Problém s ventilací/topením

Moderátor: Moderátoři

Příspěvekod zelvotron » ned dub 18, 2010 06:55

Tak to je nějaký zakletý, mě to včera taky přestalo fungovat, akorát že to pro změnu netopilo.

Radku a když hejbeš s tím kolečkem teploty, ozývá se z topení vrčení servomotorku?
21113 >>> 21113 >>> 21113

Komu není rady, tomu není pomoci.
Uživatelský avatar
zelvotron
 
Příspěvky: 6275
Registrován: čtv lis 23, 2006 10:32
Bydliště: Praha

Příspěvekod Cory » ned dub 18, 2010 07:34

Cory sa toho kusku vzdava :D
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Cory
 
Příspěvky: 11568
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Příspěvekod radek mb » ned dub 18, 2010 07:51

Cory píše:Cory sa toho kusku vzdava


:prayer:
EAST RUNNER БРИГАДА.
ŠKODA Octavia II 1,9 TDi
Bratrstvo Vana Tallinn
/ KAWASAKI KLE 500 ČZ 175/477 ČZ 250/485 ČZ 175/487
Uživatelský avatar
radek mb
 
Příspěvky: 5186
Registrován: sob zář 18, 2004 01:38
Bydliště: okr.MB

Příspěvekod radek mb » ned dub 18, 2010 07:58

zelvotron píše:Radku a když hejbeš s tím kolečkem teploty, ozývá se z topení vrčení servomotorku


dneska to zkusím.Jinak jestli jsem to správně pochopil:Tento systém funguje tak,že to je v podstatě to samé,jako ovládání lankem na starém žigulu,akorát tam se otevírání kohoutu topení děje čistě mechanicky,kdežto tady ten blok regulace reguluje krokový motorek,který ovládá kohout topení.Je má domněnka správná?
Tzn.,že porucha může být i v tom krokovém motorku ....nebo mechanická závada v kohoutu topení...
EAST RUNNER БРИГАДА.
ŠKODA Octavia II 1,9 TDi
Bratrstvo Vana Tallinn
/ KAWASAKI KLE 500 ČZ 175/477 ČZ 250/485 ČZ 175/487
Uživatelský avatar
radek mb
 
Příspěvky: 5186
Registrován: sob zář 18, 2004 01:38
Bydliště: okr.MB

Příspěvekod Petr HC » ned dub 18, 2010 08:31

radek mb píše:
zelvotron píše:Radku a když hejbeš s tím kolečkem teploty, ozývá se z topení vrčení servomotorku


dneska to zkusím.Jinak jestli jsem to správně pochopil:Tento systém funguje tak,že to je v podstatě to samé,jako ovládání lankem na starém žigulu,akorát tam se otevírání kohoutu topení děje čistě mechanicky,kdežto tady ten blok regulace reguluje krokový motorek,který ovládá kohout topení.Je má domněnka správná?
Tzn.,že porucha může být i v tom krokovém motorku ....nebo mechanická závada v kohoutu topení...

Neměl jsem to rozdělané, ale podle zvuku to servo ovládá nějakou klapku (přívod vzduchu do radiátoru). Tebou popisovaná porucha by také mohla být způsobena závadou termistoru (vedle stropního svítidla) . Pokud se odpojí (nebo jeho odpor podstatně stoupne) , regulátoru teploty je dána informace, že ve vozu je sibiřský mráz a regulátor se podle toho zachová. Mimochodem - je více typů regulátorů (se stupňovitou ruční regulací a s reg.automatickou).
Uživatelský avatar
Petr HC
 
Příspěvky: 2295
Registrován: stř lis 21, 2007 11:27
Bydliště: Hořice

Příspěvekod zelvotron » ned dub 18, 2010 11:50

Jo, servomotorek ovládá klapku, kohout u desítky už není, vzduch jde buď přes radiátor nebo obtokem, teplota se reguluje polohou tý klapky, tj. jak moc vzduchu jde přes radiátor a kolik přes obtok.


edit 18:15...

Takže mám nejspíš v čoudu ten servomotorek, jen doufám, že to nemá souvislost s tím zrcátkem od Plavce... :D
21113 >>> 21113 >>> 21113

Komu není rady, tomu není pomoci.
Uživatelský avatar
zelvotron
 
Příspěvky: 6275
Registrován: čtv lis 23, 2006 10:32
Bydliště: Praha

Příspěvekod plavec » ned dub 18, 2010 19:23

zelvotron píše:Jo, servomotorek ovládá klapku, kohout u desítky už není, vzduch jde buď přes radiátor nebo obtokem
Tak Zeĺvotron mě předběhl. Je to tak. Desítka kohout nemá, a řídí se to klapkou.
zelvotron píše:teplota se reguluje polohou tý klapky, tj. jak moc vzduchu jde přes radiátor a kolik přes obtok.

Tak to bych ani neřekl, Ta klapka je buď v jedný poloze nebo v druhý.Proto ty "skotský střiky" Ledaže u novějšího topení by to už bylo tak jak píšeš.
radek mb, Mám ten "panýlek" tedy přibalit k věcem na sraz? :)
Na prodej přebytečné N.D. na Ladu 111: http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... rod%C3%A1m
znamení : KozoHroch :-D
Uživatelský avatar
plavec
 
Příspěvky: 4713
Registrován: ned črc 22, 2007 19:38
Bydliště: Pelhřimov

Příspěvekod zelvotron » ned dub 18, 2010 19:45

Ta klapka má asi 10 poloh, je to různý od typu. Má dva dráty k servomotorku a dva k čidlu natočení a podle toho čidla přepólovává napětí na svorkách motorku.
21113 >>> 21113 >>> 21113

Komu není rady, tomu není pomoci.
Uživatelský avatar
zelvotron
 
Příspěvky: 6275
Registrován: čtv lis 23, 2006 10:32
Bydliště: Praha

Příspěvekod radek mb » pon dub 19, 2010 07:57

plavec píše:radek mb, Mám ten "panýlek" tedy přibalit k věcem na sraz?


Zatím vyčkej,ale zřejmě ano.

zelvotron píše:Radku a když hejbeš s tím kolečkem teploty, ozývá se z topení vrčení servomotorku?


Když je to nastavený na minimum,tak se neděje nic,ani ta vrtulka nad hlavou se netočí.Když to přepnu na 16 st.,tak se ta vrtulka roztočí a za tím knoflíkem se ozvu takové loupnutí,jako kdyby cvaklo relé.Po dalším přidávání teploty se neděje nic.Žádné mručení servomotorku není slyšet,ať už reguluji teplotu jakkoliv.

zelvotron píše:Takže mám nejspíš v čoudu ten servomotorek, jen doufám, že to nemá souvislost s tím zrcátkem od Plavce...

:D :D :D
EAST RUNNER БРИГАДА.
ŠKODA Octavia II 1,9 TDi
Bratrstvo Vana Tallinn
/ KAWASAKI KLE 500 ČZ 175/477 ČZ 250/485 ČZ 175/487
Uživatelský avatar
radek mb
 
Příspěvky: 5186
Registrován: sob zář 18, 2004 01:38
Bydliště: okr.MB

Příspěvekod zelvotron » pon dub 19, 2010 10:32

No je fakt, že já mám ten servomotrek poměrně hlučnej a je trochu slyšet do kabiny i na volnoběh. Sundal bych koberec za motorem a pak už se dostaneš na konektory větráku a servomotorku. Ten koberec asi stačí jen povolit z pár těch horních šroubů a odehnout. Takže spíš to vyzkoušet ve dvou, jeden kroutí teplotou a druhej poslouchá z motorovýho prostoru servomotorek.
21113 >>> 21113 >>> 21113

Komu není rady, tomu není pomoci.
Uživatelský avatar
zelvotron
 
Příspěvky: 6275
Registrován: čtv lis 23, 2006 10:32
Bydliště: Praha

Příspěvekod plavec » pon dub 19, 2010 18:41

zelvotron píše:Ten koberec asi stačí jen povolit z pár těch horních šroubů a odehnout

Radši bych ten koberec sundal úplně.Jen odehnout to by přišel o prsty.
Já už ho tam ke konci ani moc neměl, protože se do toho topení pořád lezlo.Bouchlý radiátory a vypadlý klapky- častá závada. :?
radek mb píše:Zatím vyčkej,ale zřejmě ano.

OuKej.
Na prodej přebytečné N.D. na Ladu 111: http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... rod%C3%A1m
znamení : KozoHroch :-D
Uživatelský avatar
plavec
 
Příspěvky: 4713
Registrován: ned črc 22, 2007 19:38
Bydliště: Pelhřimov

Příspěvekod zelvotron » úte říj 19, 2010 20:24

Zeptám se, podařilo se někdy někomu demontovat ne-li dokonce vyměnit ten servomotorek bez demontáže buď celýho topení nebo konzoly brzdovýho pedálu (vč. pedálu, posilovače a HBV). Mém ten prostřední typ topení, na straně E154 katalogu ND.
21113 >>> 21113 >>> 21113

Komu není rady, tomu není pomoci.
Uživatelský avatar
zelvotron
 
Příspěvky: 6275
Registrován: čtv lis 23, 2006 10:32
Bydliště: Praha

Příspěvekod plavec » úte říj 19, 2010 20:45

Troufnu si tvrdit, že to půjde. Akorát je mizenrnej přístup na ty boční šroubečky který držej ten servomotorek.
zelvotron píše: konzoly brzdovýho pedálu (vč. pedálu, posilovače a HBV
Tak ten ven určitě nemusí. :wink:
Na prodej přebytečné N.D. na Ladu 111: http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... rod%C3%A1m
znamení : KozoHroch :-D
Uživatelský avatar
plavec
 
Příspěvky: 4713
Registrován: ned črc 22, 2007 19:38
Bydliště: Pelhřimov

Příspěvekod zelvotron » úte říj 19, 2010 21:05

No počkej je tam tak 2 cm místa, hlavně na ten spodní šroubek se nedá vůbec, není na něj skoro ani vidět. Napadlo mě, že možná by bylo jednodušší vyhodit konzoli s posilovačem, celý topení vyndavat je nesmysl, protože musí pryč celá palubka a to už by nikdo nedal dohromady :-D Možná by stačilo jen tu konzolu pedálu odšroubovat a kousek odehnout bez odpojování trubiček z HBV, a zase by pak bylo lepší vyhodit mechanismus stěračů kerej tam taky vadí, jenže to bych musel vyhodit expanzní nádobku.

Zjevně nikdo nepočítal s tím, že se ten servomotorek může porouchat. :?
21113 >>> 21113 >>> 21113

Komu není rady, tomu není pomoci.
Uživatelský avatar
zelvotron
 
Příspěvky: 6275
Registrován: čtv lis 23, 2006 10:32
Bydliště: Praha

Příspěvekod plavec » úte říj 19, 2010 21:27

zelvotron píše:by pak bylo lepší vyhodit mechanismus stěračů kerej tam taky vadí
nepamatuju si přesně jestli jsem ho měl venku taky. Ale chce to hlavně křížovej šroubovák menší průměr, ale větší délky a magnetickej. JInak co Ti brání rozebrat půlku topení když tam nemáš lpg vedení? :wink:
Koukajíce na fotky toho Tvojeho topení je to asi stejný, akorát je to jiný v těch přívodních hadicích.
zelvotron píše:Zjevně nikdo nepočítal s tím, že se ten servomotorek může porouchat.
Nojo, oni si to asi mysleli skoro u všeho na tomhle autě. Teda kromě bubnu, ten se sundavá docela dobře, že se nemusí seřizovat pak ložisko jako např. u Formana 94
Na prodej přebytečné N.D. na Ladu 111: http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... rod%C3%A1m
znamení : KozoHroch :-D
Uživatelský avatar
plavec
 
Příspěvky: 4713
Registrován: ned črc 22, 2007 19:38
Bydliště: Pelhřimov

PředchozíDalší

Zpět na Karoserie a ostatní

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků