Marek píše:............. Koupě nového auta má mnoho výhod a já bych si osobně myslel, že v mnoha ohledech je to pro mou kapsu ekonomičtější.
Je to značně individuální. pokud potřebuješ rodinné auto na víkendy, doktory, dovoz dětí do školy a občas do stavebnin a výlet, tak se dá uvažovat takto:.
- Nová Fabia Combi od 269 900CZK:
http://www.skoda-auto.cz/cze/model/newf ... combi.aspx
- Ojeté 10 let staré auto: 80 000CZK + investice do opotřebených dílů řekněme 30 000CZK = 110 000CZK. (náš P406)
- Auta jsou to prostorově zcela někde jinde, takže srovnatelný model k P406 můžeme zauvažovat nad jeho nástupcem P407SW, základní cena 594 900 Kč.
http://www.peugeot.cz/objevte-vic/407/sw/
- No tak to jsme trochu mimo finanční realitu takže vezměme něco pro rodinu s průměrným českým příjmem:
http://dacia.cz/modelova-rada/logan-mcv ... /index.jsp
Základní cena 199 000 CZK
Takže máme 269 900 za Fabii, 594 900 za Peugeota, 199 000 za Logana MCV nebo 110 000CZK za ojetého Peugeota.
Po 5 letech
Fabia 150 000CZK, Peugeot 407 cca 250 000CZK, LoganMCV cca 100 000CZK, Peugeot 406 cca 35 000CZK.
Ztráty hodnoty v CZK cca:
119 000 x 344 900 x 99 000 x 75 000
K tomu lze přičíst strach o zánovní auto, vysokou vhodnost dalších výdajů na havarijní pojištění, vhodnost garáže pro nové auto atd atd...
A jak budou roky přibývat rozdíly budou ještě propastnější.
Po 10 letech
Fabia 50 000CZK, Peugeot 407 cca 100 000CZK, LoganMCV cca 40 000CZK, Peugeot 406 cca 5 000CZK.
Ztráty hodnoty v CZK cca:
219 000 x 494 900 x 159 000 x 105 000
Skoro mě to svádí, že koupě nejlevnější nové plečky bude opravdu výhodnější než koupě ojeté plečky, která nová stála 500 000. Jaký mezi nimi bude rozdíl v komfortu a kvalitě zpracování objektivně nevím, subjektivně bych řekl že to původně dražší ale starší bude lepší.
PS: opravdu by mě zajímalo
1. kolik má náš Peugeot najeto, že to nebude současných 145 000km je jistý, ale o kolik jsem se mohl seknout v mém odhadu nepřesahujícím 200 000km.???
2. kde jsem ve své teorii udělal případně chybu.
Bílý LADA a okřídlená spol.