Utrpěl jsem další dílčí vítězství nad hmotou v L2112 - tentokrát jde o servo volnoběhu. Tento problém zde už byl řešen několikrát a obvykle skončil zbytečnou výměnou ne zrovna levného serva.
Jak jsem popisoval teoreticky, musí docházet k tomu, že se závit serva zanese nějakým "bordelem" a rozsah regulace se zúžuje a zúžuje až tak, že nedrží volnoběh, motor neočekávaně zhasíná a diagnostika hlásí závadu lambdy a chudou směs. Navíc test serva hlásí, že je vše v pořádku, poněvadž servo sice dostane svoji testovací "dávku" impulzů, ale ŘJ už neví o tom, že došlo k t.zv. "ztrátě kroků", poněvadž zde chybí zpětná vazba od skutečné polohy serva. Toto je typický příklad, že diagnostika skoro vždy nezjistí vše.
Proto jsem si zhotovil "udělátko" s relátky - obvodově podobné tomu Magnetti Marelli (viz výše) , kterým dostanu i přes značný odpor "bordelu" jehlu ze serva ven (pružina ji nakonci závitu dokonce "vystřelí") a mohu ji očistit.
Na obr. je jehla před očištěním s vyznačením pásma teoretické možnosti regulace (1) , pásma skutečné
regulace (2) a pásma, kdy již správně nereguluje (3).
Sorry - fotka je mobilem zblízka, takže neostrá.