Fiat 124

Volné rozjímaní na téma "proč jsem si raději nekoupil Ladu" a podobná zpovědní témata.

Moderátor: Moderátoři

Marek
Příspěvky: 5315
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Re: Fiat 124

Příspěvek od Marek »

Něco málo dat k Fiatu 124:

typ motoru: Fiat 124A.000
zážehový, řadový, čtyřdobý čtyřválec OHV, chlazený kapalinou s nuceným oběhem
vrtání: 73 mm
zdvih: 71,5 mm
objem válců: 1197 ccm
stupeň komprese: 8,8:1
výkon motoru: 60 k / 5600 rpm dle DIN (65 k / 5600 rpm dle SAE)
max. točivý moment: 87,2 Nm / 3400 rpm dle DIN (94 Nm / 3800 rpm dle SAE)
vůle ventilů zastudena: SV = 0,20 mm / VV = 0,20 mm, časovací kontrolní vůle 0,375 mm
časování rozvodu: SO 25° před HÚ, SZ 59° za DÚ, VO 65° před DÚ, VZ 19° za HÚ
tlak mazání: 4,5 - 6,0 Bar
karburátor - dvojitý horizontální, typ: Solex C32PHH/6, alt. Weber 32DCOF
difúzor: 23 mm
hl. tryska: 115
hl. vzdušník: 190
tryska volnoběhu: 45
vzdušník volnoběhu: 170
sytič: 125
akc. pumpička: 0,40
jehlový ventil: 1,6 (Weber 1,5)
zapalování: pořadí 1-3-4-2
cívka: Marelli BE 200, alt. Bosch TK12
odtrh na kontaktech přerušovače: 0,42-0,48 mm
svíčky: PAL 14-7, Champion N4, Marelli CW240L
vzdálenost elektrod: 0,6-0,7 mm
rozdělovač - typ: Marelli, pouze s odstředivou regulací předstihu
regulace: 20° KH při 3600 rpm
základní předstih při volnoběhu: 10° před HÚ

spojka: suchá jednokotoučová, průměr lamely 182/127 mm
ovl. spojky mechanické
převodovka: 4+1, převodové stupně jako Lada 2101
převod rozvodovky: 4,3:1 (jako Lada 2101), hypoidní soukolí
na obou nápravách vinuté pružiny a dvojčinné kapalinové tlumiče
řízení - globo šlek s kladkou (viz Lada), převod 16,4:1 (viz Lada), ovšem menší rejd (to je ještě možné???)

kola - rozměr - viz Lada 2101




Velká podobnost, skutečně se to liší jen v tom motoru, jinak téměř shodné vozy
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Uživatelský avatar
valda1971
Příspěvky: 7270
Registrován: úte pro 06, 2011 16:45
Bydliště: Bílina

Re: Fiat 124

Příspěvek od valda1971 »

Proč je Žigulík Žigulíkem a ne Fiatem 124 doslova je krásně vidět ve filmu "Žigulík - ikona socializmu" a dost popsáno v knize "Auta východního bloku" od Tučka. Bylo dovezeno myslím 5 Fiatů, ty byly velmi tvrdě testovány až jim rozlámali karoserie a z toho vyšly úpravy pro drsné ruské podmínky...
Jinak ten Fiat z Maďarska je opravdu krásně zrestaurován, až neskutečně :)
Žigulíci: VAZ 2101 r.1971, VAZ 2103 r.1974, VAZ 2170 r.2012
Cory
Příspěvky: 11603
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: Fiat 124

Příspěvek od Cory »

Ten Fiat musel jazdit asi len rovno :mrgreen:
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Uživatelský avatar
mayo456
Příspěvky: 2665
Registrován: úte říj 25, 2005 20:28
Bydliště: Košice

Re: Fiat 124

Příspěvek od mayo456 »

tým v rusku to bohate stačilo aj rovno aby sa rozlomila strecha :D
Minule mi povedala jedna milá pani,
Maťo mne sa zdá že ty si ani, ani, ani.
Musíš vedieť kde máš miesto, musíš niekam
patriť,
nemôžeš sa takto motať a tárať dve na tri.
Uživatelský avatar
MartasBrno
Příspěvky: 4442
Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
Bydliště: Brno

Re: Fiat 124

Příspěvek od MartasBrno »

Jde vidět jak je to subtilnější, zvlášť ta kapota, C sloupky... U kapoty jsem si prvně myslel, že si to někdo udělal doma a ejhle, ono je to originál.
Obrázek
a když jsem se v 15-ti rozhodoval co dál dělat, poslouchat sestry byla pro mě jasná volba... :-D
Odpovědět

Zpět na „Volné klábosení - všechny ostatní značky“