Cyklovač stěračů Š 100

Volné rozjímaní na téma "proč jsem si raději nekoupil Ladu" a podobná zpovědní témata.

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
Luděk Musil
Příspěvky: 10491
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov
Kontaktovat uživatele:

Cyklovač stěračů Š 100

Příspěvek od Luděk Musil »

MartasBrno píše:Ještě mi přijde zajímavý ten spínač stěračů ze škodovky s cyklovačem. Pokud se nepletu, je to ze stovky. Kolik to má poloh? Kdyby k tomu někdo napsal, jaký to má vlastnosti... Ale nechci ti hnojit téma...

Neměl jsem s tímto až takovou čest, ale pokud si vzpomínám, tak to nebyl cyklovač v pravém slova smyslu. Buď to stíralo velmi rychle, rychle, pomalu, ještě pomaleji. Takže asi na principu úbytku proudu nebo napětí? L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Uživatelský avatar
Roman
Příspěvky: 1285
Registrován: úte čer 01, 2004 09:18
Bydliště: Kralův Dvůr
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Roman »

Ludku, mylis sa cyklovac v Skode 100 bol (je) tranzistorovy pristroj, ktory mal niekolko poloh - a teda cyklov. Pokial ma pamat neklame v polohe prepinaca dolava siel stierac normalne a doprava bolo niekolko moznosti cyklov.
P.S. nasiel som aj manual, vid obrazok:
Přílohy
10_rs.jpg
Roman
Uživatelský avatar
MartasBrno
Příspěvky: 4442
Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
Bydliště: Brno

Příspěvek od MartasBrno »

Aha, takže to má cyklu 3, 6 a 12sec. Hmm, ale jestli by to šlo elektricky do žigula... aby se zase nemuselo předělávat X věcí... Nechci to, už cyklovač mám, jen mne to zajímá a jsem plně uspokojen.
Obrázek
a když jsem se v 15-ti rozhodoval co dál dělat, poslouchat sestry byla pro mě jasná volba... :-D
Uživatelský avatar
Luděk Musil
Příspěvky: 10491
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Luděk Musil »

Roman píše:Ludku, mylis sa cyklovac v Skode 100 bol (je) tranzistorovy pristroj, ktory mal niekolko poloh - a teda cyklov
Já jsem netvrdil, že mám pravdu :D .
Bratr vlastnil před cca 20 lety tmavěmodrou Š100 (110?). Tenkrát jsem mu sháněl rozvody a jeli jsme to dělat k nějakýmu jeho kamarádovi (v Kurviné). A vzpomínám si, že tenkrát jemně pršelo, takže jsem se snažil o cyklovač a pokud si dobře vzpomínám (možná si vzpomínám blbě), tak to nebylo cyklování v pravém slova smyslu (nebo to měl "nejaké pokorvené" :lol: ) takže to nebylo setření - pauza - setření, ale stěrače jely pořád, pouze při přepínání stíraly pomalejí a ještě pomaleji ... . L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Uživatelský avatar
Roman
Příspěvky: 1285
Registrován: úte čer 01, 2004 09:18
Bydliště: Kralův Dvůr
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Roman »

Vlastnil som S100 desat rokov, bol to rok vyroby 1969, (kupovana v case, ked v Mototechne este predavali aj S1000MB vyrobene v tom istom roku), maturoval som v 1971, moja rocnikova praca bola " Casove spinace", prakticka cast bola : Cyklovac stieracov pre S1000MB. Ten cyklovac som mal v tom case dost prestudovany, ale pamatam si z toho akurat, ze bol osadeny este germaniovymi tranzistormi. Co ma dost prekvapilo, bolo to, ze v modelovej rade S105 - 120 sa cyklovac v zakladnej vybave nevyskytoval...
Roman
Uživatelský avatar
Luděk Musil
Příspěvky: 10491
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Luděk Musil »

Ok Ok ... vzdávám se! :lol: Brácha to měl pokažený :puke:
L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Uživatelský avatar
MartasBrno
Příspěvky: 4442
Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
Bydliště: Brno

Příspěvek od MartasBrno »

Roman píše:Co ma dost prekvapilo, bolo to, ze v modelovej rade S105 - 120 sa cyklovac v zakladnej vybave nevyskytoval...

Zajímavé. Vím, že jen jedni ze známých, co měli škodovku, měli cyklovač bastlený podle amára, protože to normálně nebylo. Ale možná měli důvody, proč to tam nedat. Museli by vyvinout a otestovat nový typ s křemíkem, prodražilo by se to a třeba nebyli schopni vyrábět takové množství... No, podle toho, s jakým tempem inovuje Lada, se nedívím, že se zlepšováky nechytaj... Hromadná výroba je něco jinýho, než kusová. Každopádně už dřív byla řeč o stovkách a o období konce šedesátých let, kdy se auta komplikovala a vybavovala množstvím poruchových technických fičur, které pak nadlouho zmizely. Třeba i taková "blbost", jako je rožnutí parkovaček jen na straně přivrácené do vozovky.
Obrázek
a když jsem se v 15-ti rozhodoval co dál dělat, poslouchat sestry byla pro mě jasná volba... :-D
Uživatelský avatar
Luděk Musil
Příspěvky: 10491
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Luděk Musil »

MartasBrno píše:nadlouho
případně nadobro ... :( . L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Uživatelský avatar
Petr HC
Příspěvky: 2295
Registrován: stř lis 21, 2007 11:27
Bydliště: Hořice

Příspěvek od Petr HC »

Roman píše:Vlastnil som S100 desat rokov, bol to rok vyroby 1969, (kupovana v case, ked v Mototechne este predavali aj S1000MB vyrobene v tom istom roku), maturoval som v 1971, moja rocnikova praca bola " Casove spinace", prakticka cast bola : Cyklovac stieracov pre S1000MB. Ten cyklovac som mal v tom case dost prestudovany, ale pamatam si z toho akurat, ze bol osadeny este germaniovymi tranzistormi. Co ma dost prekvapilo, bolo to, ze v modelovej rade S105 - 120 sa cyklovac v zakladnej vybave nevyskytoval...

V té době se zde prodával velice levný cyklovač z NDR pro Trabanty a Wartburgy. Zapojení si už nepamatuji (několik jsem jich tenkrát opravoval). Pro Škodovky Octavia a Š 1203 vyšlo v Amáru jednoduchoučké zapojení s jedním KF507 a 3A tyristorem. Měl jsem ho v Oktávce asi 20let. Pamatuji se jen, že tyristor se spouštěl přes RC člen následovaný emitorovým sledovačem s KF507, R -byl reostat asi 50k (čas se nastavoval plynule), C kondík řádově desítky mikrofaradu. Zhášení tyristoru a vybití kondenzátoru přes diodu obstarával doběhový spinač stěračů. Kromě omezovacího odporu v řídíci elektrodě tyristoru a odporu v emitoru KF tam už nebyla žádná jiná součástka. Jo - v jednoduchosti je spolehlivost.
Uživatelský avatar
zelvotron
Příspěvky: 6275
Registrován: čtv lis 23, 2006 10:32
Bydliště: Praha

Příspěvek od zelvotron »

MartasBrno píše:Každopádně už dřív byla řeč o stovkách a o období konce šedesátých let, kdy se auta komplikovala a


Vždyť ve stovce je šest pojistek a dvě relátka :mrgreen:

mmch to rozsvícení obrysovek je sice zajímavá fičura, ale nevím jenom jestli jí někdo někdy použil, přijde mi to jako naprostá zbytečnost, krom případu, kdy člověk při vylejzání z auta omylem drkne do páčky blinkru a vyfláká baterku :P
21113 >>> 21113 >>> 21113

Komu není rady, tomu není pomoci.
Uživatelský avatar
MartasBrno
Příspěvky: 4442
Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
Bydliště: Brno

Příspěvek od MartasBrno »

zelvotron píše:člověk při vylejzání z auta omylem drkne do páčky blinkru a vyfláká baterku :P
taky je to možnost. :|
Obrázek
a když jsem se v 15-ti rozhodoval co dál dělat, poslouchat sestry byla pro mě jasná volba... :-D
Sid
Příspěvky: 1698
Registrován: stř kvě 09, 2007 14:26
Bydliště: Prievidza

Re: Cyklovač stěračů Š 100

Příspěvek od Sid »

To rozsvietenie parkovacích svetiellen na jednej strane je dobrá vec. Trebárs keď chceš, alebo musíš v noci na dlhšie zastaviť na zle osvetlenom mieste.
Uživatelský avatar
Hurikán
Příspěvky: 5802
Registrován: čtv úno 17, 2005 11:07
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Cyklovač stěračů Š 100

Příspěvek od Hurikán »

zelvotron píše:
MartasBrno píše:Každopádně už dřív byla řeč o stovkách a o období konce šedesátých let, kdy se auta komplikovala a


Vždyť ve stovce je šest pojistek a dvě relátka :mrgreen:

mmch to rozsvícení obrysovek je sice zajímavá fičura, ale nevím jenom jestli jí někdo někdy použil, přijde mi to jako naprostá zbytečnost, krom případu, kdy člověk při vylejzání z auta omylem drkne do páčky blinkru a vyfláká baterku :P


Sid píše:To rozsvietenie parkovacích svetiellen na jednej strane je dobrá vec. Trebárs keď chceš, alebo musíš v noci na dlhšie zastaviť na zle osvetlenom mieste.


Tak tak. Však jsem o tom už psal zde: viewtopic.php?p=313204#p313204 v reakci na předchozí příspěvky. ;)
Моя фотогалерея здесь.

Я слежу за тобой. Всегда!
Obrázek
Odpovědět

Zpět na „Volné klábosení - všechny ostatní značky“