Stránka 10 z 13

Re: Lada vesta sedan Dec. 2108

Napsal: pát pro 28, 2018 09:10
od kednok
grafi2 píše:Len to nedus a nepodtáčaj...
Snažím sa :D

Re: Lada vesta sedan Dec. 2108

Napsal: pát pro 28, 2018 10:59
od Jajo
S tým podtáčaním sa moc nemusíš zaoberať. Proste jazdi "normálne" tak aby si počul, že to auto ide normálne a hlavne keď potom stlačíš plyn, až ti to aj pridá. Po rovine a hlavne dole kopcom to je skoro jedno na aké otáčky ideš, ale hlavne si daj pozor aby si ju netrápil hore kopcom na 1000 otáčkach, radšej jej podraď až ide aspoň cez 2000, kľudne aj okolo 3000. Aspoň čo som ja odsledoval, tak moja má také optimálne otáčky okolo 2000, +-200. Minule som aj skúšal aké otáčky má pri 90-tke. Čiže na 5-ke má cca 2000, na 4-ke cca 3000 a na 3-ke cca 4000. No a na dvojku som ju už nešiel "trápiť", lebo na tej by mala teoreticky okolo 5000 až 5500. Otáčky som zisťoval pri stálej 90-tke a postupne som jej podradzoval(samozrejme pri zohriatom motore). Pri 50-tke je diskutabilné akú rýchlosť zaradiť, lebo na 4-ke má cca 1800 otáčok, čo je podľa niekoho málo, ale zasa na 3-ke má cca 2200, čo je zasa podľa mňa už "veľa" a aj to potom žerie viac. Ja osobne idem po rovine na 4-ke a do kopčeka radšej na 3-ke. Ešte k tomu obmedzovaču. Chalani mysleli obmedzovač max. otáčok, ten je na to až ti zabráni v pridávaní(zvyšovaní otáčok) nad nastavený limit výrobcom, naše Vesty to majú cca okolo 6000! A ty keď si písal, že ho ešte nevieš používať, tak ty si myslel asi ten "na volante". Ten sa používa jednoducho. Najskôr stlačíš to tlačidlo na volante(až sa zapne) a potom tlačidlami + a - si nastavíš rýchlosť akú nechceš prekročiť (napr. 50) a potom radíš a pridávaš "ako chceš" a on ti stráži aby si nepridal nad tu nastavenú hodnotu. A keď ideš z kopca a "voľnobehom" by si presiahol túto hodnotu, tak ti zapípa že ideš rýchlo. Nastaviť ho môžeš aj keď stojíš, aj za jazdy. A keby si náhodou potreboval nutne pridať nad nastavenú hodnotu, tak len stlač plyn až na podlahu a vtedy sa ti obmedzovač dočasne vypne a pusti ťa rýchlejšie. Obmedzovač ti nevypne ani stlačenie brzdy, ak ho už nechceš používať musíš ho vypnúť ručne tým tlačidlom na volante. Vyskúšaj a uvidíš, ale ja to používam iba v cudzom meste až sa môžem sústrediť na cestu, navigáciu,,.. a až nemusím sledovať tachometer. A mne sa zdá na tom obmedzovači aj celkové pridávanie a celková dynamika taká zaspatá, tak aj preto to moc nepoužívam.

Re: Lada vesta sedan Dec. 2108

Napsal: pát pro 28, 2018 15:58
od kednok
Jajo píše:S tým podtáčaním sa moc nemusíš zaoberať. Proste jazdi "normálne" tak aby si počul, že to auto ide normálne a hlavne keď potom stlačíš plyn, až ti to aj pridá. Po rovine a hlavne dole kopcom to je skoro jedno na aké otáčky ideš, ale hlavne si daj pozor aby si ju netrápil hore kopcom na 1000 otáčkach, radšej jej podraď až ide aspoň cez 2000, kľudne aj okolo 3000. Aspoň čo som ja odsledoval, tak moja má také optimálne otáčky okolo 2000, +-200. Minule som aj skúšal aké otáčky má pri 90-tke. Čiže na 5-ke má cca 2000, na 4-ke cca 3000 a na 3-ke cca 4000. No a na dvojku som ju už nešiel "trápiť", lebo na tej by mala teoreticky okolo 5000 až 5500. Otáčky som zisťoval pri stálej 90-tke a postupne som jej podradzoval(samozrejme pri zohriatom motore). Pri 50-tke je diskutabilné akú rýchlosť zaradiť, lebo na 4-ke má cca 1800 otáčok, čo je podľa niekoho málo, ale zasa na 3-ke má cca 2200, čo je zasa podľa mňa už "veľa" a aj to potom žerie viac. Ja osobne idem po rovine na 4-ke a do kopčeka radšej na 3-ke. Ešte k tomu obmedzovaču. Chalani mysleli obmedzovač max. otáčok, ten je na to až ti zabráni v pridávaní(zvyšovaní otáčok) nad nastavený limit výrobcom, naše Vesty to majú cca okolo 6000! A ty keď si písal, že ho ešte nevieš používať, tak ty si myslel asi ten "na volante". Ten sa používa jednoducho. Najskôr stlačíš to tlačidlo na volante(až sa zapne) a potom tlačidlami + a - si nastavíš rýchlosť akú nechceš prekročiť (napr. 50) a potom radíš a pridávaš "ako chceš" a on ti stráži aby si nepridal nad tu nastavenú hodnotu. A keď ideš z kopca a "voľnobehom" by si presiahol túto hodnotu, tak ti zapípa že ideš rýchlo. Nastaviť ho môžeš aj keď stojíš, aj za jazdy. A keby si náhodou potreboval nutne pridať nad nastavenú hodnotu, tak len stlač plyn až na podlahu a vtedy sa ti obmedzovač dočasne vypne a pusti ťa rýchlejšie. Obmedzovač ti nevypne ani stlačenie brzdy, ak ho už nechceš používať musíš ho vypnúť ručne tým tlačidlom na volante. Vyskúšaj a uvidíš, ale ja to používam iba v cudzom meste až sa môžem sústrediť na cestu, navigáciu,,.. a až nemusím sledovať tachometer. A mne sa zdá na tom obmedzovači aj celkové pridávanie a celková dynamika taká zaspatá, tak aj preto to moc nepoužívam.
navigáciu ešte nepoužívam nemám tam slovenskú mapu musím niekoho nájsť kto mi ju tam nahodí ja sa bojím do toho vŕtať.

Re: Lada vesta sedan Dec. 2108

Napsal: pát pro 28, 2018 16:34
od Jajo
Tej navigácie sa nemusíš báť, je to jednoduché a skoro tam nie je čo pokaziť. Ak chceš mať tú istú grafiku ako máš teraz a mať tam len mapy Slovenska a Európy, tak ti stačí postupovať podľa návodu na Lada Wiki(presne podľa tohto) Priprav si naformátovanú(čiže úplne čistú bez žiadných súborov) SD kartu(aspoň 16 GB) a môžeš sa do toho smelo pustiť podľa toho návodu. V aute to nahráva podľa tohto návodu cca 30 minút. A máš tam Slovensko a Európu(okrem Poľska), zatiaľ sú pokyny iba v angličtine, ale na to sa dá zvyknúť. Ak by si tam chcel iba Slovensko, resp. aj Poľsko, príp. iné tvoje vybrané štáty a/alebo novú grafiku(ktorá je omnoho lepšia), tak mi napíš SZ a buď ti viem zaslať tie správne súbory, resp. sa môžme stretnúť v Žiline a ukážem ti ako to cele funguje, príp. ti to tam môžem aj hodiť...

Re: Lada vesta sedan Dec. 2108

Napsal: pát pro 28, 2018 17:16
od Georgius
nejsú iba v angličtině, do ruského auta navigace v ruštině - nevýhoda je, že se musí celý systém přepnout do RU, ale za to "pavarot na ľeva", "grugavoje dviženje, pěrvyj sjezd" rozhodně stojí ;-) Já už jsem pod vlivem Vesty přepnul do ruštiny i Waze :lol:

Re: Lada vesta sedan Dec. 2108

Napsal: pát pro 28, 2018 17:34
od Leo123
Dá sa tam nainštalovať iná navigácia ktorá bude fungovať a rozprávať po slovenský??

Re: Lada vesta sedan Dec. 2108

Napsal: pát pro 28, 2018 18:58
od Georgius
Tak ono teoreticky i ta originální se dá upravit, stačí přehrát příslušné WAV soubory, pokud vím, tak si navigace kontrolní součty nekontroluje. Ale mám pocit, že to ještě nikdo neudělal :?:

Re: Lada vesta sedan Dec. 2108

Napsal: pát pro 28, 2018 19:11
od Dusan
Tak nahras svoj zamatovy hlas?

Re: Lada vesta sedan Dec. 2108

Napsal: sob pro 29, 2018 10:19
od Jajo
Ja som kedysi skúšal nahrádzať tie WAW súbory z inej navigácie, ale tá mala trošku iné pokyny, tak som ich musel ešte aj upravovať... A nakoniec som zistil, že aj tak to celé nepôjde "preložiť", tak som sa na to vykašľal a ani som to do MMC neskúšal dávať. Fakt som potom radšej uvažoval nad nahratím nejakej sexi kamarátky a bolo by. Len to by trebalo tú sexi kamarátku, ktorá ideálne by vedela aj po anglicky(až vie tie jednotlivé pokyny aj preložiť), dobrú nahrávaciu aparatúru a kopu času.... Ináč, ak by niekto toto všetko mal, tak určite by mu veľa ľudí za to aj zaplatilo...

Re: Lada vesta sedan Dec. 2108

Napsal: sob pro 29, 2018 10:59
od Leo123
Jajo píše:Ja som kedysi skúšal nahrádzať tie WAW súbory z inej navigácie, ale tá mala trošku iné pokyny, tak som ich musel ešte aj upravovať... A nakoniec som zistil, že aj tak to celé nepôjde "preložiť", tak som sa na to vykašľal a ani som to do MMC neskúšal dávať. Fakt som potom radšej uvažoval nad nahratím nejakej sexi kamarátky a bolo by. Len to by trebalo tú sexi kamarátku, ktorá ideálne by vedela aj po anglicky(až vie tie jednotlivé pokyny aj preložiť), dobrú nahrávaciu aparatúru a kopu času.... Ináč, ak by niekto toto všetko mal, tak určite by mu veľa ľudí za to aj zaplatilo...
Ja som zadal požiadavku (dopyt ) na slovenčinu, češtinu do lada vesta tak čakám na odpoved . Jedna spoločnosť mi napísala že pokial to budú mat hotové kontaktujú má . Takto som oslovil asi 4 spoločnosti .

Re: Lada vesta sedan Dec. 2108

Napsal: sob pro 29, 2018 16:01
od kednok
Má vesta sedan vzadu 12V zásuvku? Ja ju tam nemôžem nájsť.

Re: Lada vesta sedan Dec. 2108

Napsal: sob pro 29, 2018 16:13
od Bambus
Dusan píše:Tak nahras svoj zamatovy hlas?
Najlepsi by bol hlas zeny "hentam odboč doľava" a na obrazovke sipka doprava a po neodboceni suche konstatovanie "ach zase si to preletel" :D

---

autor vlakna uz ma sice kupene ale urcite viacero ludi caka podobna volba, podobne ako aj mna:

Co sa tyka konkurencie v danej cenovej kategorii 11-13 tisic € ako aj velkosti auta (nizsia stredna trieda, sedan) tak tam vela aut nie je. V trojici sme prechadzali mnohe auta nedavno v Nitre a testovali sme aj miesto na sedenie vzadu (nie sme postavou priemerni americania, je to stale subjektivne, nebavime sa o autach typu Berlingo kde su vzadu plnohodnotne tri sedacky...rozmerovo 3 ludia s vyskou 165-185cm a vahou 60-90kg...predne sedacky nastavene na "najvacsieho"...), v podstate vsade si vzadu traja relativne pohodlne sadnu.

Peugeot 301/Citroen C Elysee - velkostne podobne, o nieco vacsi kufor (506 litrov), ovladanie okien na stredovom paneli je trochu potrat, usporny diesel, dopredava sa aj 1.6 VTi automat ktory je cenovo dostupny, trojvalec 1.2 puretech ma len 82 koni co je pre mna malo, pristup do kufra je podstatne horsi ako vo Veste, vyhodou je vacsia dostupnost informacii (predava sa uz dlho), toto auto bolo aj rozne testovane na nasich rozbitych cestach (su testy na youtube na 10 000km po najhorsich cestach ci 24h test na okruhu), je to auto robene pre rozvojove krajiny (v domacom francuzsku sa tusim ani nepredava) co mi pride take trefne aj pre Slovenske cesty...v porovnani s Vestou Luxe si za pdoobnu vybavu clovek par stoviek € priplati

Fiat Tipo sedan - 95k 1.4 atmosfera, motor by mal byt ok, predava sa tusim od 2016 cize tiez nie je vela skusenosti so spolahlivostou, na forach sa tiez riesi milion roznych prkotin (nekvalitny subdodavatelia roznych hadiciek atd), kufor ma tusim 520 litrov, pristup donho onieco lepsi ako v Peugeote, tiez si vzadu traja dobre sadnu (su aj online testy ako tam dali dve detske sedacky a do stredu decko na podsedaku)...aj tu oproti Veste si treba za podobnu vybavu priplatit (v zavislosti od aktualnej akcie Fiatu ale od oka aj 1000€

Spominana "Rapidečka"/Seat Toledo - liftback ma super kufor cez 500l a dobry pristup donho, 1.0 TSi 3-valec by som fakt nekupoval ak je cielom auto mat aspon 10 rokov, bola teraz nejaka akcia na model "extra" a akurat bezi v telke reklama na nejaku "team" ediciu, hold rapid konci a chcu asi predat co sa len da...servis a nahradne diely dostupne, je to proste skodovka, ku ktorej patri aj priplatkovy labyrint v podobe cenniku, kde ked si clovek naklika vsetko co ma vesta tak sa asi nedoplati

Isty cas bola v akcii aj konciaca generacia Corolly v zakladnej vybave za 13500€, okolo 14000€ je Renault Megane Grandcoupe, Hyundai Elantra bola tiez drahsia a tusim aj ta skoncila a MItsubishi lancer, tiez drahsie. Dacia Logan ma uz len 0.9 TCe motor. Ak si chce niekto kupit "proste nejake/akekolvek nove auto" podobnej cene a priestorovej velkosti Vesty tak si moze kupit este tak noveho Dustera (co je uplny iny typ auta), Fabiu kombi s nizsou vybavou ci Clio Grandtour (kde si uz ale traja vobec dozadu nesadnu). Vesta je v porovnani s Tipom, Rapidom a Peugeotom s pomerom ceny a vybavy velmi slusna volba. Jednoducho ak dnes niekto nechce maly motor s turbom/trojvalec ale klasicku 4-valcovu atmosferu tak v tejto cenovej kategorii vlastne na vyber ani nie je, pri com mi pride divna obava Renaultu z toho, ze by Lada v EU konkurovala Dacii (mozno tak granta? vesta urcite nie, nema comu konkurovat). Pri tom hlavnou slabinou Vesty je len samotna znacka Lada a s tym spojeny nulovy marketing (pri citani cenniku skodovky ma clovek pocit kolko "simply clever" veci to auto ma, ze to ma aj Vesta nikto nevidi, lebo to ani nikde nie je napisane) a horsia dostupnost informacii (euro ncap crash test neexistuje, rusky crash test sice dopadol dobre no priame porovnanie s EU standardmi nemame).

Mozno som na nieco zabudol, ale zhruba takato je situacia na trhu, kde sa ludia rozhoduju skor emocionalne, nie rozumom. Vsetky ostatne auta (kie, hyundaie, koncerny atp.) len zacinaju zakladnou vybavou na plnke Vesty.

Re: Lada vesta sedan Dec. 2108

Napsal: sob pro 29, 2018 16:28
od kednok
kednok píše:Má vesta sedan vzadu 12V zásuvku? Ja ju tam nemôžem nájsť.

Re: Lada vesta sedan Dec. 2108

Napsal: sob pro 29, 2018 16:48
od Robo
Bambus, ja som sa pre Vestu rozhodol citom ("emocionálne", ako píšeš) a rozum si teraz len tak spokojne chrochtá.. :D 8)

Re: Lada vesta sedan Dec. 2108

Napsal: sob pro 29, 2018 17:20
od Jajo
kednok píše:
kednok píše:Má vesta sedan vzadu 12V zásuvku? Ja ju tam nemôžem nájsť.
Čo ja viem tak sedan nemá(ani som ju tam nehľadal) ani v kufri, ani pri zadných sedačkách. Sa mi zdá,že SW by mala mať v kufri a teoreticky by mala mať aj pri zadných sedačkách, alebo aspoň USB. Ale ako vieme, ani veveričky netušia čo tu príde za výbava.