Něco málo dat k Fiatu 124:
typ motoru: Fiat 124A.000
zážehový, řadový, čtyřdobý čtyřválec OHV, chlazený kapalinou s nuceným oběhem
vrtání: 73 mm
zdvih: 71,5 mm
objem válců: 1197 ccm
stupeň komprese: 8,8:1
výkon motoru: 60 k / 5600 rpm dle DIN (65 k / 5600 rpm dle SAE)
max. točivý moment: 87,2 Nm / 3400 rpm dle DIN (94 Nm / 3800 rpm dle SAE)
vůle ventilů zastudena: SV = 0,20 mm / VV = 0,20 mm, časovací kontrolní vůle 0,375 mm
časování rozvodu: SO 25° před HÚ, SZ 59° za DÚ, VO 65° před DÚ, VZ 19° za HÚ
tlak mazání: 4,5 - 6,0 Bar
karburátor - dvojitý horizontální, typ: Solex C32PHH/6, alt. Weber 32DCOF
difúzor: 23 mm
hl. tryska: 115
hl. vzdušník: 190
tryska volnoběhu: 45
vzdušník volnoběhu: 170
sytič: 125
akc. pumpička: 0,40
jehlový ventil: 1,6 (Weber 1,5)
zapalování: pořadí 1-3-4-2
cívka: Marelli BE 200, alt. Bosch TK12
odtrh na kontaktech přerušovače: 0,42-0,48 mm
svíčky: PAL 14-7, Champion N4, Marelli CW240L
vzdálenost elektrod: 0,6-0,7 mm
rozdělovač - typ: Marelli, pouze s odstředivou regulací předstihu
regulace: 20° KH při 3600 rpm
základní předstih při volnoběhu: 10° před HÚ
spojka: suchá jednokotoučová, průměr lamely 182/127 mm
ovl. spojky mechanické
převodovka: 4+1, převodové stupně jako Lada 2101
převod rozvodovky: 4,3:1 (jako Lada 2101), hypoidní soukolí
na obou nápravách vinuté pružiny a dvojčinné kapalinové tlumiče
řízení - globo šlek s kladkou (viz Lada), převod 16,4:1 (viz Lada), ovšem menší rejd (to je ještě možné???)
kola - rozměr - viz Lada 2101
Velká podobnost, skutečně se to liší jen v tom motoru, jinak téměř shodné vozy
Fiat 124
Moderátor: Moderátoři
Re: Fiat 124
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Re: Fiat 124
Proč je Žigulík Žigulíkem a ne Fiatem 124 doslova je krásně vidět ve filmu "Žigulík - ikona socializmu" a dost popsáno v knize "Auta východního bloku" od Tučka. Bylo dovezeno myslím 5 Fiatů, ty byly velmi tvrdě testovány až jim rozlámali karoserie a z toho vyšly úpravy pro drsné ruské podmínky...
Jinak ten Fiat z Maďarska je opravdu krásně zrestaurován, až neskutečně
Jinak ten Fiat z Maďarska je opravdu krásně zrestaurován, až neskutečně
Žigulíci: VAZ 2101 r.1971, VAZ 2103 r.1974, VAZ 2170 r.2012
Re: Fiat 124
Ten Fiat musel jazdit asi len rovno
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Re: Fiat 124
tým v rusku to bohate stačilo aj rovno aby sa rozlomila strecha
Minule mi povedala jedna milá pani,
Maťo mne sa zdá že ty si ani, ani, ani.
Musíš vedieť kde máš miesto, musíš niekam
patriť,
nemôžeš sa takto motať a tárať dve na tri.
Maťo mne sa zdá že ty si ani, ani, ani.
Musíš vedieť kde máš miesto, musíš niekam
patriť,
nemôžeš sa takto motať a tárať dve na tri.
- MartasBrno
- Příspěvky: 4442
- Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
- Bydliště: Brno
Re: Fiat 124
Jde vidět jak je to subtilnější, zvlášť ta kapota, C sloupky... U kapoty jsem si prvně myslel, že si to někdo udělal doma a ejhle, ono je to originál.