Vůle ventilů (seřízení)

Moderátor: Moderátoři

Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
Příspěvky: 11039
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Re: Vůle ventilů (seřízení)

Příspěvek od Křečík Barbuška »

Tak ta pardubicka ma fakt moc peknej volant a motor na fotkach doslova radostne sviti :) . Nicmene na postu stare vrany mas jedenactku. Myslis, ze ti ta 112 muze zajistit nejaky vyznamejsi progres?
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Uživatelský avatar
JmJ
Příspěvky: 6573
Registrován: úte čer 01, 2004 11:30
Bydliště: Kromeriz

Re: Vůle ventilů (seřízení)

Příspěvek od JmJ »

FOMA píše:Zaujala mě ta 2112 z Pardubic :P , ....... ale právě vůbec se mi nelíbí ten 8V buchar ala Samara a taky ten obstarožní hnusně futuristický volant 8)
Co to blabolis. To je jen projev abstaku po zadohrabu... bez to zaspat ;-)
VAZ 2104 1.3 1989
Uživatelský avatar
FOMA
Příspěvky: 2190
Registrován: pát kvě 05, 2006 06:13
Bydliště: Kroměříž - Vyškov

Re: Vůle ventilů (seřízení)

Příspěvek od FOMA »

Myslím, že to opravdu přejde 8) 2111 samozdřejmě plně stačí, ale žena nadává jak špaček, že to nemá posilovač řízení, plasty drnčí a po tmě to moc nesvítí :evil: No a taky se trošku obávám, že nynější denodenní provoz v solné emulzi se na kabátě 11ky nejspíš s příchodem jara projeví tak, že rozkvete (a do krásy to asi sotva bude) :| Nicméně po nedávné zkušenosti co jsme jeli pro téměř "tutovou" Prioru po prvním majiteli... :mrgreen: :| , tak bych tomu 8V bucharu z Pardubic nepříkládal větší vážnost :twisted:
Lada 21061(1986) 1986-2008(198 000km)
Lada 21113(2001) 2008-nyní
Ford Fusion 1.4 16v 2012-nyní
Lada Vesta SW Cross (Bastion) 2019 -nyní
Lada 21120(2004) (Rozmar) 2023 - nyní

Lada = Levné A Dobré Auto
Uživatelský avatar
JmJ
Příspěvky: 6573
Registrován: úte čer 01, 2004 11:30
Bydliště: Kromeriz

Re: Vůle ventilů (seřízení)

Příspěvek od JmJ »

A co ta 12 po petrovi hc?
VAZ 2104 1.3 1989
Uživatelský avatar
FOMA
Příspěvky: 2190
Registrován: pát kvě 05, 2006 06:13
Bydliště: Kroměříž - Vyškov

Re: Vůle ventilů (seřízení)

Příspěvek od FOMA »

Ta nejede má vodu v oleji.
Lada 21061(1986) 1986-2008(198 000km)
Lada 21113(2001) 2008-nyní
Ford Fusion 1.4 16v 2012-nyní
Lada Vesta SW Cross (Bastion) 2019 -nyní
Lada 21120(2004) (Rozmar) 2023 - nyní

Lada = Levné A Dobré Auto
Uživatelský avatar
Tommel
Příspěvky: 3265
Registrován: pon pro 20, 2004 10:44
Bydliště: Brno - HK
Kontaktovat uživatele:

Re: Vůle ventilů (seřízení)

Příspěvek od Tommel »

Když je taková touha po 2112 tak asi prodám tu svojí :mrgreen:
Chatka 12 forever :mrgreen: . Buková drift challenge team. Aerodynamika je pro ty, co neumí ladit motor.

Nové vozy Lada, UAZ, GAZ, Kamaz z Ruska
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
Příspěvky: 11039
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Re: Vůle ventilů (seřízení)

Příspěvek od Křečík Barbuška »

Tak jako ta pardubicka 112 by mohl byt relativne dobry kup. 112 se mi i celkem libi, ale jiz jsem dostatecne saturovan tou ludrou Kalinkou. Respektive stav kdy mam jeden stroj prinasejici jen samou radost a druhy ktery je jen pro zlost jest stavem rovnovaznym a netreba jej menit :-) .
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Uživatelský avatar
zelvotron
Příspěvky: 6276
Registrován: čtv lis 23, 2006 10:32
Bydliště: Praha

Re: Vůle ventilů (seřízení)

Příspěvek od zelvotron »

Tak do toho běž ty, desítka je volba znalců, to se s kalinou nedá vůbec srovnávat :)
21113 >>> 21113 >>> 21113

Komu není rady, tomu není pomoci.
Uživatelský avatar
dmatej
Příspěvky: 2847
Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
Bydliště: Přehýšov
Kontaktovat uživatele:

Re: Vůle ventilů (seřízení)

Příspěvek od dmatej »

FOMA píše:Dotaz:
1. motor 1.6 8V má hydroštely nebo se musejí seřizovat ventily jako u 1.5 8V?
2. a jak na tom byly 1.6(1.5) 8V se spolehlivostí, výkonem a spotřebou?
1.6 8V Kalina nemá hydroštely, a seřizování - konečně jsem to asi před měsícem zkontroloval, k mému překvapení po asi 130 000 km vůle ventilů jsou v normě, takže na to vůbec nemusím sahat. Olej používám Elf 5W40, pořád mi mění názvy, ale je to prostě nějakej NF/SRX a spol. Otázka je, jak vypadají sedla, protože mi asi dva roky zlobil kabel k první svíčce a já hledal chybu jinde, nemaje alternativní kabel na pokus. To jsem si nasral do bot ... missfirů bylo asi víc než dost, nicméně v týdnu jsem předjížděl SuperB 160 v kopci, takže jede to ještě pořád dobře ... nájezd mám 207000 km.

Katalyzátor - mám už třetí, výměna je napoprvé horor, napodruhé rutina, napotřetí hodinka práce (čili u mě odpoledne, protože jsem pomalej :D):
1. - praskly svody za přírubou, viděl jsem totéž ještě na jiné Kalině z roku 2007, tehdy systematická chyba výroby, zřejmě. Zavařil jsem je, je to tažená trubka a nerezne, příruba je kus oceli a rezne, ale nedalo to moc práce. Nejhorší je to poprvé vyndat.
2. - fouklo mi těsnění pod hlavou, tak jsem rovnou vyměnil katalyzátor; mívají dvě čísla, ale jsou stejné, jeden je 2112, druhý 11183.
3. - když jsem měnil druhý díl, utrhl jsem štefty a tentokrát jsem to nechtěl odvrtávat pod autem. Když jsem 2 vyndal, ukázalo se, že vnitřek v něm lítá nahoru dolů. To se mi nelíbilo a na Koněvce jsem dostal výprodejní slevu, tak jsem ho rovnou vyměnil.

Vlnovec na druhém dílu z Německa dlouho nevydržel a začal mi prdět v Itálii, takže jsem jezdil s WRC (sjel jsem si z dálnice směrem na Follonicu to vzal přes kopečky, byla sranda, Italové jezdí v obcích 80, ale mimo obec couraj i když spěchaj :D )
Pak jsem si objednal přímo z Polmostrowa celou sadu druhého a třetího dílu, kupodivu je to bez vlnovce. Vlnovec jsem koupil nerez na českém eshopu, uřezal i ty zasrané rozlisované trubky, a koupil tři nerez spojky. Neprdí to, tišší je to, hálelůja.

Každopádně od výroby veškeré seřizování ventilů spočívalo v přehození dvou podložek mezi sebou asi po 80 000 km.

Jinak ludra ... viděl bych to tak, že pokud bych to auto koupil, obratem měním automaticky
- výfuk i s katem (jo a výfuky: origo zrezne do 5 let, ale neupadne, má inteligentně navařenej hák, Polmostrów je lacinej, ale zrezne za 4 roky a upadne na zem - prorezne trubka před svarem kolem dokola a slyšet to moc není. MARIX je eňoňuňo výfuček, ale špatně se shání. Zatím dobrý).
- přední brzdiče a kotouče, zadní pakny a bubny a prasátka, časem zatuhnou, pak auto žere o 1-2 litry víc
- chladič a topení (obojí teklo; topení je schopné zničit ŘJ a mění se zatraceně blbě; chladič je práce pro děti :-) )
- komplet brzdové trubky (praskla ta dlouhá, naštěstí při prošlápnutí před odjezdem do Sadské, za 2 hodiny už si jí vezl pan Nedbal, trubku k PP kolu jsem pak měnil doma já než to přijde znova)
- motorek ostřikovačů za Hella pro mercedes, tlačí jako origo, jen je třeba násos obalit něčím (3x smršťovačkou), aby těsnil, je tenčí. MasterSport nebrat, životnost 4 roky.
- alternátor (shořel můstek plamenem)
- startér (uhnil 3cm ukostřovací pásek)
- sundat přední blatníky a zahájit zásah plastické chirurgie, než se to rozpadne a budeš to nastavovat laminátem, jako já :D
- klakson, rád přestane fungovat, když je nejvíc třeba, třeba na STK

Zapomněl jsem na něco? Jinak auto parkuje venku na trávníku, ráno rosa, večer rosa, v garáži dopadne líp. Pozitivní je, že třeba podlaha je ok, trošku jsem se bál, když mě napadlo, že se podívám pod koberec. Stála tam louže, ale je to tak zalitý barvou, že k plechu se nedostala.
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto) a Škleblík (VW Passat).
Odpovědět

Zpět na „Hnací soustava“