Niva netopí

Moderátor: Moderátoři

Pepino 2121
Příspěvky: 4
Registrován: stř pro 01, 2010 08:39
Bydliště: Mariánské lázně

Niva netopí

Příspěvek od Pepino 2121 »

Ahojte všici, jsem tu nový, tak nevim jestli jsem správně založil nové téma. Mam Nivu 1.7i 2000 a mam problém s topením.kohout mam nový, větrák jede parádně na obě dvě polohy, ale z nivy fouká jen slabý vlažný vzduch. Přitom je ohřátá tak jak má být,takže termostatem to nebude. Poradí nějakej zkušenej nivák? Díkes Pepan
Uživatelský avatar
Luděk Musil
Příspěvky: 10564
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Luděk Musil »

Závadu ucpané trubky bych (při stáří vozu) vyloučil.
Spíš to vypadá na špatně upevněný bowden (je jedno jestli na páčce nebo na kohoutu) a potom se kohout otevře jen trošku a nestíhá ohřát radiátor/výměník. L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Uživatelský avatar
Míra151
Příspěvky: 928
Registrován: pát črc 22, 2005 13:41
Bydliště: Skoro JEDOVNICE

Příspěvek od Míra151 »

Jak píše Luděk
prostě otoč kohoutem bez ovládání páčky a uvidíš
jiri.k
Příspěvky: 228
Registrován: sob črc 25, 2009 19:27
Bydliště: hradec kralove

Příspěvek od jiri.k »

psal jsi to vcera, to snezilo. a nemas ucpany nasavaci orvor na vzduch? zvedni kapotu a lehce do toho plastoveho trychtyre bouchni, uvidis. resil jsem to dnes rano..
Pepino 2121
Příspěvky: 4
Registrován: stř pro 01, 2010 08:39
Bydliště: Mariánské lázně

Příspěvek od Pepino 2121 »

Bowden je ok,když zatáhnu páčku, tak kohout jde tam i zpět do maximálky,nasávací otvor je čistý.Tento problém jsem už měl i minulou sezonu,akorád jsem to neřešil.Povětšinou jsem jezdil jen se psem.Teď vyrážim i s děckem a tomu bych chtěl dopřát trošku tepla :-).
Uživatelský avatar
ger007
Příspěvky: 4784
Registrován: úte kvě 06, 2008 13:38
Bydliště: NMnV - Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od ger007 »

nebude KO termostat ???
Be better, not second best
if not better, be different
LADA !

1x2104X 16V, 1x 21044, 2 x 1111, 1xB210, 1xJawa550, 1x Toyota Avensis T25

Obrázek
детские игрушки
Pepino 2121
Příspěvky: 4
Registrován: stř pro 01, 2010 08:39
Bydliště: Mariánské lázně

Příspěvek od Pepino 2121 »

Termostat je ok. Nemůžu teda posoudit jak topí jiný nivy, ale jezdil jsem s pár rusama a ty vždy topily dobře. Asi mi nezbyde nic jiného , než to rozebrat ajajaj :-(
jiri.k
Příspěvky: 228
Registrován: sob črc 25, 2009 19:27
Bydliště: hradec kralove

Příspěvek od jiri.k »

venku -14 a proud horkeho vzduchu kolem 65 stupnu...tedy u mne. Jeste mne napada, nemuze byt vypadly drat ovladajici klapku vzduchu a klapka zavrena? jinde snad ani porucha byt nemuze.
Uživatelský avatar
hush
Příspěvky: 307
Registrován: pon led 01, 2007 20:51
Bydliště: Vyškov

Příspěvek od hush »

Klapkou to podle mě není, aji kdyby byla zavřená na přísun vzduchu z venku, tak stalé musí ten vzduch být horký i když o menší intenzitě foukání, ta klapka řídí přísun vzduchu a ne teplotu. Myslím si, že buďto neotevírá ventil - a to pozná když tam strčí ruku, jestli je teplá trubka k ventilu nebo je teplá i za ním - a nebo tam má vzduchovou bublinu a voda necirkuluje přes radiátor - to je pak teplá trubka i hned za ventilem, ale výstupní trubka z radiátoru je studená. Stále tu je i možnost, že ten radiátor je vadný - třeba ucpaný nebo zalomené neoriginální hadice na vstupu do radiátoru u motorového prostoru, když to nejsou kolínka, ale jenom ohlá hadice, může se stát, že voda neproteče - jak je ta hadice zlomená.
Uživatelský avatar
veliz
Příspěvky: 505
Registrován: čtv led 28, 2010 21:19
Bydliště: Praha-západ

Příspěvek od veliz »

Dnes mi to také moc netopilo. Vysvětluji si to tím, že mám zacpané sání vzduchu na kapotě ledem.
Lada Niva 1,7MPi+LPG r.v. 2009 (01/2010 - 3/2014);
Lada 2105 r.v. 1985 (06/1994 - 11/1996);
jiri.k
Příspěvky: 228
Registrován: sob črc 25, 2009 19:27
Bydliště: hradec kralove

Příspěvek od jiri.k »

dalsi varianta: dnes cestou do prace nahle prestalo topit, stoupla teplota motoru.Zastavil jsem, chvilku pockal a vse se srovnalo. Zacal asi tuhnout fridex, ? Oni se v letě servisaci hrabali v chlazení a asi dolejvali jen vodu.. jo, šetřit se musí ať to stojí třeba miliony..
Uživatelský avatar
hush
Příspěvky: 307
Registrován: pon led 01, 2007 20:51
Bydliště: Vyškov

Příspěvek od hush »

Na ohřátým motoru by začal tuhnout fridex? A proč my to nezatuhlo dokud to stálo?
Každopádně kapalinu si kontroluju sám před každou zimou.
Pepino 2121
Příspěvky: 4
Registrován: stř pro 01, 2010 08:39
Bydliště: Mariánské lázně

Příspěvek od Pepino 2121 »

hush - dík za info. Dneska na to mrknu a písnu.
Uživatelský avatar
Míra151
Příspěvky: 928
Registrován: pát črc 22, 2005 13:41
Bydliště: Skoro JEDOVNICE

Příspěvek od Míra151 »

když jsi ten novej tak studuj info o nivě tady
http://www.autoprospect.ru/vaz/21213-ni ... yacii.html
Obrázek
Obrázek
TomasNM
Příspěvky: 198
Registrován: stř pro 23, 2009 14:58
Bydliště: Nové Mesto nad Váhom
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od TomasNM »

A nemoze to byt iba zavzdusnene? Teda momentalne netusim,ci sa aj Lady nejako odvzdusnuju,ale ine auta odvzdusnovaky chladenia/kurenia maju a ked je tam malo vody,tak sa ta tepla jednoducho do radiatora nedostane. To bol pripad mojho Volva,ktore som mal ako predposledne. Slabo odvzdusnene a kurilo to biedne.
Ak voda v chladeni zamrzne,pri nastartovani sa roztopi iba to,co je v motore,ztuhla kvapalina zabrani prietoku do chladica a ta z motora po chvili vyvari. Toto som zazil u mojej niekdajsej 1500s-ky,kde som vtedy debilno setril na fridexe. Auto vyvarene a CDckom som zvnutra skrabal okna,klepal kosu a potom menil motor,pac piestne kruzky to neprezili.
Citroen Evasion 2.1TD
Odpovědět

Zpět na „Karoserie a ostatní“