Moderátor: Moderátoři
KRAES píše:"stano112" - s tou klimatizáciu to ja pozorujem tak, že práve keď sa zapne a začne chladiť, motor sa na krátko pribrzdí zapnutím elektromagnetickej spojky kompresoru a nepatrným zvýšeným odberom z alternátoru pri zapnutí ventilátoru na "kondenzátore". No a keď klimatizácia sa vypne manuálne či automaticky pri dosiahnutí určitého tlaku v "potrubí" či teploty, tak si aj motor "oddýchne" a ako by ožil miernym poskočením.
"stano112" - No takto.Napíšem jeden príklad,aby to bolo jasnejšie.Ak idem na štvorke 80 a idem predbiehať kamión,tak šlapnem na plyn.V tom momente keď príde k zapnutiu klímy,tak mne auto akoby poskočilo vpred.Tým pádom ťa až tak neprekvapí pokles .......
KRAES píše:"stano112" - No takto.Napíšem jeden príklad,aby to bolo jasnejšie.Ak idem na štvorke 80 a idem predbiehať kamión,tak šlapnem na plyn.V tom momente keď príde k zapnutiu klímy,tak mne auto akoby poskočilo vpred.Tým pádom ťa až tak neprekvapí pokles .......
Tak potom budem musieť čakať asi na to za behanie, lebo pri tej 80-90-ke to cukanie pri zapnutí či vypnutí kompresoru je maličko nepríjemné, ale dá sa to. Ale inak ta klimatizácia ide parádne.
Majo píše:Ono hlavne niektore low-endy, pripadne starsie modely ziadne vypinanie klimy nemaju, preto to potom nieje citit. Reguluju iba klapky a rychlost fukania ventilatora, ale ak mas proste zapnute tlacidlo klimatizacie, hoci na automatiku, elektromagneticka spojka je zopnuta furt, kompresor bezi a chladivo v okruhu prudi neustale. Bez ohladu na teplotu interieru.
tadejasko píše: ... Keď mi to skapinalo tak som mal pustené: nabíjanie mobilu cez usb, klímu, bluetooth hudbu - všetko spustené naraz.
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků