Stránka 3 z 3

Re: Vyvařit nivu,ano nebo ne?

PříspěvekNapsal: sob úno 08, 2014 21:56
od Valach
Tak jsem pechfógl,klasický problém u výměny silentbloků přední nápravy,nejde mě ven čep spodního ramene.
Uřezal jsem ho a ten zbytek nejde a nejde,ani pod lisem ani kladivem,odráží se jak od kovadliny.
Zejtra to odvrtám,nechcu na to jit švajcem,mám strach že by mě vyjela ta trubka z nápravnice.
A kdyby vyjela tak udělám druhů.
Jinak pomalu skládám nápravy a na jaro bude zahradní lak.

Re: Vyvařit nivu,ano nebo ne?

PříspěvekNapsal: ned úno 09, 2014 10:17
od Majo
mne sa to "zrastlo" tak, ze som musel tu trubku z napravnice vybrat a dat tam novu. Odvrtavat tych 30cm alebo kolko to ma by sa mi fakt nechelo. Akurat potom treba nastelovat zaklon kolesa.

Re: Vyvařit nivu,ano nebo ne?

PříspěvekNapsal: ned úno 09, 2014 20:48
od Valach
To vrtání asi taky med nebude,vrtat to budu duď na sloupovce nebo na frézce,ale hrozí zavrtání mimo čep je to přece jen délka.
Ale před tím ještě zkusím jít na pořádný lis,snad to povolí.
Ten druhý čep vypadl skoro sám.
Tento čep byl ohlý,nešel jim ven tak ho tam nechali.Náprava byla už namontovaná na kastli,jak se to pokoušeli skládat,místo šroubů závitova tyč a podobně.
Konzoly na pružiny byly nenatřené jen ta převozní barva z prodejny.
Já musím udělat celou geometrii,protože nemám žádné horní podložky.

Re: Vyvařit nivu,ano nebo ne?

PříspěvekNapsal: pon úno 10, 2014 19:41
od martas

Re: Vyvařit nivu,ano nebo ne?

PříspěvekNapsal: pon úno 10, 2014 19:49
od Majo
podlozky je lepsie si vyrobit z obycajnych a vyrezat jednu stranu tak aby sli zastrcit zboku a nemusel si vyberat srouby uplne...

Re: Vyvařit nivu,ano nebo ne?

PříspěvekNapsal: pon úno 10, 2014 22:44
od Valach
Ani 17 tun stím nehlo,váleček 11.523 na škvarky :butthead: a v zásobě ještě 23tun.
Takže zejtra budu vrtat dírku.....
Já jsem ty čepy potřeboval ven kvůli silentblokom,ty podložky nadělám a nebo vemu z modré nivy ale předtím než udělám na čisto geometrii tak to zhruba změřím podle staré nivy.
Zepředu a ze zadu dám silné podložky a pak to budu šolíchat těma šupinama.
Pár foto karoserie a ruského mezka Pepého.Moc to neložím dře mě rampa světel v brodu.

Re: Vyvařit nivu,ano nebo ne?

PříspěvekNapsal: pát úno 14, 2014 21:57
od Valach
Dírku jsem vyvrt,14,5 vrtákem,20mm jsem nedovrtal abych tam mohl hodit kulatinu a vyrazit celý zbytek ale vono prd,20mm vystartovalo ven z trubky a zbytek tam ten špunt zapoměl.
Tak to mosím nějak,něčím vyzobat ven,ale jde to po milimetru je to tam děsně zarezlé.
Odvrat to nešlo,praskl by vrták,(16,8) .
Jak psal "majo" asi je lepší dat novů trubku,možná je to rychlejší.....
Vrtat to šlo dobře na sloupovce bez posuvu,hasit emulzí a často vylévat,samo litr že musí být prodlouženy(nadvařený)vrták,jinak bych měl tunely dva.

Nátěr spodek karoserie

PříspěvekNapsal: stř lis 05, 2014 17:23
od silurus
Dobrý den pánové, po delší době se na Vás obracím s radou.
Čím nejlépe natřít spodek karoserie Nivy? Chtěl bych to před zimou trochu zakonzervovat....klasický gumoasfalt?
Díky za rady.

Re: Nátěr spodek karoserie

PříspěvekNapsal: stř lis 05, 2014 17:31
od Raduz

Re: Nátěr spodek karoserie

PříspěvekNapsal: stř lis 05, 2014 17:33
od silurus
díky nenapadlo mne hledat ve starší řadě :-)

Oprava kasne a nastrek svojpomocne

PříspěvekNapsal: úte lis 24, 2015 08:08
od MisoB_PK
Chlapi zdravim
rozhodol som sa pre svojpomocnu oprave karoserie mojej Nivicky. Prekvita spod laku, ale nie je este tak hnila aby boli niekde do oka bijuce diery, takze vychadzam z toho ze nebudem musiet varit a preto by som chcel urobit opravu karoserie skor, nez to pride do tohoto stadia. Nikdy som to nerobil ale mam za to, ze to nie je az taka veda (s uctou voci vsetkym profi lakyrnikom) a domace vysledky by na Nivicku mohli byt dostacujuce. Chcem to streknut primarne len zvonka , pretoze sa bojim, ze ak by som to cele odstrojil zvnutra, uz nedam tie popraskane plasty dohromady. Aj ked stale nie som presvedceny o tom, ci je takato polovicata robota dobry napad, ci to nevyhadzat vsetko a dat tomu kompletny general. Napadaju ma ale drobne otazky ktore by som sa chcel opytat skusenejsich:
1) stresne okapove strieborne listy - daju sa demontovat bez poskodenia a vratit nazad? Vyzera to tak, ze su tam nejako nalisovane, obavam sa, ze ak ich dam dole nasilim, budem musiet kupit nove. Pripadne, ako ich dat dole bez poskodenia?
2) strieborne listy okolo zadnych okien - rovnaka otazka ako v bode 1), daju sa zmontovat bez poskodenia?
3) je nejaka moznost lacnejsieho nakupu interierovych plastov (zvlast pristrojovka ma zaujima, je cela popraskana), tapacirov, kobercov, stropnej latky a pod, bez toho aby som za to vyhodil majland? Da sa to sice kupit (automanta) ale cena je radovo v desiatkach eur za kazdy diel, co by cely spas hodne predrazilo. Ako to riesite? Chodite po to na ukrajinu alebo to odlievate z laminatu alebo?
4) kto ste to robili doma svojpomocne - predpokladam, ze je lepsie striekat a opravovat demontovatelne diely zvlast (dvere, kapota) a sasi zvlast, alebo vsetko spolu namontovane?
5) v pripade ze by bolo treba varit, skusal niekto varit aj oblukom (bazicky) alebo je to uplny nezmysel a inak ako plynom sa to neda?

Dakujem za odpovede

SLOUČENO ®

Re: Opravy karoserie Nivy

PříspěvekNapsal: stř lis 25, 2015 08:21
od Viko
Ahoj, podľa fotky tipujem, že sme susedia z kučisdorfskej. Ak chces tak tie okapničky ti môžem ukázať ako ich dáš dole.

Re: Opravy karoserie Nivy

PříspěvekNapsal: ned čer 26, 2016 22:12
od Pertlik
Ahoj, nevěděl by někdo o nějakém skeletu? :-)

Re: Opravy karoserie Nivy

PříspěvekNapsal: stř srp 10, 2016 07:44
od Jarda_NIVA1.7
ve francii na vrakaci jsem obiral nivu po ornitologovi najeto 70tis. km, kastle netknuta... ale to je pro tebe asi daleko :) bylo to mesto Motpelier nebo jak se to pise a oblastni zastoupeni 4x4, myslim, ze kdyz by sis ji obral, tak by Ti ji nechal max za cenu šrotu, jen aby po Tobe nechteli doplatit vse, co jsem jim tam obral, to vis 150euro jen za napravu mi prislo dost... :) A co me dostalo pro francii delali medene brzdove trubky a mozna i ta antikoro ochrana byla na jine urovni. Byla to klasicka kratka 1.7 SPi.