elektrická sahara místo mechanické
Moderátor: Moderátoři
elektrická sahara místo mechanické
Vim, ze pro vetsinu to nemá valný význam, ale treba to nekdo sezna zajimavym.
Diky vydatne pomoci FOMy jsme namontovali do meho Werglu elektrickou saharu.
instalace:
Elektircka sahara byla komplet i s chladicem a cidlem. Vlastni namontovani chladice bylo bezproblemove, elektroinstalaci jsme provedli tak, jak bylo zamysleno jiz pri vyrobe. Stacilo osadit rele a ze dvou konektoru v pojistkove skrini vyvezt dva vodice (silovy k elektromotoru a signalni od cidla teploty). Paralelne k cidlu teploty jsme zapojili kolibkovy spinac a ten jsme umistili do kabiny (od koupi Werglu mam v palubce diru akorat na dalsi spinac).
vysledek:
motor prestal mit zvuk jako vrtulove letadlo. tento fakt si clovek uvedomi, az kdyz uslysi motor bez vrtule . zda se, ze motor je trosku lepsi do otacek. nemam tuto informaci jak zmerit, takze to muze byt jen dojem. zvysil se volnobeh (zvysilo se dobijeci napeti pri volnobehu).
s mechanickou saharou jsem nedostal teplotu nikdy dal jak "za polovinu" ukazatele. nyni teplota pri stani na miste roste az na 3/4 ukazatele a tam sepne ventilator. teplota mirne klesne. chod motoru na volnobhem se i pri teto vyssi teplote zdal normalni. po jizde cca 1 km do kopce (od Drnovic smerem na Jedovnici) na 3. kvalt 60 - 70 se motor ochladil zpet na "polovinu" ukazatele.
foto:
http://lada.barinka.net/galerie.php?ces ... dice&pos=0
Diky vydatne pomoci FOMy jsme namontovali do meho Werglu elektrickou saharu.
instalace:
Elektircka sahara byla komplet i s chladicem a cidlem. Vlastni namontovani chladice bylo bezproblemove, elektroinstalaci jsme provedli tak, jak bylo zamysleno jiz pri vyrobe. Stacilo osadit rele a ze dvou konektoru v pojistkove skrini vyvezt dva vodice (silovy k elektromotoru a signalni od cidla teploty). Paralelne k cidlu teploty jsme zapojili kolibkovy spinac a ten jsme umistili do kabiny (od koupi Werglu mam v palubce diru akorat na dalsi spinac).
vysledek:
motor prestal mit zvuk jako vrtulove letadlo. tento fakt si clovek uvedomi, az kdyz uslysi motor bez vrtule . zda se, ze motor je trosku lepsi do otacek. nemam tuto informaci jak zmerit, takze to muze byt jen dojem. zvysil se volnobeh (zvysilo se dobijeci napeti pri volnobehu).
s mechanickou saharou jsem nedostal teplotu nikdy dal jak "za polovinu" ukazatele. nyni teplota pri stani na miste roste az na 3/4 ukazatele a tam sepne ventilator. teplota mirne klesne. chod motoru na volnobhem se i pri teto vyssi teplote zdal normalni. po jizde cca 1 km do kopce (od Drnovic smerem na Jedovnici) na 3. kvalt 60 - 70 se motor ochladil zpet na "polovinu" ukazatele.
foto:
http://lada.barinka.net/galerie.php?ces ... dice&pos=0
VAZ 2104 1.3 1989
dal by som tam cidlo na spinanie vrtule(to co je naspodku chladica) s nizsou spinacou teplotou, napr. 88st. Pokial Ti vsetko ukazuje spravne, tak tych 3/4ukazatele by malo byt uz skoro 110stupnov
co by bolo vcelku mozne, kedze cidlo budika je navrchu hlavy a cidlo spinania ventilatora naspodu chladica(pre nechapavych hore je voda teplejsia nez dole, o to viac priamo "pri zdroji") a zrejme bude 95-98 stupnove...
co by bolo vcelku mozne, kedze cidlo budika je navrchu hlavy a cidlo spinania ventilatora naspodu chladica(pre nechapavych hore je voda teplejsia nez dole, o to viac priamo "pri zdroji") a zrejme bude 95-98 stupnove...
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
kde takovou vec sehnat? nevim co je s cim kompatibilni atd.Majo píše:dal by som tam cidlo na spinanie vrtule(to co je naspodku chladica) s nizsou spinacou teplotou, napr. 88st. Pokial Ti vsetko ukazuje spravne, tak tych 3/4ukazatele by malo byt uz skoro 110stupnov
co by bolo vcelku mozne, kedze cidlo budika je navrchu hlavy a cidlo spinania ventilatora naspodu chladica(pre nechapavych hore je voda teplejsia nez dole, o to viac priamo "pri zdroji") a zrejme bude 95-98 stupnove...
VAZ 2104 1.3 1989
prides do kramu kde nakupujes diely a povies ze chces cidlo na chladic, ktore spina pod 90stupnov. Mohli by ho mat aj ako na Ladu, alebo skodu... ja osobne mam nemecke, takze to asi bude nejaky VW, hlavne aby pasoval zavit(chcelo by to mat stare zo sebou)
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
no prave a ja stare nemam, bo "stare sebou" = "wergl unmovable" .Majo píše:prides do kramu kde nakupujes diely a povies ze chces cidlo na chladic, ktore spina pod 90stupnov. Mohli by ho mat aj ako na Ladu, alebo skodu... ja osobne mam nemecke, takze to asi bude nejaky VW, hlavne aby pasoval zavit(chcelo by to mat stare zo sebou)
kdyby byl nejaky konkretnejsi typ nebo parametry zavitu, nebo kdyby si nejake takove nasel a vzal ho treba do jedovnice, tak se urcite nebudu zlobit
totiz mam silnou obavu, ze v tech kseftech, kde ja nakpuju, mi prodavac povi, kdy to cidlo spina :-/
kazdopadne kdyz je to cidlo z 1500, tak by tu teplotu mohla snest i 1300 nebo je tam potreba brat v potaz, ze prece jen motor 2105 je trochu odlisny a nemuselo by mu to delat dobre?
VAZ 2104 1.3 1989
tu teplotu to urcite znesie, nemaj boja.
Cidlo mrknem, taku teplotu nemam, ale mozem ti kupit u nas v krame alebo doniest stare pokazene co by si mal na vzor "sebou v krame, wergl movable"
Cidlo mrknem, taku teplotu nemam, ale mozem ti kupit u nas v krame alebo doniest stare pokazene co by si mal na vzor "sebou v krame, wergl movable"
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
-
- Příspěvky: 2585
- Registrován: ned zář 25, 2005 21:38
- Bydliště: Olomoucity-Brnotown
- Kontaktovat uživatele:
Miichaal, uřízní ten rámeček o kterej je chladič opřenej a to tak aby ti tam zůstal ten malinkatej prolis z horní strany.. potom ještě není špatná věc si na sahaře naznačit místo kde bude rotovat řemenice a v tom místě tu konstrukci trochu "odlehčit".. to znamená kousek z ní vybrousit/ vyříznout, ad je pokoj, ale není to nutností.... jak je známo co auto to orginál.. mě vlezla sahara aj bez řezání..
- Marek89
- Příspěvky: 1818
- Registrován: úte úno 20, 2007 17:45
- Bydliště: Čaňa, KE - Okolie
- Kontaktovat uživatele:
Do 05 sadne elektrická sahara bez úprav ? Mohol by niekto dodať schému zapojenia elektrickej sahary ? Ďakujem
Lada 2105
Vaz náš, ktorý si vyvarený
roztoč sa opäť kolesa tvoje,
buď jazda Tvoja na všetkých diaľniciach
a cestach, odpusť nám naše úpravy ako
i my odpúštame Tvoje neduhy a neuved nás
do pokušenia prejsť na inú značku a zbav
nás všetkých protivných techinkov STK.
NATURAL!
Vaz náš, ktorý si vyvarený
roztoč sa opäť kolesa tvoje,
buď jazda Tvoja na všetkých diaľniciach
a cestach, odpusť nám naše úpravy ako
i my odpúštame Tvoje neduhy a neuved nás
do pokušenia prejsť na inú značku a zbav
nás všetkých protivných techinkov STK.
NATURAL!
pokud myslis jen ventilator na stavajici chladic, tak pak musis poladit uchyty na chladici. resp. musis si poradit s tim jednim uchytem na prave strane. pokud vymenis cely chladic za chladic z hranataka s elektrickou saharou, tak je to bez uprav.Marek89 píše:Do 05 sadne elektrická sahara bez úprav ? Mohol by niekto dodať schému zapojenia elektrickej sahary ? Ďakujem
mas li nekde schema k elektrice 04/05, tak tam bude zakresleno i zapojeni el. sahary, tak to zapoj dle toho. vseho vsudy tusim 2 draty na spravne piny v pojistkove skrince a relatko.
VAZ 2104 1.3 1989
- Laďuša
- Příspěvky: 12128
- Registrován: stř lis 09, 2005 22:06
- Bydliště: Klatovy / Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
No tak v pojistkovce je na relátko místo (teda nevim, kolik je typů hranatých pojistkovek, ale v 21072 to tak je) a pak jenom navéct drátky na větrák (silový kontakty relé) a čidlo/knoflík (ovládací kontakty relé). Takže by opravdu měly stačit 2 dráty - na motor a na čidlo - od relé v případě, že + je centrálně navedenej do pojistkovky (předpokládam, že jo) a motor a čidlo ukostříš poblíž. Motor jistit 16A pojistkou (už jsem viděl i 25A).
Člen LKCS; Honorowy klubowicz LKP [ELITE 5000]
Chatka 12 forever ►Stodolní II◄ Estonian-czech crazy night Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno Tři sestry <|||> Ladagang °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova
Haben Sie Bratwurst?
keréklampás
Chatka 12 forever ►Stodolní II◄ Estonian-czech crazy night Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno Tři sestry <|||> Ladagang °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova
Haben Sie Bratwurst?
keréklampás