Náhon rozdělovače

Moderátor: Moderátoři

Jan Vaníček
Příspěvky: 1096
Registrován: úte úno 03, 2009 10:26
Bydliště: Krkonoše

Náhon rozdělovače

Příspěvek od Jan Vaníček »

Potřeboval bych poučit - rozšířit znalosti.

V autě (2106) mám motor - blok 06 (motor tam nebyl z výroby). Když jsem vloni kupoval nový rozdělovač, koupil jsem správný, delší 03/06. Při montáži jsem zjistil, že tam nejde nasadit - dotlačit do bloku. Toto jsem přikládal kvalitě dílů a s nadáváním upravil a namontoval. Při jiné činnosti, jsem zkusil namontovat jiný rozdělovač (starší origo) z 06 a dopadlo to stejně. Tak jsem začal měřit ostatní rozdělovače, co mám doma (asi 5ks) a zkusil dát kratší. A ten tam přesně sedl (s dostatečným přesahem, asi z 05).
Co tedy mohu mít nakombinováno uvnitř motoru??

Další dotaz. To všechno jsem dělal kvůli teplotě, která se mi zdála příliš vysoká, vzhledem k tomu, že jsem vyměnil čidla, termostat, pumpu jsem tehdy komplet repasoval, tudíž vyloučil, byl jsem celkem zoufalý (chápu, že se teď ohřívá více, než když je 15°C, ale vařilo mi to i při pomalé jízdě při spanilce). Buď je tam nějaký problém mezi nebem a zemí, nebo blbý díry na těsnění pod hlavou, nebo mě napadl ještě Vaškův starý problém, víčko chladiče, špatný předstih (proto ten rozdělovač, dal jsem tam bezpodtlakový).
Zřejmě to všechno dělalo právě to nové víčko. Teď už je teplota 90-95°C i při cestě 8km do kopce s vypnutým topením a otáčkami 2500-3000 a ani při stejném sjezdu nejde pod 90°C, tedy asi OK.

Co ale potřebuji vědět je, jaké "tutové" víčko koupit, toto bylo MS. nýní mám kombinaci :D starého víčka a těsnění z nového. Honza
Jan Vaníček
Příspěvky: 1096
Registrován: úte úno 03, 2009 10:26
Bydliště: Krkonoše

Re: Náhon rozdělovače

Příspěvek od Jan Vaníček »

Nemáte někdo radu? H
Uživatelský avatar
Jelen
Příspěvky: 6713
Registrován: stř kvě 17, 2006 13:33
Bydliště: Střední Čechy

Re: Náhon rozdělovače

Příspěvek od Jelen »

Pokud funguje staré víčko s novým těsněním, asi bych to moc neřešil. Ten náhon se zdá divný, těžko říct. Je to fakt blok 1600? Protože vnitřnosti by měly být stejné, lišit by se to mělo pouze výškou bloku.
Uživatelský avatar
Jimmi
Příspěvky: 1528
Registrován: pon čer 12, 2006 15:41
Bydliště: Praha, Teplice

Re: Náhon rozdělovače

Příspěvek od Jimmi »

Já mám pocit, že v některém roce přešli na jakýsi unifikovaný rozdělovač. A že to mohlo postihnout i pozdější verze 2106. Ale už si přesně nevzpomínám.
Kdysi jsem to zkoumal, chtěl jsem doplnit do rozdělovače podtlakovou regulaci.
Kdybys to přesně, ale opravdu přesně proměřil, dalo by se to někde dohledat.
Жигули ВАЗ 2103 1.5/55,4 kW белый (сделано в 1974 г.) оу йеах гуд джоб ёлки-палки t.č. odstraněny dva metráky pavučin, vrčí a jezdí kolem bloku
Toyota Corolla LiftBack 1.3/65 kW deep turquoise
Toyota Corolla HB 3D 1.3/55 kW red
Uživatelský avatar
Jelen
Příspěvky: 6713
Registrován: stř kvě 17, 2006 13:33
Bydliště: Střední Čechy

Re: Náhon rozdělovače

Příspěvek od Jelen »

To možná přešli, protože přestali vyrábět 12kové motory, ne? Nebo nejsem si vědom, že by dávali řetězovou 12ku do jiných modelů, než 01,02 a v některých případech 03.
Cory
Příspěvky: 11569
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: Náhon rozdělovače

Příspěvek od Cory »

Stale sa rozdelovace delsia na dlhe a kratke...a taktiez su rozne kolieska s tisichranom.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Jan Vaníček
Příspěvky: 1096
Registrován: úte úno 03, 2009 10:26
Bydliště: Krkonoše

Re: Náhon rozdělovače

Příspěvek od Jan Vaníček »

Blok jsem sice neměřil a číslo měěl vyraženo 2101 :D , ale vzhledem k nálitku 06 nepředpokládám, že by byl 011 (vzhledem k modré barvě). Člověk, od kterého jsem ho dostal spolu s autem určeným k sešrotování (rok 2000) říkal, že to počátkem 90 tých skládali z dílů, blok byl nový. Co tam tedy dali, netuším, rozdělovač jsem nikdy před tím na tom motoru neměnil.
Jestli tomu teda správně rozumím, ty "náhony" jsou teda taky dva typy.
Co se víčka týče, teď to tak nechám, ale není nejlepší a myslím, že brzo zajde na rez, tedy chci mít rezervu. Honza
Uživatelský avatar
Luděk Musil
Příspěvky: 10490
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov
Kontaktovat uživatele:

Re: Náhon rozdělovače

Příspěvek od Luděk Musil »

Nic bych nedal za to, že to 1300/21011 :scratch: .
Změř to od vany po hlavu. L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Uživatelský avatar
Jiří Proček
Příspěvky: 269
Registrován: úte kvě 22, 2012 09:12
Bydliště: Brno *

Re: Náhon rozdělovače

Příspěvek od Jiří Proček »

Zdravím jsem taky před tímto problémem nechal jsem si poslat z Otrokovic komplet nový rozdělovač s podtlakem Lada 15000 chci na montáž za Vaškem +pal-test tak doufám že nebude problém-na autě mám namontovaný od prvního majitele rozdělovač ze Škody 120 tak doufám že chápete mé obavy aby to tam zapadlo jak má........ :rolleyes:
Majo
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen
Kontaktovat uživatele:

Re: Náhon rozdělovače

Příspěvek od Majo »

Rozdiel je vo vyske bloku a v dlzke rozdelovaca. Ziadny iny. Nahon je stejny u vsetkych....
Pokial je rozdelovac dlhy a nesadne a kratky rozdelovac sedi, tak ide urcite o nizky blok. To ci do neho niekto nedal vysoku kluku a kratsie ojnice(pripadne nizsie piesty) uz nikto nevidi. Dolezity je naliatok na strane pod výfukom. Musi tam byt cele cislo 2101/2103/2106, ziadne polovicne podstatne nie su(06 a pod). A na naliatku vyrezene cislo? Otazka 15 minut.....
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Cory
Příspěvky: 11569
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: Náhon rozdělovače

Příspěvek od Cory »

A preco mam potom na ponku polozeny dlhsi a kratsi nahon vedla seba?
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Jan Vaníček
Příspěvky: 1096
Registrován: úte úno 03, 2009 10:26
Bydliště: Krkonoše

Re: Náhon rozdělovače

Příspěvek od Jan Vaníček »

Díky za reakce, ale již v první větě píšu, že mám blok 06, to znamená, že nálitek je 06, číslo je nepodstatné, nyní tam je vyraženo 06 a číslo dle TP, dříve tam bylo 01, ale to jsem psal proč.
Myslím si že své auto za dobu 37 let, kdy se potkáváme :D docela znám, ale tento motor je "vetřelec", dával jsem ho tam asi před 13 ti lety a jediné, co vím, že je to 1,6. A protože jsem nikdy předtím neměl potřebu přehazovat rozdělovač, zjistil jsem tu disproporci až teď.
Až budu mít někdy v budoucnosti původní motor po GO, tak se do tohoto podívám.

Spíš ještě ta zátka na chladič. Existuje nějaká jiná, než MS? Chladič mám ještě původní měděný z výroby. Možná by mohli něco původního mít na Mělníce.

Ještě poslední dotaz: pokud je motor ohřátý na 90°C, velký okruh otevřený, hadice jsou měkké, nebo tvrdé?

Honza
Majo
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen
Kontaktovat uživatele:

Re: Náhon rozdělovače

Příspěvek od Majo »

Cory píše:A preco mam potom na ponku polozeny dlhsi a kratsi nahon vedla seba?

2101-1011228......
Obrázek
21213-1011228
Obrázek
Jan Vaníček píše:Ještě poslední dotaz: pokud je motor ohřátý na 90°C, velký okruh otevřený, hadice jsou měkké, nebo tvrdé?

Honza

Zalezi co clovek povazuje za tvrde. Makke rozhodne nie su, ale zase aby ich naduvalo, to nie....
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Cory
Příspěvky: 11569
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: Náhon rozdělovače

Příspěvek od Cory »

ahaaa, tak preto :D
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
tomass
Příspěvky: 896
Registrován: čtv čer 28, 2012 00:16

Re: Náhon rozdělovače

Příspěvek od tomass »

Jiří Proček píše:Zdravím jsem taky před tímto problémem nechal jsem si poslat z Otrokovic komplet nový rozdělovač s podtlakem Lada 15000 chci na montáž za Vaškem +pal-test tak doufám že nebude problém-na autě mám namontovaný od prvního majitele rozdělovač ze Škody 120 tak doufám že chápete mé obavy aby to tam zapadlo jak má........ :rolleyes:


Doporučuju zkontrolovat vůli víčka oproti palci. Ten můj rozdělovač, ač je z Autolady, tak je taky stejného výrobce Mastersport. Zničil jsem už jeden palec, protože při lehkém drknutí do víčka za provozu se pro velkou vůli víčko posunulo lehce stranou a ohnul se kontakt palce. Začalo to cvakat a drnčet. Palec i víčko bylo součástí toho rozdělovače. Je to výrobní vada ! Dala by se ale odstranit vhodným kroužkem kde dosedá víčko na rozdělovač a tu vůli vymezí. Tenhle problém se dá otestovat i v ruce před montáží. Víčko se i s přichycenými pery posouvá asi o 1 mm a to je prostě moc. Ta pera taky dvakrát moc nepruží. Proto se rozdělovač ještě na trvalo nenamontoval.
Odpovědět

Zpět na „Hnací soustava“