Beruška

Moderátor: Moderátoři

Re: Beruška

Příspěvekod JmJ » čtv zář 19, 2013 15:11

dmatej píše:No, z vlastní zkušenosti na Laďce můžu říct, že rozdíl poznat je, ony se ty vůle nenastavují pro srandu králíkům. A seřídit je třeba je vždycky, protože i když jsou svíčky v blistru, už jsem je jednou dostal sklepnutý k sobě. Píšeš správně, tady by mělo být 1,1.
A 0.7 by nemělo vyloženě vadit, i když .... pořád se bavíme o studeném vlhkém startu ;-)


ano, chapu, kontrola neuskodi. kazdopadne ja mel na 2111 puvodni svice s 0,7 (s temi sem to koupil) a jezdilo to "normalne". to ovsem nic nerika o tom, ze u jineho auto se chovani zmenit nemuze.

pokud je problem za vlhka, pak mi proste prijde, ze je to elektrika. btw tesnost saciho potrubi si kontroloval? to gumove koleno, hadicky co vedou do sani...
MFP
wergl I - 2104 - melt down
wergl II - 2104 - rebuild succeded
wergl III - 21113 - sold (Chester's new)
wergl IV - i30 - tout est bleu
Uživatelský avatar
JmJ
 
Příspěvky: 6484
Registrován: úte čer 01, 2004 11:30
Bydliště: Kromeriz

Re: Beruška

Příspěvekod dmatej » čtv zář 19, 2013 15:35

Všechno těsní.

Jinak jednou mi to kdysi chcíplo, když jsem zapomněl dotáhnout sponu na filtrboxu a v jedné zatáčce mi vypadla ta velké hadice (spíš tunel), takže to vzduch natáhlo přímo, ne z filtrboxu. Pak to nešlo ani natočit, tak málo stačilo - ale stačilo dát hadici zpátky a jelo se na brnk :-)
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto).
Uživatelský avatar
dmatej
 
Příspěvky: 2844
Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
Bydliště: Přehýšov

Re: Beruška

Příspěvekod JmJ » čtv zář 19, 2013 15:49

dmatej píše:Všechno těsní.

Jinak jednou mi to kdysi chcíplo, když jsem zapomněl dotáhnout sponu na filtrboxu a v jedné zatáčce mi vypadla ta velké hadice (spíš tunel), takže to vzduch natáhlo přímo, ne z filtrboxu. Pak to nešlo ani natočit, tak málo stačilo - ale stačilo dát hadici zpátky a jelo se na brnk :-)


jasne, protoze si to sal mimo vahu vzduchu :-)
MFP
wergl I - 2104 - melt down
wergl II - 2104 - rebuild succeded
wergl III - 21113 - sold (Chester's new)
wergl IV - i30 - tout est bleu
Uživatelský avatar
JmJ
 
Příspěvky: 6484
Registrován: úte čer 01, 2004 11:30
Bydliště: Kromeriz

Re: Beruška

Příspěvekod zelvotron » čtv zář 19, 2013 18:34

Nešlusuje se někde blok zapalování vn na kostrku? na tom osmiventilu jak je namontovanej zepředu tak to trpí na bordel a znečištění...
21113 >>> 21113 >>> 21113

Komu není rady, tomu není pomoci.
Uživatelský avatar
zelvotron
 
Příspěvky: 6275
Registrován: čtv lis 23, 2006 10:32
Bydliště: Praha

Re: Beruška

Příspěvekod dmatej » pát zář 20, 2013 14:42

zelvotron píše:Nešlusuje se někde blok zapalování vn na kostrku? na tom osmiventilu jak je namontovanej zepředu tak to trpí na bordel a znečištění...

Za 20 minut vyrážím na Jedovnici, tak to můžeš zkouknout ;)
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto).
Uživatelský avatar
dmatej
 
Příspěvky: 2844
Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
Bydliště: Přehýšov

Re: Beruška

Příspěvekod dmatej » sob zář 21, 2013 17:35

Jsem na stopě záhady. Pointa totiž je, že diagnostika říká, že je ve stavu, kdy se berou v úvahu hodnoty z lambd. Což by ovšem nemělo být, protože je motor studený. Takže jdu učit můj prográmek další otázky :-)
Zatím umí mazat chyby a taky vypsat tohle :-)

------
Errors
------
Distance since errors cleared: -- km
Distance with malfunction: 0 km
Reported faults: []
Monitor status: cardiag.obd2.MonitorStatus@53ec6264[mil=false,emmissionRelatedDTCs=0,comporessionIgnited=false,missfireAvailable=true,missfireIncomplete=false,fuelAvailable=true,fuelIncomplete=false,componentsAvailable=true,componentsIncomplete=false,reservedBitB7=false]
Supported PIDs: [Z@2d2e3a2c

-------------------
Engine Temperatures
-------------------
Engine coolant temperature: 15 °C
Intake air temperature: 18 °C

----------------------
Engine timing and fuel
----------------------
Engine load: 0.0 %
Fuel injection timing: -- °
Fuel status: 1: Closed loop, using oxygen sensor feedback to determine fuel mix
Fuel rate: -- L/h
Fuel level input: 49.80392156862745 %
Fuel trim pecent in long term: 0.0 %
Fuel trim pecent in short term: 0.0 %
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto).
Uživatelský avatar
dmatej
 
Příspěvky: 2844
Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
Bydliště: Přehýšov

Re: Beruška

Příspěvekod JmJ » sob zář 21, 2013 17:45

Jeden by rekl, ze rezim rizeni se odvozuje od teploty motoru (hlavne), ale o te rikas, ze je +-15 stupnu, coz asi bude pravda a asi to bude znamenat studeny motor. Chmm.

blba otazka: interpretujes ten enum/bitmask dobre? ;-) ja jen pro sichr...
MFP
wergl I - 2104 - melt down
wergl II - 2104 - rebuild succeded
wergl III - 21113 - sold (Chester's new)
wergl IV - i30 - tout est bleu
Uživatelský avatar
JmJ
 
Příspěvky: 6484
Registrován: úte čer 01, 2004 11:30
Bydliště: Kromeriz

Re: Beruška

Příspěvekod JmJ » sob zář 21, 2013 17:52

http://www.ladaklub.com/manualy/strieka ... ekacka.pdf

stranka 57. je to sice monovstrik, ale mozna to nakopne.
MFP
wergl I - 2104 - melt down
wergl II - 2104 - rebuild succeded
wergl III - 21113 - sold (Chester's new)
wergl IV - i30 - tout est bleu
Uživatelský avatar
JmJ
 
Příspěvky: 6484
Registrován: úte čer 01, 2004 11:30
Bydliště: Kromeriz

Re: Beruška

Příspěvekod dmatej » sob zář 21, 2013 19:16

Hmm, tak další poznatek - lambdy mají vyhřívání, takže fuel status může být nakonec dobře. Open loop by ale tím pádem měl vzniknout, když lambdy odpojím :-)
To zkusím zítra ...
http://en.wikipedia.org/wiki/Oxygen_sensor
http://www.obdii.com/articles/Understan ... nsors.html
http://www.lambdasensor.com/main/mcolours1.htm

Každopádně už při startu se lambdy účastní ...

http://www.obd-codes.com/p0300 ... ještě koukám, že se dá vytáhnout i stav EGR ventilu, který v tom taky může mít prsty.
Stejně bych už kat i lambdy měl vyměnit, přesluhují ... v týdnu má být teplo a snad i sucho, takže to bude parádní příležitost :)
A pak uvidíme :)

Dneska večer ještě budu programovat další funkce, a až to bude všechno související, asi to vezmu podle seznamu ... kdyby se Ti chtělo programovat, můžeš, na prioru to bude fungovat stejně :-)
https://github.com/dmatej/java-cardiag/commits/master

Pěkně popsáno ... prostě mě prý čeká pěkný detektivka :-)
http://www.obdii.com/articles/Diagnosing_Misfires.html
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto).
Uživatelský avatar
dmatej
 
Příspěvky: 2844
Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
Bydliště: Přehýšov

Re: Beruška

Příspěvekod dmatej » ned zář 22, 2013 09:20

Hááááálelůůůůjaaaaa!

S odpojenými lambdami jsem teď nastartoval na brnk. Problém je tudíž v nich nebo ŘJ - protože je pořád ve stavu "CLOSED LOOP", přitom s odpojenými lambdami by měl být stav "OPEN_LOOP". Koukal jsem, že to občas ale není jednoznačené, tuningáři na jiných autech někdy mají CLOSED LOOP natrvalo (což je asi pěkná pitomost).

Do OPEN LOOP by to mělo přecházet:
- když je motor studený a lambdy nejsou dost prohřáté svým vlastním vytápěním (to jsou ty dva drátky navíc, čili celkem jsou 4)
- když se brzdí motorem
- když se stojí na plynu
- když je všechno špatně

CLOSED_LOOP pak naopak
- využívání hodnot z lambd k určení směsi
- je to zapnuté, ale hodnoty z lambd jsou nějak vadné (četl jsem, že typicky pokud druhá lambda dává hodnoty více jak o 30% jiné než první).

OPEN_LOW_TEMP(0x00, "Open loop due to insufficient engine temperature"),
CLOSED_USING_OXYGEN(0x01, "Closed loop, using oxygen sensor feedback to determine fuel mix"),
OPEN_LOAD(0x02, "Open loop due to engine load OR fuel cut due to deceleration"),
OPEN_FAILURE(0x03, "Open loop due to system failure"),
CLOSED_FAILURE_FEEDBACK(0x04, "Closed loop, using at least one oxygen sensor but there is a fault in the feedback system")

Zvláštní je, že i s odpojenými lambdami mám CLOSED_LOOP - ale to je možná kvůli tomu, že po startu ŘJ sice lambdy už používá, ale zároveň jim nechává velkou toleranci, než si všechno sedne. Předpokládám, že do několika minut by jí došlo, že se to nelepší, a naskočily by chyby P02xx a CLOSED_FAILURE_FEEDBACK.

No, moje lambdy přežily pobyt v horké páře, když mi minulý podzim fouklo těsnění pod hlavou a já s tím najezdil určitě přes 5000km, než to už bylo jasně vidět, že ztráty kapaliny nejsou žádnou hadicí, a i tak mají přesloužených cca 50% životnosti. Až vám ale někdo bude vykládat, ať neměníte, co funguje ... u EURO4 se radši držte servisky. Životnost se dneska plánuje poměrně přesně a spolehlivě, navíc (jak mě varovala i učebnice o OBDII), s chybami P30x není sranda, vždycky z toho kouká detektivka.

Jo, amličkost závěrem: tyhle chyby matou všechny, co neumí číst. Ruských i britských i amerických for je toho plno a lidi (nejlépe v servisech) mění kde co. Problém odezní na čas, a pak se vrátí zas. Lambdy ale obvykle nemění nikdo, protože jsou naučení, že starý dvouvodičový (a některé 4 zkraje asi taky) systém lambdy ignoroval ještě několik minut po startu. Zkraje jsem si myslel, že je to CLOSED_LOOP nějaká chyba, ale pak jsem narazil na knížku o OBDII, kde varovali, že novější systémy smyčku zavírají velmi rychle, řádově během sekund - pak je ale taky logické, že jí implicitně nechají zavřenou.

Ten můj prográmek příště dostane další funkci - online monitoring, pak si budu moct nasnímat data i průběžně během jízdy :-)
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto).
Uživatelský avatar
dmatej
 
Příspěvky: 2844
Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
Bydliště: Přehýšov

Re: Beruška

Příspěvekod JmJ » ned zář 22, 2013 09:33

Zajimave informace o algoritmu rizeni motoru.

Mozna ten tvuj soft vyzkousim s mym obd2 prevodnikem. Nemusel bych instalit rusky vidle skrze soft icd. Kdyz mi pripravis spustitelny soubor/balicek a reknes kterou verzi jre potrebuju, tak to testnu. Upozornuju, ze nejsem java guru.

Btw kdyz udelas realtime monitor, tak by to chtelo nejakou variantu gafu :-)


Btw bez toho, ze bych chtel cokoli rozporovat, ale furt mi prijde divne, ze by pri zavade lambd to ani neblaflo. Nebo ono to blafne a scipne? Prece pri startovani to musi davat nejakou defaultni davku paliva a predstih, maximalne zkorigovane teplotou, ale prece se to nemuze ridit lamdou, na ktere muze byt nic, nespaleny benzin nebo spaliny. Jsem vazne napjat.
MFP
wergl I - 2104 - melt down
wergl II - 2104 - rebuild succeded
wergl III - 21113 - sold (Chester's new)
wergl IV - i30 - tout est bleu
Uživatelský avatar
JmJ
 
Příspěvky: 6484
Registrován: úte čer 01, 2004 11:30
Bydliště: Kromeriz

Re: Beruška

Příspěvekod dmatej » ned zář 22, 2013 10:01

Všechno bude, ale napřed nesmím zmrznout v baráku.
Večer nebo během týdne vydám verzi 0.0.1, moc toho neumí, ale aspoň vypsat chyby a pár hodnot, pokud je ŘJ vůbec vydá, což se jí u většiny nechce (možná jsou až při jízdě).

Grafy to ještě dlouho kreslit nebude umět, ale asi zvládnu generování CSV pro seznam hodnot, takže graf si pak můžeš vykreslit v Excelu :-)
Ale to asi tak někdy příští rok, nebo po nocích ...

Závada lamb právě nenastala, resp. nebyla diagnostikovaná - problém je, že studené lambdy dávají obě blbé hodnoty a ŘJ nemá jak poznat, že jsou blbé, takže jim naslouchá a upraví směs špatně. A když to náhodou chytne a motor se ohřeje, lambdy začnou během chvilky dávat hodnoty téměř správně, v toleranci (soudě podle jen lehce zvýšené spotřeby).
Ten default jsou nejspíš hodnoty, se kterými se motor vypnul, pak po startu během pár vteřin už je po defaultech - sotva pustíš klíček při normálním startu. Každopádně OPEN_LOOP jsem ještě neviděl a našel jsem podobné dotazy i na forech jiných aut, kde se tomu někdo divil a bylo mu řečeno, že je to normální (tuším Honda).

(ale stejně mě červík hlodá jako Tebe ;) )

Až vyměním výfuk a lambdy, tak to zkusím znova, schválně :-)
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto).
Uživatelský avatar
dmatej
 
Příspěvky: 2844
Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
Bydliště: Přehýšov

Re: Beruška

Příspěvekod Luděk Musil » pon zář 23, 2013 07:49

Proč jsem to vůbec četl? Vždyť z toho nerozumím ani slova :shock: L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Uživatelský avatar
Luděk Musil
 
Příspěvky: 10479
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov

Re: Beruška

Příspěvekod dmatej » ned říj 06, 2013 13:09

Po výměně katu, lambd a dlouhého dílu výfuku stlumičem zatím startuje spolehlivě, ne že bych tomu věřil úplně :D
Starý kat by asi ještě vydržel, ale lambdy podle servisky přesluhovaly 25 tisíc km.
A na tlumiči už byla vzadu prorezlá prasklinka.

Zatím ale bylo celkem sucho a vypadá to, že tenhle týden ještě bude. Ale ráno jedu v 6 do práce, to bude ještě rosa a vlhko, tak uvidíme ...

Zatím byla jediná cesta do Plzně, cestu tam to žralo jako tank, skoro 9 litrů a to je cesta spíš lehce z kopce. Po cestě zpátky byl ale celkový průměr 7,8 podle počítače, takže si to asi sedá a zvyká :-)

Jo a ohledně CLOSED_LOOP - Jmj má asi pravdu, cestou jsem několikrát nechal prográmek projet diagnostiku a zdá se, že přepočet stavů mám špatně. Ale ještě jsem neměl čas se na to podívat.
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto).
Uživatelský avatar
dmatej
 
Příspěvky: 2844
Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
Bydliště: Přehýšov

Re: Beruška

Příspěvekod Jarda » stř říj 09, 2013 20:54

Koukám, že se tu řeší problém startování za vlhkého počasí. Uvítám, pokud se to někomu podaří vyřešit, protože mne to také zlobí. Zatím to řeším parkováním na kopečku - na dvojku to celkem rychle chytne, když je hodně velká mlha, nebo celou noc pršelo, tak to ještě chvíli moc netáhne, nechce se tomu do otáček, ale jakmile se motor aspoň malinko zahřeje, tak to jede normálně. Kratší stání v dešti nevadí, takže i když pracovní doba proprší, startuje to normálně. Než jsem zjistil, že to stačí roztlačit, pustit z kopce, roztáhnout, tak mě to párkrát potrápilo, občas to chytlo s malinko sešlápnutým plynovým pedálem. V zimě za mrazů startovalo normálně. Odpojení váhy vzduchu před prvním pokusem o nastartování nepomohlo. Záhada.
Uživatelský avatar
Jarda
 
Příspěvky: 173
Registrován: stř čer 09, 2004 08:11
Bydliště: Dobříš

PředchozíDalší

Zpět na Diskuse k modelu Kalina

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků