Náhrada třecí lišty rozvodového řetězu

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
smajchl
Příspěvky: 413
Registrován: ned lis 21, 2010 14:11
Bydliště: Praha

Re: Náhrada třecí lišty rozvodového řetězu

Příspěvek od smajchl »

To co sem vytah za zbytky z motoru 1,7 me taky nepresvedcilo... aspon tam privar ten zobacek aby neupad.... ale myslim ze se ta guma stejne prodre driv nez plast u napinaku 2103.. zkusenost s tim ale nemam.. jen naomak mi to tak prijde...
Cory
Příspěvky: 11569
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: Náhrada třecí lišty rozvodového řetězu

Příspěvek od Cory »

Vyjadrujte sa presne...napinak je to co napina, to znamena ten valčekovity bazmek (alebo bazmekovity valček) a to ohnute s "gumou/plastom" na vrchu je napinacia lišta...

A lista z 1,7 (21213) je ina ako pre 1200/1300 a ina ako pre 1500/1600. Ma vacsi obluk, vypuklejsi, pretoze 1,7 bloky su oproti blokom 1,5/1,6 o par mm nižšie,k tomu su nižšie aj hlavy, a retaz je rovnaka, to znamena, že dlzka retaze sa niekde musi vykompenzovat.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Majo
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen
Kontaktovat uživatele:

Re: Náhrada třecí lišty rozvodového řetězu

Příspěvek od Majo »

a zabudol si dodat, ze oni urcite myslia to co je oproti - tlmic kmitov :-D
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Ladés 2103
Příspěvky: 45
Registrován: pon kvě 16, 2011 19:41
Bydliště: Nitra

Re: Náhrada třecí lišty rozvodového řetězu

Příspěvek od Ladés 2103 »

Nie nie ja myslím tu napínaciu lištu .
Русская сила
Majo
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen
Kontaktovat uživatele:

Re: Náhrada třecí lišty rozvodového řetězu

Příspěvek od Majo »

ja som to mal uz kadejak, aj 1700vkovu napinaciu listu v 1600vke a aj tlmic kmitov - dokonca to mam tusim aj teraz tak. A v 1700vke som male zase 1500vkovu listu, akurat som musel nadstavit napinak 10kou orieckom z goly aby dopol retaz....
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Cory
Příspěvky: 11569
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: Náhrada třecí lišty rozvodového řetězu

Příspěvek od Cory »

1,7kovy v 1,5/1,6 nevadi, dokonca ak je vytahana retaz, tak to pekne dopne.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Majo
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen
Kontaktovat uživatele:

Re: Náhrada třecí lišty rozvodového řetězu

Příspěvek od Majo »

tak, tak. Ale kvalitnejsie spracovanie necakajte. Rovnaky vyrobca = rvnaka kvalita.
Kvalitnejsi je len tlmic kmitov, ten je plastovy....
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
misob
Příspěvky: 6
Registrován: úte pro 30, 2014 10:27

Re: Náhrada třecí lišty rozvodového řetězu

Příspěvek od misob »

Zdravim, mam 2107 motor 1500.
Ten rovny kovovy tlmic kmitov retaze co drzi na dvoch sroboch sa mi polamal na viac kusov a bolo pocut take sramotenie z motora pri vacsej zatazi . Tak som kupil druhy. Ked som ho namontoval tak nepasoval dobre takze som ho musel este jemne ohnut aby bol dobre nasmerovany voci retazi. Zdal sa mi ale z dost slabeho plechu a co mi vadilo najviac je ze medzi tlmicom a retazou(ked bola napnuta) bola medzera asi 2 az 3mm. A znova som pocul to sramotenie z motora aj ked uz trochu slabsie lebo retaz uz nekmitala o hlavu motora z vnutornej strany ale iba tie 2 -3 mm o tlmic. Ak sa nemilim tak ten tlmic kmitov by mal byt presne na retazi tak aby na nu netlacil a ani aby tam nebola medzera, tym padom by sa retaz nemala ako rozkmitat. Znova som teda rozobral motor a skusil som tam dat ten plastovi tlmic. Ten sa mi paci viac, je trochu dlhsi a je dobre nasmerovany na retaz ale zase tam mam tu medzeru 2-3mm a pocujem to sramotenie z motora. Napinaciu lištu, napinak a retaz mam novu. Uvazujem ze si kupim ten kovovy tlmic, odrezem tie dve matice a prizvaram ich o tie 2-3mm dalej aby uz nebola ta medzera a ze nan prizvaram este nejaky hrubsi plech aby som ho zosilnil. Len dufam ze sa mi pri tom zvarani neroztopi ta guma. Na tom plastovom neviem ako by som posunul tie uchyty dalej kedze je to z plastu.
Co si o tom myslite, ma tam byt ta medzera alebo nie? A upravoval uz niekto ten tlmic ?
Majo
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen
Kontaktovat uživatele:

Re: Náhrada třecí lišty rozvodového řetězu

Příspěvek od Majo »

Medzera 2-3mm je naprosto spravna. Tlmic kmitov je havarijne zariadenie, ktore v pripade, ze je vsetko ostatne v poriadku, nema ziadny vyznam. Sramotenie je bud sposobene vylagrovanym klzakom(napinacia lista), alebo nedostatocnym napnutim, alebo niecim uplne inym.... ked sramoti pri zatazi vacsinou je to detonacnym horenim(privelky predstih).

Ta guma pri zvarani sa roztopi alebo aspon odlepi. Ja zvyknem tiez ten tlmic prihynat lebo pasuje lem vynimocne a prevaram uchyty. Ale treba to hned chladit a nezvarat dlho.
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
misob
Příspěvky: 6
Registrován: úte pro 30, 2014 10:27

Re: Náhrada třecí lišty rozvodového řetězu

Příspěvek od misob »

Majo vdaka, zmensil som predstih a ten zvuk skoro uplne zmizol.
Nulašestka
Příspěvky: 1296
Registrován: úte led 31, 2006 20:53
Bydliště: Kocourkov a Hulvátov

Re: Náhrada třecí lišty rozvodového řetězu

Příspěvek od Nulašestka »

Co si myslíte o následujícím.
Dělám rozvody na motoru 2103. Dal jsem tam plastový tlumič kmitů s označením 21213, který by zde měl jít bez problémů použít.
První problém - tlumič kmitů tlačí do řetězu, cca 2 mm předpětí. Tady s tím narozdíl od kovového tlumiče kmitů nejde nic udělat.
Druhý problém - v tom tlumiči kmitů je drážka pro ustavení řetězu a vychází to tak tak, takže to víceméně tlačí do řetězu zboku. Nepatrně, cca půl milimetru.

Otázka zní - mám to nechat a počítat, že si tu plastovou věc řetěz probrousí a přizpůsobí a nebo tam dát původní tlumič kmitů? Díky za rady.
Cory
Příspěvky: 11569
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: Náhrada třecí lišty rozvodového řetězu

Příspěvek od Cory »

To sa obrusi, tiez som mal podobny problem.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Nulašestka
Příspěvky: 1296
Registrován: úte led 31, 2006 20:53
Bydliště: Kocourkov a Hulvátov

Re: Náhrada třecí lišty rozvodového řetězu

Příspěvek od Nulašestka »

Ok, díky. Taky bych řekl, že se to probrousí dřív, než to praskne. Olej pak budu po cca 500 až 1000 km stejně měnit, takže jesti tam přibude trochu plastového brusu, netřeba řešit. :)
Uživatelský avatar
Jaykee
Příspěvky: 467
Registrován: pon bře 24, 2008 20:00
Bydliště: Praha

Re: Náhrada třecí lišty rozvodového řetězu

Příspěvek od Jaykee »

Nevím, do jakého chlívku to vložit, snad jsem se alespoň trochu trefil. Třebas to někomu pomůže... :wink:
Dneska jsem byl na Koněvce a poprosil jsem, aby mi pán ukázal všechny napínací lišty.
Spodní je 1200, prostřední je 1500 a horní je 1700. Bílý tlumič kmitů je 1700.
Přílohy
20160307_093237.jpg
20160307_093228.jpg
Lada 2101 Small Blue Hornet, Mercedes Viano Big Blue Hornet...
Uživatelský avatar
valda1971
Příspěvky: 7208
Registrován: úte pro 06, 2011 16:45
Bydliště: Bílina

Re: Náhrada třecí lišty rozvodového řetězu

Příspěvek od valda1971 »

Dobré porovnání. Aspoň kouknu, co mám v zásobách :wink:
Žigulíci: VAZ 2101 r.1971, VAZ 2103 r.1974, VAZ 2170 r.2012
Odpovědět

Zpět na „Zajímavé úpravy a vylepšení“