Fridex

Moderátor: Moderátoři

Marek
Příspěvky: 5315
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Příspěvek od Marek »

Wolf píše:V takovem pripade tam nech probehnout Petrocit a mas to zase ciste. Ale pozor, muze se stat, ze chladic, v pripade, ze je nejaka trlinka pricpana kamenem, zacne tect. W.
Svatá pravda!!!

Setkal jsem se i s mnoha případy, kdy lidičkové v dobré víře přešli z klasického Fridexu na LongLife náplň VW/Škoda G12+ (používám i já) a dříve absolutně těsný systém se změnil v cedník!!! Ona totiž tato kapalina obsahuje v sobě látky rozpouštějící vodní kámen. Mně se naštěstí toto nestalo (mám nový chladič), ale případů bylo dost.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Uživatelský avatar
Hurikán
Příspěvky: 5802
Registrován: čtv úno 17, 2005 11:07
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Hurikán »

Marek píše:Svatá pravda!!!

Setkal jsem se i s mnoha případy, kdy lidičkové v dobré víře přešli z klasického Fridexu na LongLife náplň VW/Škoda G12+ (používám i já) a dříve absolutně těsný systém se změnil v cedník!!! Ona totiž tato kapalina obsahuje v sobě látky rozpouštějící vodní kámen. Mně se naštěstí toto nestalo (mám nový chladič), ale případů bylo dost.
Ale vždyť i fridex zabraňuje tvorbě vodního kamene. Nebo ne? Jedině snad pokud by někdo namíchal "záchovnou" směs fridexu a silně železovápenité vody, tak potom to asi opravdu zaroste.
Моя фотогалерея здесь.

Я слежу за тобой. Всегда!
Obrázek
Marek
Příspěvky: 5315
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Příspěvek od Marek »

Zabraňuje. Ale není schopen již vytvořený kamen rozpouštět (nebo rozhodně ne tak intenzívně).
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Števo
Příspěvky: 298
Registrován: čtv říj 21, 2004 21:04
Bydliště: Veĺký Krtíš
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Števo »

To mozem len potvrdit.Ze to vodny kamen nerozpusta. Ale len zabranuje jeho vytvoreniu.


Vodny kamen sa tvory aj z vody z vodovodu. Ja uz nerobim chybu predchadzajuceho majitela. Lejem poctivo cez leto destilovanu vodu.
Uživatelský avatar
Hurikán
Příspěvky: 5802
Registrován: čtv úno 17, 2005 11:07
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Hurikán »

A co tam liješ v zimě? :D
Моя фотогалерея здесь.

Я слежу за тобой. Всегда!
Obrázek
Uživatelský avatar
Tomáš
Příspěvky: 432
Registrován: stř led 05, 2005 17:32
Bydliště: Brno - Starý Bronx
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Tomáš »

Dohadujete se o celkem jasných věcech....mě by ale zajímalo jak teda když už ta soustava je zasraná tím vodním kamenem jak ju vyčistit...a čím ten starej fridex propláchnout..nebo vlastně vypláchnout....dá se to udělat třeba nějakým slabým roztokem kys...která nebude agresivní vůči hliníku
Wolf
Příspěvky: 1246
Registrován: úte čer 01, 2004 11:14
Bydliště: Kraj Lučanů
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Wolf »

Uz jsem to psal vyse, Petrocid to od kamene vycisti, ale nesmi byt vadny chladic. W.
Uživatelský avatar
Patrac
Příspěvky: 3740
Registrován: stř srp 04, 2004 12:15
Bydliště: Brno - King field
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Patrac »

Tomáš píše:Dohadujete se o celkem jasných věcech....mě by ale zajímalo jak teda když už ta soustava je zasraná tím vodním kamenem jak ju vyčistit...a čím ten starej fridex propláchnout..nebo vlastně vypláchnout....dá se to udělat třeba nějakým slabým roztokem kys...která nebude agresivní vůči hliníku
No já to řešil následovně. odpojil jsem a vyměnil při té příležitosti veškerý gumový hadice, odpojený motor propláchl vodou z vodovodu asi po dobu 3-5min až přestala vytékat nečistota vodní kámena pod...pak jsem napojil nový potrubí nalil do poloviny nemrznoucí směs a zbytek dolil destilovanou vodou.Faktem je že se mi časem v přetlakový nádrži objevil takovej jemnej prášek, (asi odloupanej a rozdrobenej vodní kámen, tak jsem to vylil a nádrž znovu naplnil nemrznočkou 1/2 s destil vodou. Teď je tam prášek zase ale ani ne polovina. Počítám že to je to co se postupně z motoru vyplachuje. Naštěstí tam toho nebylo moc takže se nikde nic neucpávalo.... Příští rok na jaře to vyměním všecho zároveň asi s novým motorem. stejně jsem to řešil doma na pračce. po celo dobu nebyl používán žádný změkčovač vody. Pračku jsem dostal od švici. Postupně jsem začal přidávat malé množství calgonu (jen 1/3 doporučovaného množství) pračka je po roce už skoro čistá. Kámen se rozpouští postupně. Kolega to stejný udělal po 7 letech jen dal plnou dávku Calgonu a po měsíci zadřel čerpadlom protože ho ucpal kusama vodního kamene o velikosti 20kč mince.....to se nabvím o lopatkách čerpadla, který byly kvalitně olámyný od menších kusů který prošly... Takže u auta asi vylít propláchnout teď na léto dát jen 1/3 nemrznoucí směsi na podzim vylít a naředit na správnou hustotu novou směs a naplnit. Nic razantního by asi nemělo nastat..
Števo
Příspěvky: 298
Registrován: čtv říj 21, 2004 21:04
Bydliště: Veĺký Krtíš
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Števo »

Lajdáka som kupil este pred zimou. A bol tam naliaty Alycol. Tak som ho tam nechal. Vydrzal do minus 40stupnov.
A teraz tam lejem len destilovanu vodu. Cez leto chystam komplet GO(kasna+motor).Tak ten vodny kamen odstranim a blok poriadne precistim.
Marek
Příspěvky: 5315
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Příspěvek od Marek »

Števo píše:Vodny kamen sa tvory aj z vody z vodovodu.
Ale "moje" kapalina G12+ se ředí pitnou vodou (tedy vodou z vodovodu) - je to výrobcem doporučeno, a vodní kámen se v systému netvoří !!!
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Uživatelský avatar
dmatej
Příspěvky: 2847
Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
Bydliště: Přehýšov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od dmatej »

Tady máte něco k chlazení:
http://skoda100.unas.cz/chlazeni.html

Myslím, že se to hodí i pro naše vozy :-)

Stránka má trošku blbě udělaný kódování - stačí v prohlížeči nahodit CP1520.

Musím říct, že š110R a š1000MB, potažmo š1100MB, se mi dodnes líbí, byť proti Ladám jsou to takový "prdítka". Ale pěkný :-)
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto) a Škleblík (VW Passat).
Števo
Příspěvky: 298
Registrován: čtv říj 21, 2004 21:04
Bydliště: Veĺký Krtíš
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Števo »

Marek ale skus to cez Leto vobec s nicim neriedit. A uvidis co to spravi s obycajnou vodou. Sice zalezi od tvrdosti vody. Niekde neni taka tvrda a kamen sa ani nevytvory.
Mozno G12 zabranuje tvoreniu vodneho kamena.
Marek
Příspěvky: 5315
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Příspěvek od Marek »

Števo píše:Marek ale skus to cez Leto vobec s nicim neriedit. A uvidis co to spravi s obycajnou vodou. Sice zalezi od tvrdosti vody. Niekde neni taka tvrda a kamen sa ani nevytvory.
Mozno G12 zabranuje tvoreniu vodneho kamena.
Měli byste si všichni uvědomit jednu velmi důležitou věc - nemrznoucí směs v systému chlazení je náplní trvalou nebo chcete-li celoroční. Znamená to tedy, že nebudu na léto do chlazení lít vodu. Pokud to někdo dělá, není duševně v pořádku, protože k tak nesmyslnému kroku není jediný rozumově normální důvod. Celoroční náplní by měla být proto, že vlastností nemrznoucí směsi je samozřejmě nejen její schopnost "nezamrznout", ale zejména schopnost zabraňovat tvorbě koroze, vodního kamene, celková ochrana systému a jeho impregnace, a světe, div se - dokonce nemrznoucí směs potlačuje přehřátí motoru!!! Logicky vzato - schopnost "nezamrznout" je věcí "jednou z celé řady", nikoli jedinou vlastností.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Števo
Příspěvky: 298
Registrován: čtv říj 21, 2004 21:04
Bydliště: Veĺký Krtíš
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Števo »

Ja niesom taky debil,ze by som tam nenechal nemrznucu. Ved tomu sa nic nestane. Ja len ze ked mi chyba (lebo mi pusta tesnenie pri bloku darmo som ho dotiahol), tak tam dolejem destilku.
Ale vysvetli to majitelovi co mal Lajdaka preddomnou. Ten tam cez leto lial klasicku cistu vodu a len v zime tam dal Alycol.
Uživatelský avatar
Teepee
Příspěvky: 4309
Registrován: čtv bře 10, 2005 13:20
Bydliště: Praha západ
Kontaktovat uživatele:

G11

Příspěvek od Teepee »

No, ale jakou zvolit novou kapalinu do systému, kde není známo čím je dosud naplněn. Barva asi nic nenapoví (čirá, zelená), když jsem provizorně dolíval 0,5 litru směsi kapalinou Antifreeze XT (bohužel z hlavy nevím, na jaké bazi je založena, ale je modrá) nic se nestalo, mezi sebou se dobře smísí.
Marek uvádí, že s G12+ začal být u někoho systém jak cedník, pak co s tím?
Mám doma připravenu ARAL Antifreeze Extra (VW TL 774C = G 11), můžu to tam dát? :roll:
A když jo, tak jak, jen propláchnout vodou? Nebo je nutné aplikovat různé "Petrocidy"?

Nebo snad, je barva směsi její druhový identifikátor?
Bílý LADA a okřídlená spol.
Odpovědět

Zpět na „Hnací soustava“