Otackomer 21044i

Moderátor: Moderátoři

Uživatelský avatar
dvk
Příspěvky: 2562
Registrován: pát pro 04, 2009 16:21
Bydliště: okr. Přerov

Příspěvek od dvk »

MartasBrno píše:Jsem zvědavý, kde má dvk chybku...

Tak chyba nalezena, měl jsem v autě namontovaný přístrojový štít z karburátorové verze. Tudíž otáčkoměr byl ok, ale s íčkem samozřejmě nefungoval. Sehnal jsem celý íčkový štít a protože ten můj má ale hezčí kontrolky, použil jsem jen otáčkoměr + ten odpor. Stále to nefungovalo, takže jsem v zoufalství zkoušel ledaco, pomohlo až připojit otáčkoměr natvrdo bez odporu. Uniká mi teda smysl toho odporu na íčku, ale všechno bez něj už dva měsíce normálně funguje :scratch: Pro ilustraci rozdíl střev, ten vpravo je íčkový.
Přílohy
P1040114.jpg
P1040116.jpg
P1040117.jpg
2x УАЗ 452, еx 21044 a 2105
Maysner
Příspěvky: 3209
Registrován: čtv črc 06, 2006 13:22
Bydliště: Brno

Příspěvek od Maysner »

Odpor u icka je pro pripojeni techto budiku na karburator
Ickovy budiky maji na otackomer dva piny. Jeden primo, druhej pres odpor
E36 330i coupe skoro Alpina, Mauritiusblau Metallic - Crash Packet
Dokud karu nerozdelas, nevis o ni nic :-P

Chatka 12 forever
Buková Drift Challenge Team
Romania team 2009
Uživatelský avatar
MartasBrno
Příspěvky: 4442
Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
Bydliště: Brno

Příspěvek od MartasBrno »

Hmmmmm.
teď tam máš teda jaký otáčkoměr?
Jinak karbecový otáčkoměr jde upravit tak aby chodil i na íčku záměnou jediného kondíku, např.. Já to tak jednou dělal.
Obrázek
a když jsem se v 15-ti rozhodoval co dál dělat, poslouchat sestry byla pro mě jasná volba... :-D
Uživatelský avatar
dvk
Příspěvky: 2562
Registrován: pát pro 04, 2009 16:21
Bydliště: okr. Přerov

Příspěvek od dvk »

Maysner píše:Odpor u icka je pro pripojeni techto budiku na karburator
Ickovy budiky maji na otackomer dva piny. Jeden primo, druhej pres odpor

Ahá, už je mi to jasné, dík. Měl jsem v tom konektoru zpod palubky přehozený ten pin na otáčkoměr, takže jsem nevěděl kam vlastně původně přijde.

No hlavně že už mi to funguje, teď je tam íčkový otáčkoměr napojený napřímo. O té přestavbě jsem Marťasi právě četl a chtěl se do ní pustit, ale zhořel jsem na tom, že jsem zaboha nemohl stáhnout z osky rafičku abych to mohl rozebrat. Úplně rozbít jsem to nechtěl, tak jsem to nakonec vzdal a sehnal origo budík.
2x УАЗ 452, еx 21044 a 2105
astero
Příspěvky: 76
Registrován: čtv bře 12, 2009 10:41
Bydliště: Zilina

Příspěvek od astero »

Na Nive mam ickovy otackomer, icko letelo na smetisko dejin (niesom autor upravy). Z otackomeru mi ostal vstup, reaguje na ukostrovanie, logicky ma napadlo pripojit na kontakt prerusovaca (v serii odpor a za nim nejaka ochranna dioda), no ukazuje 2nasobne otacky, co je vlastne logicke. Ale nenapada ma, ako tu frekvenciu rozumne podelit, pac to co je na kontakte po rozpojeni sa neodvazujem popisovat. Preto ma napada uprava otackomeru, budu tam asi nejake kalibracne trimre, neskusal toto niekto? Este by to slo na cidlo HU, ale to som nenasiel :(
Uživatelský avatar
Luděk Ondrůch
Příspěvky: 1500
Registrován: pon srp 01, 2005 12:59
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Luděk Ondrůch »

Dej tam otáčkoměr z karburátorové 2107
VAZ 1117
Uživatelský avatar
MartasBrno
Příspěvky: 4442
Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
Bydliště: Brno

Příspěvek od MartasBrno »

Jo, buď tam dej otáčkoměr z karburátorovoé verze, nebo ten stávající rozeber a uprav. Seřízení stačit nebude, bude nutná nějaká úprava, minimálně nějaký předřadný odpor na vstup - neznám jeho zapojení. Je elektronika tvým koníčkem?
Obrázek
a když jsem se v 15-ti rozhodoval co dál dělat, poslouchat sestry byla pro mě jasná volba... :-D
astero
Příspěvky: 76
Registrován: čtv bře 12, 2009 10:41
Bydliště: Zilina

Příspěvek od astero »

Ale ano, trochu sa v tom vrtam :twisted:
Chcel som to riesit jednoducho, to by bol ten delic dvoma, zapojeny mezi indu a otmer..
Az to kuchnem tak sem popisem upravu.
Uživatelský avatar
Petr HC
Příspěvky: 2295
Registrován: stř lis 21, 2007 11:27
Bydliště: Hořice

Příspěvek od Petr HC »

astero píše:Ale ano, trochu sa v tom vrtam :twisted:
Chcel som to riesit jednoducho, to by bol ten delic dvoma, zapojeny mezi indu a otmer..
Az to kuchnem tak sem popisem upravu.

Proč to dělat jednoduše, když to jde složitě ? Teď vážně - stačí změnit časovou konstantu RC v monostabilu. Ve schematu na předešlé stránce se to týká C= M33 - snížit na polovinu,(nejlépe dva stejné M33 do serie) doladit trimrem a je to.
Mrkni na : http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... ht=#220565
astero
Příspěvky: 76
Registrován: čtv bře 12, 2009 10:41
Bydliště: Zilina

Příspěvek od astero »

Ano, to by bolo elegantne, ale nejak ma zere to pripojenie na indu, jednak vzrasta rusenie a tie napatove spicky, no sodoma gomora.
Uz asi riesim hluposti, az to vychytam ozvem sa, zatial vdaka za podnety.
Uživatelský avatar
MartasBrno
Příspěvky: 4442
Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
Bydliště: Brno

Příspěvek od MartasBrno »

Anebo zkonfrontuj tvoje zapojení s tímto http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... ht=#241163 zapojením, případně se zapojením co dal Petr HC a vyrob tam kompromis, nebo původní karburátorovou verzi vstupního obvodu. Je to pár součástek za pár korun.

Jo a jak píšeš o té sodomě a gomoře, tak to chápu. To co leze tím drátem od indukčky pod palubku kulturního povozu nepatří. Pak by bylo řešení Oddělit ten vstupní obvod, nacpat ho k té indukčce a do otáčkoměru táhnout už odfiltrovaný průběh. Akorát se do něj nesmí po cestě nic chlupatého nabalit :wink:
Obrázek
a když jsem se v 15-ti rozhodoval co dál dělat, poslouchat sestry byla pro mě jasná volba... :-D
Uživatelský avatar
Crocodile
Příspěvky: 3535
Registrován: pon úno 07, 2011 16:49
Bydliště: Choceň
Kontaktovat uživatele:

Re: Otackomer 21044i

Příspěvek od Crocodile »

mám taky problém s otáčkoměrem u mé 21044. Nefunguje, zkoušeli jsme i jiný otáčkoměr. Chyba by neměla bejt přímo v otáčkoměru, podle všeho do toho asi nejdou impulzy. Odkud jdou? od řidicí jednotky? jestli jo, může někdo poskytnout schéma řj?
2101 (1976)
21044 (1999)
2101 (1975)
21044 (1996)
vozík domácí výroby (1984)
MAZ-8114 přívěs (1986)
ЗиЛ-131 (1977)
УАЗ-3151 (1986)

Bylo: 2203 Latvija, 21044, 2107, 2102 , 21044, Skif M1, 21093
Historie: Avtoexport
Vozy: Lada a UAZ
Uživatelský avatar
Luděk Musil
Příspěvky: 10491
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov
Kontaktovat uživatele:

Re: Otackomer 21044i

Příspěvek od Luděk Musil »

Jiný otáčkoměr - pokud není pro íčko - nebude fungovat.
Momentálně Ti však nedokážu odpovědět, odkud bere impuls. Pokud najdu chvíli času - zjistím Ti to. L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Uživatelský avatar
Crocodile
Příspěvky: 3535
Registrován: pon úno 07, 2011 16:49
Bydliště: Choceň
Kontaktovat uživatele:

Re: Otackomer 21044i

Příspěvek od Crocodile »

Takže otáčkoměr stále nefunguje. Našel jsem různá barevná schémata, je tam i vstřikovací soustava na íčku. Z otáčkoměru vede modrohnědý kabel, přes svorku se mění na bílý a vede k zapalovací jednotce nebo jakej je přesnej název v češtině (schémata jsou v ruštině). No a všechno jsme proměřili, takže kabely nejsou nikde přerušený a vedou až k otáčkoměru. Otáčkoměr je verze íčková, rozebraný vypadal v pořádku, takže se nejspíš v zapalovací jednotce neberou impulzy, který jdou do otáčkoměru. Asi časem začnu schánět novou.
2101 (1976)
21044 (1999)
2101 (1975)
21044 (1996)
vozík domácí výroby (1984)
MAZ-8114 přívěs (1986)
ЗиЛ-131 (1977)
УАЗ-3151 (1986)

Bylo: 2203 Latvija, 21044, 2107, 2102 , 21044, Skif M1, 21093
Historie: Avtoexport
Vozy: Lada a UAZ
Uživatelský avatar
Luděk Ondrůch
Příspěvky: 1500
Registrován: pon srp 01, 2005 12:59
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Otackomer 21044i

Příspěvek od Luděk Ondrůch »

Zkontrolovals i napájecí kabely otáčkoměru ( myslím tím + a kostru)?
VAZ 1117
Odpovědět

Zpět na „Elektrická soustava“