Odpojovač - namontoval jsem ho správně?

Moderátor: Moderátoři

Uživatelský avatar
Martin-MTX
Příspěvky: 481
Registrován: stř lis 08, 2006 18:32
Bydliště: Mělník
Kontaktovat uživatele:

Re: Odpojovač - namontoval jsem ho správně?

Příspěvek od Martin-MTX »

Je to trochu OT - když jsme stavěli první vostrej motor 1600 do závoďáku, tak měl takovou kompresi, že s ním sériovej startér měl problémy. Prakticky se mi ho nedařilo natočit v garáži jen tak, buď mi hořeli kabely mezi startérem a baterkou, nebo hořel startér. Pak jsem si půjčil startovací box na velkou tatru cvakl přímo na startér a... začal hořet taky :D

Problém se vyřešil až montáží startéru s převodovkou/rychloběžkou nebo co to je. Ten má, kupodivu menší odběr a točí rychleji. Baterku mám vzadu v kufru, od ní cca 0,8cm kabel k odpojovači na palubce a z něj ke startéru..

..a od těch dob se stal Cory naším hlavním dodavatelem startérů. 2 jsem koupil tady na Mělníku v CS Auto lada, další 3 od Coryho :)
LADA 1600MTX Rallye Team
http://ladamtx.cz/
Uživatelský avatar
Vašátor
Příspěvky: 9327
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Odpojovač - namontoval jsem ho správně?

Příspěvek od Vašátor »

Tomáši, já schválně o mžikovém rozbíhacím proudu nepsal a to především kvůli tomu, že Tebou udávaný maximální proud odpojovače je 300A a jak jistě známo, udávají se proudy jmenovité, nikoli rozběhové. Tudíž pokud má odpojovač psáno MAX 300A, jedná se o proud jmenovitý, pokud to chápu správně. Rozběhová špička by odpojovači tudíž nic udělat neměla, jiskra v něm nepřeskakuje, pokud je odpojovač v pořádku, k žádnému opalu kontaktů by docházet nemělo.
Při přechodovém odporu na odpojovači, na zapalovací cívce při provozu rozhodně žádná ztráta nebude. Odpojovač se většinou totiž montuje mezi autobaterii a kostru. Nicméně alternátor je kostřený přes motor a karoserii, cívka je tedy zapojená v obvodu mimo odpojovač.

Já třeba z Oranžády autobaterii nevyndávám. Garáž mám v domě a tak ji nemusím na zimu nikam přenášet, aby nezmrzla. Navíc jezdím veteránským stylem, čili třeba 14 dní nevyjedu ... po každé jízdě tedy vypnu odpojovačem baterii a mám klid :). Koncovky baterie mám původní olověné a už toho mají dost za sebou. Potřebuji je tedy šetřit :)
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Uživatelský avatar
Martin-MTX
Příspěvky: 481
Registrován: stř lis 08, 2006 18:32
Bydliště: Mělník
Kontaktovat uživatele:

Re: Odpojovač - namontoval jsem ho správně?

Příspěvek od Martin-MTX »

Tak já rozepínám plus pól, když ji mám vzadu.. A na zimu baterku vyndavám od té doby, co jsem ji tam na jednu zimu nechal a pak mi orezla celá parabola a podběh :D
LADA 1600MTX Rallye Team
http://ladamtx.cz/
tomass
Příspěvky: 896
Registrován: čtv čer 28, 2012 00:16

Re: Odpojovač - namontoval jsem ho správně?

Příspěvek od tomass »

Martine, já myslím, že Tvá zkušennost je dokonalým doplněním.

S tou korozí bych měl jeden nápad, který jsem již realizoval v souvislosti s novejma parabolama. viewtopic.php?f=60&t=19296&start=15 Mám to tam 3/4 roku a max. spokojenost. Zkušennost, že se mi nový ruský reflektory samovolně oloupou do 2 let se nenaplnila (český se už asi 10 let nevyrábějí). Po tom 3/4 roce vypadají stále tak suprově jako bych je tam dal minulý týden.

Jeden známej měl v BMW aku továrně taky vzadu a po x letech (tuším cca 9 letech) už tam neměl vůbec - ten držák a aku stavěl jen na kostku polystyrenu bez upevnění. Nebylo řešené odvětrání z kufru. Kyselina a výpary jsou svině.
Uživatelský avatar
Petr HC
Příspěvky: 2295
Registrován: stř lis 21, 2007 11:27
Bydliště: Hořice

Re: Odpojovač - namontoval jsem ho správně?

Příspěvek od Petr HC »

tomass píše: Kyselina a výpary jsou svině.

A proto je vypouštím na silnici (za jízdy aku nejvíce plynuje) a v garáži někdy trochu odkápne na prkýnko pod vozem. Po 9ti letech a 50 kkm není nikde okolo aku ani stopa koroze.
P.S. evidentně to sem nepatří - přemístětě prosím do tématu o akumulátorech.
Přílohy
AKU112.jpg
Если бы автомобили Лада были безпроблематичными, я бы определенно русский язык забыл.
Uživatelský avatar
ger007
Příspěvky: 4784
Registrován: úte kvě 06, 2008 13:38
Bydliště: NMnV - Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Odpojovač - namontoval jsem ho správně?

Příspěvek od ger007 »

njn toto sa da bohuzial iba na doplnatelnych aku, my co uz mame nedoplnatelne tak mame smolu
Be better, not second best
if not better, be different
LADA !

1x2104X 16V, 1x 21044, 2 x 1111, 1xB210, 1xJawa550, 1x Toyota Avensis T25

Obrázek
детские игрушки
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
Příspěvky: 11031
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Re: Odpojovač - namontoval jsem ho správně?

Příspěvek od Křečík Barbuška »

Tyto oddechové otvůrky mají i ty nedoplňovací "bezúdržbové" .
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Uživatelský avatar
ger007
Příspěvky: 4784
Registrován: úte kvě 06, 2008 13:38
Bydliště: NMnV - Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Odpojovač - namontoval jsem ho správně?

Příspěvek od ger007 »

ano ?? neracil som si vsimnut na mojej varte silver lajn
Be better, not second best
if not better, be different
LADA !

1x2104X 16V, 1x 21044, 2 x 1111, 1xB210, 1xJawa550, 1x Toyota Avensis T25

Obrázek
детские игрушки
Uživatelský avatar
valda1971
Příspěvky: 7214
Registrován: úte pro 06, 2011 16:45
Bydliště: Bílina

Re: Odpojovač - namontoval jsem ho správně?

Příspěvek od valda1971 »

Tyto otvory mám už na všech bateriích - i na jedné, co má šroubovací víčka. Myslím si, že je to už nějakou dobu pro výrobce jakási norma.
Žigulíci: VAZ 2101 r.1971, VAZ 2103 r.1974, VAZ 2170 r.2012
tomass
Příspěvky: 896
Registrován: čtv čer 28, 2012 00:16

Re: Odpojovač - namontoval jsem ho správně?

Příspěvek od tomass »

ger007 píše:ano ?? neracil som si vsimnut na mojej varte silver lajn


Opravdu tam jsou odvětrávací otvory z obou stran. Jen zátky článků jsou zalepený samolepkou. Podívej se pořádně na fotky mojí Varty Silver viewtopic.php?f=60&t=19296&start=15 , už jsem to psal asi o 2 příspěvky výše, kde je tento odkaz. Leda že by inovovali model, ale nezdá se mi to, že by tam nebyly.
Majo
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen
Kontaktovat uživatele:

Re: Odpojovač - namontoval jsem ho správně?

Příspěvek od Majo »

Kazda olovokyselinova aku musi myt odvetranie....
Mne na nive po jednej prihode s prebijanim zhrdzavel este aj ram okna...
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Uživatelský avatar
Vašátor
Příspěvky: 9327
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Odpojovač - namontoval jsem ho správně?

Příspěvek od Vašátor »

Ano ano, všechny olověné mají odvětrávací otvory. Jen se divím, že vám z nich něco uniká. Za celou dobu mého automobilismu, mi nikdy z žádné autobaterie v mých autech nic neuniklo. Ovšem když to někomu z okolí přebíjelo, tak baterka tekla velmi pěkně :mrgreen:
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Majo
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen
Kontaktovat uživatele:

Re: Odpojovač - namontoval jsem ho správně?

Příspěvek od Majo »

Tak, tak, aj mne len pri prebijani. Teraz mam skoro vsade olovo/gel a ta odvetranie nema :wink:
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Uživatelský avatar
Petr HC
Příspěvky: 2295
Registrován: stř lis 21, 2007 11:27
Bydliště: Hořice

Re: Odpojovač - namontoval jsem ho správně?

Příspěvek od Petr HC »

Vašátor píše:Ano ano, všechny olověné mají odvětrávací otvory. Jen se divím, že vám z nich něco uniká. Za celou dobu mého automobilismu, mi nikdy z žádné autobaterie v mých autech nic neuniklo...

Tak ony "žerou" i ty páry co nejsou vidět.
Ještě dodatek k "vychytávkám" okolo aku.
Oranžově - konická koncovka-kryt z injekční jehly s epoxidem vlepenou plastovou hadičkou.
Žlutě - datum uvedení aku do provozu.
Zeleně - měrka na doporučenou výšku hladiny v expanzce.
Modře - označení polarity aba bylo jasno, že jde o pravý aku (ne levý jak má být).
Fialově - konektor pro přenosnou svítílnu s magnety (z 2104).
Červeně - opravené čidlo hladiny kapaliny do ostřikovačů (jazýčkový kontakt ze snimače cyklotachometru zalitý do pův. čidla parafinem).
P.S. nemám z 2112 už DoDo ?
Přílohy
AKU112.jpg
Если бы автомобили Лада были безпроблематичными, я бы определенно русский язык забыл.
Uživatelský avatar
smajchl
Příspěvky: 413
Registrován: ned lis 21, 2010 14:11
Bydliště: Praha

Re: Odpojovač - namontoval jsem ho správně?

Příspěvek od smajchl »

Nevim jestli je to nutny ale ja pri nabijeni silnou nabijeckou povoluju ty zatky aby to melo kam bublat a nepraskla baterka.. jednou sem je ale zapomnel zas zasroubovat... ted to mam vsude kolem baterky rezaty :-D jezdit s povolenou baterkou znamena ze od kyseliny je uplne vsecko...
Odpovědět

Zpět na „Elektrická soustava“