Stránka 1 z 10

Problém s ventilací/topením

PříspěvekNapsal: sob srp 16, 2008 16:54
od Vaz2112
Zdravím všechny přízbnivce vozů Lada. Na svém voze Lada 112 jsem odhalil další závadu, a to, že při dešti zateče voda přes otvor sloužící k nasávání čerstvého vzduchu do ventilační/topné soustavy dovnitř, kde pak poměrně dlouho zůstává a nejhorší na tom je, že to prudce snižuje její účinnost a množství vzduchu dodávaného ventilátorem. Má někdo z vás podobnou zkušenost, nemohli byste mi poradit, jak se tohoto zbavit? Za odpovědi předem děkuji.

PříspěvekNapsal: sob srp 16, 2008 18:37
od joles
Len tak od boku. Nemáš ucpatý odtok z priestora pod mriežkami? (taká rúrka, čo vodu odvádza pod auto)

PříspěvekNapsal: sob srp 16, 2008 19:46
od Vaz2112
joles píše:Len tak od boku. Nemáš ucpatý odtok z priestora pod mriežkami? (taká rúrka, čo vodu odvádza pod auto)


A nemohl bys mi poradit jak se k ní nejlépe dostat?

PříspěvekNapsal: sob srp 16, 2008 21:25
od JakubN
Vaz2112 píše:
joles píše:Len tak od boku. Nemáš ucpatý odtok z priestora pod mriežkami? (taká rúrka, čo vodu odvádza pod auto)


A nemohl bys mi poradit jak se k ní nejlépe dostat?


Ahoj,

dostává se k tomu celkem špatně (já mám rok výroby 2004 s pylovým filtrem): sundají se ramena stěračů, pak se odšroubuje ten velký černý plastový kryt, který je pod čelním sklem, opatrně se nadzvedne, odpojí se hadičky ostřikovačů a sundá se, pak již se k té nasávací oblasti dá dostat. Ale pokud máš již auto s pylovým filtrem, tak ten právě při dešti navlhne a pokud je již hodně špinavý, tak se výrazně sníží průchod vzduchu a tím ofukování, takže další možnost je výměna filtru.

Já teď řeším, že se občas větrák nerozběhne, pak najednou zničeho nic začne běžet, předpokládám, že se jedná buď o mechanické drhnutí (což by stačilo promazat - takto se mi zasekávaly stěrače a po důkladném promazání celého toho šíleného mechanizmu je zatím klid) či nějaký zkorodovaný kontakt u toho elektromotoru (takto mi blbl centrál), zatím jsem se ale nedostal k tomu to zkoumat - nemám garáž a na ulici mě moc nebaví cokoli složitějšího rozebírat.

J.

PříspěvekNapsal: ned srp 17, 2008 08:32
od honzat
Jak poznám bez rozebírání, že mám pylový filtr?

PříspěvekNapsal: ned srp 17, 2008 11:38
od zelvotron
Filtry se dávaly cca od roku 2003 no a pozná se to, že dovnitř nelítá bordel :) .

PříspěvekNapsal: ned srp 17, 2008 12:04
od JakubN
honzat píše:Jak poznám bez rozebírání, že mám pylový filtr?

Když přijdeš k autu a podíváš se do té mřížkované části, která je zvenku před místem spolujezdce, tak bys tam ten filtr viděl J.

PříspěvekNapsal: ned srp 17, 2008 12:34
od zelvotron
No taky záleží jakej tam má plast pod tím oknem, mě by spíš zajímalo, jestli do aut bez filtru ho stačí jen koupit, nebo by byly nutný i nějaký úpravy...

PříspěvekNapsal: úte srp 19, 2008 18:28
od Vaz2112
JakubN píše:
Vaz2112 píše:
joles píše:Len tak od boku. Nemáš ucpatý odtok z priestora pod mriežkami? (taká rúrka, čo vodu odvádza pod auto)


A nemohl bys mi poradit jak se k ní nejlépe dostat?


Ahoj,

dostává se k tomu celkem špatně (já mám rok výroby 2004 s pylovým filtrem): sundají se ramena stěračů, pak se odšroubuje ten velký černý plastový kryt, který je pod čelním sklem, opatrně se nadzvedne, odpojí se hadičky ostřikovačů a sundá se, pak již se k té nasávací oblasti dá dostat. Ale pokud máš již auto s pylovým filtrem, tak ten právě při dešti navlhne a pokud je již hodně špinavý, tak se výrazně sníží průchod vzduchu a tím ofukování, takže další možnost je výměna filtru.

Já teď řeším, že se občas větrák nerozběhne, pak najednou zničeho nic začne běžet, předpokládám, že se jedná buď o mechanické drhnutí (což by stačilo promazat - takto se mi zasekávaly stěrače a po důkladném promazání celého toho šíleného mechanizmu je zatím klid) či nějaký zkorodovaný kontakt u toho elektromotoru (takto mi blbl centrál), zatím jsem se ale nedostal k tomu to zkoumat - nemám garáž a na ulici mě moc nebaví cokoli složitějšího rozebírat.

J.


Tak už to mám. Nebyla to zase taká hrůza, jak jsem čekal (to rozebrání a složení), což se ovšem nedá říct o stavu znečištění filtru (který bývalý majitel tohoto vozu snad za celé 4 roky, po které vůz vlastnil, snad nikdy nečistil. No hrůza.).

PříspěvekNapsal: ned led 24, 2010 22:17
od jjenik
zelvotron píše:No taky záleží jakej tam má plast pod tím oknem, mě by spíš zajímalo, jestli do aut bez filtru ho stačí jen koupit, nebo by byly nutný i nějaký úpravy...

Mě by to taky docela zajímalo já sem to prazatím vyřešil že sem tam dal síťovinu aby mi tam nelítal větrákem bordel

PříspěvekNapsal: pon led 25, 2010 08:41
od zelvotron
A já už to vím :-D , záleží jakej máš typ topení a jsu tedy různý možnosti, buď s vnitřní cirkulací a tam filtr nejde, nebo máš novejší bez cirkulace kam filtr taky nejde a nebo máš ještě novější typ bez cirkulace ale s filtrem. Na plastu pod oknem nezáleží.

PříspěvekNapsal: pon led 25, 2010 20:46
od plavec
No ten filtr byl až od nějakýho roku 2004, nebo se pletu?

PříspěvekNapsal: sob dub 17, 2010 17:51
od radek mb
Chtěl jsem napsat tento příspěvek do poruch,ale to tema je zamčené.Tak to napíšu sem.Opět mi vyvstal problém s regulací teploty topení.Tzn., že ať nastavím vevnitř jakoukoliv teplotu na středovém panelu,tak ta potvora topí na plný kotel.Tento problém jsem už měl,na Mělníku mi vyměnili celou tu krabičku ve středovém panelu,ale někdy to fungovalo a někdy to topilo na plno.Dávat znovu za ten bazmeg 2000 se mi opradu nechce,zvlášť,když to bude fungovat zas jen chvilku.Ptám se tedy,zda někdo ví,na jakém principu ta regulace vnitřní teploty funguje.
Tímto se obracím také na Plavce,zda to jemu na Hradní střele fungovalo bez problémů a pokud ano,tak se "nabízím" jako odběratel tohoto dílu. :)

PříspěvekNapsal: sob dub 17, 2010 20:24
od plavec
radek mb píše:Dávat znovu za ten bazmeg 2000 se mi opradu nechce,zvlášť,když to bude fungovat zas jen chvilku.
radek mb píše:Tímto se obracím také na Plavce,zda to jemu na Hradní střele fungovalo bez problémů a pokud ano,tak se "nabízím" jako odběratel tohoto dílu.

Ano , plavec bere na vědomí.Fungovalo to bez problému, ale už si tento díl zamluvil CORY, leda že byste si o něj střihnuli anebo ho rozkrojím vejpůl a každej dostane půlku. :lol: V případě že by jej pan CORY na sraze neodebral, je Tvůj, na nějaký ceně se dohodnem. :)

PříspěvekNapsal: ned dub 18, 2010 06:24
od tavri
radek mb píše:Ptám se tedy,zda někdo ví,na jakém principu ta regulace vnitřní teploty funguje.

Něco tu psal kdysi jiri http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... %2A#102633