Brzdy - účinost a vadnutí

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět

Připadají Vám brzdy u Lady desítkové řady oproti vozům jiných značek:

Anketa končí za pon kvě 05, 2008 07:47

Lepší
0
Žádná hlasování
Srovnatelné
6
43%
Horší
8
57%
 
Celkem hlasů: 14

Dřevák
Příspěvky: 160
Registrován: ned říj 21, 2012 16:44

Re: Brzdy - účinost a vadnutí

Příspěvek od Dřevák »

když už je tu taková pěkná debata o brzdách, na stříbrným shnilákovi docela silně kopou brzdy. A kopou i na ručku, takže soudím, že zadek je nakaši. (to je z japonštiny) Taky ručka bere úplně nahoře, no spíš nebere. Náhle proti svý vůli budu mít zadní brzdy z auta s šedesíti tisíci, brzdilo dobře (na ladu) takže doufám, že problém vyřeším.
Jo hoši, brečíte tu nad brzdama, jezdili jste někdy s trabantem? Asi ne, jinak by vám laďácký brzdy přišli dokonalý. Jenže já dneska jezdil s VW polo, no až tak dokonalý asi fakt nejsou. A co jsem vlastně chtěl říct, to už taky nevím. Pivo je mocný. :-)
Uživatelský avatar
dmatej
Příspěvky: 2845
Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
Bydliště: Přehýšov
Kontaktovat uživatele:

Re: Brzdy - účinost a vadnutí

Příspěvek od dmatej »

Sundat buben a nechat ho stočit, pokud jinak vypadá dobře. Já měl na Kalině stejnej problém, ale loupal se hliník od litiny. Zkusili jsme to oloupat a stočit, ale po 1000 km to bylo zase stejný. Bubny jsou stejný i na Samaru. Koupil jsem nové celolitinové Cifamy ve slevě a zatím jsou bez chybičky :-)
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto) a Škleblík (VW Passat).
Uživatelský avatar
dvk
Příspěvky: 2562
Registrován: pát pro 04, 2009 16:21
Bydliště: okr. Přerov

Re: Brzdy - účinost a vadnutí

Příspěvek od dvk »

Ty hliníkové bubny nemá cenu stáčet, pokud už jsou na autě nějaký pátek, je středová díra ohnilá a nejde to pořádně vystředit v soustruhu a pak znova na náboji. Takže sice se to přetočí, ale po montáži to kope zas.
2x УАЗ 452, еx 21044 a 2105
Majo
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen
Kontaktovat uživatele:

Re: Brzdy - účinost a vadnutí

Příspěvek od Majo »

nemusis to upnut za stredovu dieru, v pripade samarackych neni problem za vonkajsok a stredovu dieru jemne liznut. v pripade klasiky/nivy treba trosku vacsi sustruh :-D
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Uživatelský avatar
dmatej
Příspěvky: 2845
Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
Bydliště: Přehýšov
Kontaktovat uživatele:

Re: Brzdy - účinost a vadnutí

Příspěvek od dmatej »

Středovej díře není vůbec nic, loupe se ta vrstva, co jde přes litinu. Ale to už je fuk - ten buben byl vyvažovanej už z výroby, nejspíš se na něm vůbec něco nepovedlo :-)
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto) a Škleblík (VW Passat).
usirew
Příspěvky: 87
Registrován: sob bře 05, 2011 12:55
Bydliště: Orlová
Kontaktovat uživatele:

Re: Brzdy - účinost a vadnutí

Příspěvek od usirew »

Nazdárek, rád bych repasoval přední brzdiče (vyměnil prachovku, těsnění) Máte někdo zkušenosti s tímto zákrokem? Mám totiž problém z tím levým, který se špatně vrací a ozývá se pískání a disk se hodně zahřívá. Koukal jsem na videa, jak se to dělá a podle všeho mi bude stačit jenom sada těsnění a prachovek + potřebný "vercajg" :D potřebuji akorát vědět jaké to těsnění a prachovky koupit, jsou stejné jako na Samaru?
Kdo se v tom má vyznat o_O
Uživatelský avatar
mirozv
Příspěvky: 959
Registrován: úte kvě 11, 2010 20:45
Bydliště: okr. Zvolen
Kontaktovat uživatele:

Re: Brzdy - účinost a vadnutí

Příspěvek od mirozv »

Pokiaľ nie je pôvodná prachovka viditeľne poškodená, videl by som to na prihrdzavený piestik. Brzdovka je sviňa. Prachovka bu mala byť rovnaká aspoň číslo je +21080-3501058-00. Hádam pre 8 aj 16V je to rovnaké
LADA je jediná automobilka, kde musíš ty presviedčať predajcu, že to auto naozaj chceš kúpiť.
LADA 21103 20.5.2010-17.8.2013
LADA 2112 6.9.2013-
LADA 21214 23.4.2016-

Obrázek

Obrázek
usirew
Příspěvky: 87
Registrován: sob bře 05, 2011 12:55
Bydliště: Orlová
Kontaktovat uživatele:

Re: Brzdy - účinost a vadnutí

Příspěvek od usirew »

no prachovku jsem moc nezkoumal, ale jsem rozhodnutý, že to udělám, nemám zájem aby se mi necelý rok starý kotouč zvlnil. Asi nebude nutné měnit i trubice, postačí ty prachovky a těsnění, vyměním i odpouštějící šrouby, a taky vyměním i brzdovou kapalinu. Ale mám problém. Na zadním bubnu, jsem jeden odpouštějící šroub ukroutil. Těsní, ale rád bych ho vyměnil. Máte nějaký tip jak ho dostat bezpečně ven?
Kdo se v tom má vyznat o_O
Uživatelský avatar
smajchl
Příspěvky: 413
Registrován: ned lis 21, 2010 14:11
Bydliště: Praha

Re: Brzdy - účinost a vadnutí

Příspěvek od smajchl »

Jestli se ti povede povolit trubici opatrne a fakt dobrej klic to chce stranovej aby nemel zadnou vuli... tak vyndej cely prase a za ten vypustnej sroub to upni nafest do sveraku, to sem udelal ja a slo mi to pak i rukou otocit... a pritom sroub uz nemel ani naznak matickovityho tvaru... a wd40 se rika ze pomaha, sam nevim pac mi prislo ze se moc hluboko nedostal... a to sem to tim sprejem hodne trestal...
Uživatelský avatar
JmJ
Příspěvky: 6491
Registrován: úte čer 01, 2004 11:30
Bydliště: Kromeriz

Re: Brzdy - účinost a vadnutí

Příspěvek od JmJ »

Vyndat valecek, shodit prachovky, vytahnou samotny pist, ocistit, osmirkovat a osetrit silikonovou vazelinou, pak slozit :-) zkontroloval bych i ty pruziny, co roztahuji trmen. Zvladl jsem to i ja - monter teoretik. S pistkem se nejlepe manipuluje sikovkama. Chytit a tocit s nim.
MFP
wergl I - 2104 - melt down
wergl II - 2104 - rebuild succeded
wergl III - 21113 - sold (Chester's new)
wergl IV - i30 - tout est bleu
Uživatelský avatar
FOMA
Příspěvky: 2178
Registrován: pát kvě 05, 2006 06:13
Bydliště: Kroměříž - Vyškov

Re: Brzdy - účinost a vadnutí

Příspěvek od FOMA »

No a nebylo by lepší vyměnit rovnou celý brzdič s pístkem a rovnou na obou stranách? Na www:lada-dily.cz je mají za rozumných 300-400czk od MS, jsou to brzdy, takže na nich bych zrovna nešetřil a navíc je to sázka na jistotu a víš, že se k tomu nebudeš muset vracet a čas jsou také peníze. Osobně bych se už s kroužkem, prachovkou a pístkem asi nebabral.
Lada 21061(1986) 1986-2008(198 000km)
Lada 21113(2001) 2008-nyní
Ford Fusion 1.4 16v 2012-nyní
Lada Vesta SW Cross (Bastion) 2019 -nyní
Lada 21120(2004) (Rozmar) 2023 - nyní

Lada = Levné A Dobré Auto
Uživatelský avatar
smajchl
Příspěvky: 413
Registrován: ned lis 21, 2010 14:11
Bydliště: Praha

Re: Brzdy - účinost a vadnutí

Příspěvek od smajchl »

FOMA: s tema novejma dilama to zas takova jistotka nenize to nebude tect... kdyz srovnas fenox plochu pistku proti originalu tak to vidis na prvni pohled jak je fenox hrubej proti origosi..
Uživatelský avatar
FOMA
Příspěvky: 2178
Registrován: pát kvě 05, 2006 06:13
Bydliště: Kroměříž - Vyškov

Re: Brzdy - účinost a vadnutí

Příspěvek od FOMA »

Tak já mám osobně už přes 2 roky právě Master Sporty a nemůžu si stěžovat, zatím fungují - netečou a brzdí souměrně. Navíc žádné jiné jsem ani v tu dobu nesehnal. Co se Fenoxu týče, tak ten jsem zrovna na mysli neměl, tam je to vždy sázka do loterie 50 : 50. MS si myslím, je přeci jen jistější a tak nějak o level výš.
Lada 21061(1986) 1986-2008(198 000km)
Lada 21113(2001) 2008-nyní
Ford Fusion 1.4 16v 2012-nyní
Lada Vesta SW Cross (Bastion) 2019 -nyní
Lada 21120(2004) (Rozmar) 2023 - nyní

Lada = Levné A Dobré Auto
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
Příspěvky: 11031
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Re: Brzdy - účinost a vadnutí

Příspěvek od Křečík Barbuška »

Zadní prasátka se dají pořídit od Ate či TRW do nějakých dvou stovek za kus.
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Uživatelský avatar
dmatej
Příspěvky: 2845
Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
Bydliště: Přehýšov
Kontaktovat uživatele:

Re: Brzdy - účinost a vadnutí

Příspěvek od dmatej »

Taková technická ... na Kalině mám zadní bubny Cifam, litinové. Oproti originálním vynikají tím, že nekopou, a taky tím, že když potáhnete 1t na nebržděném vozejku a budete častěji brzdit, uvaříte brzdovku a z bubnů se vypálí barva :twisted:
Zkrátka Lada osazuje tuningové díly rovnou :D

Litina pojme hodně tepla, ale dlouho chladne ...
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto) a Škleblík (VW Passat).
Odpovědět

Zpět na „Hnací soustava“