Stránka 3 z 4

Re: Opálená spojka

Napsal: čtv črc 17, 2014 07:12
od Petr HC
U mojí 2104 jsem měnil spojku na 85000 km, ale to předtím natahala s přívěsem cca 1/3 materiálu na rodinný domek. A terén pro zajetí ke stavbě byl v dost prudkém svahu.

Re: Opálená spojka

Napsal: čtv črc 17, 2014 11:42
od Vašátor
Známý na svojí 21061 měnil spojku poprvé při 75 000km a podruhé při 130 000km ... jenže u něj je to vyloženě stylem jízdy. Rozjíždí se celkem hezky, ale kolikrát ho přistihnu s nohou opřenou o pedál spojky, načež při průjezdu jednosměrkami v každé zatáčce spojku vyšlápne .... a ne a ne se to odnaučit.

Re: Opálená spojka

Napsal: čtv črc 17, 2014 12:38
od Michal Pokorný
Moje 2104 má 109000 km a spojka zatím v pohodě. U 2111 se měnila v 99000 km.

Re: Opálená spojka

Napsal: čtv črc 17, 2014 13:27
od Roman
Na Dacii som menil spojku pri 100 000 km a pri 200 000 km. Ale nie kvoli lamele. Pokazde praskla tanierova pruzina v mekane :mrgreen:

Re: Opálená spojka

Napsal: ned črc 20, 2014 09:19
od Marek
Já nevím, ale asi jsem divnej. Já na Ladě ujel přes 100 tisíc km, než jsem ji prodal, a spojku jsem za tu dobu ani neseřizoval, protože to nebylo třeba. Její životnost bych si tak dovolil odhadnout na minimálně 250 tisíc km.
Na Galaxy mám na spojku 330 tisíc km, a to první polovinu z tohoto přídělu najezdili majitelé přede mnou. Stále jede.....

Totéž mám s brzdami. Na Ladě jsem na nové kotouče a desky najel přes 100 tisíc km, pak před prodejem jsem vyměnil destičky, které se mi léta válely v ponku (praventivně, protože ty původní měly přes půlku masa). Na Galaxy jsem kotouče a desky měnil při 200 tisících - nyní mám zmíněných 330 tisíc a na deskách z původních 12 mm masa stále 8-9 mm. Takže se dá říct, že brzdy na mém autě jsou na celou životnost auta.

Není to tím, jestli se jezdí po městě nebo mimo, tohle podle mého názoru má vliv pouze částečný. Je to o stylu a citu..... Zásadně nevyřazovat rychlost, vše dobrzďovat kvaltem, podřazovat, včas dát nohu z plynu, pokud možno nebrzdit. A pokud už brzdit, pak krátce a intenzívně.

Re: Opálená spojka

Napsal: ned črc 20, 2014 09:32
od Petr HC
Marek píše:...Zásadně nevyřazovat rychlost, vše dobrzďovat kvaltem, podřazovat, včas dát nohu z plynu, pokud možno nebrzdit. A pokud už brzdit, pak krátce a intenzívně.
Všechno toto dělám. Ale tiráci, Pražáci a blbečkové v BMW a pod. jedoucí za mnou z toho šílí.

Re: Opálená spojka

Napsal: ned črc 20, 2014 09:42
od Marek
Z toho mám vždycky veeeeeeeelkou radost a užívám si to :-D.

Re: Opálená spojka

Napsal: ned led 18, 2015 21:34
od JiKo
zdravim,zeptam se resite hlucne spojkove lozisko ikdyz je spojka dobra,???zabira fajn a neklouze?? nebo uz je na case to vse dat nove..diky

Re: Opálená spojka

Napsal: pon led 19, 2015 08:58
od Vašátor
Jsi si jistý, že se jedná o hlučné spojkové ložisko? Velmi podobně se projevuje i ložisko převodovky, akorát s tím rozdílem, že hluk ložiska nezmizí při letmém sešlápnutí pedálu, ale až při sešlápnutí takřka na podlahu.

Ložisko spojky se má měnit při každé výměně spojky. Pokud tak někdo neučinil, či je špatně nastavená spojka a ložisko stále v záběru, začne být hlučné. Opotřebení spojkové lamely podle ložiska tedy nezjistíš.

Re: Opálená spojka

Napsal: pon led 19, 2015 17:45
od tomass
Jezdilo se na první ložisko první obložení (cca 80 tkm) i druhé obložení, (cca 65 tkm). Mechanik při výměnně nechal původní ložisko. /Přivezl jsem mu SKF, které podle tabulek mělo sedět, ale ve skutečnosti nepasovalo-chyba v katalogu SKF. Sežeň jiný ložisko, když má rozebraný auto a potřebuješ po sestavení zase odjet a není kde koupit/. Od cca 100 tkm bylo do 135 tkm (výměny) bylo ložisko při sešlápnutí spojky slyšet (hlučnější, později slabě nepříjemně hvízdalo). S další výměnou komplet spojky se dalo i ložisko a bylo vše a je stále ok. Jestli je to ložisko na spojce a nedělá vyloženě brajgl, asi bych to nechal. V záběru je jen chvilku. Samozřejmě každý kus může být trochu jiný. Pak to vyměnit (nebo nechat vyměnit) komplet celé: ložisko, obložení, přítlačák.

Re: Opálená spojka

Napsal: pon led 19, 2015 17:55
od JiKo
Ahoj,tak urcite bych vymenil celou sadu,jen si rikam zdali je to ted v dane situaci zapotřebí,pokud spojka jde tak jak ma,nic se mi nezda,ze by klouzala,ani nepoznam jestli byla menena,,,preradi fajn,jen je fakt znat,kdyz vyslapnu spojku,prestane lozisko hučet..pokud to ovšem není to v te převodovce,to si nejsem jisty,,poznam to nejak jako laik???dekuji Vam.nerad bych to podcenil,ci aby se mi to rozsypalo nekde.Nebo vydrelo pritlacak.tak si rikam,jestli to někdo resil,stava se mu to nebo je to tak nejak normalni a jezdit dokud nebude spojka na vymenu..třeba nadoraz ,nepujde seřídit a pod.DIKY

Re: Opálená spojka

Napsal: úte led 20, 2015 12:42
od Vašátor
O jaké ložisko se jedná poznáš tak jak jsem již psal:
Vašátor píše:Velmi podobně se projevuje i ložisko převodovky, akorát s tím rozdílem, že hluk ložiska nezmizí při letmém sešlápnutí pedálu, ale až při sešlápnutí takřka na podlahu...

Re: Opálená spojka

Napsal: úte led 20, 2015 19:01
od JiKo
O.K.Tak ještě to proverim,poslechnu a uvidim,dekuji za tip...popr.tech ložisek je tam urcite vic,ne???to znamena,kdyz uz bych to mel venku,tak nejen novou sadu spojky,ale všechny ložiska??nebo je tam snad nejake hlavni,velke..??

Re: Opálená spojka

Napsal: stř led 21, 2015 06:49
od JmJ
u spojky je lozisko jen jedno. Pohledej na netu obrazky.

Re: Opálená spojka

Napsal: stř led 21, 2015 21:21
od JiKo
Jsi si jistý, že se jedná o hlučné spojkové ložisko? Velmi podobně se projevuje i ložisko převodovky, akorát s tím rozdílem, že hluk ložiska nezmizí při letmém sešlápnutí pedálu, ale až při sešlápnutí takřka na podlahu.


Tak je to tak,ze při čtvrtce seslapleho pedalu zvuk odezni,ale přitom spojka není az na zemi....čiže spojkove lozisko...řešit,neřešit nehat byt???co vy na to..neznicim něco...