Motor slabo taha... 16b Ozon

Moderátor: Moderátoři

TomasNM
Příspěvky: 198
Registrován: stř pro 23, 2009 14:58
Bydliště: Nové Mesto nad Váhom
Kontaktovat uživatele:

Motor slabo taha... 16b Ozon

Příspěvek od TomasNM »

Zdravim vsetkych.
Steloval som motor,pac mi kolisali otacky,pod 2000ot som sa nedokazal dostat atd. Celkovo som robil toto:
- Vymenil som rozsypany tlmic kmitania rozv.retaze,pac povodny bol na 5ks
- Nastavil lampou(konecne som zohnal) predstih,na volnobehu medzi 2. a 3.ciarkou
- vymenil kontakt v rozdelovaci,pac predtym predstih skakal jak besny
- nasteloval karbec na normal volnobeh.
Lenze teraz je to uplne lenive,asi polovicny vykon ako predtym. Predtym som mal predstih bohviekde,lebo som ani rysku nevidel a chodilo to dostatocne dobre,akurat som otacky nemohol nijako zrazit pod 2000,obcas to pri brzdeni zdochlo atd. Podobny(alebo vlastne rovnaky) problem popisal ktosi v inom vlakne:
yokodrift píše:Zdravím.Pánové potřeboval bych poradit ohledně OZONU.Auto má 20tis najeto.Nastavil jsem hodnoty předstihu,odtrh karbec dle hodnot výrobce.Před nastavením motor při dojíždění zhasinal.Nedělal to ovšem pravidelně.Teď to nechcípá ale když je auto zahřáté a přidam plyn tak je to cukatúra jako svině,hlavně od spodu pak kolem 3tis to docela jede v pohodě.Ale i tak to nejede jak má.Taky v zatáčce když chci jet pod plynem to přestane jet.Dělalo to i předtím.Nevím jak se chová ozon ale co si pamatuju ze servisu tak takhle blbě to jezdit prostě nemúže.Neměl jsem ještě čas se do toho podívat,jsem pracovně vytížen.Měnil jsem jen podlakovou membránku,chcal s toho benál.Na autě co není origoš je altík z reglem na stareho žiga 1500 ale je to nově koupené,to by vadit určitě nemělo.Z mladých let co jsem jezdil z Ladou tak to byla střelba jak hovado,tohle je zdechlí hrozně.Motor je ok šlape jak hodinky.Možná to bude i rozdělovačem,nevím.V každém případě bych uvítal nějakou zkušenost která mi urychlí diagnostiku závady.Nemúžu auto nechat den jen tak stát.
Tiez som mal kedysi Ladu 1500s,isla dobre,ale to som vymenil za 1600 a to bola raketa. Mi skoro zpod riti usla.
Kto by vedel,kde je pes zakopany?
Skusim na skusku nahodit karbec SEDR z MBcky a uvidime,ale to je este hudba buducnosti.
Dik za postrehy.
Naposledy upravil(a) TomasNM dne čtv lis 11, 2010 17:32, celkem upraveno 1 x.
Citroen Evasion 2.1TD
Uživatelský avatar
ger007
Příspěvky: 4784
Registrován: úte kvě 06, 2008 13:38
Bydliště: NMnV - Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od ger007 »

nebudu rozvody o zub preskocene ?
Be better, not second best
if not better, be different
LADA !

1x2104X 16V, 1x 21044, 2 x 1111, 1xB210, 1xJawa550, 1x Toyota Avensis T25

Obrázek
детские игрушки
TomasNM
Příspěvky: 198
Registrován: stř pro 23, 2009 14:58
Bydliště: Nové Mesto nad Váhom
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od TomasNM »

Nie,to som prave riesil. Rozvody su ako predtym. Akurat ma napadlo,ze rozdelovac ma zlu membranku a nedrzi poziciu pri rovnakom tlaku. Zeby to by bolo zle? Inac odstrediva regulacia funguje OK.
Citroen Evasion 2.1TD
Uživatelský avatar
ger007
Příspěvky: 4784
Registrován: úte kvě 06, 2008 13:38
Bydliště: NMnV - Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od ger007 »

a mas spravne nastaveny odtrh ? respekitve skusal si iny rozdelovac ?
Be better, not second best
if not better, be different
LADA !

1x2104X 16V, 1x 21044, 2 x 1111, 1xB210, 1xJawa550, 1x Toyota Avensis T25

Obrázek
детские игрушки
TomasNM
Příspěvky: 198
Registrován: stř pro 23, 2009 14:58
Bydliště: Nové Mesto nad Váhom
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od TomasNM »

Menil som ramienko,lebo to stare bolo vypalene ze az. Odtrh som nastavil tusim na 0.4mm. o to pokoj,motor bezi na volnobehu nadherne,chyta nabrnk,sytic funguje zastudena ukazkovo.
Citroen Evasion 2.1TD
Uživatelský avatar
Puhi
Příspěvky: 2727
Registrován: čtv čer 07, 2007 20:48
Bydliště: Michaelsheep

Příspěvek od Puhi »

niečo tam nemáš dobre nastavené, žiadne rozdeľovače nemeň keďže to doteraz ako tak išlo.
Najprv skontroluj rozvody.
Aby si to nemal popletené: keď čumíš na motor z predu, tá ryska v pravo je 0°, stredná 5°a tá v ľavo 10°. Daj kľuku na 0 a ak zhodíš dekel ventilov, musí ti hore vačka presne sedieť na ryske. (nezabudni rozvody napnúť) :shock:
Rozdeľovač, pokiaľ máš kladivko, ja by som ho nastavoval na 5°. Odtrh nastav pri najvyššom zdvihu rozdeľovačovej vačky na 0.4mm (tuším, ale keďže mám bezkontakt, niesom si istý, ked tak, nech ma opravia študovanejší :) )
ak toto budeš mať, auto musí šľapať, ak nie, vtedy sa zaoberaj podtlakovými reguláciami (a karburátorom atď), hoci podtlak ako pravý dôvod nevidím, dlho som na 15ke mal podtlak odpojený a motor išiel dobre.
TomasNM
Příspěvky: 198
Registrován: stř pro 23, 2009 14:58
Bydliště: Nové Mesto nad Váhom
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od TomasNM »

Prave,vsetko je tak,ako pises. Maximalne ma zaujima karburator a to konkretne srob bohatosti zmesi. Nech s nim tocim ako chcem,tak motor ide vzdy skororovnako. Napada ma akurat chudobna zmes. Btw,ekonomizer mam premosteny a odtahovacia membranka je tesna a funguje.
Citroen Evasion 2.1TD
Uživatelský avatar
JmJ
Příspěvky: 6585
Registrován: úte čer 01, 2004 11:30
Bydliště: Kromeriz

Příspěvek od JmJ »

TomasNM píše:Prave,vsetko je tak,ako pises. Maximalne ma zaujima karburator a to konkretne srob bohatosti zmesi. Nech s nim tocim ako chcem,tak motor ide vzdy skororovnako. Napada ma akurat chudobna zmes. Btw,ekonomizer mam premosteny a odtahovacia membranka je tesna a funguje.
pokud srub nereaguje, pak to nekde bere luft kde nema a nebo je rozhozeny predstih.

zakladne bych treba zkusil zacpat rukou druhou a pak prvni komoru. kdyz zacpes druhou, nesmi nic zmenit, kdyz zacpes prvni, musi to zdechnout.

necetl sem cos s tim presne delal, ale jak je na tom tesneni pod vikem a jak dalsi tesneni ve spodni casti karburatoru? jak jsou na tom hadicky co do karbu vedou. odpoj treba hadicku pro podtlak rozdelovace a zacpi ji prstem. zacpi prstem i sroub bohatosti i sroub mnozstvi atd. proste patrej vylucovaci metodou. prvni si over, jestli mas opravdu spravne predstih, ale hadam, ze i kdyby byl +- 5 stupnu, tak to pojede a pujde normalne serizovat karburator.
VAZ 2104 1.3 1989
Marek
Příspěvky: 5315
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Příspěvek od Marek »

Šroub bohatosti má vliv pouze na bohatost při volnoběhu. Bohatost směsi v zátěži závisí na výšce hladiny paliva v plovákové komoře a na tryskách a vzdušnících. Tam může být problém.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
TomasNM
Příspěvky: 198
Registrován: stř pro 23, 2009 14:58
Bydliště: Nové Mesto nad Váhom
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od TomasNM »

Hej,vo volnobehu. Ale prave tam som to tocil a ziadna extravelka zmena sa nediala. vysku som neriesil,ani vzdusniky ani trysky. Predtym,ked to bolo komplet rozladene to tahalo lepsie ako 17i. Teraz po generalke idem do mierneho briezku na dvojke a cakam,kym zaradim redukciu aby to vobec vyslo kopcek.
Citroen Evasion 2.1TD
Marek
Příspěvky: 5315
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Příspěvek od Marek »

Jaký je předstih?
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Uživatelský avatar
Puhi
Příspěvky: 2727
Registrován: čtv čer 07, 2007 20:48
Bydliště: Michaelsheep

Příspěvek od Puhi »

stále si myslím, že buď rozvody, alebo predstih. Ak sú rozvody určite dobre, tak... Odpojil si podtlakovú reguláciu z rozdeľovača pri nastavovaní predstihu? Nemáš "vyťahané" pružinky na odstredivke? Ja neviem, zrejme blbosť, ale máš tam rozdeľovač z vyšších objemov, ako má byť a nie s kratšou hnacou hriadeľou (alebo ako sa to spisovne volá)? náhodou, nepretáča sa ti ozubenie na náhone rozdeľovača samovoľne? Ja by som sa najprv zameral na 100% funkčnosť rozdeľovača, keďže to prestalo ťahať až po zásahu :roll:
ps. otázka: motor beží ako má, nedusí ho, drží dajme tomu aj voľnobeh, akurát že má slabý ťah? Funguje ti podtlakové otváranie 2. klapky?
TomasNM
Příspěvky: 198
Registrován: stř pro 23, 2009 14:58
Bydliště: Nové Mesto nad Váhom
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od TomasNM »

Predstih mam medzi 2. a 3. ciarkou na volnobehu,cize 5-10st. V tomto som neni lama. Pokial je mne zname,tak falosny vzduch by robil problemy so stabilitou volnobehu,ale to som vystelovat na momentalne podmienky velmi dobre. Teda sa opieram so skusenosti zpred X rokov,kedy som mal Audi 80 16karb a tam som daval karb zo skodovky,jelikoz povodny Pierburg bol po smrti. Vtedy som predstih nastavil lampou a volnobeh vzduch/benzin tak,aby nebolo pocut strielanie z vyfuku,cize super spalovanie.Vykon teda nic moc,ale s karbom so 105MB sa na 16tke moc cakat nedalo. Kazdopadne to chodilo aj v zime bez problemu. To iste sa snazim aplikovat aj tu,ale nedari sa. Btw,karbec som pretesnoval a vsimol som si,ze plochy nesedia dostatocne tesne v oblasti druhej komory. To by mozno az tak nevadilo,lebo tam nad tym neni ziadna klapka a dost velky difuzor(alebo ako sa to vola),takze tam trocha vzduchu "navyse" urcite vadit nebude. Ostatne asi zajtra skusim,ak cas vyjde.
Citroen Evasion 2.1TD
TomasNM
Příspěvky: 198
Registrován: stř pro 23, 2009 14:58
Bydliště: Nové Mesto nad Váhom
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od TomasNM »

Este raz ohladom rozvodov. Po oprave listy som este s karbom ani s rozdelovacom nehybal,nastartoval som a hura na skusku. Motor nehrkal uz a tahal ako predtym. Sila OK,stabilita bieda. Potom som zohnal lampu a isiel som hladat predstih. Ten bol kdesi bohviekde az v prdeli,tak som ho posunul na "normal",kde stichol a zkulturnel. Potom uz isiel krutak prudko dole. Podtlakovu regulaciu som mal aj pripojenu,aj odpojenu,akurat nie zastuplovanu,co pri fakte,ze rozdelovac ma netesnu membranu nevyvolalo ziadny efekt. Ku strunkam rozdelovaca: Ano,malo to nejaku volu naprazdno,tak som jednu doladil tak,aby tahala vacku k nule v klude. Ziadna velka sila,iba tolko,aby sa vratila. Pruziny sa nezdali byt vytahane,mozno akurat ocka. Bohvie. Podtlakove otvaranie som defacto neskusal,vyskusam. Ale malo by.
Citroen Evasion 2.1TD
TomasNM
Příspěvky: 198
Registrován: stř pro 23, 2009 14:58
Bydliště: Nové Mesto nad Váhom
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od TomasNM »

Mimochodom,kedze sa v mojom pripade jedna o Nivu,upravenu pre offroad,potrebujem silny krutak odspodu. Pocul som,ze vacsi predstih to dokaze. spotrebu az tak neriesim,to auto neni na denne pouzivanie. Popravde s karburatormi som sa rozlucil pred 6 rokmi,odvtedy mam iba turbodiesle. Lenze Lada je jednoducho legenda a ma v mojom srdci miesto. Prave aj tym,ze sa s nou da zazit kopa srandy pri rieseni problemov.
Citroen Evasion 2.1TD
Odpovědět

Zpět na „Hnací soustava“