zase žere olej
Moderátor: Moderátoři
-
- Příspěvky: 1098
- Registrován: úte úno 03, 2009 10:26
- Bydliště: Krkonoše
Re: zase žere olej
Ta hlava má už něco za sebou a nové ventily mají ve vodítkách znatelnou vůli - při zkoušce jedním ventilem jsou vůle rozdílné. Až budu kupovat nová, samozřejmě si to nejprve vyzkouším, abych nedělal něco zbytečně. Přesto platí dál má otázka pro případ této zábavy.
Re: zase žere olej
Obávám se, že při letmé zkoušce nového ventilu v novém nenalisovaném vodítku nic nezjistíš. Nejprve je totiž potřeba vodítka nalisovat a poté přesně vystružit na daný nominální rozměr. Nalisováním vodítka se totiž jeho vnitřní průměr změní.
Re: zase žere olej
Svého času (to se ještě nedávaly simerinky na ventily - motory Škoda Popular OHC až Š 1203/1500) byly k sehnání ventily s dříky s plusovou tolerancí (tuším,že +0,025 a +0,05 mm). Pak stačilo stávající vodítka pouze přestružit na potřebný rozměr.
Если бы автомобили Лада были безпроблематичными, я бы определенно русский язык забыл.
Re: zase žere olej
Pánové, pánové. Vidím, že je potřeba vše uvézt na pravou míru :
- vodítka mají pojistný kroužek, vylisování se provádí ze spalovacího prostoru směrem k vačce, nalisování od vačky do spalovacího prostoru.
- vodítka některých výrobců není třeba vystružovat (mám ověřenu jednu várku MasterSport), ovšem vodítka ruská či VAG bylo nutné vystružit. Otázkou je, zda je nutné stružit i při ponechání starých ventilů ...
- zkouškou nového ventilu v novém vodítku bez nalisování se opravdu nic nezjistí.
- ventily (tudíž i vodítka) jsou v hlavě pod úhlem. Dostat hlavu pod lis bude chtít další spešl přípravek na uchycení.
- vylisovat a nalisovat nová vodítka není nic jednoduchého, drží tam jako čert. Navíc při nalisovávání se tlačí na zúženou část vodítka, na kterou se naklepává gufírko - vodítka jsou litinová a rádi praskají.
- pro vyražení a naražení vodítka se používá vyrážecí/narážecí trn. My jsme si jej udělali a implantovali do rázového pneumatického majzlíku - není nutný lis. Při vyrážení je potřeba hlavu nahřát (jiná teplotní roztažnost litiny vodítka a slitiny hliníku hlavy). Při narážení vodítka je potřeba vodítko velmi zchladit (mrazák) a hlavu nahřát (trouba - pokud partnerka dovolí / nedovolí-li, postačí opatrné nahřátí plynovým hořáčkem, ovšem vyšší teplotu to chce dodržet). Mno a další problém je ten, že jakmile se vodítko začne narážet, teploty se začnou velmi rychle vyrovnávat ... je potřeba ho dostat nadoraz velmi rychle. Nám se to nepovedlo, vodítko se zaseklo cca 3mm před dorazem a muselo opět ven. Mno, ale dělali jsme to poprvé . Druhý pokus už vyšel dobře
Vodítka se dělají:
- litinová (originál)
- bronzová
Kdyby někdo potřeboval, vodítka už umíme měnit také
- vodítka mají pojistný kroužek, vylisování se provádí ze spalovacího prostoru směrem k vačce, nalisování od vačky do spalovacího prostoru.
- vodítka některých výrobců není třeba vystružovat (mám ověřenu jednu várku MasterSport), ovšem vodítka ruská či VAG bylo nutné vystružit. Otázkou je, zda je nutné stružit i při ponechání starých ventilů ...
- zkouškou nového ventilu v novém vodítku bez nalisování se opravdu nic nezjistí.
- ventily (tudíž i vodítka) jsou v hlavě pod úhlem. Dostat hlavu pod lis bude chtít další spešl přípravek na uchycení.
- vylisovat a nalisovat nová vodítka není nic jednoduchého, drží tam jako čert. Navíc při nalisovávání se tlačí na zúženou část vodítka, na kterou se naklepává gufírko - vodítka jsou litinová a rádi praskají.
- pro vyražení a naražení vodítka se používá vyrážecí/narážecí trn. My jsme si jej udělali a implantovali do rázového pneumatického majzlíku - není nutný lis. Při vyrážení je potřeba hlavu nahřát (jiná teplotní roztažnost litiny vodítka a slitiny hliníku hlavy). Při narážení vodítka je potřeba vodítko velmi zchladit (mrazák) a hlavu nahřát (trouba - pokud partnerka dovolí / nedovolí-li, postačí opatrné nahřátí plynovým hořáčkem, ovšem vyšší teplotu to chce dodržet). Mno a další problém je ten, že jakmile se vodítko začne narážet, teploty se začnou velmi rychle vyrovnávat ... je potřeba ho dostat nadoraz velmi rychle. Nám se to nepovedlo, vodítko se zaseklo cca 3mm před dorazem a muselo opět ven. Mno, ale dělali jsme to poprvé . Druhý pokus už vyšel dobře
Vodítka se dělají:
- litinová (originál)
- bronzová
Kdyby někdo potřeboval, vodítka už umíme měnit také
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
-
- Příspěvky: 1098
- Registrován: úte úno 03, 2009 10:26
- Bydliště: Krkonoše
Re: zase žere olej
Výborně, odpovědi jsem se nakonec dočkal. Díky! Klidně si to za rozumných podmínek nechám udělat, ne, že bych to nezvládnul, je jen otázkou s jak kvalitním výsledkem. Prosím Vašátore o SZ, co by pro mě zadání této práce u Tebe znamenalo. Díky předem.
Re: zase žere olej
Ták, SZ odeslána
A opravuji postup výměny vodítek .... některá vodítka je opravdu nutné po nalisování vystružit.
A opravuji postup výměny vodítek .... některá vodítka je opravdu nutné po nalisování vystružit.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Re: zase žere olej
Kde sa ten odlucovac nachadza?Vašátor píše:Jedna z příčin zvýšené spotřeby oleje může být i zanesený odlučovač oleje, včetně odvětrávací hadice. U žigulíka se to často nestává, nicméně v případě jeho většího zanesení bude motor více tlakovat, načež si to vezme olej přes kroužky.
To tie gufera tak odchadzaju? Aj ja som zbadal zvysenu spotrebu oleja + dymi to. Tie gufera ako budem vediet ci pasuju na motor 1500? Zvladnem vymenu aj sam? Co na to vsetko bude treba?
Ušetrime korunu, nech to stojí milión.
Sme bohatý, že si kupujeme lacné veci...
Jedine Madit M8AD
Sme bohatý, že si kupujeme lacné veci...
Jedine Madit M8AD
Re: zase žere olej
odlucovat je na dolnim konci hadice, ktera vede z boku motoru pod filtrbox.corsair píše:Kde sa ten odlucovac nachadza?Vašátor píše:Jedna z příčin zvýšené spotřeby oleje může být i zanesený odlučovač oleje, včetně odvětrávací hadice. U žigulíka se to často nestává, nicméně v případě jeho většího zanesení bude motor více tlakovat, načež si to vezme olej přes kroužky.
To tie gufera tak odchadzaju? Aj ja som zbadal zvysenu spotrebu oleja + dymi to. Tie gufera ako budem vediet ci pasuju na motor 1500? Zvladnem vymenu aj sam? Co na to vsetko bude treba?
MFP
wergl I - 2104 - melt down
wergl II - 2104 - rebuild succeded
wergl III - 21113 - sold (Chester's new)
wergl IV - i30 - tout est bleu
wergl I - 2104 - melt down
wergl II - 2104 - rebuild succeded
wergl III - 21113 - sold (Chester's new)
wergl IV - i30 - tout est bleu
Re: zase žere olej
Simeringy na ventilech odcházely, pokud byly originál ruské z prvovýroby, poměrně často. Prakticky stačilo, aby se motor malinko přehřál a bylo hotovo.
Moderní simeringy, které se dodávají jako náhradní díl od některé z kvalitních značek, drží prakticky celou životnost motoru. Nejsou drahé - sada stojí kolem 100-150 korun. Doporučuji Reinz, Ajusa, Elring a podobné značky.
Jejich výměna se zdánlivě zdá jednoduchá, ale zas taková sranda to není. Musí se především dodržet některá z důležitých pravidel, jinak se často stane, že nové simeringy poškodíš již při samotné montáži. Navíc ačkoli se to nemusí, já doporučuji demontovat hlavu. Sice to není nutné pro vlastní výměnu simeringů, ale je to nutné kvůli vyleštění a zabroušení ventilů. Ty totiž díky spalování nadměrného množství oleje jsou dost zanesené a díky tomu špatně odvádějí teplo, přehřívají se, kroutí nebo podpalují. Čili pouhá výměna těch simeringů sice většinou odstraní zvýšenou spotřebu oleje, ale oprava motoru jako taková je vlastně dost odfláknutá.
Moderní simeringy, které se dodávají jako náhradní díl od některé z kvalitních značek, drží prakticky celou životnost motoru. Nejsou drahé - sada stojí kolem 100-150 korun. Doporučuji Reinz, Ajusa, Elring a podobné značky.
Jejich výměna se zdánlivě zdá jednoduchá, ale zas taková sranda to není. Musí se především dodržet některá z důležitých pravidel, jinak se často stane, že nové simeringy poškodíš již při samotné montáži. Navíc ačkoli se to nemusí, já doporučuji demontovat hlavu. Sice to není nutné pro vlastní výměnu simeringů, ale je to nutné kvůli vyleštění a zabroušení ventilů. Ty totiž díky spalování nadměrného množství oleje jsou dost zanesené a díky tomu špatně odvádějí teplo, přehřívají se, kroutí nebo podpalují. Čili pouhá výměna těch simeringů sice většinou odstraní zvýšenou spotřebu oleje, ale oprava motoru jako taková je vlastně dost odfláknutá.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Re: zase žere olej
Ake presne mam zhanat ma to nejaky rozmer?
Ušetrime korunu, nech to stojí milión.
Sme bohatý, že si kupujeme lacné veci...
Jedine Madit M8AD
Sme bohatý, že si kupujeme lacné veci...
Jedine Madit M8AD
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10511
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele:
Re: zase žere olej
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Re: zase žere olej
Simeringy na ventily pro Ladu jsou pouze jedny. Takže nevím, proč se pídíš po rozměru. V každé prodejně budou vědět, co tam patří.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Re: zase žere olej
třeba takto .....
tesnici krouzek, drik ventilu - GOETZE50306670500
výrobce:GOETZE
vlastnosti:
FPM (fluorkaučuk I viton) | Vnejsi průměr 14.2 mm | typ konstrukce radiálního hřídelového těsnicího krou 866N W | vnitřní průměr 1 8 mm | vnitřní průměr 2 10,8 mm | výška 10 mm
tesnici krouzek, drik ventilu - GOETZE50306670500
výrobce:GOETZE
vlastnosti:
FPM (fluorkaučuk I viton) | Vnejsi průměr 14.2 mm | typ konstrukce radiálního hřídelového těsnicího krou 866N W | vnitřní průměr 1 8 mm | vnitřní průměr 2 10,8 mm | výška 10 mm
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Re: zase žere olej
Dajme tomu sa spytam na favoritove gufera ventilov? NJ...
V mojej oblubenej skodovkarskej predajni nemaju na zigulaky uz docista nic, ani neobjednavaju. Este ze v BA mame SLOVLADU
Zábrus ventilov bude asi blbost nerobit... Bude treba aj tesnenie pod hlavou asi (uz hned popri tom) menit, ze? Aj tesnenie pod prsami... Co este? Aby som neostal s rozobratym autom...
V mojej oblubenej skodovkarskej predajni nemaju na zigulaky uz docista nic, ani neobjednavaju. Este ze v BA mame SLOVLADU
Zábrus ventilov bude asi blbost nerobit... Bude treba aj tesnenie pod hlavou asi (uz hned popri tom) menit, ze? Aj tesnenie pod prsami... Co este? Aby som neostal s rozobratym autom...
Ušetrime korunu, nech to stojí milión.
Sme bohatý, že si kupujeme lacné veci...
Jedine Madit M8AD
Sme bohatý, že si kupujeme lacné veci...
Jedine Madit M8AD
Re: zase žere olej
A tuto si neskúšal ? http://autodielymajka.veu.sk/ Ja som si tam kupoval membrány a držiaky okrasných líšt takže žigulíky stále v sortimente majú.
VAZ 21061 - 1986 - 50 shades of orange
VAZ 21011 - 1976 - plyňák
VAZ 2105 - 1983 - expedičný špeciál
VAZ 21061 - 1980 - zožrali ju oxidi
VAZ 2101 - 1979 - zachránil nám životy
VAZ 21011 2x - 1980/1976 - adoptívne deti
Felicia combi 1,3mpi - 2000 - prevoz ND
Repliky koncoviek výfuku
VAZ 21011 - 1976 - plyňák
VAZ 2105 - 1983 - expedičný špeciál
VAZ 21061 - 1980 - zožrali ju oxidi
VAZ 2101 - 1979 - zachránil nám životy
VAZ 21011 2x - 1980/1976 - adoptívne deti
Felicia combi 1,3mpi - 2000 - prevoz ND
Repliky koncoviek výfuku