Odpověď na svou otázku nalezneš zde:
viewtopic.php?f=50&t=6060 . V kostce:
V. rychlostní stupeň je v podstatě dodán do stávající převodovky, přičemž základní ( I. - IV. ) stupně jsou zachovány, pouze podle motorizace jsou mírně jinak odstupňovány první tři stupně, čtvrtý je vždy stejný ( 1,00 ).
V. stupeň je pro lepší komfort jízdy při vyšších rychlostech (nad cca 90 km/h), do této rychlosti si vystačíš se čtyřmi stupni.
Ta čísla ve mnou zmiňovaném příspěvku značí poměr mezi otáčkami na vstupu a výstupu převodovky. První tři stupně otáčky redukují, čtvrtý je "přímý" převod, pátý stupeň točí do rychla.
Ještě jedna věc. Převodovka jako stroj mění poměr síla x rychlost. Čím nižší stupeň - tím větší síla (menší rychlost) a naopak. L.
PS: má poslední věta měla jít jako první