Stránka 2 z 3

Re: Motor 1.7i jak přidat pár koníků

Napsal: pon dub 23, 2012 21:18
od lesapan79
RIKIJAN píše:já myslel že na chevy je stejnej podvozek jako na nivě nebo velmi podobnej
tak tím pádem by bylo hafo věčí zamenitelnech
Dá se říct že ano je podobnej těm novejm nivám ale není scela stejný. Většinou jde o délky jako kardany stabilizační tyče a tak... Na přední nápravě trochu jiné čepi jinak se dá říct vše stejné ale dif je jiný spíš ten poměr je jiný.

Re: Motor 1.7i jak přidat pár koníků

Napsal: pon dub 23, 2012 21:28
od Marťas
Tak právě o změnu poměru tu jde, ne?
http://www.automanta.sk/product.php?id_product=216 tohle už jsem někde viděl :scratch: :D

Re: Motor 1.7i jak přidat pár koníků

Napsal: pon dub 23, 2012 21:57
od Atex
lesapan79 píše:
vik2 píše:chip na atmosfericke motory, ktere nebyly nijak upraveny je vyhazovani penez.....
Proč myslíš? A jaké upravi bys volil ty?
Take jsem se docetl ze z atmosfery uz toho moc nevyzdimes. Pod tlakem se se smesi pracuje zdrejmne mnohem lepe.

Re: Motor 1.7i jak přidat pár koníků

Napsal: úte dub 24, 2012 07:14
od vik2
1. nemenil bys cele diferaky, ale jen soukoli. tedy do 1000,-kč bys sehnal dva starsi 1:4.3(2101), popripade 1:4.7 ale to uz bude cca 20tis. kč.

2. chip na atmosferu ano, ale po upravach. priklad, jine svody, klapka, sani, vstriky - pak to ma smysl. na seriovej motor ne. a hlavne, ty nepotrebujes vetsi vykon, ale vetsi kroutak.

Re: Motor 1.7i jak přidat pár koníků

Napsal: úte dub 24, 2012 18:20
od veliz
lesapan79 píše:
veliz píše:Jestli nechceš zasahovat do auta, zkus chip. Autochip.eu nabízí chip 59kW->67kW za 5490 Kč. Někdy nabízejí 1000 Kč slevu.
Máš s tím nějakou zkušenost? 8kW je pěkně napsané, otázka je aby tomu tak bylo.
Mám dobrou zkušenost u vozů Škoda, ale u Nivy jsem se k tomu zatím neodhodlal, raději šetřím finance na náhradní díly. Obecně vzato úspěch chiptuningu závisí na tom, jestli daný motor má nějaké skryté rezervy. Např. motory Škoda 1,4MPi (44 a 50kW) měly ze strategických koncernových důvodů nízký výkon, aby nekonkurovaly o 30000 až 45000 Kč dražšímu motoru VW 1,4 16V 55kW. Tyto motory nebyl problém nachipovat na 50 až 57kW a bylo to skutečně znát na výkonu i nižší spotřebě. Myslím, že i motor Lada 1,7MPi má skryté rezervy, neboť výkon 59kW a točivý moment 127Nm při objemu 1,7l nejsou zrovna oslnivé hodnoty. Vypadá to, že výrobce záměrně motor naladil na nízký výkon ve prospěch životnosti a servisní nenáročnosti. Pokud ale budeš používat kvalitní olej a palivo, což se u nás dá předpokládat, můžeš si dovolit využít rezervy motoru a nechat ho nachipovat.

Re: Motor 1.7i jak přidat pár koníků

Napsal: pon dub 30, 2012 10:59
od Majo
Problem je, ze motor u Nivy na nizky vykon nie je naladeny, on je tak skonstruovany. Zastarala 8V hlava, relativne nizky kompresny pomer, tazka klukovka/zotrvacnik/remenica....
Chip na neupraveny motor je skutocne vyhadzovanie penazi a jedine co to majitelovi zdvihne je ego.

K diferakom - Lada Niva a Chevy Niva maju diferaky stejne, zadny je zamenitelny s akoukolvek Ladou, Predny ma hlinikovy obal ale creva su stejne(az na to, ze Niva 2002+ a Chevy maju hrubsie predne polosy a ine satelity v prednom dife), Sukolia su stejne. Nove sa daju zohnat za menej nez stoji ten chip...

Skrtiaca klapka priemeru 54mm je tiez otazka par desiatok €, vstrekovace k tomu schopne ukrmit az objem 2.0.... a tu uz zacina mat zmysel aj chip(ovsem nie nejaky predporgamovany ale poctive ladenie)...

Re: Motor 1.7i jak přidat pár koníků

Napsal: ned kvě 06, 2012 00:49
od lesapan79
Majo píše:Problem je, ze motor u Nivy na nizky vykon nie je naladeny, on je tak skonstruovany. Zastarala 8V hlava, relativne nizky kompresny pomer, tazka klukovka/zotrvacnik/remenica....
Chip na neupraveny motor je skutocne vyhadzovanie penazi a jedine co to majitelovi zdvihne je ego.

K diferakom - Lada Niva a Chevy Niva maju diferaky stejne, zadny je zamenitelny s akoukolvek Ladou, Predny ma hlinikovy obal ale creva su stejne(az na to, ze Niva 2002+ a Chevy maju hrubsie predne polosy a ine satelity v prednom dife), Sukolia su stejne. Nove sa daju zohnat za menej nez stoji ten chip...

Skrtiaca klapka priemeru 54mm je tiez otazka par desiatok €, vstrekovace k tomu schopne ukrmit az objem 2.0.... a tu uz zacina mat zmysel aj chip(ovsem nie nejaky predporgamovany ale poctive ladenie)...
Tak to je asi dost odborný názor ale taky dosti nákladný. Měl jsem na mysli něco jako že stočit hlavu upravit sání, vyhodit kat, tak nějak.

Re: Motor 1.7i jak přidat pár koníků

Napsal: ned kvě 06, 2012 01:44
od Kopr
Tak u Maja je to hodně odborný názor, co ten již dokázal s nejenom motorama........... :wink:

Re: Motor 1.7i jak přidat pár koníků

Napsal: ned kvě 06, 2012 15:13
od Majo
:oops: no dik, teda ja na seba zrovna hrdy nie som, ani jedno z mojich aut nie je ani zdaleka dotiahnute do konca :-(
lesapan79 píše:Tak to je asi dost odborný názor ale taky dosti nákladný. Měl jsem na mysli něco jako že stočit hlavu upravit sání, vyhodit kat, tak nějak.
Znizenie hlavy, uprava sania, vyhodenie katu... bez nasledneho chipu RJ sa to takmer ani neprejavi(dokonca osadenie upravenej madarskej hlavy s vacsimi ventilmy a lestenymi kanalmi sa prejavi negativne - vlastna skusenost). Takze zalezi, ci chces naozaj nejake tie koniky pridat, alebo sa s tym chces len hrat :wink:

Re: Motor 1.7i jak přidat pár koníků

Napsal: ned kvě 06, 2012 15:17
od vik2
chce o tom jen mluvit.

Re: Motor 1.7i jak přidat pár koníků

Napsal: ned kvě 06, 2012 16:51
od Kopr
Majo píše::oops: no dik, teda ja na seba zrovna hrdy nie som, ani jedno z mojich aut nie je ani zdaleka dotiahnute do konca :-(
lesapan79 píše:Tak to je asi dost odborný názor ale taky dosti nákladný. Měl jsem na mysli něco jako že stočit hlavu upravit sání, vyhodit kat, tak nějak.
Znizenie hlavy, uprava sania, vyhodenie katu... bez nasledneho chipu RJ sa to takmer ani neprejavi(dokonca osadenie upravenej madarskej hlavy s vacsimi ventilmy a lestenymi kanalmi sa prejavi negativne - vlastna skusenost). Takze zalezi, ci chces naozaj nejake tie koniky pridat, alebo sa s tym chces len hrat :wink:
To je naprosto normální , mám čtyři auta , dva mopedy a myslím že ani jedno nikdy nebude hotové :roll: ale kdyby jsme to chtěli mít hned koupili by jsme si novou euroškatuli a jen jezdili .......

Re: Motor 1.7i jak přidat pár koníků

Napsal: ned kvě 06, 2012 19:18
od Netopýr
Majo píše:...Znizenie hlavy, uprava sania, vyhodenie katu... bez nasledneho chipu RJ sa to takmer ani neprejavi(dokonca osadenie upravenej madarskej hlavy s vacsimi ventilmy a lestenymi kanalmi sa prejavi negativne - vlastna skusenost). Takze zalezi, ci chces naozaj nejake tie koniky pridat, alebo sa s tym chces len hrat :wink:
a tohle "neprojevení" je výraznější u MPI, nebo je to i SPi? protože díky nedokonalosti SPI si právě myslím, že tam bude rozdíl :c)
a s vačkou jsi hejbal? zatím si tak přemýšlím jak moc se do motoru dá zasáhnout, aby se nepřesunul krouťák a výkon do vyšších otáček

Net.

Re: Motor 1.7i jak přidat pár koníků

Napsal: pon kvě 07, 2012 07:32
od Majo
cim vyspelejsi softver tym menej sa prejavia zmeny hardveru bez zasahu do softveru :)
Teda u SPI to bude poznat urcite viac, tam je ta RJ fakt primitivna, dokonca to ma oktanovy korektor takze sa da mierne posuvat aj predstih.

Najviac to bude poznat u karburatoru, kde sa po upravach prestavi predstih aj bohatost presne podla poziadaviek "noveho" motora

Re: Motor 1.7i jak přidat pár koníků

Napsal: pon kvě 07, 2012 18:09
od vik2
jj karburatory by udelaly divy. Byl by to asi masakr dat ji na Webery 8)

Re: Motor 1.7i jak přidat pár koníků

Napsal: pon kvě 07, 2012 19:24
od Netopýr
webery by byly asi dobrý, jenže všechno je znát hlavně při vysokejch otáčkách a ne při nízkejch, který jsou vlastně jediný využitelný pro nivu...

Net.