Výměník na motor lada!!

Moderátor: Moderátoři

Feiky
Příspěvky: 260
Registrován: ned led 04, 2009 14:27
Bydliště: Šebrov u Blanska

Re: Výměník na motor lada!!

Příspěvek od Feiky »

Jak říká Majo, uvnitř je spousta lamel, aby se dosáhlo co největšího a okamžitého přenosu tepla, motor by se měl rychleji zahřát a hlavně lépe držet stálou (provozní) teplotu at je zima, nebo teplo. V létě ti olej chladí voda a v zimě zas olej ohřívá vodu, prostě je to rovnoměrnější a stejnoměrné zahřívání motoru, bez účinku by se to dnes nemontovalo skoro všude. Na druhou stranu kdo si myslí že s tím pak může jezdit vrchy, tak ne! Funkce není závodní, spíš bych řekl komfortní, auto by mělo dříve topit, menší tepelné ztráty a teoreticky tedy i nižší spotřeba. Chladič oleje zastává naprosto jinou funkci a na to je třeba myslet. Já mít auto na normální ježdění (ladu) 100% bych to zkusil. Montáž je oproti chladiči oleje mnohem jednodušší..... Tak nák by to mělo být:)
Uživatelský avatar
dvk
Příspěvky: 2562
Registrován: pát pro 04, 2009 16:21
Bydliště: okr. Přerov

Re: Výměník na motor lada!!

Příspěvek od dvk »

No a kam se to tedy zapojí ? Podle průměru hadic bych tipoval do okruhu topení ... ?
2x УАЗ 452, еx 21044 a 2105
ropák
Příspěvky: 175
Registrován: sob čer 02, 2012 16:20
Bydliště: okolo zlína

Re: Výměník na motor lada!!

Příspěvek od ropák »

Majo píše:Sme sice v bazari, takze by tu nemali vznikat podobne debaty, ale kedze to vyzera, ze sa uz Cory s Feikym uz dohodli, budeme to tentoraz tolerovat a ak bude debata pokracovat presunieme to do technickej sekcie...

Sam mam dva taketo vymenniky doma, jeden hlinikovy, dost podobny tomu na obrazku a druhy mosadzny a mozem povedat, ze to skutocne funguje. Ten hlinikovy o chlp lepsie nez mosadzny. Samozrejme neviem ake zazraky od toho chcete ocakavat, ale funguje to a to obojsmerne. Pri studenom motore to pomaha rychlejsiemu zohriatiu, naopak pri teplom to ochladzuje olej. Kto nema budik na teplotu oleja nepostrehne ziadny rozdiel(jedine v nive kde pri prehriatom oleji klepu hydrostely). Ale verte, ze teplotu oleja a vody zhodnu mat nebudete ani ked tam date taketo 3. Osobne som uz uprednostnil externy chladic oleja a pripojenie cez podobne vyzerajucu vec ale opatrenu termostatom.
Majo ani jsem nečekal,že napíšeš "mám to namontované a stojí za h..." :D to už je taková naše vlastnost,že když někdo naletí,tak si nepřizná chybu a poradí dalšímu aby v tom nebyl sám.
Nicméně,za tvrzením,že tento výměník je zbytečný si stojím.Olej ztrácá své schopnosti až někde kolem 150 stupňů takže chladit tak horký olej vodou z okruhu je blbost,neb ta už by dávno vyvřela.
Při startu v mrazu to je něco jiného,záleží jestli je termostat v pořádku a odděluje malý a velký okruh.Myslím,že bude olej zahřátý dřív než voda.(ne však na stejnou teplotu) pouze aby olej zřídnul a dostal se tam kam má v rozumném množství a tlaku.
Smysl by to mělo kdyby,se studenou vodou z jiného okruhu chladil přehřátý olej,kde je dostatečný tepelný rozdíl,který by zajistil okamžitý odvod tepla a nebo jej použít obráceně k předehřevu olejového filtru např. bufíkem aby hustý olej v mrazu snadněji prošel skrz.Další věc je jestli správně funguje ventil obtoku....
Uživatelský avatar
JmJ
Příspěvky: 6509
Registrován: úte čer 01, 2004 11:30
Bydliště: Kromeriz

Re: Výměník na motor lada!!

Příspěvek od JmJ »

ropák píše:
Majo píše:Sme sice v bazari, takze by tu nemali vznikat podobne debaty, ale kedze to vyzera, ze sa uz Cory s Feikym uz dohodli, budeme to tentoraz tolerovat a ak bude debata pokracovat presunieme to do technickej sekcie...

Sam mam dva taketo vymenniky doma, jeden hlinikovy, dost podobny tomu na obrazku a druhy mosadzny a mozem povedat, ze to skutocne funguje. Ten hlinikovy o chlp lepsie nez mosadzny. Samozrejme neviem ake zazraky od toho chcete ocakavat, ale funguje to a to obojsmerne. Pri studenom motore to pomaha rychlejsiemu zohriatiu, naopak pri teplom to ochladzuje olej. Kto nema budik na teplotu oleja nepostrehne ziadny rozdiel(jedine v nive kde pri prehriatom oleji klepu hydrostely). Ale verte, ze teplotu oleja a vody zhodnu mat nebudete ani ked tam date taketo 3. Osobne som uz uprednostnil externy chladic oleja a pripojenie cez podobne vyzerajucu vec ale opatrenu termostatom.
Majo ani jsem nečekal,že napíšeš "mám to namontované a stojí za h..." :D to už je taková naše vlastnost,že když někdo naletí,tak si nepřizná chybu a poradí dalšímu aby v tom nebyl sám.
Nicméně,za tvrzením,že tento výměník je zbytečný si stojím.Olej ztrácá své schopnosti až někde kolem 150 stupňů takže chladit tak horký olej vodou z okruhu je blbost,neb ta už by dávno vyvřela.
Při startu v mrazu to je něco jiného,záleží jestli je termostat v pořádku a odděluje malý a velký okruh.Myslím,že bude olej zahřátý dřív než voda.(ne však na stejnou teplotu) pouze aby olej zřídnul a dostal se tam kam má v rozumném množství a tlaku.
Smysl by to mělo kdyby,se studenou vodou z jiného okruhu chladil přehřátý olej,kde je dostatečný tepelný rozdíl,který by zajistil okamžitý odvod tepla a nebo jej použít obráceně k předehřevu olejového filtru např. bufíkem aby hustý olej v mrazu snadněji prošel skrz.Další věc je jestli správně funguje ventil obtoku....
mi je to teda celkem burt, ale proc by mela voda vyvrivat? pokud jsem ja odpozoroval, tak pri beznem jezdeni za ne horkeho letniho pocasi se termostat otvira a zavira behem jizdy docela casto. staci jet s kopoce a brzdit motorem a termostat se zavre. takze pokud bych vodu jeste necim prihrival, tak by to chladic mohl s rezervou uchlazovat.

kazdopadne si myslim, ze to je hlavne o tom, ze motru se jako by pridelaji dalsi vodni kanaly. proste je vetsi moznost jak predat teplo z motoru chladici kapaline. motor musi odpadni teplot jak tako tak predat do chlazeni. tezko rict, jestli pres ten vymenik ho preda vic. mozna spis o nejaky chlup.

co se ohreje driv a co chladne rychleji, to si netroufam rict, ale je pravda, ze pokud by jedna napln akumulovala teplot vyrazne mene nezd druha, tak tahle vec pomaha tyto teploty srovnot v dobe, kdy se od sebe dost lisi. tedy pri zahrivani a pri chladnuti motoru.
MFP
wergl I - 2104 - melt down
wergl II - 2104 - rebuild succeded
wergl III - 21113 - sold (Chester's new)
wergl IV - i30 - tout est bleu
Uživatelský avatar
Atex
Příspěvky: 1826
Registrován: sob led 13, 2007 17:22
Bydliště: Frýdek-Místek
Kontaktovat uživatele:

Re: Výměník na motor lada!!

Příspěvek od Atex »

Asi myslel když pustíš vodu do 150° horkého tělesa..
Fiat Coupe 16VT+ - T3/4 powered - Simota intake, Big intercooler - Prosport EBC + Defi Boost Gauge - Free 2.5' exhaust - ext. Wastegate, Walbro 255 - Unit managed by lanciahf.eu

Lada 2106, 2006 - 2013 Konec

Bratrstvo Vana Tallinn
Majo
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen
Kontaktovat uživatele:

Re: Výměník na motor lada!!

Příspěvek od Majo »

keby to skutocne malo taku ucinnost, ze by to tu vodu dokazalo zohriat na teplotu oleja asi by to bol uz fakt problem. Ale nezabudajte, ze ako olej, tak voda, tym vymennik prudi pomerne rychlo, cize odovzdana(a prijata) teplota nie je rovna rozdielu teplot...
a k tomu aby som niekomu doporucoval blbost len aby som sa tesil, ze sa osral aj niekto iny sa radsej vyjadrovat nebudem, myslim, ze som to napisal dost zretelne, ze to nepovazujem ani za velky prinos ani za uplnu zbytocnost a za tym si stojim....
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Uživatelský avatar
Roman
Příspěvky: 1285
Registrován: úte čer 01, 2004 09:18
Bydliště: Kralův Dvůr
Kontaktovat uživatele:

Re: Výměník na motor lada!!

Příspěvek od Roman »

XY motorov (aj moj v Sharane) ma chladic oleja na rovnakom principe (vymennik) od vyroby. A vobec sa necitim, ze by niekto od....bal :D
Roman
ropák
Příspěvky: 175
Registrován: sob čer 02, 2012 16:20
Bydliště: okolo zlína

Re: Výměník na motor lada!!

Příspěvek od ropák »

aha a nezdá se ti,že ten chladič oleja má v tvém autě větší opodstatnění než v Ladě ? vsadím se,že je tam nějaký obludný motor v naftě a ještě s turbem,kde je chlazení nutné
Uživatelský avatar
Vašátor
Příspěvky: 9339
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Výměník na motor lada!!

Příspěvek od Vašátor »

Všichni tady zmiňujete srovnávání teplot vody a oleje za běžného režimu. Ale při sportovním režimu se mnohem více než voda zahřívá právě olej. Chladící okruh (voda) se při sportovní ostré jízdě stačí chladit relativně v pohodě. Nápor vzduchu dokáže z chladiče teplo odejmout. Toto ovšem u žigula v případě oleje neexistuje. Žigul nemá žádný externí chladič oleje a v případě ostré jízdy není olej nijak výrazně chlazen = jeho teplota stoupá. A co se stane, když stoupá teplota oleje? Klesá jeho mazací schopnost (prosím nebrat za slovo, ano, studený olej maže také naprd). V případě, že se teplota oleje dostane nad stanovenou mez (dle typu oleje), olej přestává mazat a dřeme motor. Tento výměník dle mého názoru dokáže snížit teplotu oleje a udržet ji v nějakých rozumných mezích. Někdo může namítnout, že olej je v motoru chlazen vodními kanály. Já myslím, že rozumný člověk se podívá na schema motoru, rozvod oleje v bloku...kde je jasně vidět, že k hlavě motoru se dostane jen malá část motorového oleje. Větší část oleje je rozváděna na mazání klikové hřídele, kde již vodní kanály nejsou.

Já, jako automechanik v tom smysl vidím :mrgreen:
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Uživatelský avatar
Atex
Příspěvky: 1826
Registrován: sob led 13, 2007 17:22
Bydliště: Frýdek-Místek
Kontaktovat uživatele:

Re: Výměník na motor lada!!

Příspěvek od Atex »

ropák píše:aha a nezdá se ti,že ten chladič oleja má v tvém autě větší opodstatnění než v Ladě ? vsadím se,že je tam nějaký obludný motor v naftě a ještě s turbem,kde je chlazení nutné
Myslím že tady olej nejen maže ale také chladí, na zmiňovaném ropákovi je turbína chlazená pouze olejem, takže tady to dává smysl. Nedej bože motory jako Honda VTi nebo můj motor, kde ostřiky pístů podstatně snižují teploty pístů. Myslím že v Ladě to bude možná k tomu ohřátí jak píše Majo, ale jinak.. . Ovšem to je můj amatérský názor, přispívám myšlenku.
Fiat Coupe 16VT+ - T3/4 powered - Simota intake, Big intercooler - Prosport EBC + Defi Boost Gauge - Free 2.5' exhaust - ext. Wastegate, Walbro 255 - Unit managed by lanciahf.eu

Lada 2106, 2006 - 2013 Konec

Bratrstvo Vana Tallinn
Cory
Příspěvky: 11572
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: Výměník na motor lada!!

Příspěvek od Cory »

Ropák, Ty to tak neprežívaj, lebo keby si videl, čo všetko mam nachystané do svojho auta, tak by si dostal infarkt a to by som bol nerád. Keď to motoru neuškodí, tak prečo by som to tam nemohol mať? A možno to budem mať zavesené na klinci...A možno tým budem nakoniec chladiť úplne inú vec. Pripadá mi to ako polemika nad nesmrteľnosťou modrej špongie.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Uživatelský avatar
dvk
Příspěvky: 2562
Registrován: pát pro 04, 2009 16:21
Bydliště: okr. Přerov

Re: Výměník na motor lada!!

Příspěvek od dvk »

:thumbleft:
2x УАЗ 452, еx 21044 a 2105
Uživatelský avatar
Roman
Příspěvky: 1285
Registrován: úte čer 01, 2004 09:18
Bydliště: Kralův Dvůr
Kontaktovat uživatele:

Re: Výměník na motor lada!!

Příspěvek od Roman »

ropák píše:aha a nezdá se ti,že ten chladič oleja má v tvém autě větší opodstatnění než v Ladě ? vsadím se,že je tam nějaký obludný motor v naftě a ještě s turbem,kde je chlazení nutné
Samozrejme, viem, ze v mojom obludnom motore su ine teplotne pomery ako v benzinovm ziguliku . Ale pokial som postrehol, bavime sa o tom, ci chladic-vymenik funguje a samozrejme predpokladam, ze ho niekto v tom ziguliku pouzije vtedy, ked ma z nejakeho dovodu potrebu zlepsit tepelne pomery v motore..... Toto som si preskakal v upravenom Mysovom motore lada 1300...
Roman
Feiky
Příspěvky: 260
Registrován: ned led 04, 2009 14:27
Bydliště: Šebrov u Blanska

Re: Výměník na motor lada!!

Příspěvek od Feiky »

Funkce výměníku je lépe udržovat teploty kapalin v motoru na provozní teplotě za různých provozních režimů. At už je to mráz, nebo teplo a plná zátěž do kopce. Neumí to cokoliv, ale pomůže to. PS: pokud si to někdo zapojí do topení tak hodně štěstí:) Je potřeba to mít v malým okruhu, kterým se voda honí pořád. Když by sis kohoutem zavřels topení, ztrácel by funkci.
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
Příspěvky: 11032
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Re: Výměník na motor lada!!

Příspěvek od Křečík Barbuška »

Myslím, že bylo myšleno k topení paralelně, analogie vyhřívání reduktoru LPG.
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Odpovědět

Zpět na „Zajímavé úpravy a vylepšení“