vyrobci aut musi splnit legislativni normy a ty rikaji ze tachometr nikdy nesmi ukazovat min nez auto jede (ridic nikdy nemuze prekrocit povolenou rychlost na zaklade chybne informace tachometru). nevim presne povolenou odchylku, ale je nejak -1% az -10%, takze vyrobce auta se snazi byt nekde mezi. neni to pro automobilku az tak jednoduche, napriklad vliv ojetych pneumatik, moznost ruzne velkych kol u jednoho typu auta atd... no a automobilka musi normy splnit ve vsech pripadech a jeste auto musi byt za konkurenceschopnou cenu. tzn. co nejlevnejsi. jak tyto vlivy vyloucit? pri vyssich rychlostech se u drazsich aut da pouzit GPS, ale i GPS ma odchylka a i nyni nesmi byt tachometr pesimisticky, takze znovu musi byt nastaveny tak aby splnil normy.
jedine reseni je pouzit Tomtom ktery nemusi splnovat normy. anebo samodomo uprava za kterou jiz automobilka neodpovida.