátýho až před zapnitím ventilátoru?

Mrkni na navod, tam to budou psat. Jeden co sme lili do peugeotu se lil za studena za vypnutyho motoru ...
mimochodem, tak pekny auto a je tak zbastleny tou cernou maskou a hroznejma poklicema a ty blinkry, no skoda mluvit. fuj
Calling name Bastl One
Uživatelský avatar
plavec
Příspěvky: 4714
Registrován: ned črc 22, 2007 19:38
Bydliště: Pelhřimov

Re: mizí Fridex

Příspěvek od plavec »

Malda píše:
plavec píše:V jakém momentu je nejlepší tam nalít ten obsah lahvičky?Stačí to za studena nebo až do zahřátýho až před zapnitím ventilátoru?

Mrkni na navod, tam to budou psat. Jeden co sme lili do peugeotu se lil za studena za vypnutyho motoru ...


Právěže v návodu toho moc není.Proto jsem se radši ptal na zkušenosti. Asi to tam prsknu do studenýho.
Přílohy
Takle vypadá návod na té lahvičce.
Takle vypadá návod na té lahvičce.
Na prodej přebytečné N.D. na Ladu 111: http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... rod%C3%A1m
znamení : KozoHroch :-D
Uživatelský avatar
JmJ
Příspěvky: 6505
Registrován: úte čer 01, 2004 11:30
Bydliště: Kromeriz

Příspěvek od JmJ »

Ja bych to sypal az do rozumne ohrateho. Pripadne v tom nevidim rozdil.
MFP
wergl I - 2104 - melt down
wergl II - 2104 - rebuild succeded
wergl III - 21113 - sold (Chester's new)
wergl IV - i30 - tout est bleu
Uživatelský avatar
Vašátor
Příspěvky: 9327
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Vašátor »

Taky přihodím jednu moji zkušenost se záhadným únikem chladící kapaliny. Netýká se sice žigula, ale co :). Spolupracovník má Škodu Octavii a vždy po jízdě mu pod autem zůstalo pár kapek chladící kapaliny. Jednou za půl měsíce musel vždy nějakou tu decku dolít. Dotahovali jsme všechny hadice chlazení, nicméně problém se nevyřešil. Nakonec nám jeden známý servisman poradil skontrolovat, jestli spíná sahara. No samozřejmě že byl motorek vytavený. Po výměně sahary už z auta nekápne ani kapička. Octavie jsou prý tímto pověstné - vrtule nezapne, chladící soustava se přetlakuje, expanzka nepovolí, hadice se roztáhnou a voda se tlačí ven.
- to jest jen jako zajímavost, jak vzdánlivě nesouvisející věc může ovlivňovat ...

S přípravkem na utěsnění chladiče mám zkušenosti takové - nalít do studeného chladiče a jezdit dokud se motor pořádně neprohřeje, přičemž ještě něco málo ihned najezdit. Utěsnili jsme takto i chladič, který po lehké bouračce tekl jako cedník. Ovšem mií použili prášek, nikoli vodičku.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Uživatelský avatar
tavri
Příspěvky: 1393
Registrován: pát čer 24, 2005 12:43
Bydliště: Trutnov

Příspěvek od tavri »

U mojí 2110 se dá víčko opatrně otevřít i při zahřátém motoru, žádný výbuch nebo vyprsknutí se nekonalo, jen to trochu zasyčelo. Nádobka i víčko stále původní, únik kapaliny jen minimální (asi dvě až tři decky za rok)
Kapalina Fridex G48 a destilovaná náplň (od června 2003 - měnil jsem ji jen jednou)
Zato u favorita mi víčko málem nafackovalo.
Dodge Avenger 2.0 VVT
Green
Příspěvky: 61
Registrován: sob bře 10, 2007 17:56
Bydliště: Kramolín,okr.Třebíč

Příspěvek od Green »

Nedávno jsem koupil nové víčko na expanzku mé 111-ky,protože se mně zdálo že to staré víčko moc netěsní a okolo prolíná fridex.Bylo to bohužel s novým horší než se starým.Nové víčko systém utěsnilo až moc dobře,takže fridex prolínal přes čidlo.Když jsem snížil hladinu fridexu,tak po vychladnutí zas systém hlásil nízkou hladinu fridexu.Dal jsem zpátky staré víčko a hladina fridexu je tam kde má být,akorát časem vždy doplním trochu fridexu a jeto dobrý.Nové víčko vozím sebou,třeba se bude jednou hodit.
Uživatelský avatar
plavec
Příspěvky: 4714
Registrován: ned črc 22, 2007 19:38
Bydliště: Pelhřimov

Příspěvek od plavec »

Vašátor píše:Taky přihodím jednu moji zkušenost se záhadným únikem chladící kapaliny. Netýká se sice žigula, ale co :). Spolupracovník má Škodu Octavii a vždy po jízdě mu pod autem zůstalo pár kapek chladící kapaliny. Jednou za půl měsíce musel vždy nějakou tu decku dolít. Dotahovali jsme všechny hadice chlazení, nicméně problém se nevyřešil. Nakonec nám jeden známý servisman poradil skontrolovat, jestli spíná sahara. No samozřejmě že byl motorek vytavený. Po výměně sahary už z auta nekápne ani kapička. Octavie jsou prý tímto pověstné - vrtule nezapne, chladící soustava se přetlakuje, expanzka nepovolí, hadice se roztáhnou a voda se tlačí ven.
- to jest jen jako zajímavost, jak vzdánlivě nesouvisející věc může ovlivňovat ...

S přípravkem na utěsnění chladiče mám zkušenosti takové - nalít do studeného chladiče a jezdit dokud se motor pořádně neprohřeje, přičemž ještě něco málo ihned najezdit. Utěsnili jsme takto i chladič, který po lehké bouračce tekl jako cedník. Ovšem mií použili prášek, nikoli vodičku.


Díky za info.Sahara běží, to už sme zkoušeli. Ale je to fakt, že leckdy by zrovna na větráku člověk chybu nehledal. :wink:
Předpokládám,že to mám nalít normálně do expanzky, ono se to stejně pak všechno promixuje a dostane všude.Na jednom utěsňovači(jinej výrobce) bylo dokonce uvedeno, že se to nemá lít do expanzky, ale do chladiče, což si nedokážu představit, ledaže bych tam měl chladič z traktoru co má tu zátku :P
Na prodej přebytečné N.D. na Ladu 111: http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... rod%C3%A1m
znamení : KozoHroch :-D
Nemo
Příspěvky: 784
Registrován: stř pro 07, 2005 23:50
Bydliště: Praha-západ

Příspěvek od Nemo »

Ono těžko i výrobcům napsat přesný postup, když některá auta mají expanzku coby součást chladiče, jiná jí mají průtočnou, další slepou, někde je víčko na chladiči, jinde ne...

V zásadě jde o to, aby se ta věc dostala do celého systému, tedy je podmínkou ohřátí kapaliny kvůli otevření termostatu.
U slepé expanzky jako je na 2101-07 je lití do expanzky nesmysl, naopak např. u dodávek citroen/peug./fiat je to jediná možnost, stejně jako zřejmě na 2111.
Lada ? - tím jezdit, není normální !
>2121- ? hniloba s velkou budoucností! Již vyvařená a bojeschopná.
žež
Příspěvky: 214
Registrován: úte čer 17, 2008 20:39
Bydliště: Křtiny

Vypuštění

Příspěvek od žež »

Kudy nejlépe vypustím fridex na 2111?
Mám trhnout tu hadici u chladiče. Je asi nejníže. :)
Uživatelský avatar
Majo2103
Příspěvky: 555
Registrován: pát lis 16, 2007 19:17
Bydliště: Ploské 79
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Majo2103 »

Na chladiči by mal byť ventil na spodku a na bloku motora povolíš matku na 13 kľúč.Nachádza sa trocha viac vpravo od olejového filtra.
Tešiť sa dá aj z maličkostí, napríklad z výplaty...

Najlepšie je nič neriešiť, veď ono sa to už poserie aj samo..

Nealkoholické pivo je ako porno v rádiu...
Odpovědět

Zpět na „Hnací soustava“