Stránka 9 z 10

Re: Problém s ventilací/topením

Napsal: ned pro 23, 2012 17:40
od mirozv
Niečo som našiel na webe, snáď pomôže
climatchart1.gif
konektor.jpg

Re: Problém s ventilací/topením

Napsal: stř led 02, 2013 11:39
od Petr HC
Blíží se "vítězství" nad závadou topení. Budu zde uvádět postupně další poznatky jako doplňky k tomuto tematu. Zatím jsem úspěšně "dešifroval" schema od Mirazv, které není přesné, nesouhlasí některé číselné odkazy, jsou tam obvodářské chyby a je zřejmé, že bylo "šito v rusku a horkou jehlou".
Přesto souhlasí i některé barvy vodičů a hlavně zapojení konektoru řidici jednotky topení - mimochodem dělané stylem "proč to dělat jednoduše, když to jde složitě". V jednotce je dokonce mikroprocesor PIC, takže tím pádem je prakticky neopravitelná. Jednotka je až podezřele podobná jednotce z vozu Peugot 504 u kterého jsem kolegovi nahrazoval odpory v buzení motoru ventilátoru.
Naštěstí závada je na 99% mechanická - zasekává se hlavní klapka nad radiátorem. Řešení se už rýsuje.
Pokračování 19:20.
Klapka má těsnění z polotvrdého pěnového materiálu - ten pravděpodobně "nabobtnal" (je možné, že to způsobily výpary z ředidel při opravě laku dveří). Demontáž celého topení a odříznutí nebo odbroušení klapky by znamenalo "velkou rozborku". Pro uvolnění stačilo malé pošťouchnití šroubovákem ve středním výdechu palubky. Proto jsem zde vložil "bazmek" ze svářecího drátu 3,15 mm tak, že klapka nedovře úplně (ale automatika vypne napájení motorku serva) a drát při otevírání svou pružností ještě otevření pomůže (proti "pazvukům" je na drát v místech styku s tvrdými plasty navlečena PVC hadička). Takto vytvarovaný drát nijak nepřekáží pomocným klapkám ovládaným páčkou na výdechu. Nepovažuji to za profesionální řešení, ale doufám, že přežije mně i vůz.
P.S. netroufám si odhadnout, kolik by tato "sranda" stála v servisu.

Re: Problém s ventilací/topením

Napsal: ned zář 15, 2013 08:51
od mirozv
Mám na svojej "novej" 112ke nasledovný problém s kúrením. Mám rovnaký, respektíve podobný typ kúrenia ako PetrHC. Zdá sa, že všetko funguje tak, ako má, až na to, že keď prepnem otáčky na max. , po chvíli odíde 25A poistka. Žeby bol motor ventilátora pridretý alebo nejaký skrat na vinutí?

Re: Problém s ventilací/topením

Napsal: sob srp 30, 2014 19:31
od malir
Dobrý večer,prosím o radu k topení.Pročet jsem celé téma k tomuto problému,ale chci to napsat,jak je to v mém případě.Asi před dvěma měsíci jsem měnil vodní pumpu.Stará začala téct.Dolél jsem chladící kapalinu,ale tenkrát jsem nezkoušel funkčnost topení.V týdnu jsem zapl topení,ale fouká mě jen studený vzduchDnes jsem podle tohoto tématu zkoušel funkčnost klapky.Klapka po otočení ovládače otvírá a zavírá.Měl jsem dnes i rozdělané topení ze strany motoru,klapky chodí.Pak mě napadlo,že minulý rok kdy jsem čistil vyrovnávací nádržku,tak byl ucpaný přívod od hadičky co vede od radiátoru.Tak jsem si říkal,jestli to nebude tím,že to neodvzdušňuje.Dnes,když jsem měl to topení rozdělané,tak jsem tu hadičku dostal ven a ona byla totálně ucpaná nějakým ztvrdlou rzí.Podařilo se mě to protlačit a pročistit.Teď mě to za chodu motoru,stále touto hadičkou stříká do vyrovnávací nádržky,ale topení přesto netopí.Neví někdo,kde může být problém?Přívodní hadice k radiátoru je horká.Může být ucpaný ten radiátor?Vytáhnutí radiátoru jen po demontáži přístrojovky?Děkuji vám za odpověď.

Re: Problém s ventilací/topením

Napsal: ned srp 31, 2014 08:05
od zelvotron
Takže druhá hadice od radiátoru horká není? Tohle vypadá poměrně jistě na ucpanej radiátor, proto se voda vrací přes odvzdušňovací hadičku. Vyndavá se od motoru po demontáži toho plastu pod oknem a koberce za motorem, pak následuje rozebírání topení a to celkem dost blbě, navíc je několik druhů skříní topení a tím i vložek radiátoru, u novejších aut se radiátor tuším vytahuje do boku, u starších směrem k motoru.

Re: Problém s ventilací/topením

Napsal: ned srp 31, 2014 08:53
od Petr HC
Je to tam blbě navrženo. Většina přechodů hadice-nátrubek má ostrou hranu a navíc poměrně malý průřez nátrubku.*) Než bych to začal rozebírat, zkusil bych tlakovou vodou (ne větším tlakem než je provozní tlak při motoru zahřátém okolo 100 st.C) v opačném směru propláchnout. Je možné, že je jen ucpaný nátrubek na topení (obzvlášť jestli to do poslední chvíle topilo). Radiátor by se nejspíše ucpával postupně a topení by postupně "chřadlo".
*) To jsou ty drobné "nuance" při kopírování technologií (třeba Opel-Lada), které mají na západě "vychytané" a na východě dělají z jinak dobrých automobilů DoDo.

Re: Problém s ventilací/topením

Napsal: pon zář 01, 2014 19:20
od plavec
Třeba by stačilo jen použít nějakej takovejhle sajrajt na vyčištění a to ucpaný místo by se tím zprůchodnilo. http://www.kupoleje.cz/cz-detail-883889 ... stavy.html

topení lada 2112

Napsal: čtv zář 04, 2014 23:12
od Pavel Kozák
Ahoj všichni :) mám problém s topením nejde mi teplý vzduch :( .Chladící kapalina je doplněna a zavzdušněné to není a termostat funguje jak má.Když jsem to chtěl odvzdušnit tak sem jezdil dírama a pak jsem to nechal na volnoběh natočený a sundaný víčko od nádobky a cca po ohřátí asi na 100-110 stupňů mi začla kapalina vytýkat proudem ven.Předem díky moc za rady

Re: topení lada 2112

Napsal: pát zář 05, 2014 20:27
od mirozv
Pavel Kozák píše:Ahoj všichni :) mám problém s topením nejde mi teplý vzduch :( .Chladící kapalina je doplněna a zavzdušněné to není a termostat funguje jak má.Když jsem to chtěl odvzdušnit tak sem jezdil dírama a pak jsem to nechal na volnoběh natočený a sundaný víčko od nádobky a cca po ohřátí asi na 100-110 stupňů mi začla kapalina vytýkat proudem ven.Předem díky moc za rady
Čo servo klapky kúrenia? Funguje? Keď otočíš gombíkom teploty na SAUO počuť motorček?

Re: Problém s ventilací/topením

Napsal: ned zář 07, 2014 02:55
od Pavel Kozák
ano motorek je slyšet :)

Re: Problém s ventilací/topením

Napsal: ned zář 07, 2014 07:52
od Petr HC
Není to ale ten motorek ve stropě ? Pokud ne, tak je asi poškozen převod z motorku na klapku. Když je převod v pořádku, tak vrčí jen po krátkou dobu přestavení klapky.

Re: Problém s ventilací/topením

Napsal: ned zář 07, 2014 17:01
od zelvotron
Kozák: šáhni na hadice vedoucí k topení - jsou obě dvě horký? Pokud ano je problém spíše v klapkách topení.

Re: Problém s ventilací/topením

Napsal: stř zář 10, 2014 19:35
od malir
Dobrý den.30.8. jsem tu psal dotaz ohledně problému s topením.Napsali jste různé poznatky,za to děkuji.Dnes jsem si dělal ventily a opět jsem zkoušel to topení.Hadice vedoucí k radiatoru topení,jsou obě horké.Tak to by znamenalo,že voda protéká přes radiátor.Po demontáži středního průduchu a otáčením regulátoru teploty,motorek klapkou pohybuje.Na nejnižší teplotě klapku uzavře,když zdvíhám teplotu,klapku otevře,ale teplý vzduch stále do kabiny nefouká.Stále fouká jen studený.Proč to nefouká teplý vzduch,když klapka se otevře a je vydět radiátor?Prosím ještě o nějakou radu,na tento popsaný problém.Je to Lada 2110 r.v.1999.Děkuji všem za radu.

Re: Problém s ventilací/topením

Napsal: stř zář 10, 2014 20:52
od mirozv
Len takéúvaha. Keď sú teplé hadice je teplý aj radiátor? Neviem presne akú má konštrukciu, nemá tam niekde nejakú prepážku ako napr radiátor felicie a tá keď sa poserie tak voda netečie cez radiátor ale jednou hadicou vtečie a hneď druhou vytečie? a neide cez radiátor.. a ešte hýbe sa klapka pozícia 36?

Re: Problém s ventilací/topením

Napsal: stř zář 10, 2014 20:54
od JmJ
malir píše:Dobrý den.30.8. jsem tu psal dotaz ohledně problému s topením.Napsali jste různé poznatky,za to děkuji.Dnes jsem si dělal ventily a opět jsem zkoušel to topení.Hadice vedoucí k radiatoru topení,jsou obě horké.Tak to by znamenalo,že voda protéká přes radiátor.Po demontáži středního průduchu a otáčením regulátoru teploty,motorek klapkou pohybuje.Na nejnižší teplotě klapku uzavře,když zdvíhám teplotu,klapku otevře,ale teplý vzduch stále do kabiny nefouká.Stále fouká jen studený.Proč to nefouká teplý vzduch,když klapka se otevře a je vydět radiátor?Prosím ještě o nějakou radu,na tento popsaný problém.Je to Lada 2110 r.v.1999.Děkuji všem za radu.
Jestli si dobre amatuju, tak ty klapky sou tam dve. Jedna pousti vzduch na radiator a druha ho pousti z radiatoru do ventiace. Takze ti nemusi chodit ta rvni klapka.