Stránka 1 z 2

Chyby P1141, P0141 a P0343

PříspěvekNapsal: pát pro 23, 2016 16:56
od lucifero89
Nazdar,

brachovi sa rozsvietila kontrolka na Kaline 1118 1.6 8V, diagnostika ukazuje az 3 kody: P1141, P0141 a P0343.

Kod P0141 a P0343 by mal mat vseobecny vyznam (kedze ma na druhom mieste 0):

P0141 - Powertrain - O2 Sensor Heater Circuit (Bank 1 Sensor 2)
- toto znamena co? google hovori, ze po slovensky "chyba obvodu vyhrievania sondy O2"
- v praxi to znamena, ze je chybna lambda sonda, ci?
- a co znamena "Bank 1 Sensor 2", nema tento 8V, len jednu lambda sondu? Musim sa pozriet pod auto... Ale co je to "Bank"?

P0343 - Powertrain - Camshaft Position Sensor "A" Circuit High Input (Bank 1 or Single Sensor)
- googlil som, asi porucha snimaca vackoveho hriadelu, vsak?
- to mozno vysvetluje preco auto startuje niekedy az po 3-4 sekundach tocenia.

Kod P1141 by mal mat asi specificky vyznam podla vyrobcu (1 na druhej pozicii), neviete, co znaci pre VAZ?
- nasiel som toto http://p1141.enginetroublecode.com/lada-kalina
- nie uplne vsak rozumiem tomu popisu, javi sa mi, ze spominaju zase chybny snimac vacky a to ako keby mohlo vyvolavat aj chybu toho lambda senzoru, kedze ECU nevie, kedy vstrekovat palivo a teda vstrekuje do vsetkych styroch valcov naraz a tym padom palivo moze byt prilis bohate, co signalizuje lambda ako chybu? moze to tak byt?

Co navrhujete? Skusim najprv vymenit snimac vacky a nasledne lambdu, ak sa znova rozsvieti chyba?
Vdaka za rady.

Re: Chyby P1141, P0141 a P0343

PříspěvekNapsal: pát pro 23, 2016 17:31
od zelvotron
Počet lambd nezávisí na počtu ventilů ale na emisích, u ladyod Euro 3 jsou dvě, první před katem, druhá za.

P0141 jde o chybu ohřevu lambda sondy za katem, lambdy jsou vyhřívaný elektricky, tedy nejpravděpodobnější příčina bude nějaký přerušení vodičů nebo špatnej kontakt v konektoru (Co znamená Bank 1, no kdybys třeba měl šestiválec do V se dvěma výfuky a dvěma katy tak budeš mít třeba 4 lambdy, takže bude Bank 1 Sensor 1 a 2 pro jednu řadu válců a Bank 2 Sensor 1 a 2 pro druhou ;) )

P0343 - ano, mohlo by to způsobovat delší starty

P1141 Doporučoval bych ti někde stáhnout seznam DTC "ošibok" přímo na kalinu, někde z ruských stránek, z nějakejch univerzálních seznamů se taky můžeš dobrat k volovinám, poněvadž to co tam, píšou příliš velkej tlak v railu je pěkný, ale u kaliny nesmyslný, nemá čidlo tlaku plaiva, takže to jednotka nemůže poznat i kdyb to byla pravda

Re: Chyby P1141, P0141 a P0343

PříspěvekNapsal: pát pro 23, 2016 17:59
od lucifero89
Jo, viem že to závisí na EURO norme, ale myslel, som že ten 8V je ešte EURO 2. Ale pozerám, že sa robili aj EURO2 aj EURO 3. Brat má EURO 3, t.j. ako píšeš dve lamdy. Pozerám, že "sensor 1" by mal byť pred kat. a "sensor 2" za kat.

Dík za vysvetlenie pojmu "bank".

Re: Chyby P1141, P0141 a P0343

PříspěvekNapsal: pát pro 23, 2016 20:02
od zelvotron
kalina je euro 4, ne? ale z hlediska vstřikování je to celkem jedno tam se euro 3 a 4 moc neliší

Re: Chyby P1141, P0141 a P0343

PříspěvekNapsal: pát pro 23, 2016 20:23
od Cory
P0141 - ДК после нейтрализатора неисправен - chyba druhej LS, nie vyhrievanie, ale signalova cast
P0343 - Датчик положения распределительного вала - высокий уровень - snimac vacky, vysoka uroven vystupneho signalu, takze bud je vadne cidlo, nachytany bordel na nom, chyba v kabelazi...
P1141 - Цепь нагревателя датчика кислорода после нейтрализатора: обрыв, замыкание на массу или на +12В - obvod ohrevu druhej LS, skrat na kostru alebo plus

No, chyba cidla vacky s ostatnymi nesuvisi. Chyby tykajuce sa LS budu spolu suvisiet. Bud bude cela LS zla (co sa nestava casto, vacsinou odide bud ohrev alebo signalova cast, malokedy obe naraz) alebo je to kombinacia vadnej kabelaze/konektora. Kazdopadne, keby bol problem v konektore alebo kabelazi, tak to nebude hlasit skrat v ohreve. Cize najskor sa odporucal ohrev a k tomu nejaka oxidacia na konektore, resp preruseny kontakt k signalovej casti.

Kazdopadne poriadne precistit, premerat a zmazat chyby. Da sa skusit este prehodit prvu lambdu za druhu, na M7.9.7 su uz rovnake, teda zamenne. Ak je vadna LS, tak bude ukazovat chybu 1.LS.

Re: Chyby P1141, P0141 a P0343

PříspěvekNapsal: pát pro 23, 2016 23:08
od lucifero89
zelvotron píše:kalina je euro 4, ne? ale z hlediska vstřikování je to celkem jedno tam se euro 3 a 4 moc neliší


Hm, tak ja už neviem, vychádzal som z tejto príručky, kde píšu len o EURO 2 a EURO 3. Brácho má motor 21114. Ale je fakt, že ja mám zase 11194, podľa tabuľky je to EURO 3, ale v TP mám EURO 4... Možno tá tabuľka platí len pre ruský trh...
Motory.jpg

Re: Chyby P1141, P0141 a P0343

PříspěvekNapsal: pát pro 23, 2016 23:12
od lucifero89
Cory <- Vďaka za tip, každopádne, keď si predstavím ten prístup k lambda sondám a ako tam budú zapečené, hm... Ale tak ak nič iné neostane...

Btw. mohol by si sem hodiť link, z kade si vykopíroval ten popis chýb, hlavne tej P1141?

Re: Chyby P1141, P0141 a P0343

PříspěvekNapsal: sob pro 24, 2016 07:31
od Cory
S tymi Eurami sa netrap, pretoze vychodny trh ma vzdy o jeden supen Eura menej. Cize ked sa u nich predavalo Euro3, k nam to chodilo s normou Euro4. A takto je to dodnes. U nas sa predava Euro6 a u nich Euro5, Komponenty vstrekovania su totozne, len RJ ma iny softver. Nepisane pravidlo je, ze do Europy davali RJ Bosch, ktore splnali vyssiu normu a na vychodny trh davali Janvary, Itelmy atd... Ale dnes uz RJ Bosch nedavaju ani do Europy, asi vysledok sankcii voci Rusku (aj ked v brozurach hrdo píšu o vstrekovaní Bosch :D ).

Ak budes davat dole LS, skus nechat zohriat motor, aby sa prehrial vyfuk, potom by to malo povolit. Kolko ma auto km? Servisny manual vravi o vymennom intervale LS pri 80 000km.

Link: http://www.chiptuner.ru/content/err_m797e3/

Re: Chyby P1141, P0141 a P0343

PříspěvekNapsal: sob pro 24, 2016 09:13
od lucifero89
Auto ma cca 220 tisic km, rocnik 2008 :-) Lambdy su povodne (zato katalyzator uz 2x praskol, raz zvody, raz telo, ale nakolko je to celkom slusny plech, tak sme zavarili...).

Re: Chyby P1141, P0141 a P0343

PříspěvekNapsal: sob pro 24, 2016 10:14
od Cory
Tak to najskor bude treba vymenit LS. Co je 30e.

Re: Chyby P1141, P0141 a P0343

PříspěvekNapsal: sob pro 24, 2016 10:32
od lucifero89
Cory píše:Tak to najskor bude treba vymenit LS. Co je 30e.


Naposledy som vymienal lambdu na 2110 a stala 150 :shock: Zvyknem objednávať z Automanta.sk, ale asi ju tam nemaju hm... Cez Slovladu to pride najskor tak za stvrt roka po 5 telefonatoch... Kde ju maju za 30? Ci myslis Ukrajinu :|

Re: Chyby P1141, P0141 a P0343

PříspěvekNapsal: sob pro 24, 2016 10:41
od Cory
UA, odfot mi cislo RJ, resp cislo na LS a kupim ti.

Re: Chyby P1141, P0141 a P0343

PříspěvekNapsal: sob pro 24, 2016 10:51
od lucifero89
Cory píše:UA, odfot mi cislo RJ, resp cislo na LS a kupim ti.


To by bolo super, ak budes mat cestu, dohodneme sa... Len neviem ako rychlo sa k tomu dostanem... Najneskor medzi sviatkami hadam...

Re: Chyby P1141, P0141 a P0343

PříspěvekNapsal: sob pro 24, 2016 11:00
od Cory
V pohode, ja pojdem asi az po Novom roku.

Re: Chyby P1141, P0141 a P0343

PříspěvekNapsal: stř pro 28, 2016 00:27
od lucifero89
Tak cislo lambdy neprecitam kvoli korozii a znecisteniu. Isiel som teda pozriet cislo RJ a hla narazil som na chorobu Kalin - zatecena RJ. Našťastie, to len zacinalo a zatecenie bolo minimálne, takze som ju vyčistil, vysusil a presunul pod priehradku... Uvidíme, ci sa chyby objavia znovu...

Cory <- napisem Ti sukromnu spravu ohladom tych dielov.