Stránka 1 z 2

Zamrznuté zámky

PříspěvekNapsal: stř úno 18, 2009 21:29
od andreykooo
Caute, u nas v blave prituhlo, dnes rano -7°C, uz vcera ked som isiel z roboty som mal problem dostat sa do auta, zamrzli mi zamky. nevedel som tam vopchat klucik, tak som tam musel vliezt cez kufor :ANAL: :D
dosiel som domov, zobral som zapalovac a nahrieval som kluc, tak som aspon napchal kluc do dierky, ale otocit ani bohovi. az dnes poobede to rozmrzlo. stalo sa vam to niekedy? jak ste s tym vysrali? mne ani striekanie rozmrazovacu do zamku nepomohlo, problem bol zjavne niekde inde.

PříspěvekNapsal: stř úno 18, 2009 21:58
od Majo
nestalo sa mi to ale moze byt voda kdekolvek na mechanizme zamku - teda mimo diery na kluc, proste niekde vnutri vo dverach a potom ti ani nahrievanie klucky nepomoze..... chcelo by to rozobrat a premazat - vazelina vytesnuje vodu

PříspěvekNapsal: stř úno 18, 2009 22:01
od andreykooo
jj presne to aj mna napadlo, lebo ked som tam vliezol a nadvihol "zamok" teda to tiahlo, tak islo strasne tazko. teda vyrazne tazsie ako normal. najar budem prerabat central, lebo sa mi posunuli tiahla, tak to uz dorobim naveky :D

PříspěvekNapsal: čtv úno 19, 2009 07:39
od JmJ
mazat mazat mazat, kde je masno, tam neni voda.

PříspěvekNapsal: čtv úno 19, 2009 09:34
od Petr HC
JmJ píše:mazat mazat mazat, kde je masno, tam neni voda.

Jen dodám, že toto platí pro všechny mechanizmy zámku MIMO vlastní "klíčovou vložku". Tam se smísí mastnota s nachytaným prachem, zalepí kódovací kolíčky a pak to neotevřeš ani v létě. V zimě ssebou vozím injekční stříkačku s tenkou jehlou a lihem(nesmíš ji zapomenout v autě, jako se mi jednou stalo). Ten spolehlivě uvolní zamrzlou vložku, ale ostatní mechanizmus jak říkáš musí být promazaný.

PříspěvekNapsal: čtv úno 19, 2009 10:20
od 2108
na jesen prestreknem wd40 niekedy aj v zime a este som nezaznamenal taky to problem ked som to nerobil ano zamrzalo

PříspěvekNapsal: čtv úno 19, 2009 13:01
od Saša
Mazat , mazat , mazat - Pozor ale na to čím . Není nic horšího než "šprajclá" vazelína . V zámku Lady se posouvají plechy po sobě a i špatně zvolený typ vazelíny (s ohledem na teplotu) je za mrazu velký problém . Dobrá věc je MD (molibdendisulfid) nemrzne a dokonale maže .

PříspěvekNapsal: úte úno 24, 2009 13:54
od utia
Ja zamky vystrikam WD40 a pak tam nafoukam praskovy grafit, to mi kdysi doporucil jeden zamecnik a nikdy mi zamek neprimrznul :idea:

PříspěvekNapsal: úte úno 24, 2009 14:12
od Teepee
A co silikonový olej ve spreji? Používám to na domácí FABky a na auto a zatím to všechno funguje. Pravda hodně dlouho chci koupit tohle:
http://www.fab.cz/katalog/detail/868 nebo http://www.fab.cz/katalog/detail/867

PříspěvekNapsal: úte úno 24, 2009 19:25
od Nemo
Silikonový olej mám dlouhodobě vyzkoušen, není s ním nejmenší problém. Používám to jak na zámky auta, tak i v práci, na visací zámky na vratech, a to i na takové choulostivky jako jsou zámky EVVA. Účinek je poměrně dlouhodobý, a zatuhávání jsem nezaregistroval. :)
Ten přípravek od FABu jsme v práci taky používali, ale nějak to nepřineslo přesvědčivé výsledky. :?

PříspěvekNapsal: úte úno 24, 2009 19:26
od Jelen
Nejlepší je nastrouhat tuhu z tužky na prášek a fouknout do zámku. Nebo starý uhlík (grafit a měď) není na škodu. Taktéž od zámečníka, odzkoušeno a plně funkční.

Re:

PříspěvekNapsal: stř zář 03, 2014 09:31
od mdok1
Majo píše:nestalo sa mi to ale moze byt voda kdekolvek na mechanizme zamku - teda mimo diery na kluc, proste niekde vnutri vo dverach a potom ti ani nahrievanie klucky nepomoze..... chcelo by to rozobrat a premazat - vazelina vytesnuje vodu


Ahoj, možno zbytočná otázka.. ale ako sa dostať do vnútra dverí, teda ako dať dole čalúnenie, je tam kľučka na okno a otváranie dverí... nechcem ísť na to hrubo, preto sa pýtam, ďakujem

Re: Zamrznuté zámky

PříspěvekNapsal: stř zář 03, 2014 10:36
od valda1971
Nejdřív sundat tu kličku - zmáčknutím "podložky" a vysunutím kličky, klika na otevírání zůstává, jen se vyndá ten plast pod ní - většinou jeden šroubek. Nepíšeš o jaký typ se jedná, většinou se musí vyšroubovat ten kolík na zamčení dveří zevnitř, na spodku čalounění bývají 3 šroubky, u Priory jsou ještě schované dva šroubky v misce madla pod gumou.

Re: Zamrznuté zámky

PříspěvekNapsal: stř zář 03, 2014 11:55
od mdok1
valda1971 píše:Nejdřív sundat tu kličku - zmáčknutím "podložky" a vysunutím kličky, klika na otevírání zůstává, jen se vyndá ten plast pod ní - většinou jeden šroubek. Nepíšeš o jaký typ se jedná, většinou se musí vyšroubovat ten kolík na zamčení dveří zevnitř, na spodku čalounění bývají 3 šroubky, u Priory jsou ještě schované dva šroubky v misce madla pod gumou.



prepáč, myslel som Nivu..problém je ten, že mi posledné dni centrál neotvorí dvere na mieste vodiča a ide to veľmi ťažko aj kľúčom, potom po ceste sa to nejak rozchodí a potom funguje, ale stačia také 2 dni, aby to zlyhávalo..preto som to chcel pozrieť a prípadne namazať..

Re: Zamrznuté zámky

PříspěvekNapsal: stř zář 03, 2014 11:59
od valda1971
Dal jsi to do sekce jiných aut (modelů), určitě Ti nějaký Nivkař poradí konkrétně, až to objeví. Ještě doplň jaký máš rok výroby - mezi tř.1980 - 2010 (asi novější, když máš centrál) bude také rozdíl kliček.