Paliho "mondeo"
Moderátor: Moderátoři
Paliho "mondeo"
Takže operácia "masochizmus vo Varšave" prebehla úspešne R.v. 2003, 3.8 190 hp, 300 Nm (tuším) - typický americký motor . Spotreba z varšavy 10.9 litra, starané o to veľmi nebolo, tak predpokladám olej ako smola, vzduchový filter najskôr už polorozpadnutý...
a k veci: Svetlá sú mŕtve, výmena, diff hučí ako lokomotíva od 50-80km/h, elektróny zrelé vďaka soli na repas, majiteľ vravel, že aj zadné tlmiče už niesu ok, avšak to som nejak nepostrehol... pár vecí je na trošku gitu, zadný nárazník na pár miestach olúpaná farba, musí sa asi strieknuť celý.
a k veci: Svetlá sú mŕtve, výmena, diff hučí ako lokomotíva od 50-80km/h, elektróny zrelé vďaka soli na repas, majiteľ vravel, že aj zadné tlmiče už niesu ok, avšak to som nejak nepostrehol... pár vecí je na trošku gitu, zadný nárazník na pár miestach olúpaná farba, musí sa asi strieknuť celý.
Re: Paliho "mondeo"
Stylová pokladnička Ovšem ten motor, to musí být něco ...
2x УАЗ 452, еx 21044 a 2105
Re: Paliho "mondeo"
Jako hobby car super. A ta spotřeba není nijak strašná. Už dávno není pravda, že ameriky žerou jak prokopnuté. Spíš je tomu naopak - ve srovnání se stejně velkým evropským motorem jsou úspornější (na druhou stranu méně výkonné, zpravidla díky "americkým" technologiím).
Pěkné.....
Pěkné.....
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Re: Paliho "mondeo"
auto je to pekné ale napadla ma otázka: idú na to u nás zohnať diely alebo sa to bude musieť voziť z USA, a čo servis? mechanické opravy budeš vedieť sám alebo je tu niekto v okolí čo vie robiť aj takéto auta lebo predsa len.. u nás americké vozy až tak rozšírené nie su.
Minule mi povedala jedna milá pani,
Maťo mne sa zdá že ty si ani, ani, ani.
Musíš vedieť kde máš miesto, musíš niekam
patriť,
nemôžeš sa takto motať a tárať dve na tri.
Maťo mne sa zdá že ty si ani, ani, ani.
Musíš vedieť kde máš miesto, musíš niekam
patriť,
nemôžeš sa takto motať a tárať dve na tri.
- ger007
- Příspěvky: 4784
- Registrován: úte kvě 06, 2008 13:38
- Bydliště: NMnV - Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Paliho "mondeo"
a uz mas gola sadu v placoch jak saynerm ? :_D
Be better, not second best
if not better, be different
LADA !
1x2104X 16V, 1x 21044, 2 x 1111, 1xB210, 1xJawa550, 1x Toyota Avensis T25
детские игрушки
if not better, be different
LADA !
1x2104X 16V, 1x 21044, 2 x 1111, 1xB210, 1xJawa550, 1x Toyota Avensis T25
детские игрушки
- Laďuša
- Příspěvky: 12129
- Registrován: stř lis 09, 2005 22:06
- Bydliště: Klatovy / Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Paliho "mondeo"
Pali, ty jsi blázen
Člen LKCS; Honorowy klubowicz LKP [ELITE 5000]
Chatka 12 forever ►Stodolní II◄ Estonian-czech crazy night Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno Tři sestry <|||> Ladagang °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova
Haben Sie Bratwurst?
keréklampás
Chatka 12 forever ►Stodolní II◄ Estonian-czech crazy night Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno Tři sestry <|||> Ladagang °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova
Haben Sie Bratwurst?
keréklampás
Re: Paliho "mondeo"
Já bych vážně hrozně rád napsal, že se mi to líbí... ale když já jsem ze zásady pravdomluvný člověk
Re: Paliho "mondeo"
Small block by byl lepší
Re: Paliho "mondeo"
nvm ako to bude so súčiastkami, predpokladám, že niečo do náprav a filtre bez problému. Svetlá a pod už asi priamo od tlsťochov. A práve tie svetlá som dnes hľadal, cena nového páru 90 Usd nieje podľa mňa vôbec vysoká...
pokiaľ ide o servis, ak zoženiem diagnostiku, viac ma veľmi netrápi (ešte som nehľadal ani zásuvku)
a tie prevody.... pri 180 cca to hodilo 5ku... a otáčky niečo málo nad 3500... chýba tomu kompresor
pokiaľ ide o servis, ak zoženiem diagnostiku, viac ma veľmi netrápi (ešte som nehľadal ani zásuvku)
a tie prevody.... pri 180 cca to hodilo 5ku... a otáčky niečo málo nad 3500... chýba tomu kompresor
Re: Paliho "mondeo"
dnes test top speed, fakt to má obmedzovač na 190 na 2ke 120... auto dnes bolo na diagnostike, check engine už nesvieti, stačilo vymazať staré poruchy. zajtra to dostane nové filtre, olej, plus nejaké tie srandy na preplach motora a na prečistenie vstrekovačov, či to niečomu pomôže sa uvidí. toľko k tej plečke
edit: a jedna oprava, ten automat je 4q, doteraz som to nepočítal, za čo sa trochu hanbím takže to ide na trojke 180 a vtedy to hádže 4ku s cca 3500 rpm +- Retardovaní američania
edit: a jedna oprava, ten automat je 4q, doteraz som to nepočítal, za čo sa trochu hanbím takže to ide na trojke 180 a vtedy to hádže 4ku s cca 3500 rpm +- Retardovaní američania
Re: Paliho "mondeo"
Americké motory mají trochu jiné provozní otáčky než motory evropské nebo japonské. Drtivá většina amerických motorů má tzv. dieselové parametry. Hodnota maximálního výkonu se pohybuje v otáčkách kolem 3500-3800 rpm, málokterý američan jde ochotně přes 4000. Točivý moment má již kolem 1200-1500 otáček. Prostě dieselák. Ty motory jsou úmyslně tak stavěné, aby měly vysokou životnost - a protože maximum točivého momentu je v nízkých otáčkách, mají vozy pouze čtyři rychlosti (do nedávna dokonce jen tři) a navíc poměrně dlouze zpřevodované. Konstrukce motoru zásadně pod čtvercem, malý stupeň komprese, většinou jen dvouventilová technologie. Proč by jim to mělo jezdit kdovíjak rychle, když v USA se jezdí maximálně 80-90 mph (a to pouze na highways, jinak do sedmdesátky)? Zkus tam jet víc - skončíš v lapáku (oni se tam tak nějak s nikým moc neserou).
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Re: Paliho "mondeo"
wikipedia: 193 hp (144 kW) @ 5500 rpm
225 ft·lbf (305 N·m) of torque @ 2800 rpm
pri 130 to malo niečo okolo 2500 rpm. To s tými objemnými motormi, nízkym kompresákom kôli životnosti je všeobecne známe, no stále mi príde to zprevodovanie trochu nezmyselné.
225 ft·lbf (305 N·m) of torque @ 2800 rpm
pri 130 to malo niečo okolo 2500 rpm. To s tými objemnými motormi, nízkym kompresákom kôli životnosti je všeobecne známe, no stále mi príde to zprevodovanie trochu nezmyselné.
Re: Paliho "mondeo"
Ty otáčky maximálního výkonu jsou až neuvěřitelně vysoko. Ale tím líp, aspoň to má výkon (neb ten, jak známo, je závislý na otáčkách).
Oni všepáni ty převody moc neřeší. Je to automat, tudíž jim jako řidičům je jedno, kdy a při jaké rychlosti to řadí. Jde jim o úsporu paliva. Ono totiž už dávno neplatí, že Amíkovi je jedno, kolik mu to žere - krize dopadla především na ně.
Za sebe můžu říct, že mám mnohem radši méně kvaltů správně od sebe, než šest či sedm rychlostí hned za sebou. Pokud má motor plochou křivku točivého momentu (což ta amerika nesporně má), pak jsou kvalty daleko od sebe vhodnější a z toho plyne, že jich stačí méně (tedy v tomhle případě čtyři).
Tento motor (pokud tedy ta data o výkonu a točivém momentu jsou platná) má při maximálním výkonu točivý moment 250 Nm - to lze velmi snadno spočítat. Maximum točivého momentu je 305 Nm - z toho plyne, že motor má v celém pásmu využitelných otáček točivý moment nad 82%. Plochá křivka točivého momentu je považována nad 80% - čili proto je to s těmi kvalty tak, jak to je.
U evropských benzinových motorů (pokud to nejsou turba) je trend poněkud opačný. Pokud si všimnete, jsou evropani ladění spíš "na krouťák" - typickým příkladem jsou třeba motory VW nebo PSA. Vysoká maxima točivých momentů, ale mizerný průběh. Tam je problém, že pokud motor provozujeme v otáčkách mimo toto maximum točivého momentu, motor nemá moc chuti makat, žere a nejede. Proto více kvaltů a blíže k sobě, aby motor měl pokud možno pořád ty správné otáčky.
Oni všepáni ty převody moc neřeší. Je to automat, tudíž jim jako řidičům je jedno, kdy a při jaké rychlosti to řadí. Jde jim o úsporu paliva. Ono totiž už dávno neplatí, že Amíkovi je jedno, kolik mu to žere - krize dopadla především na ně.
Za sebe můžu říct, že mám mnohem radši méně kvaltů správně od sebe, než šest či sedm rychlostí hned za sebou. Pokud má motor plochou křivku točivého momentu (což ta amerika nesporně má), pak jsou kvalty daleko od sebe vhodnější a z toho plyne, že jich stačí méně (tedy v tomhle případě čtyři).
Tento motor (pokud tedy ta data o výkonu a točivém momentu jsou platná) má při maximálním výkonu točivý moment 250 Nm - to lze velmi snadno spočítat. Maximum točivého momentu je 305 Nm - z toho plyne, že motor má v celém pásmu využitelných otáček točivý moment nad 82%. Plochá křivka točivého momentu je považována nad 80% - čili proto je to s těmi kvalty tak, jak to je.
U evropských benzinových motorů (pokud to nejsou turba) je trend poněkud opačný. Pokud si všimnete, jsou evropani ladění spíš "na krouťák" - typickým příkladem jsou třeba motory VW nebo PSA. Vysoká maxima točivých momentů, ale mizerný průběh. Tam je problém, že pokud motor provozujeme v otáčkách mimo toto maximum točivého momentu, motor nemá moc chuti makat, žere a nejede. Proto více kvaltů a blíže k sobě, aby motor měl pokud možno pořád ty správné otáčky.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Re: Paliho "mondeo"
súhlas, hlavne ten bájny 1.6 16V z golfa a neviem čoho ešte
dnes to dostalo nový olej, vzducháč, zistený krivý zadný elektrón. + plná 100ky max motion s aditívom na prečistenie sústavy, tak dufam, že to bude aj ako tak spoľahlivé vozenie
dnes to dostalo nový olej, vzducháč, zistený krivý zadný elektrón. + plná 100ky max motion s aditívom na prečistenie sústavy, tak dufam, že to bude aj ako tak spoľahlivé vozenie