Georgius píše:předpokládám, že i s patřičnou atestovou bumážkou ?
Bumážku nemám. Nechal jsem zatmavit jen zadní část vozu, v přední polovině nic, aby mě nemohl nikdo prudit. Ale byla radost se koukat, jak to manik má v ruce.
Jinak jsem zapomněl odpovědět Vaškovi: ano, s čipem spokojenost, Cory odvedl moc dobrou práci. Snad docestujeme zase zpět do ČR.
P. S. Chlapík, co dělal zatmavení, se strašně divil, proč Kalina. Pak mu někdo volal a on do telefonu odpovídal, že přijeli Češi na tonirovku Kalinou a musel to třikrát opakovat, aby mu někdo na druhé straně telefonu uvěřil. Humorné.
EAST RUNNER БРИГАДА. ŠKODA Octavia II 1,9 TDi Bratrstvo Vana Tallinn
/ KAWASAKI KLE 500ČZ 175/477ČZ 250/485ČZ 175/487
Tak jsem se včera vrátil z UA.
Shrnu li celý "výlet", data jsou taková: najeto celkem 4200 km. Okruh CZ-H-SRB-RO-UA-PL-CZ.
Závady: propíchlá pneu (tudíž nikdy nepoužitá rezerva byla "odpaněna"), prodřená hadice od termostatu do chladiče (koupil jsem novou za 120 korun, nicméně ta, co byla v Srbsku provizorně opravena, tam je doteď-jednotka provizoria=jeden furt). Zřejmě opět odešlo ložisko na předním kole, to hučení už je dost intenzívní, dá se říci těžko snesitelné. Stát se to může, co by ne, jen mě štve, že už bylo určitě měněné, takže se nepřímo můžeme vrátit ke kvalitě ND...
Jinak auto jelo slušně i ze zátěží. Pravda, z Kyjeva domů jsme jeli jen já a bratr a asi metrák zavařované zeleniny od tchýně. 1420 km ( Kyjev-Rivne-Lviv-hraniční přechod Chyriv-Kroscienko-Sanok-Tarnow-Katowice-Ostrava-HK-Luštěnice), spotřeba 6,8/100 při prům. rychlosti 81 km/h. Po polské dálnici šla stále 130, po naší také. Na střeše rakev. Takže nějaký ten odpor vzduchu tam byl a spotřebu považuji za slušnou.
Zatmavení skel je dobrá věc, v autě není taková horko, vypadá to dobře a na Ukrajině jsme od místních nebyli k rozeznání.
Řidiči v Maďarsku v pohodě, tam se mi jezdí dobře, Srbsko už je Balkán a Bělehrad je nářez. V Rumunsku se nám jelo dobře, řidiči trochu riskují a moc nedodržují rychlost, ale to mě nevadí, ba naopak. Ukrajina je kapitola sama pro sebe. Nejhorší silnice, hlavně Zakarpatí, hlavní tah Lvov-Kyjev je v pohodě.
Závěrem si dovolím malou úvahu. Jak jsem starší a starší, zjišťuji, že mě už řízení na takové vzdálenosti netěší tak jako dříve. Vlastně skoro vůbec. Ještě před deseti lety jsem to dal na jeden zátah jako nic, teď už to není ono.
Ještě poznámku k hranicím: Z Maďarska do Srbska jsme jeli přes přechod Tompa-Subotica, zdržení asi 10 minut, ze Srbska do Rumunska jsme projeli za 5 minut přes přechod Vatin-Moravita (hlavní tah Vršac-Temešvár), z Rumunska na Ukrajinu jsme jeli přechodem Halmea-Nevetlenfolu (ano, ta ves na Ukrajině se tak opravdu jmenuje) průjezd trval asi 30 minut. Hlavní kámen úrazu se tedy jevil přechod z Ukrajiny do Polska při zpáteční cestě. Nakonec jsem vybral Chyriv-Krosćienko. Za krásné dvě hodinky jsme byli v Polsku a byli bychom dříve, nebýt akčnosti polských pohraničníků. Poslali nás totiž na důkladnou kontrolu auta, dva mladší lidé v ruském autě s českými pasy jim byli zřejmě moc podezřelí. Prohrabali úplně všechny tašky, motorový prostor, místo pro rezervu. Bylo to od nich docela trapné. Ale celkově na hranicích byli všude korektní a s žádným dalším zádrhelem jsme se nesetkali. Uf.
EAST RUNNER БРИГАДА. ŠKODA Octavia II 1,9 TDi Bratrstvo Vana Tallinn
/ KAWASAKI KLE 500ČZ 175/477ČZ 250/485ČZ 175/487
radek mb píše:Tak jsem se přehoupl přes 180 000 km.
Tak za chvíli pěkné kulatiny Jen ať drží !
Toť otázka. Nezbývá mnoho do hranice 183 tisíc km. Někde v předešlých příspěvcích jsem se zmiňoval, že hučí ložisko kola. Nechal jsem tedy v Sadské vyměnit na pravé straně, hluk z pravé strany se snížil, avšak zůstal nesnesitelný hluk ze strany levé. Dnes jsem kvůli tomu byl v Sadské, s p. Nedbalem jsme to projeli, poté dali na zvedák a různě zkoušeli, odkud ten hluk jde (je to hučení jako od ložiska, pneumatiky a najetí na bílou krajní čáru na dálnici dohromady). A zrovna nejméně snesitelný v rychlosti od 100 do 110 km/h. Takže, jsou tu dvě možnosti: lepší-bude to ložisko na levém předním kole a nebude to složité vyměnit, ale bude mě to stát kolem dvou tisíc. Potom horší-je to ložisko v převodovce, které drží poloosu a v tom případě bude nutné vyndat a rozebrat převodovku a tady se už bavíme o opravě za 10 tisíc. Otázkou je, zda se to vyplatí v případě auta, jehož hodnota je reálně asi 25 000 korun a svým nájezdem se teoreticky blíží ke konci svého životního cyklu. Kupovat použitou převodovku někde z vrakáče je loterie.
Možná někde fundovaný jako třeba Cory by mi mohl napovědět, jestli se liší převodovka Kaliny první generace a desítková.
Nejlepší radu, co s tím tedy dělat, mi dal sám p. Nedbal, i když položertem, že u něj nechat Kalinu na ND a koupit tu modrou Vestu, co tam má
A jako třešnička na dortu, abych tam nejel úplně nadarmo, jsem musel nechat vyměnit čidlo rychlosti neb mne zlobil tachometr a poskakoval ručička tachometru. Ono to sice jede i potom, co by to odešlo úplně, jen by za jízdy přestal fungovat posilovač řízení a to by mne bývalo mohlo nemile překvapit.
EAST RUNNER БРИГАДА. ŠKODA Octavia II 1,9 TDi Bratrstvo Vana Tallinn
/ KAWASAKI KLE 500ČZ 175/477ČZ 250/485ČZ 175/487
Myslím, že bude nejlepší to nechat opravit. Na tomhle pekáči již nějaký ten servis máš hotový a víš co od toho čekat. Když koupíš nějakou jinou "finančně dostupnou" jetinu tak do ní stejně naleješ prachy navíc a rvát vlasy si budeš stejně jako s Kalinou. Nehledě na to, že kde chceš hledat tak malé a přitom velké auto?
Modrou Vestu nebrat. Má hnusnou barvu a novou baterku, že by ještě neprošla protivybíjecí opravou?
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107