SOLEX - rada
Moderátor: Moderátoři
Re: SOLEX - rada
Ja mam 21083 na 1,6ke v chevy, hodil som na to vrch z Axtecu a nie je to zle. Ale to nie je ani Ozon. Ja som napríklad nikdy nepochopil, preco niekomu vadi podtlakove otvaranie druhej komory. Kym nie je dostatocny podtlak v sani, tak je stejne ta druha komora otvorena zbytocne...
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Re: SOLEX - rada
Presne tak, to otvaranie druhej komory na Ozone je velmi dobre vymyslene, aj system volnobehu je premakany, Solex je oproti Ozonu v tomto smere v minuse. Na Ozone sa pri tuningu motora da doladit prechodovy rezim skrutkou, co pri Solexe znamena hranie sa s tryskami. Ozon ma na druhej komore pomerne velky "maly" difuzor, takze treba zamenit za mensi atd....Ked sa niekto pyta, v com je teda ten Solex lepsi a preco zerie menej ako Ozon, tak dovod treba hladat v hrankach medzi difuzorom a klapkou. Solex ma tie hranky rovnomerne, zretelne, co sposobuje odtrhanie vzduchu od steny a nasledne turbulencie a premiesavanie zmesi. Ozon ma tieto miesta skoro vyhladene. Druha vec je ta, ze Solex pouziva tzv. "aktivny ekonomizer", to znamena, ze v pripade vysokeho podtlaku pod klapkou prechdza palivo len cez hlavnu trysku (ktora zvycajne mensia ako na Ozone) a pripade straty podtlaku, cize pridani plynu pusti membranka palivo cez dodatocnu trysku.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
- Marek89
- Příspěvky: 1812
- Registrován: úte úno 20, 2007 17:45
- Bydliště: Čaňa, KE - Okolie
- Kontaktovat uživatele:
Re: SOLEX - rada
Hmm, tak vcera od Coryho vsetko ok, dnes idem autom a ani nie 5km a auto zacne trhat. Myslel som, ze ma porazi. Po telefonate s Corym, vymena kablov na svieckach, na povodnych sa vyberali pliesky z koncoviek, potom aj vymena palca, kedze ten povodny mal kolisavy odpor, teraz tam mam na skusku s cca 3,5 kOhm. Vymenil som uz aj hlavu a stale problem, ale trhanie zacalo take, ake som uz zazil ked som chcel ist na zraz TT 2009. Tak uz som tusil, ze to asi bude AC pumpa. Po vymene pumpy to ide ok, dokonca aj vytoceny cez 5500 ot./min. Takze nakoniec aj pumpa vadna, hoci ide iba jednym smerom, tak ako ma ist. Ale nezdalo sa mi davkovanie paliva cez pumpu, akoby vynechavala.
Lada 2105
Vaz náš, ktorý si vyvarený
roztoč sa opäť kolesa tvoje,
buď jazda Tvoja na všetkých diaľniciach
a cestach, odpusť nám naše úpravy ako
i my odpúštame Tvoje neduhy a neuved nás
do pokušenia prejsť na inú značku a zbav
nás všetkých protivných techinkov STK.
NATURAL!
Vaz náš, ktorý si vyvarený
roztoč sa opäť kolesa tvoje,
buď jazda Tvoja na všetkých diaľniciach
a cestach, odpusť nám naše úpravy ako
i my odpúštame Tvoje neduhy a neuved nás
do pokušenia prejsť na inú značku a zbav
nás všetkých protivných techinkov STK.
NATURAL!
Re: SOLEX - rada
No my jsme jednou s kamarádem na jeho 2103 měnili AC pumpy,přehazovali karburátory,plováky,rozdělovače,kabely,benzinové hadice.....no klasika auto pořád jelo nepravidelně,cukalo v tahu a plném plynu,mělo nepravidelný volnoběh(podle toho jak prudce se brzdilo)hrůza .
Nakonec to byl přicpaný přídavný palivový filtr,který byl na první pohled absolutně čistý!
Nakonec to byl přicpaný přídavný palivový filtr,který byl na první pohled absolutně čistý!
Vaz 2101 r.v.71 1995-2000-ukradeno...Vaz 2103 r.v.1978 2013-? srdcovka...
Citroen Berlingo 1.6BHDI rodinný kočár-ek
Citroen Berlingo 1.6BHDI rodinný kočár-ek