Vývod do airboxu u Lada 2105???
Moderátor: Moderátoři
Vývod do airboxu u Lada 2105???
Zdravím všechny, chtěl jsem se zeptat jestli někdo neví na co slouží vývod z bloku motoru do airboxu u Lada 2105?? Pokazde kdyz se totiz podivám do airboxu tak je tam hroznyho svinstva, takova pena, ktera vypada jako kdyz se dostava treba voda do oleje, tak to vzdycky vycistim a za chvili se to tam udela znovu. Tak jsem tentokrat nastartoval auto bez filtru a co nevidim, z toho vyvodu v airboxu pri volnobehu odstrikuje nejaka kapalina a urcite se to tim padem semtam dostane i do sani, coz by mohlo zpusobovat to ze auto na volnobeh jakoby semtam vynecha. Posilam fotku toho o cem mluvim,nenapada me jakou by to mohlo mit funkci, zatim jsem to radeji nezaslepoval, ale nemyslim si ze by to co to ted dela bylo v poradku.
fota:
http://img27.imageshack.us/my.php?image=75816677.jpg
http://img141.imageshack.us/my.php?image=62248423.jpg
http://img27.imageshack.us/my.php?image=52688995.jpg
fota:
http://img27.imageshack.us/my.php?image=75816677.jpg
http://img141.imageshack.us/my.php?image=62248423.jpg
http://img27.imageshack.us/my.php?image=52688995.jpg
Naposledy upravil(a) holmer83 dne úte bře 17, 2009 11:01, celkem upraveno 1 x.
Celá tato soustava slouží k odsávání zplodin z prostoru klikové skříně.
Vyčistit odlučovač oleje na bloku motoru - odpojit hadici, sunat víčko a vyčistit prostor pod ním.
Vyčistit odlučovač oleje na bloku motoru - odpojit hadici, sunat víčko a vyčistit prostor pod ním.
Naposledy upravil(a) Miuvek dne úte bře 17, 2009 11:01, celkem upraveno 1 x.
VAZ 2107 *1986 (2008 - ...)
Je to odvetravani klikove skrine. Bordel, ktery z klikovky leti (vypary oleje, trocha spalin a pripadne vlkhkost) se prozene motorem a spali.
Pokud ti z toho leti moc bordelu, tak tu hadici vycisti a taky vycisti odlucovac oleje. To je vec, ktera je schovana dole v bloku motoru, tam co ta hadice zacina. Rozebrat to neni problem, jen opatrne, at ti neco nezahuci dolu do motoru. Je potreba to jednou za par let vypucovat.
Kapalina co z toho leti je nejspis voda s olejem. Vzdusna vlhkost se do motoru dostane bezne, ale pri rozumne dlouhych cestach se zas odpari. Pokud jezdis jen krate vzdalenosti, tak se olej nezahreje a vlhkost se neodpari. Pokud najedes malo, tak musim olej menit rekneme po jednom roce, i kdyz je to treba jen 4000 km.
Pokud ti z toho leti moc bordelu, tak tu hadici vycisti a taky vycisti odlucovac oleje. To je vec, ktera je schovana dole v bloku motoru, tam co ta hadice zacina. Rozebrat to neni problem, jen opatrne, at ti neco nezahuci dolu do motoru. Je potreba to jednou za par let vypucovat.
Kapalina co z toho leti je nejspis voda s olejem. Vzdusna vlhkost se do motoru dostane bezne, ale pri rozumne dlouhych cestach se zas odpari. Pokud jezdis jen krate vzdalenosti, tak se olej nezahreje a vlhkost se neodpari. Pokud najedes malo, tak musim olej menit rekneme po jednom roce, i kdyz je to treba jen 4000 km.
VAZ 2104 1.3 1989
A v neposlední řadě je to způsob svrchního mazání motoru. Olejové výpary jsou mastné a pomáhají mazat součásti motoru, které nejsou v přímém kontaktu s motorovým olejem, jako například části karburátoru, sací ventily a podobně.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Podle téhle věty usuzuju že není zas tak dobrý nápad používat oddechoví filtr když se výpary pak nedostanou do karbecu že?Marek píše:A v neposlední řadě je to způsob svrchního mazání motoru. Olejové výpary jsou mastné a pomáhají mazat součásti motoru, které nejsou v přímém kontaktu s motorovým olejem, jako například části karburátoru, sací ventily a podobně.
Low and Slow
Teoretik
BA3 2101 *1978
BA3 21011 *1977
East side custom shop za zahradou
__________________________________
Teoretik
BA3 2101 *1978
BA3 21011 *1977
East side custom shop za zahradou
__________________________________
peet2101 píše:Podle téhle věty usuzuju že není zas tak dobrý nápad používat oddechoví filtr když se výpary pak nedostanou do karbecu že?Marek píše:A v neposlední řadě je to způsob svrchního mazání motoru. Olejové výpary jsou mastné a pomáhají mazat součásti motoru, které nejsou v přímém kontaktu s motorovým olejem, jako například části karburátoru, sací ventily a podobně.
Máš pravdu - určitě NEodpojovat a NEpoužívat oddechový filtr.
Tato blbina se používá jen u soutěžních motorů, kde se nehraje na jeho životnost, ale na potřebu získat maximální výkon (ono totiž to odvětrávání maličko výkon ubírá, protože "znečišťuje" směs).
Mimochodem - jedna velmi důležitá poznámka - hadice odvětrávání klikové skříně se při měření emisí musí odpojit!!! Jinak podstatně zkreslí výsledek měření a mechanik karburátor uškrtí (důsledky všichni známe - mizerné starty, mizerný volnoběh, vyšší spotřeba). Málokde před měřením emisí mechanik tuto hadici odpojí, zpravidla se tím nikde nezabývají, a to je průser jak mraky!!! Jestli si vzpomínáte vy, kteří jste mě viděli při práci - já tuto hadici při seřizování karburátoru zásadně odpojuji vždycky.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Vidíš, toto jsem si neuvědomil, ale nějaký instinkt mi říkal, že to na STK seřizují nějak blbě. Proto jsem si vždy před STK poznamenal nastavení karburátoru a předstihu a pokud po jejich seřízení šel motor hůře, (což bylo skoro vždy) vrátil jsem původní nastavení (emise/neemise) a „fertig“ . Možná by mne za to dnes Bursík kamenoval, ale účel světí prostředky.Marek píše: Mimochodem - jedna velmi důležitá poznámka - hadice odvětrávání klikové skříně se při měření emisí musí odpojit!!! Jinak podstatně zkreslí výsledek měření a mechanik karburátor uškrtí (důsledky všichni známe - mizerné starty, mizerný volnoběh, vyšší spotřeba). Málokde před měřením emisí mechanik tuto hadici odpojí, zpravidla se tím nikde nezabývají, a to je průser jak mraky!!! Jestli si vzpomínáte vy, kteří jste mě viděli při práci - já tuto hadici při seřizování karburátoru zásadně odpojuji vždycky.
Jo a před mnoha a mnoha lety se do paliva čtyřdobých motorů (zejména motocyklů), přidával tzv. vrchový olej . Dnes tuto funkci asi zastávají aditiva.
Je fakt že s tím podtlakem v klikovém prostoru to má taky logiku, takže určitě zaslepovat nebudu a pořádně to vyčistím. Jinak psal jsem tu před měsícem o jízdě na tři nebo dva válce u mé Lady 2105 a problém byl už vyřešen,vyměnil jsem svíčky, kabely, víčko rozdělovače a motor šlape jako hodinky a i hodně pěkně táhne. Jediná věc která zůstava je mírné pocukávání při jizdě na málo plynu a to podle toho co jsem tady pročítal by mohla být špatná hladina(asi nízká) paliva v karburátoru. Jinak jezdím pořád na Speciál 91 a četl jsem tady že klidně je možno Naturál 95, takže začnu tankovat ten a uvidím co to udělá s projevem motoru.
- Lada Rider
- Příspěvky: 1067
- Registrován: pon črc 03, 2006 21:39
- Bydliště: Brno
No tak především vyletí měrka oleje jako neřízená raketa, a nebude to dlouho trvat .Lada Rider píše:no kebyze to zaslepis tak najskor vyrazi dade tesnenieholmer83 píše:takže určitě zaslepovat nebudu
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
- Lada Rider
- Příspěvky: 1067
- Registrován: pon črc 03, 2006 21:39
- Bydliště: Brno
Miuvek píše:Rozdrbání motoru na emisích - taky jsem nevěřil, dokud jsem nezažil. Neboli jak z Lady udělat Š120.
Spotřeba se přitom nehla k lepšímu, protože tím víc tomu člověk šlape na krk a výsledek je stejný, akorát jízdní pohoda na ...
Ovšem pokud si před seřízením hadici odpojíš (třeba na spodní straně, aby to nebylo tak nápadné), budeš spokojený.
Je to stejně zvláštní, protože ti mechanici to mají v popisu práce tu hadici odpojit (u neřízených motorů se to musí).
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)