zapalování
Moderátor: Moderátoři
zapalování
dneska jsem u jednoho auta -2107 měnil rozdělovač-nastavil jsem si 5 stupňů před horní úvrať natočil palec rozdělovače na válec č 1 nasadil rozdělovač a přes žárovku nastavil předstih. namontoval svíčky a chtěl jsem ho natočit a nic-dvakrát bouchnul do filtru a nešel-znovu jsem si zkontroloval jestli mám dobře nastavenou rysku na řemenici-rozdělovač byl dán správně-kontroloval jsem to podle tůmy a zase nic a tak jsme ho zkusili natočit já pomalu pootáčel rozdělovačem a najednou chytil tak jsem ho "došteloval" na ucho ,protože podle rysky to nebylo možný-proto se chci zeptat jestli je možný aby byla špatně namontovaná řemenice protože na řemenici chyběl ten ozubec a místo něj jenom díra se závitem-řemenice je na klínku tak by měla být ve správný poloze, asi se vtom někdo vrtal a tu řemenici dal blbě asi je to blbost ale nic jinýho mě nena padá jo a s tím rozdělovačem jsem pootočil tak o osminu otáčky a když jsem si to zkontroloval žárovkou tak ryska na řemenici byla ůplně mimo
Řemenice být špatně nemůže, je nasazená na klínku, tudíž nejde přesadit.
Odpojovat podtlak je také blbost, vůbec to s tímto porblémem nesouvisí - na stojícím motoru přeci žádný podtlak není.
Problém bych spíš viděl v nesprávnosti seřizovacího postupu a to ve směru otáčení rozdělovače a sledování žárovky. Ono totiž není jedno, jestli točíš po směru hod. ručiček nebo proti. Kladívka jsou otevřená/zavřená delší dobu, tudíž na směru otáčení dost záleží. Tuším že by se mělo točit po směru hod. ručiček, ale nejsem si jist. Nejjednodušší máš seřízení dle stroboskopu.
Odpojovat podtlak je také blbost, vůbec to s tímto porblémem nesouvisí - na stojícím motoru přeci žádný podtlak není.
Problém bych spíš viděl v nesprávnosti seřizovacího postupu a to ve směru otáčení rozdělovače a sledování žárovky. Ono totiž není jedno, jestli točíš po směru hod. ručiček nebo proti. Kladívka jsou otevřená/zavřená delší dobu, tudíž na směru otáčení dost záleží. Tuším že by se mělo točit po směru hod. ručiček, ale nejsem si jist. Nejjednodušší máš seřízení dle stroboskopu.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
pardon, zle som pochopil problem ono velmi zalezi aj na tom ako zapojis ziarovku - ziarovka dostava z rozdelovaca raz plus (kontakty rozpojene) a potom minus (kontakty spojene). Ked druhu cast ziarovky napojis na minus, tak sa rozsvieti pri rozopnuti kontaktov, ak ju napojis na plus, tak sa rozsvieti pri zopnuti kontaktov.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
treba otočiť rozdeľovač po smeru hod. ručičiek tak, aby sa kontakty spojili a potom do protismeru so skúšačkou až kým sa nerozsvieti, alebo inak, proti smeru otáčania "palca" rozdelovača, len ako píše Cory, daj pozor aby ti skúšačka svietila pri rozpojených kontaktoch. a remenička ako už bolo povedané zle položená byť nemôže, na nej by mala byť z predu riska, to asi poznáš a z boku by tam mala byť vyrazená jamka, tak to nastav podla nej
Kewint píše:Nemůže se řemenice přetočit a klínek strhnout? Tohoto se bál Luďek když jsem mu vezl matku na řemenici......
Puhi píše:to je už skôr otázka na expertov a nie na nás obyčajných ľudí ale ja si myslím že asi nie...
Opytajte sa cmelaka ako skoncil na svojej 1,7cke. Strhnuty kolik (to jazdil 140) a stretli sa ventili az o tyzden na krizovatke.
Takze zo strhnutym kolikom sa da jazdit ale do kedy? Radsej skontrolovat a poriadne nastavit.
Oltcit club 11R, 1984, červena, 05/08 rip , Žiguli 2101, 1200, 1976 zelena, LPG. 04/07 rip ,Lada 2105,1300, 1984 zlta, LPG 08/08 sell ,Daewoo Nubira1, 1998, 1600 DOHC. Zelena LPG
Pisty píše:Kewint píše:Nemůže se řemenice přetočit a klínek strhnout? Tohoto se bál Luďek když jsem mu vezl matku na řemenici......
Puhi píše:to je už skôr otázka na expertov a nie na nás obyčajných ľudí ale ja si myslím že asi nie...
Opytajte sa cmelaka ako skoncil na svojej 1,7cke. Strhnuty kolik (to jazdil 140) a stretli sa ventili az o tyzden na krizovatke.
Takze zo strhnutym kolikom sa da jazdit ale do kedy? Radsej skontrolovat a poriadne nastavit.
ale jemu se strihl kolik na vacce
E36 330i coupe skoro Alpina, Mauritiusblau Metallic - Crash Packet
Dokud karu nerozdelas, nevis o ni nic
Chatka 12 forever
Buková Drift Challenge Team
Romania team 2009
Dokud karu nerozdelas, nevis o ni nic
Chatka 12 forever
Buková Drift Challenge Team
Romania team 2009
joj tak vy o niecom inom? vsak zapalovanie nema nic s altikom a pumpou. Tak ocom tu je vlastne rec? Sak rozdelovac je hnany retazov(alebo remenom 1,3) a nie klinakom.
Bud som ja vedla alebo vy tu rozoberate nieco ine.
Edit: Uz som pochopil vy riesite preco je ta riska mimo pozicie na naliatku prs motora. No ma velky predstih. Treba to vsetko este raz nastavit. Ja mam zakladny predstih okolo 15 stupnov a to je na hranici rysiek.
Bud som ja vedla alebo vy tu rozoberate nieco ine.
Edit: Uz som pochopil vy riesite preco je ta riska mimo pozicie na naliatku prs motora. No ma velky predstih. Treba to vsetko este raz nastavit. Ja mam zakladny predstih okolo 15 stupnov a to je na hranici rysiek.
Oltcit club 11R, 1984, červena, 05/08 rip , Žiguli 2101, 1200, 1976 zelena, LPG. 04/07 rip ,Lada 2105,1300, 1984 zlta, LPG 08/08 sell ,Daewoo Nubira1, 1998, 1600 DOHC. Zelena LPG
Správné seřízení zapalování
Prostudoval jsem aktuální vydání Tůmy z r. 1999 a zjistil jsem, že údaje uvedené pro seřízení zapalování jsou v rozporu s návodem k použítí k mé 2107 s motorem 2103.
Vzdálenost kontaktů rozdělovače: Tůma 0,37 - 0,43 / návod 0,4 +-0,05; OK to je plus mínus stejné - neřeším.
Vzdálenost elektrod svíček: Tůma 0,7 mm / návod 0,5 - 0,6 mm; tady už rozdíl je.
Základní předstih zážehu: Tůma 5 - 7° před HÚ / návod 3 - 5° před HÚ; zde rozdíl dle mého už podstatný.
Tůma ještě uvádí, že od r. 1980 v souvislosti s montáží karburátorů byly osazovány rozdělovače s podtlakovou regulací, označení R 125D.
Dále už však neuvádí, zda pro tyto rozdělovače platí jiné nastavení základního předstihu nebo ne.
Otázka tedy zní: jakým hodnotám "věřit" a na co tedy seřídít motor v nulasedmičce s přihlédnutím k tomu, že jezdím na LPG.
Poraďte prosím.
Vzdálenost kontaktů rozdělovače: Tůma 0,37 - 0,43 / návod 0,4 +-0,05; OK to je plus mínus stejné - neřeším.
Vzdálenost elektrod svíček: Tůma 0,7 mm / návod 0,5 - 0,6 mm; tady už rozdíl je.
Základní předstih zážehu: Tůma 5 - 7° před HÚ / návod 3 - 5° před HÚ; zde rozdíl dle mého už podstatný.
Tůma ještě uvádí, že od r. 1980 v souvislosti s montáží karburátorů byly osazovány rozdělovače s podtlakovou regulací, označení R 125D.
Dále už však neuvádí, zda pro tyto rozdělovače platí jiné nastavení základního předstihu nebo ne.
Otázka tedy zní: jakým hodnotám "věřit" a na co tedy seřídít motor v nulasedmičce s přihlédnutím k tomu, že jezdím na LPG.
Poraďte prosím.
BA3 2107, 1988, sky blue
Cenek, osobně bych se nebál dál předstih až někam k 10° pokud jezdíš na plyn
nastavení statickýho předstihu pro podtlak. nebo obyč. rozdělovač s korektorem je asi stejný, ale rozdíl je v průběhu předstihu odstředivý regulace
nastavení statickýho předstihu pro podtlak. nebo obyč. rozdělovač s korektorem je asi stejný, ale rozdíl je v průběhu předstihu odstředivý regulace
red BA3 21061, 1984, 4q, LPG
BLIZZARD = iron fist in a velvet glove
osa Klatovy - Plzeň - ....
BLIZZARD = iron fist in a velvet glove
osa Klatovy - Plzeň - ....