predstih zapalovania

Moderátor: Moderátoři

tomass
Příspěvky: 896
Registrován: čtv čer 28, 2012 00:16

Re: predstih zapalovania

Příspěvek od tomass »

Vašátore díky za info. Mám tam vše jak má být. Motor 21043 s karb. a katem. Cívka nová 2108 asi 3 roky, modul taky nový asi 3 roky, bezkontaktní snímač na rozdělovači (zatím původní), VN s přeskokem jiskry, předepsané svíčky, kabely Tesla taky asi 3 roky. Vše jsem kupoval v Autoladě (kromě kabelů a svíček) přímo na můj model a ročník. Nedělám žádné harakiri s kombinacema dílů co k sobě nepatří. Akorát se ty Silver svíčky lišily mezerou 0,55 a 0,7 mm, což výrobce Brisk v označení nerozlišuje a vyrábí zrovna s tou mezerou, kterou uzná za vhodné. Zjistíš to jen změřením šuplerou, nebo vhodným průměrem drátu. :D
Vliv nižší teploty vzduchu nebyl, svíčky jsem měnil ještě když bylo teplo skoro 15 st. nad nulou. Ani teď se vlivem teploty volnoběh už dál nesnížil. Nic jiného se neměnilo. Je to poznatek pro který nemám zcela jasné vysvětlení. To znamená vždy po jedné svíčce dát starou a vyzkoušet která to snížení volnoběhu dělá....
Uživatelský avatar
corsair
Příspěvky: 563
Registrován: pon říj 27, 2014 10:22
Bydliště: TVRDOŠÍN

Re: predstih zapalovania

Příspěvek od corsair »

Poradte mi fintu ako nastavit odtrh ked nevidim kedy je kladivko rozpojene (tam nieje 0,40mm skor 0,05mm)? Postrehol som len iskierku, ktora tam preskoci.
Ušetrime korunu, nech to stojí milión.
Sme bohatý, že si kupujeme lacné veci...
Jedine Madit M8AD
Uživatelský avatar
Roman
Příspěvky: 1285
Registrován: úte čer 01, 2004 09:18
Bydliště: Kralův Dvůr
Kontaktovat uživatele:

Re: predstih zapalovania

Příspěvek od Roman »

Ked to nevidis, musis mat strasne maly odtrh. Ale musis vidiet vacku na hriadeli rozdelovaca, ktora kladivko zdviha. Ked je najvyssie, vtedy musis nastavit spravny odtrh. Ale aj tak najpresnejsie je zohnat si merak, ktorym sa meria odtrh elektronicky a nastavit ho s tym. Vyluci sa tym mechanicka nepresnost nastavovania pomocou sparovych mierok.
Napr.:
http://www.rr-naradie.sk/digitalni-mult ... automobily

ale existuju aj podstatne lacnejsie, len treba hladat.....
Roman
tomass
Příspěvky: 896
Registrován: čtv čer 28, 2012 00:16

Re: predstih zapalovania

Příspěvek od tomass »

Romane, máš ten měřák opravdu vyzkoušený ? :mrgreen: Aby kolega nebyl ještě ve větší prde.. než je. Já ho měl právě z FK a neukazoval správně otáčky ani předstih na Ladě (elekronický rozdělovač) ani na Fiatu (mechanický kontakt). O přesnosti tuším 2,5% u každého z nich se nedalo ani omylem hovořit. Měřím jen stroboskopem a nic jiného, než předstih.

Tady je někdo z administrace fakt rychlej. Do 10 minut smazáno 300% podstatných údajů. Pošlu Ti tedy do SZ :( Začal jsem si dělat prinscreeny, nevyhnutelné opatření pro úsporu času při psaní.
Uživatelský avatar
corsair
Příspěvky: 563
Registrován: pon říj 27, 2014 10:22
Bydliště: TVRDOŠÍN

Re: predstih zapalovania

Příspěvek od corsair »

Auto je pojazdne ale ja ani neviem nstavit ten odtrh. Ako sa to nastavuje?
Dam dole hlavu rozdelovaca, ukaze sa mi okruhle rameno (palec)
Na ramene povolim 2skrutky a ukaze sa mi akysi odstredivy mechanizmus kde su 2 strunky, 1 je prasknuta
Ked povolim horkotazko skrutku na raminku nic sa nedeje, zistujem ze tou skrutkou je to len prichytene...
Ušetrime korunu, nech to stojí milión.
Sme bohatý, že si kupujeme lacné veci...
Jedine Madit M8AD
Uživatelský avatar
Vašátor
Příspěvky: 9339
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: predstih zapalovania

Příspěvek od Vašátor »

Všechno špatně...to v čem se vrtáš, je odstředivá regulace, odtrh kladívka tam nenajdeš.
- sundáš hlavu rozdělovače
- pod palcem, DOLE pod destičkou odstředivé regulace, najdeš pohyblivý kontakt. Vede na něj přívodní vodič. Odtrh se nastavuje na něm, kladívko je drženo dvouma šroubkama.
- nastavíš vačku kladívka nosem (hranou) na kladívko, tak aby kladívko bylo co nejvíce otevřené
- prostrčíš spárovou měrku mezi kontakty a měříš. Měrka 0,4mm musí jít suvně a nesmí nadzvedávat kontakt kladívka. Pokud je hodnota mimo, povolíš dva šroubky držící kladívko a jemně ho přenastavíš. Dotáhneš, skontroluješ a opakuješ tak dlouho, dokud to není OK.

Ad.2) pokud je pružinka v odstředivé regulaci prasklá, je potřeba ji vyměnit! Předstih pak narůstá příliš rychle ... viz. co už psal Marek.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Uživatelský avatar
corsair
Příspěvky: 563
Registrován: pon říj 27, 2014 10:22
Bydliště: TVRDOŠÍN

Re: predstih zapalovania

Příspěvek od corsair »

Bolo to total rozosrane...
Ako mam chapat sttupnicu na telese rozdelovaca?
Ušetrime korunu, nech to stojí milión.
Sme bohatý, že si kupujeme lacné veci...
Jedine Madit M8AD
Uživatelský avatar
Roman
Příspěvky: 1285
Registrován: úte čer 01, 2004 09:18
Bydliště: Kralův Dvůr
Kontaktovat uživatele:

Re: predstih zapalovania

Příspěvek od Roman »

Aku stupnicu mas na rozdelovaci? Jedina co si pamatam bol oktanovy korektor na 2101....
Roman
Uživatelský avatar
corsair
Příspěvky: 563
Registrován: pon říj 27, 2014 10:22
Bydliště: TVRDOŠÍN

Re: predstih zapalovania

Příspěvek od corsair »

Ano ano to myslim, ako to je odstupnovane? Je to po 1° alebo ako?
Ušetrime korunu, nech to stojí milión.
Sme bohatý, že si kupujeme lacné veci...
Jedine Madit M8AD
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
Příspěvky: 11032
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Re: predstih zapalovania

Příspěvek od Křečík Barbuška »

Tam nemas oktanovy korektor. Na te noze neco rysek je a je u toho + a - . Tebe hlavne zajima co nablikas na prsou proti remenici. Pokud nemas stroboskop tak zakladni nastaveni zvladnes i pri stojicim motoru. Porid si literaturu. Tumu nebo slovensky psany ekvivalent. Bych ti to popsal, ale nemam dar srozumitelneho vypraveni :-) . Ale kdyz das do vyhledavani heslo predstih a uzivatele Marek tak jiste najdes dostatek informaci.
Naposledy upravil(a) Křečík Barbuška dne pát lis 28, 2014 21:27, celkem upraveno 1 x.
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Uživatelský avatar
Roman
Příspěvky: 1285
Registrován: úte čer 01, 2004 09:18
Bydliště: Kralův Dvůr
Kontaktovat uživatele:

Re: predstih zapalovania

Příspěvek od Roman »

Vsak to sa divim, ze by na 2107 na rozdelovaci bola nejaka stupnica a stale opakujem, precitat nejaku literaturu a potom klast konkretne otazky. Na inych forach by na taketo dotazy prisla asi takato odpoved:
http://www.vestirna.com/koule/ :D
Roman
Uživatelský avatar
corsair
Příspěvky: 563
Registrován: pon říj 27, 2014 10:22
Bydliště: TVRDOŠÍN

Re: predstih zapalovania

Příspěvek od corsair »

Odstrediva regulacia... Daju sa zohnat pruzinky odstredivej regulacie? Alebo sa da pouzit nahrada z coho napriklad?
Alebo kupit hriadel rozdelovaca? Obrázek
Ušetrime korunu, nech to stojí milión.
Sme bohatý, že si kupujeme lacné veci...
Jedine Madit M8AD
Uživatelský avatar
corsair
Příspěvky: 563
Registrován: pon říj 27, 2014 10:22
Bydliště: TVRDOŠÍN

Re: predstih zapalovania

Příspěvek od corsair »

Myslim, ze moj problem ma nieoc spolocne so zapalovanim. Na malom plyne (v obci napr) pri rovnomernej rychlosti mi "cuka" auto, alebo ako to nazvat...
Ušetrime korunu, nech to stojí milión.
Sme bohatý, že si kupujeme lacné veci...
Jedine Madit M8AD
Jan Vaníček
Příspěvky: 1098
Registrován: úte úno 03, 2009 10:26
Bydliště: Krkonoše

Re: predstih zapalovania

Příspěvek od Jan Vaníček »

Máš tam teda karburátor a rozdělovač s podtlakovou regulací? Pokud ano, odpoj hadičku podtlaku a vyzkoušej. Nevím, co je příčinou, ale mě to tehdy po laborování několika let a návštěvě několika servisů pomohlo, na málo plynu se nedalo jezdit. Myslím, že příčinou byl karburátor. S odpojeným podtlakem to pak jezdilo bez problému. Kromě karburátoru jsem tehdy měnil vše, stále nechával seřizovat ... . H
Uživatelský avatar
Petr HC
Příspěvky: 2295
Registrován: stř lis 21, 2007 11:27
Bydliště: Hořice

Re: predstih zapalovania

Příspěvek od Petr HC »

Jan Vaníček píše:Máš tam teda karburátor a rozdělovač s podtlakovou regulací? Pokud ano, odpoj hadičku podtlaku a vyzkoušej. Nevím, co je příčinou, ale mě to tehdy po laborování několika let a návštěvě několika servisů pomohlo, na málo plynu se nedalo jezdit. Myslím, že příčinou byl karburátor. S odpojeným podtlakem to pak jezdilo bez problému. Kromě karburátoru jsem tehdy měnil vše, stále nechával seřizovat ... . H
Viz. můj příspěvek v :
http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... it=podtlak*

Trochu s tím souvisí i předposlední příspěvek v :
http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... t*#p378328
Если бы автомобили Лада были безпроблематичными, я бы определенно русский язык забыл.
Odpovědět

Zpět na „Elektrická soustava“