Paliho "mondeo"
Moderátor: Moderátoři
Re: Paliho "mondeo"
Copak 1,6/16V z Golfa - to byl mazec. Sice poměrně solidních 77kW, jenže maximum točivého momentu až na otáčkách 4500 rpm, navíc díky nezorázně vysokému stupni komprese 11,5:1 to papkalo jen vysokooktanový benzin 98 oktanů a výše. Pod 3500 rpm to byla mrtvola, ve vyšších otáčkách to docela žralo. Jezdil jsem s tím coby služebním asi měsíc a i při velmi opatrné dálkové jízdě jsem se nevešel do devíti litrů. A zcela upřímně řečeno se mi s tím motorem jezdilo velmi nepříjemně, vůbec mi neseděl.
Podobně se chová i motor 1,4/16V 74kW například ve Fabii.
Ona není žádná hitparáda ani naše skvělá HTP. Kolem tří tisíc otáček to jakž takž jede a možná to ani moc nesežere (i když na dvanáctku je to i tak dost). Ovšem jeď s tím po dálnici....... . Kamarád k tomu říká, že je třeba mít zapojený přívěs s hromadou čerstvě posečené píce, neb ten motor má takový apetýt, že žere i trávu.
Motory s plochou křivkou točivého momentu jsou velmi příjemné pro cestování. Takovými byly například motory Lada, zejména 1300 a 1500.
Z motorů Ford (když už jsme tedy u toho Forda) je takovým motorem třeba motor 2,3/16V 107kW v Galaxy. Ten má maximum točivého momentu 202 Nm již při 2500 rpm a maximální výkon 107kW na otáčkách 5500. V ten okamžik má točivý moment 186 Nm, což je téměř neuvěřitelných 92% maxima. Není bez zajímavosti, že tento motor 2,3 má v praxi nižší spotřebu než jeho menší dvoulitrový bráška - pravděpodobně právě z tohoto důvodu.
Proč do toho leješ stooktanový benzin? To je přece nesmysl. Rozhodně nevěřím tomu, že je do tohoto motoru předepsán. Americké motory mají poměrně nízké stupně komprese a takové palivo ničemu nepomůže. Dokonce v některých případech může palivo s vyšším oktanovým číslem motoru i uškodit.
Podobně se chová i motor 1,4/16V 74kW například ve Fabii.
Ona není žádná hitparáda ani naše skvělá HTP. Kolem tří tisíc otáček to jakž takž jede a možná to ani moc nesežere (i když na dvanáctku je to i tak dost). Ovšem jeď s tím po dálnici....... . Kamarád k tomu říká, že je třeba mít zapojený přívěs s hromadou čerstvě posečené píce, neb ten motor má takový apetýt, že žere i trávu.
Motory s plochou křivkou točivého momentu jsou velmi příjemné pro cestování. Takovými byly například motory Lada, zejména 1300 a 1500.
Z motorů Ford (když už jsme tedy u toho Forda) je takovým motorem třeba motor 2,3/16V 107kW v Galaxy. Ten má maximum točivého momentu 202 Nm již při 2500 rpm a maximální výkon 107kW na otáčkách 5500. V ten okamžik má točivý moment 186 Nm, což je téměř neuvěřitelných 92% maxima. Není bez zajímavosti, že tento motor 2,3 má v praxi nižší spotřebu než jeho menší dvoulitrový bráška - pravděpodobně právě z tohoto důvodu.
Proč do toho leješ stooktanový benzin? To je přece nesmysl. Rozhodně nevěřím tomu, že je do tohoto motoru předepsán. Americké motory mají poměrně nízké stupně komprese a takové palivo ničemu nepomůže. Dokonce v některých případech může palivo s vyšším oktanovým číslem motoru i uškodit.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Re: Paliho "mondeo"
No, k tym HTP, vcera som sa ich cestou z Nového Mesta nad Váhom čosi naobiehal, a to na felde 1,3 40kw Všade som šiel najvyššou povolenou rýchlosťou, po diaľnici som držal stále 130 a za celú cestu (Snina - Nové Mesto - Bratislava - Nové Mesto - Snina) som dosiahol spotrebu 5,1l/100km a z toho cestou do Bratislavy som viezol plné auto zemiakov Ten 100-oktanovy benzin mi pride ako zbytočnosť....alebo je to predpísane? Možno maju amíci ine normy
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Re: Paliho "mondeo"
pochopiteľne že to nieje predpis, plnú som natankoval koli tej žbrnde na čistenie vstrekov. A nejak som sa postavil k zlemu stojanu, tak tam sla 100ka, aj ked to určite tankovat pravidelne nebudem
s fobiou htp som raz išiel budapešť, neviem koľko to malo pri 130 rpm ale málo to nebolo... A keďze majiteľ sedel hned vedľa, tak som nešiel ani tých 130
s fobiou htp som raz išiel budapešť, neviem koľko to malo pri 130 rpm ale málo to nebolo... A keďze majiteľ sedel hned vedľa, tak som nešiel ani tých 130
Re: Paliho "mondeo"
No každopádně Ti přeju mnoho spokojenosti s amerikou - je to marné, ale své kouzlo to prostě má.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Re: Paliho "mondeo"
thx... po prepise sa pomaly pustím do odstraňovania nedostatkov, tak tu občas niečo napíšem
Re: Paliho "mondeo"
tak uz chapem preco ohovaras Natasu v teme o nej
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Re: Paliho "mondeo"
nam registrovanym ano...
co ti nejde zadna brzda? alebo mas rucku na predok?
co ti nejde zadna brzda? alebo mas rucku na predok?
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4