od Petr HC » pát lis 07, 2008 12:55
Dík Zelvotrone za obrázky v *.jpg , i já jsem měl problémy s dekompresí *.rar , ale přirozená zvědavost mne hnala dál ,až jsem podle označení IO – ASXP194P našel datasheet tohoto obvodu , kde je i úplné schema zapojení v automobilu . Stačí vyhledat v Google označení IO . Potvrdilo se mi ,že jde o 5tinásobný komparátor (podle mého názoru řešení dokonalé ,ale složité). V originálním zapojení hlídá obvod varovná a brzdová světla . U našich vozů řešili rozumnější zapojení , kombinaci zadních obrysových a brzdových světel – obvod je totiž univerzální (při koupi vozu jsem se na tyto věci ptal a nedověděl jsem se jako obvykle nic) .Proto jsem to kontroloval před chvílí u své 2112 . Raduz někde psal ,že obvod hlídá i blinkry, takže není vyloučeno ,že u některých serií 211x tomu tak bylo .
Další důkaz toho ,že ve značkových servisech CS Lada vědí o elektrice a elektronice vozů této řady „kulový“ .
For Saša , oprava asi bude jednoduchá ,poněvadž IO má vstupy chráněny odporem a Zdiodou (takže je reálná šance že „přežil“) .Asi půjde jen o náhradu „suše zdestilovaného“ bočníku 50 miliohmů a event.opravu tišťáku pod ním .
Edit: Po podrobném "přelouskání bukev" jde o 2 x 2 komparátory - 2 diferenciální dvojice (jedna pro koncová světla a jedna je asi nevyužita) a jeden komparátor nesymetrický - porovnává napětí z děliče s úbytkem na bočníku brzdových světel.