Výfukové systémy, vačky
Moderátor: Moderátoři
Re: Coryho 2105
Su k tomu tesnenia a vyraba ho Stinger.
Neviem co moze byt na vyfuku ne/sympaticke Jedine netradicne riesenie je ta priruba na poslednom dieli, co moze sposobovat problem, ak je cely vyfuk zle tvarovany - neda sa v spoji nahnut. S tesnenim medzi zvodmi a prvym dielom na madarskom vyfuku nemam zle skusenosti, ale mam ho uchyteny aj na prvodovke. Dokonca na tom Stingeri je priruba na hlavu vyfrezovana z jedneho kusu, co je podla mna o dost lepsie riesenie ako 4 jednotlive priruby v pripade madarskeho vyfuku, kde mi jedna priruba nesedi celkom idealne. Majo, nesympaticky je ti preto, lebo zavidis
Neviem co moze byt na vyfuku ne/sympaticke Jedine netradicne riesenie je ta priruba na poslednom dieli, co moze sposobovat problem, ak je cely vyfuk zle tvarovany - neda sa v spoji nahnut. S tesnenim medzi zvodmi a prvym dielom na madarskom vyfuku nemam zle skusenosti, ale mam ho uchyteny aj na prvodovke. Dokonca na tom Stingeri je priruba na hlavu vyfrezovana z jedneho kusu, co je podla mna o dost lepsie riesenie ako 4 jednotlive priruby v pripade madarskeho vyfuku, kde mi jedna priruba nesedi celkom idealne. Majo, nesympaticky je ti preto, lebo zavidis
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Re: Coryho 2105
To uchycení na převodovku vyzkouším. Já jsem přidal jeden silentblok na konec středovýho dílu a to taky pomohlo. Už se mi párkrát stalo, že se vyhákly oba závěsy zadního tlumiče a ten silenblok na středovým dílu výfuku to krásně celé udržel.
Re: Coryho 2105
Řešil jsem podobný problém na UAZu, jedno atypické těsnění mezi sací/výfukové svody a druhé těsnění mezi příruby svody - výfuk. Vyrobil jsem si to z odřezků tabule 3mm grafitu, resp. je to grafitový plát vyztužený uvnitř nerezovou fólií. Sehnal jsem si to ve firmě, kde dělají těsnění na míru a tento materiál používají např. i mezi jednotlivé "domky" turba. Mám to takto smontované už rok a není s tím problém, doporučuju. Těsnění jsem si vysekal průbojníkama a starým dlátem, díky nerezové fólii to jde trochu ztuha, ale jde to.
2x УАЗ 452, еx 21044 a 2105
Re: Coryho 2105
A tenhle Stinger je ten pro mě, nebo dorazili rovnou oba tři?
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Re: Coryho 2105
nesympaticky mi je okruhly zadny tlmic a prave tie priruby. Ja som s tymi zasuvackami nikdy v zivote nemal problem, ked tak vzdy len so sroubovanym spojom. A hlavne, uz som strasne zvyknuty na Janodob, pre mna su oni krali
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Re: Coryho 2105
Na druhou stranu, tyto příruby ve spojení s nerez šrouby jsou pecka věc na rozebírání. A pokud má člověk ještě těsnění "v metráži" a vysekne si co potřebuje, nemá to chybu. Jediná nevýhoda je fakt akorát složitejší dopasování.
Zrovna o víkendu jsem jeden zasouvací spoj stažený sponou rozebíral, a není to nic co bych chtěl v brzké době opakovat. Zarezlou sponu jsem ukroutil a vnitřní trubku zarostlou v osazení jsem ven dostával poklepem sekyry na tlumič.
Zrovna o víkendu jsem jeden zasouvací spoj stažený sponou rozebíral, a není to nic co bych chtěl v brzké době opakovat. Zarezlou sponu jsem ukroutil a vnitřní trubku zarostlou v osazení jsem ven dostával poklepem sekyry na tlumič.
2x УАЗ 452, еx 21044 a 2105
Re: Coryho 2105
Vasku, ono je to prakticky jedno, kedze dalsie kusy pridu asi o 2 tyzdne. A ak by sme vymysleli dopravu k Tebe nejak rychlejsie, tak bude Tvoj
Ja som minule pred STK minul tolko košíkov Bohov, že do konca roka musim byť slušný Zasuvacie spoje su pre mna hnus. O rozoberani ani nevravim.
Ja som minule pred STK minul tolko košíkov Bohov, že do konca roka musim byť slušný Zasuvacie spoje su pre mna hnus. O rozoberani ani nevravim.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Re: Coryho 2105
dvk píše: A pokud má člověk ještě těsnění "v metráži" a vysekne si co potřebuje, nemá to chybu.
Pokud máš kontakt na nějakého prodejce, kde sehnat těsnění na výfuky v metráži, budu vděčen. Azbestový je zakázaný a průmyslový mi všude odmítli prodat, protože se v metráži prostě neprodává.
Na šroubované spoje jsem zvědavý. Každopádně to chce nerezové šrouby, bez těch ani prd. Spoj trubka-trubka mě osobně nijak neoslovuje. Prvně z něj teče vodní kondenzát a následně se z toho stane zarezlý nerozebiratelný spoj. Já ze začátku zkoušel různé těsnící pasty, nyní už to mažu pouze vazelínou MoS2. Alespoň to lze občas rozebrat.
U šroubovaných spojů asi hodně záleží na síle příruby. Jak se příruba prohne, může být těsnění sebe lepší a stejně to bude stát za prd.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Re: Coryho 2105
Grafitové odřezky jsem bral tady
http://www.tesatesneni.cz/
konkrétně si myslím, že to je Temagraph FI tloušťky 3mm v sekci
http://www.tesatesneni.cz/grafitove-desky.php
Nevím jak je to s posláním poštou, já jsem tam jel osobně po předchozím telefonátu, kdy jsem řekl co chci a na co a pán už to měl nachystané.
http://www.tesatesneni.cz/
konkrétně si myslím, že to je Temagraph FI tloušťky 3mm v sekci
http://www.tesatesneni.cz/grafitove-desky.php
Nevím jak je to s posláním poštou, já jsem tam jel osobně po předchozím telefonátu, kdy jsem řekl co chci a na co a pán už to měl nachystané.
2x УАЗ 452, еx 21044 a 2105
Re: Coryho 2105
Napriklad na felde mam za katom jednu pevnu trojuholnikovu prirubu na sroby. Nikdy s tym nebol ziaden problem.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Re: Coryho 2105
Já ten můj výfuk od Janodobu hned po přivezení převařil na příruby síly 8 mm, tvar příruby jsem udělal podle těsnění Bosal BS 256-206. Výfuk mám našopovaný a šrouby používám pouze pozinkovaný. Rozebrání výfuku je otázka 10 minut bez jakýchkoliv potíží, který jsem vždycky měl se spojem zasouvacích trubek. Takže za mě výfuk jedině na příruby. A pro 2101 chci použít nerezové spony V-band. Sice jsou drahý, ale tam je to ještě o level výš.
Re: Coryho 2105
Když už sme nakousli téma spojování výfuků, jaký máte pánové názor na tento systém ?
+ + ?
Překvapilo mě, že se mezi díly nedává žádné těsnění - maximálně se to podmázne Bosal pastou.
+ + ?
Překvapilo mě, že se mezi díly nedává žádné těsnění - maximálně se to podmázne Bosal pastou.
2x УАЗ 452, еx 21044 a 2105
-
- Příspěvky: 1096
- Registrován: úte úno 03, 2009 10:26
- Bydliště: Krkonoše
Re: Coryho 2105
Tento spoj mám origo na Berlingu a funguje to dobře. Pokud to člověk dělá sám, je horší to smontovat (chybí třetí ruka), těsní to, rozdělání bezproblémové.
Re: Coryho 2105
Takto to ma Samara, resp. dva lieviky oproti sebe a medzi ne sa vklada tesniaca vlozka a zvrchu sa to stahuje sponami. Nove kusy tesnia perfektne, starsie spoje su nachylne na perfektne vycistenie a treba pouzit pastu.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Re: Coryho 2105
Porovnaval som Madara a Stinger.
Zvody Madar/Stinger:
- priemer potrubia pri hlave 36 mm/36 mm
- dlzka 1.-3. zvodu 30cm/30cm
- dlzka 4. zvodu 36cm/24cm
- priemer potrubia pri prirube k 1. dielu 40mm/40mm
Rozdielne dlzky 4. zvodu su sposobene inym natocenim a naklonenim priruby k 1. dielu. Madar ma v tomto male plus. Spojenie zvodov do spolocnej trubky je u Madara vyriesene navarenim trubiek do lieviku, čo vytvara zvacseny priemer v mieste spoja. Stinger ma trubky zrezane pod uhlom a zvarene k sebe. Vzhladom na spätne prudenie vyfukovych plynov z valca do valca by to malo byt lepsie.
Spoj trubky a priruby pri hlave ja rieseny rovnako ako u Madara, ale tu medzeru, ktoru vidno na fotke by som zavaril a vybrusil. No rovnako to je aj na Madare. Stinger ma prirubu v kuse, čo by som hodnotil ako plus - u Madara mam prirubu k 4. valcu trosku skosenu. Ale tesni.
1. diel Madar/Stinger:
- priemer na prirube k 2. dielu 46mm/50mm
Posledny spoj trubiek je znovu spraveny rovnakymi sposobmi ako na zvodoch. Stinger ma spoj o 19cm dalej ako Madar. V kombinacii s vacsim vnutornym priemerom a pletencom je 1 diel vyfuku Stinger omnoho lepsi nez Madar. Diera na lambdu je v 10°naklone, presne tak ako by to malo byt. U Madara som ju dorabal ja, no vtedy som este nevedel, ze sklon sondy ma vplyv na jeho funkcnost. Moj Stinger bude sice na karburatore, no budem pouzivat sirokopasmovu lambdu na nastavovanie.
2. diel Madar/Stinger
- priemer na prirube k 3. dielu 45mm/48mm
- dlzka rezonatora 30cm/20cm
Priruba medzi 1. a 2. dielom je riešena rovnako ako u 1,7i, na 1. dieli je grafitovy zaobleny kruzok, na 2. dieli je zaoblene "vybratie", do ktoreho dosadne kruzok. Spoj je pruzny, s 2 pruzinami a specialnymi skrutkami. Rezonator ma Stinger kratsi o 10cm, no nie plosky, ale okruhly. V tomto vedie Madar. Na nizkych objemoch to nemusi byt citelny rozdiel, ale pri vacsich kubaturach to uz asi nieco spravi. Ale tazko sudit, zvnutra som nevidel ani jeden, ani druhy rezonator. Ten mensi moze mat viac dier, ktore brzdia spätny tok plynov.
3. diel Madar/Stinger
Dlzky tlmicov su rovnake, Stinger ma valcovity tlmic, Madar ovalny. Priruba je seriova z Priory/Kaliny, čiže tesnenie je seriove
Zvody Madar/Stinger:
- priemer potrubia pri hlave 36 mm/36 mm
- dlzka 1.-3. zvodu 30cm/30cm
- dlzka 4. zvodu 36cm/24cm
- priemer potrubia pri prirube k 1. dielu 40mm/40mm
Rozdielne dlzky 4. zvodu su sposobene inym natocenim a naklonenim priruby k 1. dielu. Madar ma v tomto male plus. Spojenie zvodov do spolocnej trubky je u Madara vyriesene navarenim trubiek do lieviku, čo vytvara zvacseny priemer v mieste spoja. Stinger ma trubky zrezane pod uhlom a zvarene k sebe. Vzhladom na spätne prudenie vyfukovych plynov z valca do valca by to malo byt lepsie.
Spoj trubky a priruby pri hlave ja rieseny rovnako ako u Madara, ale tu medzeru, ktoru vidno na fotke by som zavaril a vybrusil. No rovnako to je aj na Madare. Stinger ma prirubu v kuse, čo by som hodnotil ako plus - u Madara mam prirubu k 4. valcu trosku skosenu. Ale tesni.
1. diel Madar/Stinger:
- priemer na prirube k 2. dielu 46mm/50mm
Posledny spoj trubiek je znovu spraveny rovnakymi sposobmi ako na zvodoch. Stinger ma spoj o 19cm dalej ako Madar. V kombinacii s vacsim vnutornym priemerom a pletencom je 1 diel vyfuku Stinger omnoho lepsi nez Madar. Diera na lambdu je v 10°naklone, presne tak ako by to malo byt. U Madara som ju dorabal ja, no vtedy som este nevedel, ze sklon sondy ma vplyv na jeho funkcnost. Moj Stinger bude sice na karburatore, no budem pouzivat sirokopasmovu lambdu na nastavovanie.
2. diel Madar/Stinger
- priemer na prirube k 3. dielu 45mm/48mm
- dlzka rezonatora 30cm/20cm
Priruba medzi 1. a 2. dielom je riešena rovnako ako u 1,7i, na 1. dieli je grafitovy zaobleny kruzok, na 2. dieli je zaoblene "vybratie", do ktoreho dosadne kruzok. Spoj je pruzny, s 2 pruzinami a specialnymi skrutkami. Rezonator ma Stinger kratsi o 10cm, no nie plosky, ale okruhly. V tomto vedie Madar. Na nizkych objemoch to nemusi byt citelny rozdiel, ale pri vacsich kubaturach to uz asi nieco spravi. Ale tazko sudit, zvnutra som nevidel ani jeden, ani druhy rezonator. Ten mensi moze mat viac dier, ktore brzdia spätny tok plynov.
3. diel Madar/Stinger
Dlzky tlmicov su rovnake, Stinger ma valcovity tlmic, Madar ovalny. Priruba je seriova z Priory/Kaliny, čiže tesnenie je seriove
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)