Reaguji na vedlejší téma a myslím že to stojí za založení samostatného vlákna.
Takže téma dne je:Jak na korozi?Budu asi za kacíře ale olej a ostatní sračky nikdy!!!Olej váže vodu a tudíž je to horší než lepší.Uplně nejhorší je vyjetý olej.Viděl jsem Š100 která byla po vyvaření takto ošetřena a katastrofa to již po třech letech.Bude mě čekat taky protikorozní ochrana a léta přemýšlím o nejlepším postupu.
Základ je zbavení se koroze.Co nejvíc.Opískování pískem popř.suchým ledem asi ve většině případů nebude reálné.Suchý led je relativní novinka,ale mimo finanční realitu při opravě našich strojů.Takže šábry, kartáče, drusné kotouče a jedu.Nevzdat to v půli.
Jako první nátěr bych použil bezoplachový odrezovač a to dva až tři nátěry.Raději nestříkat.
Další nátěr bych použil dvousložkovou základovku.Je dost drahá, ale my přece nechceme aby náš miláček reznul a na tom přece nebudeme šetřit.Dřív bych použil suříkovou barvu, ale již se nedá sehnat.Dvousložková je dle mého lepší.Zda natírat či stříkat toť dilema.Což takhle natřít a poté nastříkat?Jeví se mi to rozumě.
Pak by měl přijít nátěr na spodek.A tam mám mezeru.Skusim aspoň vyjmenovat co bych nepoužil:Tlumex-no prostě všechno so běžně prodávaj v krámě.Nejsympatičtější se mi jeví Rezistin na spodky, ale i ten bych nikdy nepoužil.Uvědomte si že to co použijete již nikdy nedostanete 100% dolu.Teda pokud to nevopískujete.Zatim jsem neměl potřebu hledat ten spřávnej materiál,ale asi bych volil nějaký zahraniční a to po konzultaci s veteránistama.
Dutiny jsou samozřejmostí.Takový ty body šuci či jak se to menuje taky nemám rád.
Na dutiny i spodek doporučuji nástřik firmou tuším RUST-STOP.Jedná se o nástřik který není na bázi vosku.Materiál nezasychá-jde o bezbarvou kapalinu která má vysokou vzlínavost a pronikne i do míst jako spoje kde praskne barva a neni prasklina ani vidět.Firma dává doživotní záruku proti proreznutí.Tuším že to bylo podmíněno nástřikem každé tři roky a auto nesmí být nikdy opravováno po havárii .To se nás asi moc netýká, ale je to zajímavá informace.Mě to stříkaly ve firmě Koramex Sušice a před pár lety za 3.500kč a to spodek i dutiny.
Ještě jedendetail.Lakýrník u nás v servisu byl poctivej a ze všech aut co mu přišly z klempírny co nejpečlivěji odstranil černou barvu na nových dílech.Vím že ji tam leckdo nechává, ale nidy bych ji nepovažoval za kvalitní základ.Nahradil bych ji opět bezoplachovým odrezovačem a dvousložkovou zálkadovkou.Pokud někdo nejezdí ani v dešti natož v zimě a auto má ve vytápěné garáži asi nikdy nepozná rozdíl mezi černou přepravní barvou a kvalitním základem.
Tak a teď mě sežerte.
Mušketýr