Téma pre všetkých, ktorým dlhý chod radiacej páky v Priore (a desiatke) už lezie na nervy. Na svojej Priore som mal už nový typ kulisy, ktorá ma oproti starému typu trošku kratší chod, ale aj tak dosť dlhý. Skrátené kulisy sa vyrábajú len v starom prevedení, ale cele je to zamenitelne (až na hlavicu radiacej paky - ta s tym striebornym stredom z novšieho typu je nasadena na gulatej tyčke a ta zo starsieho typu nasunuta na plocháči). Ja som tu novu hlavicu aj tak nasadil na stary typ (nečudujte sa, mne sa podaria vždy divné veci ). A k veci.
Výmena je vcelku jednoduchá, tomu, kto ma starší typ kulisy, odporúčam vymeniť klbik pri prevodovke za klbik z Kaliny, ktorý nemá vôľu, alebo použiť napriklad klbik z volantovej tyče 2105 (ten kalinacky ma plastovú vložku, takže sa može po rokoch vymačkať). Kto má novšiu kulisu, tak má tento kalinacky klbik už od výroby. Inak sa len stiahne manžeta z páky, vsetko sa povolí a povytahuje. Nasadí sa to v opačnom poradí a musí sa nastaviť kulisa, najlepsie to ide podla spiatocky a potom uz len doladit tiahlo natocenim do strany tak, aby sla lahko radit 1ka a 2ka. Pred vymenou bolo treba pri preradení z 1 na 2 posunut paku o 14,5cm, teraz len o 8,5cm. 1ka a spiatočka idú radiť omnoho lahsie. Ostatné stupne cca rovnako, odpor sa nezmenil.
Túto úpravu odporúčam použiť v kombinácii s prídavným silentblokom prevodovky, ktorý sa dával na 110ky v 8-ventilovom prevedení. Páka krásne stojí, nevibruje, pri prechode do brzdenia motorom sa len mierne pohne. V buducnosti planujem odstranit aj tento neduh a to odobratim reakcneho tiahla medzi lôžkom kulisy a prevodovkou. Kedže sa motor už nenakláňa a kulisa ma krátky chod, nemalo by hrozit vyhadzovanie kvaltov za jazdy, a tým pádom sa pohyby motora a vibrácie nebudú prenášať na samotnú páku radenia.
Krátka kulisa
Moderátor: Moderátoři
Krátka kulisa
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Re: Krátka kulisa
A když si vyndáš to reakční táhlo, nebudou ti pak vypadávat rychlosti?
21113 >>> 21113 >>> 21113
Komu není rady, tomu není pomoci.
Komu není rady, tomu není pomoci.
Re: Krátka kulisa
Nemali by. Ono je tam kvoli tomu, lebo konštruktéri vedome ponechali motor enormne sa nakláňať (z dôvodu malej spojky) a tym padom vyhadzovalo rychlosti. Takze dorobili reakcne tiahlo. Naprikad Samara to reakcne tiahlo nema, prevodovka je skoro totožná a rychlosti držia. Samozrejme, v Samare sa motor nenaklana tak ako v Priore. Takže si myslim, že pri použití silentbloku z 8V desiatok sa može toto tiahlo vyhodiť.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Re: Krátka kulisa
Mluvil jsem i s Tomem, asi by mne to také zajímalo.....
Žigulíci: VAZ 2101 r.1971, VAZ 2103 r.1974, VAZ 2170 r.2012
Re: Krátka kulisa
mna nie. stejne tym autom nejazdim
ale inak konecne nejaka uprava.
ale inak konecne nejaka uprava.
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
- Tommel
- Příspěvky: 3255
- Registrován: pon pro 20, 2004 10:44
- Bydliště: Brno - HK
- Kontaktovat uživatele:
Re: Krátka kulisa
Dneska jsem tento zázrak namontoval taky, krátkou kulisu + kardan z Kaliny
video před a po: https://www.youtube.com/watch?v=kli99YPY7ok
video před a po: https://www.youtube.com/watch?v=kli99YPY7ok
Chatka 12 forever . Buková drift challenge team. Aerodynamika je pro ty, co neumí ladit motor.
Nové vozy Lada, UAZ, GAZ, Kamaz z Ruska
Nové vozy Lada, UAZ, GAZ, Kamaz z Ruska