Zamrznuté zámky

Moderátor: Moderátoři

Zamrznuté zámky

Příspěvekod andreykooo » stř úno 18, 2009 21:29

Caute, u nas v blave prituhlo, dnes rano -7°C, uz vcera ked som isiel z roboty som mal problem dostat sa do auta, zamrzli mi zamky. nevedel som tam vopchat klucik, tak som tam musel vliezt cez kufor :ANAL: :D
dosiel som domov, zobral som zapalovac a nahrieval som kluc, tak som aspon napchal kluc do dierky, ale otocit ani bohovi. az dnes poobede to rozmrzlo. stalo sa vam to niekedy? jak ste s tym vysrali? mne ani striekanie rozmrazovacu do zamku nepomohlo, problem bol zjavne niekde inde.
andreykooo
 
Příspěvky: 101
Registrován: ned kvě 04, 2008 16:08
Bydliště: Ba

Příspěvekod Majo » stř úno 18, 2009 21:58

nestalo sa mi to ale moze byt voda kdekolvek na mechanizme zamku - teda mimo diery na kluc, proste niekde vnutri vo dverach a potom ti ani nahrievanie klucky nepomoze..... chcelo by to rozobrat a premazat - vazelina vytesnuje vodu
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Uživatelský avatar
Majo
 
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen

Příspěvekod andreykooo » stř úno 18, 2009 22:01

jj presne to aj mna napadlo, lebo ked som tam vliezol a nadvihol "zamok" teda to tiahlo, tak islo strasne tazko. teda vyrazne tazsie ako normal. najar budem prerabat central, lebo sa mi posunuli tiahla, tak to uz dorobim naveky :D
andreykooo
 
Příspěvky: 101
Registrován: ned kvě 04, 2008 16:08
Bydliště: Ba

Příspěvekod JmJ » čtv úno 19, 2009 07:39

mazat mazat mazat, kde je masno, tam neni voda.
MFP
wergl I - 2104 - melt down
wergl II - 2104 - rebuild succeded
wergl III - 21113 - sold (Chester's new)
wergl IV - i30 - tout est bleu
Uživatelský avatar
JmJ
 
Příspěvky: 6474
Registrován: úte čer 01, 2004 11:30
Bydliště: Kromeriz

Příspěvekod Petr HC » čtv úno 19, 2009 09:34

JmJ píše:mazat mazat mazat, kde je masno, tam neni voda.

Jen dodám, že toto platí pro všechny mechanizmy zámku MIMO vlastní "klíčovou vložku". Tam se smísí mastnota s nachytaným prachem, zalepí kódovací kolíčky a pak to neotevřeš ani v létě. V zimě ssebou vozím injekční stříkačku s tenkou jehlou a lihem(nesmíš ji zapomenout v autě, jako se mi jednou stalo). Ten spolehlivě uvolní zamrzlou vložku, ale ostatní mechanizmus jak říkáš musí být promazaný.
Uživatelský avatar
Petr HC
 
Příspěvky: 2295
Registrován: stř lis 21, 2007 11:27
Bydliště: Hořice

Příspěvekod 2108 » čtv úno 19, 2009 10:20

na jesen prestreknem wd40 niekedy aj v zime a este som nezaznamenal taky to problem ked som to nerobil ano zamrzalo
2108
 
Příspěvky: 47
Registrován: stř úno 11, 2009 11:01
Bydliště: dolny kubín

Příspěvekod Saša » čtv úno 19, 2009 13:01

Mazat , mazat , mazat - Pozor ale na to čím . Není nic horšího než "šprajclá" vazelína . V zámku Lady se posouvají plechy po sobě a i špatně zvolený typ vazelíny (s ohledem na teplotu) je za mrazu velký problém . Dobrá věc je MD (molibdendisulfid) nemrzne a dokonale maže .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Uživatelský avatar
Saša
 
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

Příspěvekod utia » úte úno 24, 2009 13:54

Ja zamky vystrikam WD40 a pak tam nafoukam praskovy grafit, to mi kdysi doporucil jeden zamecnik a nikdy mi zamek neprimrznul :idea:
Dva dny nato seděl Pú na své větvi,
pohupoval nohama sem a tam,
vedle něj, stály čtyři hrníčky medu...
Uživatelský avatar
utia
 
Příspěvky: 405
Registrován: úte pro 13, 2005 14:57
Bydliště: Praha

Příspěvekod Teepee » úte úno 24, 2009 14:12

A co silikonový olej ve spreji? Používám to na domácí FABky a na auto a zatím to všechno funguje. Pravda hodně dlouho chci koupit tohle:
http://www.fab.cz/katalog/detail/868 nebo http://www.fab.cz/katalog/detail/867
Bílý LADA a okřídlená spol.
Uživatelský avatar
Teepee
 
Příspěvky: 4248
Registrován: čtv bře 10, 2005 13:20
Bydliště: Praha západ

Příspěvekod Nemo » úte úno 24, 2009 19:25

Silikonový olej mám dlouhodobě vyzkoušen, není s ním nejmenší problém. Používám to jak na zámky auta, tak i v práci, na visací zámky na vratech, a to i na takové choulostivky jako jsou zámky EVVA. Účinek je poměrně dlouhodobý, a zatuhávání jsem nezaregistroval. :)
Ten přípravek od FABu jsme v práci taky používali, ale nějak to nepřineslo přesvědčivé výsledky. :?
[size=85]Lada ? - tím jezdit, není normální !
>2121- ? hniloba s velkou budoucností! Již vyvařená a bojeschopná.
Uživatelský avatar
Nemo
 
Příspěvky: 784
Registrován: stř pro 07, 2005 23:50
Bydliště: Praha-západ

Příspěvekod Jelen » úte úno 24, 2009 19:26

Nejlepší je nastrouhat tuhu z tužky na prášek a fouknout do zámku. Nebo starý uhlík (grafit a měď) není na škodu. Taktéž od zámečníka, odzkoušeno a plně funkční.
Uživatelský avatar
Jelen
 
Příspěvky: 6713
Registrován: stř kvě 17, 2006 13:33
Bydliště: Střední Čechy

Re:

Příspěvekod mdok1 » stř zář 03, 2014 09:31

Majo píše:nestalo sa mi to ale moze byt voda kdekolvek na mechanizme zamku - teda mimo diery na kluc, proste niekde vnutri vo dverach a potom ti ani nahrievanie klucky nepomoze..... chcelo by to rozobrat a premazat - vazelina vytesnuje vodu


Ahoj, možno zbytočná otázka.. ale ako sa dostať do vnútra dverí, teda ako dať dole čalúnenie, je tam kľučka na okno a otváranie dverí... nechcem ísť na to hrubo, preto sa pýtam, ďakujem
mdok1
 
Příspěvky: 52
Registrován: stř srp 14, 2013 10:06
Bydliště: Sečovce, Slovensko

Re: Zamrznuté zámky

Příspěvekod valda1971 » stř zář 03, 2014 10:36

Nejdřív sundat tu kličku - zmáčknutím "podložky" a vysunutím kličky, klika na otevírání zůstává, jen se vyndá ten plast pod ní - většinou jeden šroubek. Nepíšeš o jaký typ se jedná, většinou se musí vyšroubovat ten kolík na zamčení dveří zevnitř, na spodku čalounění bývají 3 šroubky, u Priory jsou ještě schované dva šroubky v misce madla pod gumou.
Žigulíci: VAZ 2101 r.1971, VAZ 2103 r.1974, VAZ 2170 r.2012
Uživatelský avatar
valda1971
 
Příspěvky: 7198
Registrován: úte pro 06, 2011 16:45
Bydliště: Bílina

Re: Zamrznuté zámky

Příspěvekod mdok1 » stř zář 03, 2014 11:55

valda1971 píše:Nejdřív sundat tu kličku - zmáčknutím "podložky" a vysunutím kličky, klika na otevírání zůstává, jen se vyndá ten plast pod ní - většinou jeden šroubek. Nepíšeš o jaký typ se jedná, většinou se musí vyšroubovat ten kolík na zamčení dveří zevnitř, na spodku čalounění bývají 3 šroubky, u Priory jsou ještě schované dva šroubky v misce madla pod gumou.



prepáč, myslel som Nivu..problém je ten, že mi posledné dni centrál neotvorí dvere na mieste vodiča a ide to veľmi ťažko aj kľúčom, potom po ceste sa to nejak rozchodí a potom funguje, ale stačia také 2 dni, aby to zlyhávalo..preto som to chcel pozrieť a prípadne namazať..
mdok1
 
Příspěvky: 52
Registrován: stř srp 14, 2013 10:06
Bydliště: Sečovce, Slovensko

Re: Zamrznuté zámky

Příspěvekod valda1971 » stř zář 03, 2014 11:59

Dal jsi to do sekce jiných aut (modelů), určitě Ti nějaký Nivkař poradí konkrétně, až to objeví. Ještě doplň jaký máš rok výroby - mezi tř.1980 - 2010 (asi novější, když máš centrál) bude také rozdíl kliček.
Žigulíci: VAZ 2101 r.1971, VAZ 2103 r.1974, VAZ 2170 r.2012
Uživatelský avatar
valda1971
 
Příspěvky: 7198
Registrován: úte pro 06, 2011 16:45
Bydliště: Bílina

Další

Zpět na Karoserie a ostatní

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků

cron