Stránka 2 z 4

Napsal: pon dub 21, 2008 13:00
od Maysner
Teepee píše:
Honza 21061 píše:Ano, patnáctka jediná a nejlepší. :wink:

Ještě bych zmínil už několikrát diskutované, že šestnáctky se pravděpodobně dovážely ve více barevných odstínech a interiérech...
Ale to bylo spíše na dovážející organizaci, protože i 21061- 1500S se dá na zahraničních fotkách vidět v odstínech a výbavách, které u nás jsou velikou neznámou a je to škoda.

Ano, ona diskutovaná verze 1500SL. Barevné odstíny modelu 2106? Rozhodně mně napadá (vybaví se mi konkrétní auta) Hnědá tmavá, Modrá tmavá.


bratrova 1500SL barva cervena, interier tmave hnedej. od vyroby jeden jedinej vypinac a to na svetla, na mlhovky dodelanej z 07ky

Napsal: pon dub 21, 2008 13:45
od lionol
Marek píše:Přesně tak. Lze to shrnout i stručně:

Model VAZ 21061 je konstrukčně odvozený od modelu 2106. Z hlediska karoserie je model 21061 shodný s modelem 2106. Liší se pohonnou jednotkou - motor, spojka a převodovka jsou použité z modelu 2103.


Souhlas, jenom drobná korekce: karosérie je shodná, pouze odrazky na zadních blatnících byly nahrazeny černým rámečkem s nápisem LADA a lodičkou (logem výrobce), samozřejmě nápis na zadním víku byl LADA 1500s místo LADA 1600. Žádné jiné vizuální změny nebyly.

Jenom na dopřesnění: vyráběly se též modely 21065 s motorem 1600 a pětirychlostní převodovkou určené pouze pro trh západní Evropy (nám známý typ 2106 měl 4-kvalt), byl o něco rychlejší (155 km oproti 150 u 2106) a svižnější (z 0 na 100 za 16 sec. oproti 17,5 u 2106) - tyhle pětikvalty se hojně vyskytovaly třeba v Západním Berlíně - a 21063, což byl zase typ 2106, ale osazený pro změnu motorem o obsahu 1300 ccm. Ten byl relativně slabý, protože 06 je přece jenom už těžší kousek, a u nás se nikdy neobjevil, ale vyvážel se masivně do NDR s označením LADA 1300s (můj známý v Berlíně, tentokrát východním, ji měl) a i v Rusku byly hojně zastoupeny. Dodnes se jich hodně nabízí na ruských bazarových web-stránkách. Zde je odkaz pro zajímavost, povšimněte si, pro nás kuriózního, nápisu LADA 1300 na zadní kapotě. http://cars.auto.ru/cars/used/sale/1182953.html

Napsal: pon dub 21, 2008 14:12
od Teepee
lionol píše:Souhlas, jenom drobná korekce: karosérie je shodná, pouze odrazky na zadních blatnících byly nahrazeny černým rámečkem s nápisem LADA a lodičkou (logem výrobce), samozřejmě nápis na zadním víku byl LADA 1500s místo LADA 1600. Žádné jiné vizuální změny nebyly.

Mám doma 21061 z roku 1987 a 2106 z 1979 a rozhodně se liší ve spoustě dalších detailů. Jak už jsem psal, není to jednoduché, nějak jednoznačně a přesně zaškatulkovat.
Navíc z těch historek z návštěvy Togliati, které zazněly při pražských schůzích plyne, že to bude stejné jako s JAWOU, co bylo, to dali, přehledy typů třeste se. :wink:

Napsal: pon dub 21, 2008 14:23
od lionol
Jo jo, Teepee má recht, já jsem mínil ty viditelné změny a, řekl bych, stoprocentní :D Jinak změny mezi 21061 a 2106 nejsou dány rozdílností typů, ale rozdílem v roce výroby ... je třeba srovnávat auta ze stejného období ... to auto z r. 87 už má jistě plastové špunty na konci ozdobných lišt. kratší prahy, které nejsou zaústěny do chromových oblouků okolo lemu blatníků, určitě nemá semišovou vložku v dveřním tapecu, má jiné ikony v budících rychloměru a otáčkoměru, má sedadla bez semišového čtverce, plastové vnitřní kličky dveří a spoustu jiného ... tohle však je následek technologické úspory materiálu a posun v čase ...

Napsal: pon dub 21, 2008 15:51
od Nulašestka
lionol píše:Jenom na dopřesnění: vyráběly se též modely 21065 s motorem 1600 a pětirychlostní převodovkou určené pouze pro trh západní Evropy (nám známý typ 2106 měl 4-kvalt), byl o něco rychlejší (155 km oproti 150 u 2106) a svižnější (z 0 na 100 za 16 sec. oproti 17,5 u 2106)

2106 4 kvalt, max. rychlost s řidičem a spolucestujícím 154 km/h, s plným zatížením 152. Zrychlení 0-100km/h s řidičem a spolucestjícím 16s, s plným zatížením 17,5s.
Jinak na bocích zadních blatníků mám odjakživa znak. :mrgreen:

Napsal: pon dub 21, 2008 15:56
od Cory
Na ukrajine som videl 2106 so stitkom VAZ 1300 DL a VAZ 1500SL

Napsal: pon dub 21, 2008 18:33
od Jelen
1500SL jsem taky už viděl, ale vypadalo to jak klasická 15ka...

Napsal: pon dub 21, 2008 20:36
od lionol
Nulašestka píše:
lionol píše:Jenom na dopřesnění: vyráběly se též modely 21065 s motorem 1600 a pětirychlostní převodovkou určené pouze pro trh západní Evropy (nám známý typ 2106 měl 4-kvalt), byl o něco rychlejší (155 km oproti 150 u 2106) a svižnější (z 0 na 100 za 16 sec. oproti 17,5 u 2106)

2106 4 kvalt, max. rychlost s řidičem a spolucestujícím 154 km/h, s plným zatížením 152. Zrychlení 0-100km/h s řidičem a spolucestjícím 16s, s plným zatížením 17,5s.
Jinak na bocích zadních blatníků mám odjakživa znak. :mrgreen:


Uvedené údaje jsou tabulkové přímo od výrobce ... každé auto jezdí jinak, takže bez protestu. Znak na blatnících s protestem ... to není originál stav 2106, tam byly vždy ... bezvýhradně vždy ... oranžové anebo červené odrazky s přípravou pro instalaci zadních bočních blinkrů s přichystanou elektroinstalací ... máš-li znak, není to původní fabrika-stav 2106

Napsal: pon dub 21, 2008 21:39
od Fuksa.Tomas
Já mám na cedulce na kufru taky Lada 1500SL ale žádnejch rozdílu jsem si nevšiml

Napsal: úte dub 22, 2008 18:03
od Saynerm
Jelen píše:1500SL jsem taky už viděl, ale vypadalo to jak klasická 15ka...


1500SL mam ja. ze by to znamenalo Sport Luxus? :twisted:

Napsal: úte dub 22, 2008 18:25
od Štěpán
1500SL = Special - Lux - kastle 2106 s motorem 2103

Napsal: úte dub 22, 2008 18:26
od Jelen
A co je potom 1500S ???

Napsal: úte dub 22, 2008 18:31
od Štěpán
Jelen píše:A co je potom 1500S ???

Kastle 2106 s motorem 2103 = LADA 21061
Je to v podstatě to samé, ale s chudší výbavou. Proto to " S ", jako Speciál, že to není standart, ale speciální verze od standartní 2106
To " L " je Lux, lépe vybavena kastle 2106. Ty vaše chromu všude místo černýho plastu, jako v 1500S

Napsal: úte dub 22, 2008 18:49
od Jimmi
lionol píše: ...to není originál stav 2106, tam byly vždy ... bezvýhradně vždy ... oranžové anebo červené odrazky s přípravou pro instalaci zadních bočních blinkrů s přichystanou elektroinstalací...

Podle mě to není pro blinkry, ale pro taková ta boční světýlka známá z amerických aut. 2106 se totiž kupodivu vyvážel i do USA. Asi pro děti farmářů, nebo tak něco :wink:

Napsal: úte dub 22, 2008 19:21
od Teepee
lionol píše: Jinak změny mezi 21061 a 2106 nejsou dány rozdílností typů, ale rozdílem v roce výroby ... je třeba srovnávat auta ze stejného období ... to auto z r. 87 už má jistě plastové špunty na konci ozdobných lišt. kratší prahy, které nejsou zaústěny do chromových oblouků okolo lemu blatníků, určitě nemá semišovou vložku v dveřním tapecu, má jiné ikony v budících rychloměru a otáčkoměru, má sedadla bez semišového čtverce, plastové vnitřní kličky dveří a spoustu jiného ... tohle však je následek technologické úspory materiálu a posun v čase ...

Vše bych z hlavy potvrdil, jen dvěma věcmi jsem si nebyl jistý a to:
1. kličky stahování oken mají Hnědý (2106) i Slonový (21061) stejné, chromové. :dontknow:
2. budíky (rychloměr, otáčkoměr) se liší ikonami a nápisem km/h, kdy u Hnědého je azbukou (platí i pro olej, vodu benzin), u Slonového je km/h latinkou, olej voda benzin v tuto chvíli nezjištěno. :notworthy: