Váha vzduchu a další čidla motoru

Moderátor: Moderátoři

Příspěvekod plavec » sob lis 01, 2008 21:09

martina píše:nám se občas houpou otáčky na volnoběhu takže to by mohlo být teoreticky tím čidlem škrtící klapky? nebo se ty otáčky při poruše drží standadně na těch 1200?


Tak buď je to čidlo škrtící klapky nebo motorek volnoběhu. Když je to čidlo škrtící klapky , tak se to chová tak, že třeba přijedeš na křižovatku a ikdyž nešlapeš na plyn, tak to samo začíná přidávat až třeba na 2 tisíce otáček a pak to padne na normální volnoběžní otáčky, ikdyž kolísat to taky může většinou se to čidlo škrtící klapky projevuje tím, že máš pocit, že Ti někdo drží sešlápnutý plyn. :wink:
Na prodej přebytečné N.D. na Ladu 111: http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... rod%C3%A1m
znamení : KozoHroch :-D
Uživatelský avatar
plavec
 
Příspěvky: 4713
Registrován: ned črc 22, 2007 19:38
Bydliště: Pelhřimov

Příspěvekod rudo. » sob lis 01, 2008 22:17

Martina, malo by to ísť, ale pre istotu do Užhorodu pôjdem autom s odpojenou váhou vzduchu a pred obchodom na heveri a kláte :) vymením lamdu sondu (aj tak podľa RU jej životnosť končí) a potom váhu vzduchu, reštartujem to a malo by to už ísť aj na nízkych otáčkach. Potom napíšem. Moje problémy boli predpokladám práve z toho, že som namontoval nesprávnu VV. Bola to vyslovene moja chyba. Nemal som načítané všetko o váhe vzduchu. No veci, ktoré som kúpil sa mi určite zídu keďže auto si plánujem nechať do konca života. :) Ináč napr. výmena vysokonapeťových káblov preventívne, udávajú 3-5 rokov pri ťažkých podmienkach (mrazy, veľké teplotné rozdiely) nie je od veci. Poškodené vysokonap. kábly dokážu odrovnať riadiaci modul a tak isto ho dokáže zničiť aj zlá sviečka, alebo zlé medzery na sviečkach. Pri súčasných autách, ktoré plnia emisné normy EU 3, EU 4 taká vadná sviečka neodrovná len zapaľovací modul, ale aj po Rusky katkolektor, to je katalyzátor hneď pri agregáte. Takže do auta jedine kvalitné, správne a originálne sviečky.
Kolísanie voľnobežných otáčok a zdochýnanie motora na voľnobehu som vyriešil výmenou regulátora voľnobežných otáčok. No mne túto chybu hlásil počítač Gamma v aute. Všetci Rusi majú vo svojich Ladách počítače. Aj keď tieto počítače vykonávajú zrejme hlavne len základnú diagnostiku, preto nemusia hlásiť všetko. Dokonca ani v servise, kde majú počítače s kompletnou diagnostikou a nemajú s autom skúsenosti, nie sú schopní niekedy správne diagnostikovať chybu, lebo počítač im niečo hlási a chyba je niekde úplne inde. (všetko so všetkým súvisí) O tom by vedeli rozprávať tí ktorým na autautách kadečo menili až im na to v servise prišli. Toto je na dlhšie. Z mojich informácií som si urobil takýto záver. :roll: Martina, na tvojom mieste by som si skúsil reštar voľnobehu, ktorý som už popísal, tým nemôžeš nič pokaziť.
Aj ja som si myslel, že stačí vybiť katalyzátor, ale nemusí to byť zasa také jednoduché aj keď lambda je len pred katalyzátorom. No v tomto by som sa musel ryť dlhšie, ale už ma prešlo odstraňovať katalyzátor, tak to neriešim.
Kontrolka motora nemusí vždy pri každej poruche svietiť. Nesvieti pri poruche niektorých komponentov vstrekovania, benzínového čerpadla a čo s ním súvisí, zapaľovacieho modulu, sviečok, toto RJ nevyhodnocuje ako poruchu. Do konca si myslím, že ak niektorá iná súčiastka len začína blbnúť a RJ ju má ohlásiť, tak sa to nestane. To bol aj prípad môjho regulátora voľnobehu. No keď už voľnobeh naozaj veľmi blbol (kolísanie otáčok, zdochýnanie motora) kontrolka motora zasvietila a počítač Gamma mi nahlásil chybu regulátora voľnobehu. Vždy, keď mi kontrolka motora zasvietila, tak počítač hlásil chybu, dokonca niekedy až tri. Tak len toľko Martina ku tvojim problémom. Chápem ťa, lebo aj mňa by z toho trafil šlak, keby som mal plaťiť značkový servis a niekoľko násobne predražené súčiastky.
Martina, teraz ma napadlo, že pri každej výmene riadiaceho modulu mali skontrolovať sviečky, prípadne vymeniť káble, neviem čo všetko dokážu vyčítať na servisáci na svojom počítači, takže len špekulujem. :roll:
rudo.
 
Příspěvky: 397
Registrován: pát úno 17, 2006 19:10
Bydliště: Prešov

Příspěvekod Petr HC » sob lis 01, 2008 23:00

Ve své "knihovně Lada" jsem našel tento způsob kontroly čidla ŠK .
Čidlo polohy škrtící klapky :
Je umístěno na ose škrtící klapky a je to vlastně potenciometr . Jeden konec jeho dráhy je připojen na stabilizované napětí + 5V a druhý konec je připojen k „zemi“ . Z třetího vývodu – běžce se snímá signál pro ŘJ .
A) Pro kontrolu tohoto čidla zapněte zapalování a změřte napětí mezi „zemí a běžcem (neodpojujte zástrčku – přívody je možno propíchnout tenkými jehlami připojenýmí k měřícímu přístroji ) . Při pohybu klapky se musí napětí na běžci potenciometru pohybovat mezi 0,7 až 4 V .
B) Vypněte zapalování a odpojte zástrčku čidla . Poté připojte ohmmetr (ručkový-ne digitální) k běžci a postupně k jednomu ze zbývajících vývodů a pomalu pohybujte škrtící klapkou za stálého sledování ručky ohmmetru . V celém rozsahu pohybu se musí ručka pohybovat plynule . Při poruše tohoto čidla řídí ŘJ chod motoru podle čidla vzduchové
váhy . Přitom se volnoběžné otáčky zvýší na 1500 ot./min .
P.S. Asi bych začal bodem B .
Uživatelský avatar
Petr HC
 
Příspěvky: 2295
Registrován: stř lis 21, 2007 11:27
Bydliště: Hořice

Příspěvekod rudo. » ned lis 02, 2008 09:54

A bez merania si myslím, že sa to dá aj približne preveriť tak, že odpojíme váhu vzduchu a ak je chod motora na rôznych otáčkach správny až na voľnobežné otáčkyotáčky asi 2000 pod ktoré to nepôjde, tak je veľký predpoklad, že čidlo škrt. kl. je správne, keďže po odpojení VV preberá jej funkciu. Toto som aj súšal. Ale je to len moja úvaha. Takže niet nič lepšie ako to premerať podľa Petra.
rudo.
 
Příspěvky: 397
Registrován: pát úno 17, 2006 19:10
Bydliště: Prešov

Příspěvekod zelvotron » ned lis 02, 2008 10:16

Mě kolísal otáčky volnoběhu (občas) pak jsem měl u studenýho motoru zbytečně vysoký (2000) a taky to studený při přidání plynu cukalo. Krátkodobě pomohlo vyčištěí motorku volnoběhu, naopak následující výměna nepomohla vůbec. Problém odstranilo až vyměnění senzoru škrtící klapky, zatím nemám info, jak se ten špatnej senzor chová na druhým autě :)
21113 >>> 21113 >>> 21113

Komu není rady, tomu není pomoci.
Uživatelský avatar
zelvotron
 
Příspěvky: 6275
Registrován: čtv lis 23, 2006 10:32
Bydliště: Praha

Příspěvekod rudo. » ned lis 02, 2008 12:32

Tie symptómy netreba brať až tak veľmi za smerodatné určenia choroby auta :) :roll: :wink: Tak na to som už prišiel na tom RU fóre, lebo oni tých chorôb majú oveľa viac, keďže :( je ich aj oveľa viac. :) Ja to chápem tak, že každá choroba má viacero symptómov a niektoré sa aj podobajú navzájom. Takže, toto už ale vie každý že je v každom prípade najlepšia poriadna diagnostika, ale s dobrým majstrom.
rudo.
 
Příspěvky: 397
Registrován: pát úno 17, 2006 19:10
Bydliště: Prešov

Příspěvekod Petr HC » ned lis 02, 2008 14:44

Rudo - Bingo - pokud jsi měl na mysli třeba toto : (příloha - perfektní analyza poruch)
P.S. Za dlouhých zimních večerů se to pokusím přeložit . Komu by to pomohlo už teď , tak ať se popere s "bukvami" .

Velice mi „kápli do noty“ větou na str 2 ř. 113 :
Porovnejte údaje čidla vzduchové váhy (při 850 a 2500 ot/min.) s tím co bylo když byl vůz nový .Zahřátý motor objemu 1,5 l musí spotřebovat 7 – 9 kg/hod vzduchu při volnoběhu (850 ot/min) .
Včera jsem tu v sousedním tematu psal :
Myslím si ,že takovouto tabulku naměřených hodnot by měly solidní servisy dodávat ke každému vozu při poslední garanční prohlídce (nebo po záběhu motoru) , pro porovnání se stavem , kdy se na motoru nebo elektronice začne něco „sypat“ .
A tady se to potvrzuje .
Přílohy
zavady2112.doc
(119 KiB) 481 krát
Uživatelský avatar
Petr HC
 
Příspěvky: 2295
Registrován: stř lis 21, 2007 11:27
Bydliště: Hořice

Příspěvekod rudo. » ned lis 02, 2008 19:43

Nenašilel som riadok 113, ale to nič lebo mne kápli do noty :) so všetkým čo tam píšu. Preložím len to odpojenie baterky , keď už som spomínal tie reštarty.
Takže baterka sa zbytočne nemá odpájať, kvôli tomu aby sa nestierali informácieo adaptácii elektroniky s motorom.
Ak sa už odpojí, tak nie menej ako na 1. min.
Motor po naštarovaní sa nechá bežať na voľnobeh aspoň 1.-3 min.
Potom na začiatku jazdy netlačiť na plyn k podlahe.
rudo.
 
Příspěvky: 397
Registrován: pát úno 17, 2006 19:10
Bydliště: Prešov

Příspěvekod rudo. » ned lis 02, 2008 19:48

Čaute, a preto sa áut iných značiek nesmie užívateľ ani dotknúť. S akýmkoľvek problémom je nutné ísť do servisu. :!: :roll: :lol:
rudo.
 
Příspěvky: 397
Registrován: pát úno 17, 2006 19:10
Bydliště: Prešov

Příspěvekod martina » ned lis 02, 2008 22:15

no, asi budu razit heslo, ať to svítí, hlavně když to jede :-) a radši nebudu podstupovat žádné experimenty

nám se volnoběh houpe občas při normálně zahřátém motoru z cca těch 8 - 900 na cca 1200, jako by někdo lehce prošlápl plyn a hned zase pustil, ne že by otáčky zůstaly viset.
upozorňovali jsme na to už dávno dávno v záruce, ale bylo nám řečeno že prej je to normální. no tak snad jo, i když občas mám pocit, že na naší ladě asi není normální nic...

ten restart by měl snad umět i ten servisní počítač, právě snad aby se nemusela odpojovat baterie pokaždé v servise, nebo se pletu?

pánové, vy jste fakt správní majitelé lady, obdivuju, jak si se vším poradíte :-) mám pocit, že by před prodejem nového vozidla zn. lada měli prodejci udělat důkladnou lustraci zájemce a auto by mělo být prodáno jen vám podobným (prosím chápejte to jako hlubokou poklonu, aby náhodou nedošlo k nedorozumnění)
m.
martina
 
Příspěvky: 86
Registrován: stř čer 02, 2004 12:28
Bydliště: praha

Příspěvekod rudo. » pon lis 03, 2008 15:40

Martina, tiež si myslím, že v tvojom prípade netreba do toho ryť. :roll: :)
Presne aj mne tak občas robil voľnobeh asi 25000 km a kto vie koľko pred tým. Tiež to bolo občas, tak som to neriešil, ale keď už to blblo ako divé a počítač hlásil vadný regulátor voľnobež. otáčok, tak som ho vymenil a bolo po probléme.
A čo sa týka, toho, že na Lade nie je nič normálne, tak tento pocit výnimočnosti :) mám aj ja. Lebo naozaj sy myslím :roll: , že Lada je iná. Jednoducho je to Ruské auto a je to o RUsoch. :) :roll:
S tým restartom je to zrejme tak ako píšeš :roll: , veď nakoniec RU píšu, že to dokážu aj niektoré palubné počítače aj počas jazdy a táto funkcia sa volá forsáž. :idea:
Martina, takých ako ja a mne podobných tu na fóre je v Rusku a na Ukrajine tisíce. :D Je až neskutočné ako sa dokážu títo ľudia s Ladou hrať a doslova ju hýčkať. :) Toto auto je možno nie len asi najproblémovejšie :roll: , ale ponúka popri celkom výbornom zážitku z výnimočnej jazdy RU auta aj neskutočné možnosti na jeho opravu a vylepšovanie. :idea: Nepoznám inú značku, ktorá by sa Lade v tomto vyrovnala. :!: :roll: Jedine opravy a výroba dielov na zakázku Ladu môže prekonať, ale to už je o iných peniazoch. :)
rudo.
 
Příspěvky: 397
Registrován: pát úno 17, 2006 19:10
Bydliště: Prešov

Příspěvekod rudo. » pon lis 03, 2008 15:52

Martina, ešte ku kontrolke poruchy motora. Tu jeden pán to máž niekoľko rokov a nevedia na to prísť, prečo mu to svieti a jazdí na tom aj keď veľmi málo a tvrdí že to má výbornú spotrebu. Ináč pri odpojení baterky hocikedy, sa rozsvieti kontrolka, počítať mi hlási načítanie chybných údajov. Reštartuje sa to vypnutím a opetovným zapnutím zapaľovania. Aj iné blbosti sa dajú takto odstrániť :roll: Ak by motor predsa pracoval nesprávne, tak dá sa to podľa mňa celkom dobre a spoľahlivo diagnostikovať poľa sviečok. No túto stránku s diagnostikou motora podľa sviečok mám v inom počítači, lebo by som ju tu aj napísal. Tak na budúce.
rudo.
 
Příspěvky: 397
Registrován: pát úno 17, 2006 19:10
Bydliště: Prešov

Příspěvekod rudo. » úte lis 04, 2008 10:19

Neuvedomil som si, že tu nevieme všetci po Rusky. :(
www.avtomobil.com.ua/articles/view/406
Preložím iba k tým prvým: sú výborné, takto by mali vyzerať sviečky na bezproblémovom motore
No aby sme mohli posudzovať sviečky musíme odjazdiť mimo mesta -250-300 a lepšie ešte viac. :!:
rudo.
 
Příspěvky: 397
Registrován: pát úno 17, 2006 19:10
Bydliště: Prešov

Příspěvekod martina » úte lis 04, 2008 11:38

heh, rudo, mě by spíš překvapilo, kdyby se objevil někde nějakej pán, co s tím autem neměl vůbec žádný problémy :-)
my jezdíme normálně, dle potřeby cca těch 15 tisíc za rok, spotřeba - na pojížďky každý den do práce po praze si auto bere cca 7,2l. dřív se to pravidelně rozsvítilo po natankování benzínu a po nějakém čase to zhaslo (prej když se chybové hlášení určitých závad nějakou dobu(resp. kilometry) neobjeví znovu, tak ho řj je schopná samam vymazat). tak jsme si dělali legraci, že to je kotnrolka doplnění nádrže :-)
oni nám to v servisu vždycky odstraněj, ale stejně se to tak nějak vždycky dřív nebo později rozsvítí znovu.
m.
martina
 
Příspěvky: 86
Registrován: stř čer 02, 2004 12:28
Bydliště: praha

Příspěvekod rudo. » úte lis 04, 2008 16:45

Ozval som sa k viacerým majiteľom a len jeden mi tvrdil, že s tým nemal žiadne problémy, len nejaká malá gumička v súvislosti s benzínom bola vymenená po sto tisíc kilometroch. Tu asi každý vie prečo :) , nechcelo sa mi veriť. :shock:
rudo.
 
Příspěvky: 397
Registrován: pát úno 17, 2006 19:10
Bydliště: Prešov

PředchozíDalší

Zpět na Hnací soustava

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků